29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

POLITIKA: Peníze na silnice nejsou...

Vláda schválila minulý týden koncepci, na jejímž základě navrhuje do roku 2020 investovat 17,5 miliardy korun do tzv. inteligentních systémů také v silniční dopravě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Hudzieczek 26.4.2015 16:44

Tak zase "odborník"

Kdybych neznal slepou ideologii "absolutní svobody" Strany svobodných občanů, jejímž členem je autor, zřejmě bych příspěvek p. Polaneckého zahrnul do kategorie "novinářský žvanil". Protože ne bezpečnost silničního provozu, ale jejich sledování je tou příslovečnou třískou v oku, která SSO vadí. Páně Polaneckého argumenty ovšem zavánějí manipulací na sto honů.

Nevím, zda v ČR připadá tolik policistů na jednoho občana, ale na silnicích určitě nejsou. Na trase Třinec-Brno, kde jezdívám cca 2x měsíčně, jsem za posledních 8 měsíců neviděl jedinou hlídku. Jedu-li na Slovensko, tak na trase Třinec-Poprad potkávám pokaždé asi 6 až 7 hlídek, a to na obou stranách komunikace. Srovnání ČR s Austrálií je úsměvné, protože země s rozlohou větší než je celková výměra zemí EU, má co do počtu 1/20 obyvatel EU. Tvrzení o srovnatelnosti ČR a Německa, co se páteřních komunikací týče, může vyslovit jen někdo, kdo buď v autě doposud neseděl, nebo jezdí jenom z Prahy do Dobřichovic.

Nejezdím už tak často jako dřív, ale předepsanou rychlost nedodržuje cca 90% řidičů, bezpečnou vzdálenost mezi vozidly pak minimálně 50%. V tomto ohledu odkaz na "svobodu" je naprosto lichý. Jde totiž o životy, zdraví a majetek a tam je represe zcela na místě. To sděluji panu Polaneckému jako příznivec SSO.

J. Kalíšek 26.4.2015 19:15

Re: Tak zase "odborník"

Máte i nemáte pravdu. Tolik policistů u nás skutečně je a máte pravdu v tom, že nejsou vidět. Co tedy vlastně dělají? Nejdůležitější totiž není represe, ale ZŘETELNÁ PREVENCE!!!!! Kdyby něco dělali a byli viditelní, bezpečnost by se zvýšila razantně. Represe a v tomto případě navíc neviditelná represe je totiž z pohledu bezpečnosti provozu naprosto neúčinná. Je to stejně pitomé řešení, jako trest smrti - na hrdelní zločiny prakticky nemá dopad. Na první pohled skvělá věc je tedy absolutní pitomostí.

Proč to tedy naše policie chce? Kšeftíky, moc, lenost, neschopnost... to vše hraje roli. O naši bezpečnost jim vůbec nejde.

M. Prokop 26.4.2015 23:00

Re: Tak zase "odborník"

Blbá represe (což je to, co dělají přemnožení policajti), nadělá víc škody, než užitku.

J. Chaloupka 26.4.2015 9:26

kdyby spousta řidičůnejezdila jako prasata mohla by vláda

dát tyto peníze místo na kontroly řidičů na údržbu silnic. Je to smutné ale zde pláčeme nad vlastní nezodpovědností a hloupostí.

S. Donát 26.4.2015 14:43

Re: kdyby spousta řidičůnejezdila jako prasata mohla by vláda

Nemyslím si, že je to "spousta řidičů". Podle mého názoru je to velmi malý podíl z celkového počtu, o to víc jsou ale vidět. A mám obavu, že utahování šroubů a represe jejich počet nesníží, výsledkem bude jen plošná buzerace všech a zvyšování pravomocí policie ve jménu boje proti pirátům... Už se nám pomalu vracejí i PSVB...

J. Vintr 26.4.2015 21:37

Re: kdyby spousta řidičůnejezdila jako prasata mohla by vláda

Myslíte tu hodnou vládu, tvořenou politiky, kteří většinou sami jezdí jak hovada (a schovávají sa za imunitu)?

J. Pražák 25.4.2015 23:41

Kdyby vláda raději investovala do hlídání hranice ČR.

Shengenský prostor nefunguje.

M. Prokop 25.4.2015 21:35

Legrace je, že "pěšáka"

smí zastavit a buzerovat jen s konkrétním důvodem, jinak je to i dle policejních předpisů buzerace.

Řidiče kdykoliv a říká se buzeraci "prevence".

J. David 25.4.2015 14:15

Vše je relativní...

Záleží, na jaká individua ve službě "Pomachačů a chráničů" narazíte, kdy, kde, a za jakým účelem. Někteří budou za každou cenu "číhat za bukem", pár metrů před značkou Konec obce (IS 12b), mohdy i pár metrů před značkou IS 12a, úhel měření nastaven tak, aby Vás čapli pár metrů před, nebo za značkou. Toť doména "mestchých vechtrů", kteří mají hlavně plnit městskou "kešeň". U stáťáků je to krapánek jiné, ti jsou prostřednictvím "dienstreglamá" nuceni plnit ono aktivní "pomáhat a chránit", čím více i bezdůvodně perlustrovaných, tím vyšší aktivita ve službě. Tam nejde ani tak o výši vybraných prášulí na "bločky" (zúčtováno je to pak přes FÚ do SR), ale to, že jejich věrchuška si vykládá "prevenci" za buzeraci. Za buzeraci považuji i kontrolu na silnici, bez zjevné příčiny přestupnictví mé činnosti. "Provedl jsem něco?", "Ne pane řidiči, silniční kontrola, Váš občanský průkaz, doklady od vozidla". Pokud jsem trestuhodně trpný, vyštrachám jednomu doklady, druhý se hrne Draegrem: "Pane řidiči, jste se ochoten podrobit dechové zkoužce?". Já na to "ano", fouknu, dokud to nepípne. Chvíli zkoumá, pak řekne kolegovi nahlas: "dechová zkoužka nula", a druhý mu od kompu v autě odpoví: "žádný průsery tu nemá". Vše mi vrátí (já mám skoro dvacet minut bezdůvodně v hajzlu) a alespoň mi popřejí šťastnou cestu. Jsem tak nějak vychován ve staromilectví, "babě a četníkovi se neodmlouvá", i když nic neprovedl a je plísněn. Jednou jsem se vzepřel "tlemsováním", tedy "qui bono/qui modo/qui quad", přežvejkněte si to třeba v jiném pořadí. To byl pak hukot, lékárnička, žárovky, vzorek, trojúhelník, reflexní vesta, hledali i "ďubku" na čelním skle (jen mne lapnout na poli technické nezpůsobilosti). Ale to byla jiná parta, "pomoc a ochranu veřejného blaha" vnímali razantněji.

Jako "prduch" jezdím za ranního kuropění s navážením komodit u Pošty šest dní v týdnu (i soboty). Pak ještě občas "šejdruji" tam, kde se dopravních kapacit nedostává, tedy auto by bylo, ale sobotní šofér chybí.

J. David 25.4.2015 15:06

Doplnění...

Právě jsem se vrátil ne z "Hradu", jako Kléma, ale z doručování Express Mail Services. Krajské město, jeho intravilán, extravilán. Co ale dnes vyrazilo na výlety svátečních řidičů "kunďabů", to je síla. Já nikoho nedehonestuji, asi to neberu příkře (asi již odhadnu specialistu na točení volantem), ale největším nebezpečím na pozemních komunikacích jsou právě tito moralisti a váhaví střelci. Dědka v klobouku či čepici za volantem viděti, dobrý pozor si našinec musí dávati (a pak na cyklisty, s dráty ve slechách zastrčenými, nevidí, šlapou a slyší disko). Když dáma v Mercedesu A150 jede se sklopenými bočními zrcátky, tak to také o něčem vypovídá, etc. Bon, bude represe, ale jaká? Asi budu napadán, ale represe je až to poslední, kdy není zbytí. Proč se PČR nezaměří na silniční dobytky aktivně, co? Místo toho ráno jeden vpravo "zalomenej" a ten levej spustí "STOP" a pustí blikačky na Pošťáka, vezoucího noviny na Pošty a doručovatele, aby splnil svoje kvórum. Ale co ti abonenti, nebudou mít k buchtě a kafi ráno "zeitung", až půjdou obdělávat pole s "mrkví a karfiolem". Městské vechtry již snad aní nevnímám (sarkasmus Haškovy povídky "Stavovské rozdíly"). Bandité "městské samosprávy", vyzbrojeni pomalu jako SOOCOM, nebo SEALS, toť ozbrojená pěst magistrátní. Psí exkrementy, nebo Cikáni "hlučící a kradoucí" jsou marginální, tam magistrát inkasuje "psí palmáre" a "dotace na integraci", ale rychlost, parkování, botičky, smluvní odtah, etc. to je vejvar, a obecní dráb je nástrojem. Bohužel, v dnešní době požívá i ten dráb v operetní uniformě ochrany veřejného činitele. Ale proboha, jak poznám portýra z hotelu v Brně, od městkého strážníka ze z Plzně, nebo z HK? To mi nikdo zatím neřekl (PČR má definované markanty). U nás je nyní Cirkus, samá uniforma, vesty nosí také (zelené, žluté, oranžové). Kolega ze z Plzně by byl asi útočník, kdyby ho perlustrovali naši městští vechtři, a považoval by je za útočníky od Cirkusu. Chápete ten paradox?

A. Sedláčková 25.4.2015 17:53

Re: Vše je relativní...

Nemám nic proti vašemu příspěvku, naopak, jen malé upřesnění: už nejste "prduch", ale "prase". Nenádávám vám, je to "pracující senior". Taky jsem byla raději to první než to druhé:-))))

K. Janyška 25.4.2015 11:34

Není žádná pravda, že je zásluhou politiků nebo policie,

kleskla nehodovost. To pobyt ve svobodě a nové chování lidí, kteří jsou paradoxně svbodou držrni při zemi, a nový moderní autopark jsou zdrojem lepšího a lepšího stavu na našich silnicích. Policejní buzerace za každou cenu a na přehledných místech je jen policejní buzerací... Dzp.

J. David 25.4.2015 15:55

Re: Není žádná pravda, že je zásluhou politiků nebo policie,

Radní rozhodli. V krčmě to vyhlásili. Mikuláš Dačický z Heslova prohlásil: "Vůl zústane volem, pařez pařezem". Asi to rozvinu. Zákaz kouření v krčmách je svým způsobem to, jako by se přikázalo, že se v cukrárnách může čokoláda lízat přes staniol. Jsem lesnický ajťák, lovím i algoritmuji. Piji pivo v mariášnickém rauši, kouřím tabák. A to vše v krčmě. Do krčmy a na mariáš se bez peněz neleze, tak leda do charity. Pak tedy, jako potenciální host mám tři možnosti svobodné volby, lezu tam kuřácky apriori, lezu tam fakultativně, i když se tam kouří, nebo tam nelezu, a naleznu si náhradní řešení. Tihle zakazovací "dobroserové" mne fascinují, místo, aby lezli tam, kde se jim to líbí a dojdou třeba kulinářského libida, furt lezou tam, kde mohou brsnit. Je to jistý syndrom prosazování svého Ega pseudomultikulti, v putyce nekouřit a podávat "kaši z moharu". Salámová metoda, u piva a mariáše, utopenců povinnost nabídnout kaši z loupaného moharu, pak ještě halal.

Víte, pokud si "odstřihneme" právo rozhodování o podnikatelském záměru kuřáckých, nebo nekuřáckých provozoven, nezlobte se na mne, ale je to nihilismus, a pokrytecký.

Každý podnikatel v restauračním bussinesu, ať si rozhodne, jaká míra zisku mu koreluje na rozhodnutí, zdali ve svém podniku kouřit povolí, či zakáže. Na to nepotřebuje "bláboly" EU. Každý hospodský ví, jakou má klientelu za svých "restauračních" podmínek, kdy kouření nepovolit, kdy ale povolit. Pivo od 10:00?, Rum až po poledni? To jsem již za totáče zažil. Tihle blbové si myslí, že totální zákaz kouření bude OK (dobroserství). USA si prohibicí nabila  hubu, tito EU dobroserové se nepoučili, opakují chyby. Nu což, máme Osvěžovnu s vývařovnou pro členy klubu formou občanské výpomoci, Mařka udělá knedlíky, Hanka zavaří omáčku z daňčího, my budem hrát mariáš, kouřit a pít pivo, a lufťáci budou venku nasávat odér daňčí svíčkové, sliny naladěné, ale vesnický kuřácký klub. Na pumpě nedaleko mají nekuřácké prostředí a futrál s bagetou. Mahlzeit.

S. Donát 25.4.2015 19:35

Re: Není žádná pravda, že je zásluhou politiků nebo policie,

Velmi se mi líbí co píšete. A to nejen obsah, ale i forma lahodí mému oku.

M. Prokop 25.4.2015 21:37

Re: Není žádná pravda, že je zásluhou politiků nebo policie,

Volte Svobodné.

Jinak souhlas.

J. Slanina 25.4.2015 9:37

Bude se za rychlou jízdu i střílet???

http://jdem.cz/br5h83

Z. Žabička 25.4.2015 5:54

Ega občanů ČR

Není to jen v rychlosti, neumíme zipovat a zpomalit, když je nepříznivé počasí. Kdekoli se připojuje jízdní pruh, který končí (je to vidět zejména na dálnici) tak neumíme zpomalit a TĚSNĚ před zúžením se zařazovat, doprava se postupně zastaví v obou pruzích. "Přece toho hajzla nepustím - raději zastavím všechny" je v našich mozcích zafixováno. Proč to v Rakousku jde a u nás ne? Asi proto, že se v nás je zafixován pocit vítězství. Když konám něco nesprávně a nikdo mě nechytl tak jsem vítěz. Když toho hajzla předjedu, moje ego jásá.

V. Vaclavik 25.4.2015 9:10

Re: Ega občanů ČR

A myslite, ze to ridice nauci represe? Nauci je to jedine jini, slusnejsi ridici. A to neni naivita, poznal to kazdy, kdo kdy sel zit do nejake slusnejsi zeme, kde ridici i bez represi jezdi slusne, az se cizinec zastydi a jde do sebe...

Ale je to jedno s druhym, rizeni vozidla neni izolovane od ostatniho zivota ve spolecnosti,  a kdyz tam je hafo represe, vyrabejici z lidi svine, pak se to samozrejme odrazi i v tom automobilismu.

K. Krejčů 26.4.2015 12:08

Re: Ega občanů ČR

Nevím, kdo vymyslel "mantru" ZIPU - asi nějaký policejní náčelník. Z fyziky je známo, že má-li zůženým místem protéci dvojnásobné množství vody, musí se v tomto místě úměrně zvýšit rychlost - zvýší -li se "průřez" na polovinu, měla by  se na dvojnásobek zvýšit rychlost v místě zúžení - slučují li - se dva pruhy v jeden, rychlost by měla vzrůst na dvojnásobek - tedy např. ze 60 km/hod na 120 km/hod. Protože se to neděje - spíše naopak, dochází k deficitu prostoru a doprava se zastaví. ZIP je dobrý k zachování určitého pořádku a zabránění chaosu ale není samospasitelný.

S. Donát 26.4.2015 14:47

Re: Ega občanů ČR

Nemůžete srovnávat chování kapaliny a situaci na silnici. Zipuje se proto, aby se vozidla z obou pruhů dostávala střídavě plynule (i když pomaleji) skrz zúžené místo. Kdyby se střídavě vždy 1 pruh zastavil a druhý jel, byla by tam hluchá místa, kdy nejede nikdo. Takže by se ten průjezd ještě více zpomalil.

B. Uhlich 25.4.2015 3:13

No nevím pane, ale automobilismus je obor, který

prokazatelně zabíjí a mrzačí největší množství lidí.. Kdyby v jakémkoliv jiném oboru lidské činnosti bylo tolik mrtvých a zmrzačených tak věřte, že by ho okamžitě (ze dne na den) zakázali... Trochu nechápu, proč se vždy najde blb, který furt mává fangličkou osobní svobody, když se jedná o nastolení alespoň nějakého systému. Nepokládám za problém jezdit podle pravidel a nemám s tím problém..tak jako nemám problém s tím, že jsou kamery v Metru, na křižovatkách, výtazích a pod... Nepokládám to za omezování nějaké svobody. Neunáším cizí děti, nekradu spoluobčanům nic z kapes ani nedistribuuju nějakej fet...nemám pocit, že mi někdo bere svobodu. Stejně tak na silnicích, každý kdo tráví nějaký čas na silnici moc dobře ví, že je situace prostě neudržitelná. Nikdo tady přeci neprosazuje systém, který by někde někoho šmíroval co do svobody pohybu. Ale, že je nutné se už konečně bránit proti těm, co si udělali ze silnic kolbiště pro své ego, je přeci neoddiskutovatelné.

Jinak Vaší perlu o tom, že neomezené rychlost je nejbezpečnější snad ani nemá cenu komentovat. Ono možná bude stačit až se max. povolená rychlost zvýší na těch debatovaných 160... Tedy jestliže dnes máme 130 a všichni jezdí 160.. tak až bude 160..budou všichni jezdit 200...to bude panečku spotřeba pytlů na mrtvoly............

J. Kulheim 25.4.2015 6:53

Re: No nevím pane, ale automobilismus je obor, který

Pane Ulrichu, myslím, že jste zřejmě nepochopil o čem autor článku píše.

B. Uhlich 25.4.2015 23:22

Re: No nevím pane, ale automobilismus je obor, který

He he, od člověka kterej ani neumí opsat jméno který má 6 písmen to fakt sedí...

J. Kunes 25.4.2015 6:57

Re: No nevím pane, ale automobilismus je obor, který

Pane Ulichu, lide, kteri obcas vytahnou paty z Ceska, vedii, ze v Nemecku maji 'chudsi' dalnice (neme svetelnych tabuli, mene pump, odpocivadel, sjezdu/najezdu) a navic neomezenou rychlost. Presto je tam maji nizsi nehodovost nez v Cesku a mene stresu. Jak je to mozne?! Taky si mohou vsimnout, ze Nemci na silnicich mene predjizdeji (tady je to nekdy horor), ale s rychlostnimi limity si hlavu nalamou a +10 (t.j. 110 km/h na normalnich silnicich) je celkem standard. Pokud chcete pridat dalsi vyhozene miliardy, tak fajn. Pokud si ale chcete bezpecnejsi silnice, tak by bylo mnohem ucinnejsi penize venovat na jejich poradne nalajnovani, opravu povrchu (misto dlouhodobe drazsiho a mizerneho zaplatovani), pripadne rozsireni dalnicni site.

B. Uhlich 25.4.2015 23:31

Re: No nevím pane, ale automobilismus je obor, který

No, když tak už UHLICHu, proboha mé jméno má 6 písmen..neměl by být problém je opsat. Ale to nic to není důležité. K tomu, co píšete se nedá nic jednoduchého poznamenat. Situace na našich silnicích je poněkud zakletá a je zajímavé, že i třeba rakouští a němečtí řidiči se tady taky chovají poněkud jinak než u sebe doma... Asi je ten bordel nakažlivý... Co se týká nehodovosti tam si nejsem jistý...pokud vím tak tam těch mrtvých taky nemají málo. Já samozřejmě netvrdím, že za to může jejich max. povolená rychost, ale nemám pocit, že se tam jezdí nějak mimořádně bezpečněji než tady. Akorát, že tam jsou ty lidi ukázněnější a stav silnic lepší. Ono se asi musí bojovat na všech frontách...pokud tu dál zůstane totální anarchie, která na silnicích vládne je úplně jedno, kolik miliard se vrazí do lajnování a svodidel a pod...

F. Kusák 25.4.2015 8:52

Re: No nevím pane, ale automobilismus je obor, který

Každý, kdo s Vámi nesouhlasí, je blb. No, to je dobré. Opačné názory jsou pro Vás "perly" atd. atd. Asi jste bývalý policajt nebo pomocná stráž VB. Já jsem svého času najezdil 100 tis. km ročně, a to i mimo Evropu (byl jsem obchodník) a jsem přesvědčen, že problém chování našich řidičů je mnohem hlubší. Neustálým zvyšování represe se nehodovost možná sníží jen tím, že prostě nebudeme jezdit. Znám spoustu slušných řidičů, kteří zaplatili pokuty jen proto, že jeli jen o pár km rychleji a stabilní radar je změřil. Ten, kdo více jezdí, ví, že není možné trvale udržet např. povolenou rychlost 40 km/h a překročíte ji třeba o 5 km. Takže, kdo tvrdí, že nikdy neudělá chybičku prostě lže.

B. Uhlich 26.4.2015 0:01

Re: No nevím pane, ale automobilismus je obor, který

Zjevně máte problém s porozuměním textu, no nevadí ..já už jsem u diskutérů Vašeho typu zvyklý. Hlavně , že jste nezapomněl na toho policajta a nebo pomocníka...to je fakt dobrý...

J. Lepka 25.4.2015 9:49

Re: No nevím pane, ale automobilismus je obor, který

Každý názor by měl autor umět vyargumentovat, na pocity zde není prostor. Máte pro svá tvrzení nějaké argumenty ???

B. Uhlich 26.4.2015 0:03

Re: No nevím pane, ale automobilismus je obor, který

A co Vy..Vy nějaká argumenty máte? Já jenom, že to z vašeho příspěvku nějak nevypadá... :-)

F. Žůrek 25.4.2015 2:23

Všechno je v lidech, v lidském chování

Překvapuje mne syndrom "hodného chlapce", ale spíše bychom měli jednat o jiných syndromech. Zlobí mne poněkud, že se točí filmy o Kajínkovi, který je borec nad borce. U nás si nevíme rady s Radomírem Krejčířem, ale v JAR jeho zatknou, úplatky zde nezabraly.

Takže v čem to je - určitý rozdíl? V chování lidí. Jak ctíme zákony a potažmo morálku.

Ovšem represe to ani neodstraní. Problémem jsou spíše rodiny a poněkud školství. A přidejme k tomu veřejné mínění, které se snažíme také zlikvidovat. Liberalismus páchá nevídané škody, ale komunismus neobhajuji v žádném případě. Jsem pouze zastáncem odpovědnosti neboli svědomí a sebebreflexe.