25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

SVĚT: Západní sen – malé Rusko

Tak už konečně prozradil v televizních Událostech a komentářích Karel Schwarzenberg smysl ukrajinské krize.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Baldova 26.2.2015 13:44

zase jeden novej nick

Alias Sesrat zvany  >>>>> Deki   >>>> Myslim  si ze Vy netovej trotle uz kdyby jste v tom pekle byl je pozde kolaborante

E. Erat 26.2.2015 13:43

Karel VII je již starší,dá se říct starý

a nemocný muž,tak se dá jeho omyl pochopit.Ve svém rozhovoru si spletl Ukrajinu a Rusko.Není divu, za většiny let jeho života to byl jeden stát SSSR.Ve skutečnosti myslel,že si Západ přeje malou zbytkovou Ukrajinu.A v tom Západu jistě Vladimír Putin rád vyhoví.Celá Ukrajina je při její totální morální a finanční devastaci příliš velké sousto jak pro EU,tak pro Rusko.Rozdělením se sníží náklady obou, jak EU a Ruska na rekultivaci těchto území.

Z. Baldova 26.2.2015 13:47

Re: Karel VII je již starší,dá se říct starý

Kolik je Vam dedecku???

J. Holič 26.2.2015 13:48

Re: Karel VII je již starší,dá se říct starý

Koukám, že diskuse s argumenty už mnoho lidí neláká - mnohem oblíbenější je dnes stavění fantazijních, nebo útočných příspěvků bez vztahu k realitě. Není to škoda?

V. Podracký 26.2.2015 13:06

Autor má většinou pravdu

pouze někde to trochu přehnal. Např. obsazení Krymu bylo porušení dohod zajišťujících nedotknutelnost ukrajinských hranic. Ukrajinská krize vznikla spontánně jako nesouhlas obyvatel s Janukovičem, který se zdráhal přijmout asociační dohodu. Bohužel tuto nespokojenost využili nacionalistické síly a chtějí indoktrinaci východní Ukrajiny, která má ruské obyvatelstvo a vyvolali občanskou válku. ATD.

J. Slanina 26.2.2015 13:11

Re: Autor má většinou pravdu

Asi takhle. Pravda může být jedině jedna a celá. Jakmile je pravda "většinou", tak už to je propaganda.

J. Hejna 26.2.2015 13:24

Re: J. Slanina

"Ukrajinská krize vznikla spontánně" - nebo taky dudy!

K. Luboš 26.2.2015 12:14

Naprosto...

...přesné!

M. Frank 26.2.2015 12:01

Autor se dopustil

lži, na které staví konstrukce. Rusko je zaostalá, agresivní a barbarská země. Tím se dostává do izolace, což je situace daleko lepší, než když bylo zváno a vtahováno mezi normální společenství, jako je G7 nebo EU. Držet se od nich dál a počkat si, až vyčerpají zásoby ropy a plynu, pak se ten bordel zhroutí sám do sebe.

Z. Baldova 26.2.2015 12:05

Re: Autor se dopustil

Musite  autora omluvit on kdyz to psal si nevzal  pilulky ktere ma predpsane na uklidneni Jak je nema pise zvasty a lze jak kdyz tiskne...>>>.Kolaborant<<<<<

J. Holič 26.2.2015 12:10

Re: Autor se dopustil

Dodávek zbraní Ukrajině se sice také trochu bojím, protože to Putinovi dá do ruky další propagandistický nástroj k legalizaci jeho akcí. Na druhou stranu si kromě toho a sankcí nedovedu představit jinou cestu, jak zabránit Rusům, aby si zabírali cizí země, jak je napadne. Obecně by asi bylo třeba, aby byl výsledkem malý zisk a velké ztráty z útoku na Ukrajinu, aby posléze nemělo Rusko tak velkou motivaci totéž zkoušet jinde. Sankce by to chtělo tvrdší.

K. Luboš 26.2.2015 12:19

Říkáte „zaostalá a barbarská“ země?

A víte, že přesně takhle se na Česko dívají Rakušané, Němci a zvláště Francouzi. (Samozřejmě jsou ale korektní, takže vám to neřeknou.) Každý Evropan totiž považuji svoji zemi za středobod kultury a civilizace a všechno na východ  a jih za póvl.

Ale těm Rakušákům musím dát i trošku za pravdu: Čech má určitě blíže Rusovi než Němci.

M. Kolář 26.2.2015 11:52

nenávist

Prakticky  každý odstavec článku pana autora je založený na vylhaném předpokladu který je čtenáři jaksi mlčky sugerován ..

např. -definice Ruska jako koloniální země je nutná pro správné pochopení jeho chování a nikoliv jako návod pro odebírání jeho území. Také to vede ke správnému pochopení postavení sousedů kteří chtějí mít jiný společensko-státní systém než ten který odpovídá politické kultuře Rusů ..

- změna ekonomicko-mocenských sil ve světě je výsledkem západního liberalismu. Kdyby býval si  Západ před 25 lety  chtěl podržet ekonomicko-mocenskou dominanci, mohl tak učinit.  Ani I ani II sv. válku nevyvovalal ten státní systém na kterém je Západ založen nyní. Tomu se spíše podobá to co se dnes trvoří v Rusku

- jistěže Rusko má svou vlastní dynamiku, dějiny atd atd .. Kdo to zpochybňuje ?  Problém je že ruská státní tradice je expanzivní. Západ má povinnost bránit okolní (státotvorné) národy kteřé se rozhodnou pro současný západní model (jako přes obrovské problémy nyní Ukrajina)

-Rusko se na konci 80 let dostalo do krize vlastní vinou, neschopností rozvinout společenský funkční model. Tuto svou vnitřní sterilitu řešilo po 50 let expanzí a diktátem vůči satelitům. Stejné povahy je i současný putinovský režim a dynamika společnosti nyní.  Expanzí se kompenzuje opětovné selhání Rusů ve státotvorném smyslu ..

M. Kolář 26.2.2015 11:53

Re: nenávist

-  škody způsobené SSSR válkou jsou jasné ale nijak neopodstatňují obnovení ruské rozpínavosti. Rusko dostalo svou příležitost dějinnou v letech 1945 - 1989  ukázat svou civilizační sílu. Ukázalo pouze sílu tanků . Putin zneužívá  výraz "bránit se" podobně jako jej používal Hitler ..

- není důležité zda bude Rusko velké nebo malé, ale jaké bude.. Pokud bude v Rusku nadále moc vykonávána z jednoho centra a funkce parlamentu a dalších ustavních orgánů budou potlačeny tak jako doposud bude tato vojenská mocnost trvalou hrozbou pro mír v Evropě ..

J. Vintr 26.2.2015 12:52

Re: nenávist

Rusko válkou žádné škody neutrpělo. Samozřejmě, zemřelo hodně lidí, ale ti tam tak jako tak umírali zásluhou bolševického režimu. Ale po ekonomické stránce byla válka pro Rusko záchranou. Získali díky americké materiální pomoci a díky "kořistním" německým vědcům a technikům know-how, které posunulo ruský průmysl o mílový krok dopředu. Třeba nejúspěšnější ruský exportní artikl - samopal AK-47, je dílem německého konstruktéra. Zrovna tak ruský raketový program, pýcha Ruska, by byl nemyslitelný bez německých techniků. Kromě toho Rusko okupovalo mnohem rozvinutější země východní a střední Evropy, včetně nás.

J. Holič 26.2.2015 11:55

Re: nenávist

Výroky pana KS také autor hodně zásadně upravil...

J. Holič 26.2.2015 12:00

Re: nenávist

Ještě bych doplnil, že role Ruska ve druhé světové válce je dost jiná, než jak ji autor popisuje. Vyčítá západu, že nespolupracováním s Ruskem umožnil tuto válku - to je tvrzení jak VUMLu. Rusko si přeci s Němci dohodlo, jak si pěkně rozeberou Evropské státy a nebýt Hitlerova útoku na Rusko, nejspíš by vítěznými velmocemi byla koalice Hitler-Stalin. Po zapojení Ruska do války proti Hitlerovi mělo Rusko hodně výraznou podporu západu (možná i větší, než si zasloužilo).

M. Kolář 26.2.2015 12:11

Re: nenávist

Souhlasím. Spojení VB a USA s SSSR bylo za II. sv. asi nevyhnutelné, expanzivní potenciál III říše byl strašný. Stalin si neuvědomil že Hitler je  blázen a zaútočí na SSSR.  Nedávalo to vůbec žádnou logiku. Obě diktatury si mohli dělit kořist desítky let při základním vzájemném respektu ... Následné tažení armády SSSR do nitra Evropy mělo zpočátku osvobozovací charakter ale nakonec musel převážit charakter (tehdy) bolševického Ruska.  Imperialismus, politický útlak .. Osvobození se tak transformovalo v novou okupaci ..

J. Pražák 26.2.2015 11:26

Naprostý souhlas s článkem

Diskutující si neuvědomují, že nikde nezůstane vacuum. Po rozpadu Ruska, nebo jeho oslabení by se Evropa divila, s kým by najednou sousedila. Rusko chce mít bezpečnou západní hranici, vč. neutrálního nárazníkového pásma. Kníže Schwarzenberg by si měl vzpomenout, proč Korejská válka trvala 4 roky a stála tolik životů. Na kubánskou krizi si určitě také vzpomene.

Evropa má svých starostí dost, zejména s miliony pologramotných, nezaměstnatelných imigrantů, s islámem, se zadlužením. Měla by řešit své problémy.

J. Holič 26.2.2015 11:51

Re: Naprostý souhlas s článkem

Článek je naopak zcela absurdní. Předně dost nesmyslně pokřivuje slova Karla Schwarzenberga, jehož sdělení mělo jiný obsah, než autor píše. Zároveň fakt, že Rusko doposud považuje Ukrajinu za svého vazala, se kterým si může dělat co chce, neznamená, že je taková země součástí Ruska - Tedy nejde o silové rozdrobení Ruska, ale o to, aby si Rusko uvědomilo, že země, které k RF nenáleží, mu nepodléhají a nejsou jeho koloniemi. Rusku nejde o bezpečnou západní hranici, ale o podrobené okolí. Rusko nikdy nemůže cítit ohrožení bezpečnosti ze strany NATO, nebo západu, dokud je největší jadernou velmocí. Nikdo nepovede válku s ruskem, pokud ji RF nezačne. Taková válka by neměla smysl ani pro jednu ze stran. Nikdy si Rusové neuvědomili, že rozšiřování NATOP k jeho hranicím je především práce Ruska samotného. Kdyby se v minulosti Rusko ukázalo jako spolehlivý a prospěšný spojenec, jistě by raději hledali Ukrajinci partnerství spíše s Rusy. Teror a devastace podrobených území ale byla právě tím, před čím mnohé bývalé sovětské země hledají ochranu v NATO. Že si Rusko své zločiny ještě nepřipustilo a že se nechová příliš odlišně ani dnes, to rozhodně nezmění. Dále jen pro vaší informaci - Korejská válka začla útokem SK vůči JK. Spojenecké armády několika zemí pomáhaly JK bránit, proti nim SK podpořila vojensky Čína (původně skrytě, jako teď Rusko). Výsledkem byly spousty mrtvých a záchrana JK před nejspíš nejtvrdší totalitou, která dnes na zemi existuje. Ukrajina je i Evropský problém. Pokud je na světě tak silný agresor, jehož představitelé navíc veřejně propagují návrat k totalitnímu uspořádání SSSR, pak je to určitě Evropská starost.

J. Pražák 26.2.2015 12:35

Re: Naprostý souhlas s článkem

Je vidět, že jste na UK a v RF mockrát nebyl, vidíte problémy zvenčí.

Korejská válka by byla vyřízena do vánoc 1950, kdyby vojska OSN nedošla až blízko k čínské hranici a tím zrušila nárazníkové pásmo. Až poté Čína vstoupila do války.

Ukrajina je obdobně rozvrácená jako byla RF za Jelcina. Vládnou (tunelují) oligarchové a lidi trpí. V RF se trochu zlepšilo za Putina. Nekonkurenčně schopné hospodářství UK se bez levných energií z RF nezlepší. Zatím plyn platí půjčkami EU. Politici EU alibisticky tvrdí, že bez tranzitu přes UK není možné zásobovat EU, což není pravda.

J. Kopeček 26.2.2015 11:14

Zajímavé je ale to,

že ten nedoučený lesní adjunkt nechce, aby USA vrátila Mexiku, co mu ukradla. Opravdu nechápu, proč toho poserplínu stále tahají na rozhovory. Vždyť je přece dávno jasné, komu ten dědek slouží.

J. Boleslav 26.2.2015 11:16

Re: Zajímavé je ale to,

Komu sloužíte Vy?

J. Láníček 26.2.2015 10:57

Mně se i USA zdají zbytečně velké

Čímž pádem Amíky napadají i hodně velké zhovadilosti. Zkuste vzít jen posledních 20 roků. Takovou paseku ve světě Amíci způsobili, že to už možná nikdo dohromady nedá. Těm podrazníkům americkým by měli sebrat aspoň to, co oni zhabali Mexiku - Texas, Nové Mexiko a kus Kalifornie. Aby nebyli tak bujní a neměli možnost dělat takové škody. Vyhlásil bych nad nimi nucenou správu pod patronací OSN a povinně by odváděli desátek na úhradu způsobených škod. Do konce tohoto století.

J. Boleslav 26.2.2015 11:12

Re: Mně se i USA zdají zbytečně velké

Ruce pryč od USA! USA - záruka světového míru a kapitalismu!

J. Láníček 26.2.2015 11:33

Re: Mně se i USA zdají zbytečně velké

Správně, permanentním bojem za trvalý světový mír, aneb my ten mír vybojujeme, i kdyby neměl zůstat kámen na kameni.

S. Netzer 26.2.2015 11:35

"Taky?"

On někdo tvrdil, že Rusko je "zbytečně velké", vy lháři ?

J. Holič 26.2.2015 11:54

Re: "Taky?"

Rusko je především příliš totalitní a agresivní. Ať si vede koalici obsahující třeba půlku světa, jen když bude stát na dobrovolnosti a demekracii a nebude mít imperiální choutky.

S. Netzer 26.2.2015 11:59

Re: "Taky?"

To je jejich vylhaná mantra, že prý Madeleine Albright řekla něco v tom smyslu, že ..."

Jednou že Rusko je příliš veliké, jindy zase že má příliš velké zásoby surovin. :-(

J. Holič 26.2.2015 12:03

Re: "Taky?"

Autor článku neuměl argumentovat vůči tomu, co KS skutečně řekl, tak si výroky oponenta upravil a zbytek vycucal z prstu.