24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

SVĚT: Západní sen – malé Rusko

Tak už konečně prozradil v televizních Událostech a komentářích Karel Schwarzenberg smysl ukrajinské krize.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Netzer 26.2.2015 12:06

Re: "Taky?"

Lež - běžný nástroj ruské propagandy.

P. Vaňura 26.2.2015 13:13

že je SSSR "příliš velký"

řekl Mao Ce Tung už r. 1964! Zkritizoval VŠECHNY územní zisky SSSR po WW2 a výslovně podpořil právo Japonska na Kurilské ostrovy.

J. Šrámek 26.2.2015 10:12

Zase bláboly jakéhosi rudého zblblíka.

Ruskou historii nelze stále omílat frázemi z dob SSSR.Je pravdou,že civilizace tam šla poněkud jinak,než na tzv.Západě.Nevolnictví v českých zemích bylo zrušeno roku 1775,v Rusku až v roce 1905!A tento rozdíl je stále patrný.Když slovy Putina,vyjíždí až milion Ukrajinců za prací do ciziny,půl do Ruska,zbytek do Evropy a když se doma sejdou,tak který způsob života je pro ně přitažlivější?Stejně tak,jaký je pohled na vesnice u nás,v Rakousku,Francii a jak vypadají vesnice v Rusku?100let se nic nezměnilo.O vzpomínkách na hladomory z 30. let a po válce(1947) také ovlivňují pohled do minulosti.Malé,nebo velké Rusko,to je každému vcelku jedno.Ale každý chce a očekává normální jednání s poctivými úmysly.A ne,jako například SPLACENÍ DLUHU RUSKA NAŠÍ REPUBLICE!Vznikl po SSSR,byl uznán vládou Ruska v plné výši 3,5 miliardy.Po dalším jednání bylo splaceno 141 milionů s tím,že víc nebude zaplaceno.A ještě se vláda ČSSD s tímto chlubila!Tak takové Rusko,s takovým jednáním opravdu nikdo nechce.A členství v NATO?To není nápad Západu,to jsou obavy států postižených ruskou agresí!Nebo její hrozbou.Už neplatí,že agrese je když velký stát přepadne malý stát,dříve jak SSSR,dnes Rusko.Pokud je to obráceně,tak se jedná o bratrskou pomoc v zájmu světového míru!

J. Boleslav 26.2.2015 11:11

Re: Zase bláboly jakéhosi rudého zblblíka.

S článkem nemá moc smysl seriózně diskutovat.

J. Láníček 26.2.2015 11:31

Re: Zase bláboly jakéhosi rudého zblblíka.

Ano, proto to ani neuděláte. Jinak byste ano, a na moc vysoké mentální úrovni, jak to umíte jenom vy.

J. Slanina 26.2.2015 11:48

Re: Zase bláboly jakéhosi rudého zblblíka.

Už zase howno děláš, lžidimitriji? Mysli na můj důchod.

E. Tocháček 26.2.2015 10:01

Vidím to jako vy.

Ukrajina byla rozpolcená a korupcí prolezlá země už před Majdanem. Za ten rok se to vše jen  výrazně prohloubilo. Je to více jak 40 mil. lidí směřujících k humanitární katastrofě. Vůbec si neuvědomujeme co je ve hře (  možnost rozpoutat světový konflikt raději úplně ignoruji ). Politikové jako Schwanzerberg používají Ukrajinu jako beranidlo proti politickému oponentovi. Obyvatelstvo Ukrajiny je jim úplně lhostejné. Pýcha Západu předchází pád Ukrajiny.

J. Šrámek 26.2.2015 10:14

Re: Vidím to jako vy.

Proti politickému oponentovi?Fašismus se nesmí tolerovat ani státu velikosti Ruska!

J. Vintr 26.2.2015 11:00

Re: Vidím to jako vy.

Jaksi vám uniká, že Rusko případné humanitární katastrofě na Ukrajině nezabrání, ani kdyby se celá Ukrajina sama dobrovolně připojila k Rusku. Rusko má samo problémů až nad hlavu.

J. Boleslav 26.2.2015 11:07

Re: Vidím to jako vy.

Kromě toho to není ani v rusáckém zájmu. Jim vyhovuje Ukrajina rozklížená, proto pro to všechno dělají.

J. Holič 26.2.2015 12:04

Re: Vidím to jako vy.

Rozklížená, ale hlavně podřízená.

P. Vaňura 26.2.2015 9:47

Putin se dostal na úroveň Hitlera

A je třeba aby jeho imperiální snahy skončily STEJNĚ!

Rusko není jen "poslední koloniální impérium," je to země, která ovládá CIZÍ území, kterého se zmocnila silou.

Pokud nebudou na západě vládnout užiteční idioti jako doposud, Rusko zjistí, že na udržení těchto území (Sibiř, Sachalin) nemá sílu!

J. Boleslav 26.2.2015 11:13

Re: Putin se dostal na úroveň Hitlera

Moje řeč. KGBák ničemu jinému než velkému klacku neporozumí.

J. Schwarz 26.2.2015 9:44

Jó, jasně,

ruští "bohatýři" léta rozeštvávali svět odporou "národně osvobozeneckého boje" ale na svou imperiální říši si samozřejmě nedají sáhnout. Od Čukotky po Krym, od Osetie po Laponsko- tam všude byla od počátku věků domovina rusů!

J. Boleslav 26.2.2015 11:14

Re: Jó, jasně,

Hlavně aby nebyla až po K. Vary.

M. Malovec 26.2.2015 9:39

Věřím,

že většina lidí je soudných a pamatuje si alespoň to, v čem žili. Vědí, že kůň je nebezpečný zezadu, kozel zepředu a Rusák ze všech stran. A na vás z páté kolony je třeba dát velký pozor.

J. Vích 26.2.2015 9:35

souhlasím s autorem

narozdíl od jiných, je jedním z mála co zná dějepis, je schopen logické ůvahy a uvažuje bez předpojatostí a ideogicých zjednodušení. Všiml si, že naopak Rusko čelí imperiálnímu tlaku, hroutícího se světového hegemona, považujícícho se za vítěze studené války, který zdá se nezastaví před ničím, má na svědomí většinu válek a krvavých převratů, v posledním století, s milony nevinných obětí. Všem , co si tak libují v odporu a nenávisti k rusákům, doporučuji projevit svou statečnost a přihlásit se do UK armády, kde jim rekruti utíkají do Ruska  a budou tudíž, vděčni za takové posily. To , že vše spěje pod tlakem NATO k jaderné apokalypse je nasnadě.

K. Frauknecht 26.2.2015 9:41

Re: :-))))))

Viz má reakce pod panem Urbanem!

J. Šrámek 26.2.2015 10:19

Re: souhlasím s autorem

Západ se zastal napadeného Polska i za cenu války.SSSR,dnes Rusko,zabralo polovinu jeho území a povraždilo všechnu jeho elitu.Tak kdo je zločinec?Stalin,nebo Hitler?Je štěstím,že se posléze pustili do sebe.

J. Boleslav 26.2.2015 11:16

Re: souhlasím s autorem

Vám doporučuji přestěhování do země Vašeho bolševického srdce.

J. Slanina 26.2.2015 11:53

Re: souhlasím s autorem

Ano, autor i ty, soudruhu, si po té, co zulíbáte všechny rusácké prrdele, můžete políbit navzájem i ty své.

J. Urban 26.2.2015 9:20

Hmm, Západ vyvolal dvě strašné války .....

dost zavádějící argumentace ... ta první válka začla na Balkáně, začalo ji R-U (otázka je, zda lze řadit R-U k Západu, když v té době stálo proti Západu) a eskalovala ještě r. 1914 vpádem Ruska na pruské, tedy německé území (Německo stálo tehdy rovněž proti Západu) - takže zde osočovat "Západ" nějak ztrácí smysl. O WWII jsem se ve škole učil, že ji začalo nacistické Německo, které taky stálo proti Západu, a to ve chvíli, kdy jeho spojencem byl mocný východní Sovětský Svaz, který se vzápětí k té rozpoutané válce po boku nacistického Německa přidal. Takže takhle nám soudruh autor předkládá fakta, na nichž staví své úchylné teorie.

J. Boleslav 26.2.2015 9:24

Re: Hmm, Západ vyvolal dvě strašné války .....

Hlavně ani před 1., ani před 2. světovou válkou žádný Západ x Východ nebyl. K tomuto bilaterálnímu rozdělení došlo až po 2. světové "zásluhou" rusáků, kteří evidentně touží po návratu těchto pro ně tak krásných starých časů, kdy se celá civilizovaná část světa, tedy Západ, musel před nimi třást.

K. Frauknecht 26.2.2015 9:39

Re: Hmm, pořád málo čtete :-))

Musím se opakovat, sorry. V knize Sedm mužů ve válce (2008, autor není Rus, je to frantík! - M. Ferro, ale může být pochopitelně placenej Putinem :-)!) je vztah Západu k Rusku (a třeba i carskému, už tehdy byl Západ :-)))) hezky popsán. Trochu jako vztah pračlověka k hromu - napůl se ho bojí a napůl jej zbožňuje, ale rozhodně neví co s ním :-)).

A to kupodivu trvá dosud, jako bychom neměli vlastní rozum.

J. Vintr 26.2.2015 11:03

Re: Hmm, Západ vyvolal dvě strašné války .....

První světovou válku nezahájilo fakticky Rakousko Uhersko, ale právě Rusko. Vojenská akce proti Srbsku by bez vstupu Ruska do války byla jen lokálním konfliktem.

S. Netzer 26.2.2015 8:45

"Co se dneska chápe jako

oživený ruský imperialismus, měl by soudný člověk chápat spíš jako výraz sebeobrany."

Takže anexe Krymu a snahy o odtrhnutí východní Ukrajiny je "sebeobrana".

Zrovna tak jako neustálé provokace členských států NATO a pokusy o destabilizaci EU.

E. Heusinger 26.2.2015 8:59

Re: "Co se dneska chápe jako

Přesně tak.

Krym byl Rusku ukraden komunisti. Proto byl restituován!

E. Heusinger 26.2.2015 9:05

Tisková oprava

komunisty.

J. Boleslav 26.2.2015 9:16

Re: Tisková oprava

Pletete si restituce s anexí cizího území. Jinak ale máte pravdu, komanči vždycky kradli jako straky, i hůř.

J. Swozil 26.2.2015 9:33

Re: Tisková oprava

Jak říká Kalousek : co bylo komunisty ukradeno, musí být vráceno !