25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

GLOSA: Je ne suis pas Halik

Ne, neběžím s křížkem po funuse, abych se přilepil k zástupu reagentů na článek Tomáše Halíka Proč nejsem Charlie

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Urban 5.3.2015 21:39

Halík že je křesťan? V tom případě

to s křesťanskou láskou opravdu moc nepřehání. No on Boblig byl taky křesťan :-/

M. Klas 5.3.2015 15:58

Halík je silně empatický!

Pan Halík se dokáže vcítit do duše i toho nejšílenějšího muslima(je zcela empatický) ale nějak je mu jedno,že šílenci Islámského státu(ISIS) podřezávají hlavy hlavně křesťanům a mohou tedy ohrozit i jeho.Může tedy nastat chvilka,kdy on," vyznamenaný nositel velké multi-kulti ceny" se vcítí i do duše svého případného kata a vysvětlí mu,že jej plně chápe,ať jen dělá svoji práci.No a tak možná jako pan Halík dopadne i myšlenkový proud multi-kulti-tedy asi dost blbě,ale ještě udělá plno paseky,než to zcela podělají.

J. Anděl 5.3.2015 16:42

Re: Halík je silně empatický!

Ano, stát se může všechno. Nebo třeba se může stát, že pojedete autem a někdo vás srazí a zabije. A nebo zajdete na kafe, někdo přijde a prostě vás zastřelí.

Život není vůbec snadný a vždy končí smrtí.

V. Čermák 5.3.2015 16:56

Re: Halík je silně empatický!

Já mu nevyčítám, že se vciťuje, ale že se snaží svoje "přinejmenším zvláštní" názory vnucovat ostatním, zcela v souladu s "pachtelstvím dobra" elitářů z PaL.

M. Pivoda 5.3.2015 15:12

Primtivně jednoduchá rovnice

Účinnost zbraňových systémů stále stoupá a bude-li přitom stoupat lidská intolerance, pak to se světem (jako celek) nemůže dobře dopadnout.

P. Vaňura 5.3.2015 14:56

Správně, měli bychom začít

tolerancí nacismu, jde přece o integrální část našich dějin a naší kultury. Že je to fuj? Pak ovšem nežvaňte o toleranci, ale hovořte o podpoře svých miláčků, což je něco ÚPLNĚ JINÉHO!

L. David 5.3.2015 14:33

Především je zde otázka, proč se zabývat výrony nějakého

Halíka. Vždyť právě tohle tomuto jinak bezvýznamnému profesůrkovi nahrává, aby se o něm především mluvilo, aby vstupoval do povědomí občanů jako někdo, na jehož názorech záleží.

Tento "profesor ničeho" - nějakých pavěd, které 99, 99999999999999999999 procentům  občanům nic nepřináší, by udělal nejlépe, kdyby se svými stále proměnnými a rozplizlými názory zalezl do kanálu! A nešířil v naší zemi flanďácký smrad!

J. Anděl 5.3.2015 16:45

Re: Především je zde otázka, proč se zabývat výrony nějakého

že vám ten bezvýznamný profesůrek stojí vůbec za to sem psát? Tak se jím nezabývejte.

Nebo jako - jo takhle, vám vadí, že jiní se tím zabývají, už jsem to pochopil. Njn, tak s tím asi nic nenaděláte. Je téměř jisté,že vaším názorem na to, zda se zabývat článkem pana Halíka, se bude zabývat mnohem méně lidí :-).

J. Cervenka 5.3.2015 14:06

hezky

hezky to Neff napsal -- ale kdy uz se prestane psat, mluvit, polemizovat s tim pseudointelektualnim panbickarem (jak by trekla nase babicka) Halikem. Je prece v Cechach halda lidi co mohou dokumentovat jak je stupidni byt tolerantni k netoleranci, a jine.

J. Chaloupka 5.3.2015 13:10

V případě skutečného konfliktu se pan Halík přestěhuje

do Cambridge nebo ho vezme na univerzitu nějaký spřátelený imám. My ostatní, budeme buď mrtví, nebo budeme přežívat ve sklepích svých domů, případně se budeme mačkat na lodích, které nikdo nebude chtít pustit do přístavu a utečeneckých táborech. Proto řeči (všimněte si, jak jsem tolerantní, nepoužiji mnohem ostřejší slovo) pana Halíka jsou k ničemu. Už je ani nečtu. Už v prvním článku v LN urazil mou rodinu, která je nejhorší z nejhorších, protože je ateistická od začátku 20. století a nemá mozky vymyté 40. lety socialismu případně nevěří ani v "něco", čímž se pan Halík rád ohání (prý jsme něcisté - houby!).

M. Pivoda 5.3.2015 12:58

Čertovo kopýtko: Sci-fi autor nechce učit jiné toleranci.

Neff: "To podstatné, ono čertovo kopýtko, je jinde. ... Chceme-li druhé učit toleranci, musíme jim ji ukázat i s rizikem, že nebude opětována, píše Halík doslova."

Nechci nikoho učit toleranci - to píše bývalý autor sci-fi. A přitom ale právě tímto svým postojem zřejmě provokuje budoucí sci-fi hvězdné války.

Herec Miroslav Horníček říkával, že nejhorší je "zestárnout a přitom nezmoudřet".

V. Čermák 5.3.2015 17:00

Re: Čertovo kopýtko: autor nechce učit jiné toleranci.

Toto přesně je to "páchání dobra". ON -elitář řekne- MY musíme, ale ve skutečnosti myslí VY -lidičky musíte.

M. Pivoda 5.3.2015 18:44

Nemusíte vůbec nic

Vy diskutující na NP (většinou důchodci) už nemusíte vůbec nic.

1. Nemusíte páchat žádné mimořádné dobro, stačí když nebudete zavazet v procesu nutného nastavození větší tolerance ve společnosti.

2. Nemusíte ani bojovat. Nevím, kdo z vás by v případě vojenského konfliktu unesl flintu a natož pak dokázal i zamířit a vystřelit (- tedy v případě potřeby). V případě hypoteticky krajně vyhroceného konfliktu by o výsledku rozhodovaly úplně jiné zbraně.

V. Čermák 5.3.2015 22:37

Mladá potrefená husička z PaL zakejhaka,

dokonce 2x. Ad1) Já osobně toleranci vítám, ale nepřeji si, aby Vy a Vám podobní "pachatelé dobra" ji zde jakkoli násilně elitářsky NASTAVOVALI. Ad2) Já osobně o žádném vojenském konfliktu, který by se týkal současného Česka nevím. Rozhodně nepatřím do party elitářů z PaL, kteří pod vedením svého noblesního mluvčího k boji vyzývají. Sám jsem vojnu absolvoval a s flintami jsem si celkem poradil. Ale co Vy mladý aktivisto? Vy umíte zamířit a střílet na živý terč? No tak se pochlubte, jak jste statečný.

M. Pivoda 5.3.2015 22:56

Klid pane Čermáku

Velmi pravděpodobně jsem starší než vy.

P. Vaňura 7.3.2015 21:23

Dejte mě tu flintu a já Vám to předvedu

Spíše mě dnes zajímá střelba od boku a její meze.

S. Netzer 5.3.2015 10:23

"Ke svobodě patří zodpovědnost"

"Příznivci Putina a Le Pena kritizují Západ a jeho kulturu svobody proto, že ji nechápou a nenávidí", píše Monsignore Halík v článku "Já nejsem Charlie". S tím nelze než souhlasit. Výčet odpůrců svobody projevu se ale dá rozšířit na fundamentalisty všech náboženských a ideologických směrů. Tím ale Halík není. Asi proto vyzývá k zodpovědnosti, ale jeho výzva může být interpretována jako ponoukání k autocenzuře. Ve svobodné společnosti?

R. Gramblička 5.3.2015 11:36

Re: "Ke svobodě patří zodpovědnost"

pokud má někdo problémy s chápáním svobody, tak zejména příznivci Barossa, Schulze, Junckera, van Rumcajse a dalších aparátčíků, kteří nemají skrupule, své názorové oponenty společensky zničit. Zatím. Dnes vás "jen" zostudí různými nálepkami (xenofob, rasista atd.), v budoucnu už budou oponenty rovnou zavírat

S. Netzer 5.3.2015 11:57

Re: "Ke svobodě patří zodpovědnost"

Tyhle blbinky si běžte psát na nějaký rusofilní web nebo k těm Konvičkovcům, které propaguje Kopretina.

J. Lepka 5.3.2015 12:07

Re: "Ke svobodě patří zodpovědnost"

Koukám, že vám sáhl na bolavý zoubek, že ?

S. Donát 5.3.2015 12:27

Re: "Ke svobodě patří zodpovědnost"

Nikoho nikam neposílejte, aby někdo neposlal Vás...

H. Lukešová 5.3.2015 13:53

Re: "Ke svobodě patří zodpovědnost"

Nevyhánějte lidi odtud, vy přece nejste moderátorka diskusí a tento web nikomu z nás nepatří, abychom určovali, kdo smí či nesmí přispívat, je na panu redaktorovi, komu udělí či neudělí ban.

P. Lenc 5.3.2015 13:39

Re: "Ke svobodě patří zodpovědnost"

Přesné pane Grambličko. Nakonec, v socialistickém Švédsku už mají správný paragraf.

P. Vaňura 5.3.2015 15:02

Příznivci Putina a LePena

chtějí zachovat klasický Západ, který vytvořil naší současnou civilizaci, kterou multikulturalisté chtějí zničit a nás výhledově nechat vyvraždit tak, jako jsou vražděni křesťané v zemích, kde mají machometáni převahu.

To neříkám proto, že bych nějak miloval Putina a LePena ale proto, že neexistuje nic horšího, než rudozelený multi kulti intelektuál.

S. Netzer 5.3.2015 16:14

Re: Příznivci Putina a LePena

Hlavně Putin chce "zachovat klasický Západ". :-))))

J. Schwarz 5.3.2015 9:25

Nebylo by vůbec

od věci, kdyby Monseigneur Halík osvědčil svoji "toleranci" i vůči Charlie Hebdo  či "západním" odpůrcům tolerance, neboť vůči nezápadním netolerantním náboženstvím či ideologiím je tolerantní, neřku-li servilní, až přespříliš.

P. Remeš 5.3.2015 9:53

Re: Nebylo by vůbec

Halík podle mého soudu není tolerantní v  tom smyslu, že by mu dané věci byly jedno. Halík pouze poukazuje na svinstvo na obou stranách. Byť - aspoň jak čtu jeho články já - mezi těmito svinstvy neklade rovnítko a nikterak je nenivelizuje.

R. Gramblička 5.3.2015 11:39

Re: Nebylo by vůbec

zatím jsem u něj nezaznamenal oprávněnou kritiku Islámu. Že by na islámu nebylo co kritizovat?

P. Remeš 5.3.2015 9:10

Nelogický Aston?

Astonův článek nemá podle mého soudu úplně logiku - jeho postoj se dá převrace z rubu nalíc zcela podle ideologického zaměření toho kterého člověka. Aniž bych se chtěl přímo zastávat Tomáše Halíka, vidím to podobně jako on: Že totiž karikatury JSOU formou agresivity i jejím výrazem. To je psychologický fakt, karikatury zraňují i ubližují, jinak by nebyly karikaturami. Samozřejmě, to ubližování může být více či méně, ale jde o to, zda při obhajování karikatur vlastně nehlásám, že  agresivita patří do života naší západní společnosti (což myslím nepřímo a nevědomky dělá Aston). Jenže pokud je možné v rámci našeho západního diskurzu vědomě ventilovat svoji agresivitu, vědomě ubližovat, není to cesta vedoucí nepřímo k obhajování muslimské "hypersenzitivity" a vražedných reakcí, které z ní vyplývají?

P.S.: To se týká i papežova vyjádření o pěsti do nosu - schvaluje tím papež útoky na redakci Charlie Hebdo, nebo tím schvaluje jasnou a vymezující reakci západní společnosti na islamistické útoky na Západ? Jeho výrok lze chápat tak i tak, zcela podle toho, jak se to komu hodí ... v tomto smyslu mám ale za to, že Halíkovo vyjádření je logičtější a hlubší, než jak tu nyní píše Aston.

J. Schwarz 5.3.2015 9:27

Re: Nelogický Aston?

K ostatním, "nezápadním" společnostem agresivita nepatří? Nebo ji tam jenom nechcete vidět? Pokud patří, proč bychom těmto společnostem měli dávat právo na nějakou "hypersensitivitu", když oni vůči nám nejsou vůbec vsřícní ani tolerantní?