25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

FILIPIKA: Proti zhovadilosti české umělecké kritiky

Zdeněk Svěrák toho dovede hodně. A nejen to: když se pustí do něčeho, co dovede, dělá to, jak nejlépe dovede.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Šlosárová 9.3.2015 18:36

Děkuji

...sem chodím moc ráda, vždy si tady krásně počtu. :-)

J. Kučera 26.1.2015 16:44

čtení o psaní

V této souvislostio mě napadají Lacinova slova ze známé "Knihy o psaní". Kdo to umí píše, kdo to neumí je literárním kritikem.

M. Koutný 26.1.2015 15:47

i když s vámi souhlasím,

dopustil jste se, možná neúmyslně, jednoho faux-pas. Film, na který narážíte, se jmenuje "Vliv gama-paprsků na měsíček zahradní", natočil ho Paul Newman a patří mezi ty, pod kterými by klidně mohli být podepsáni právě Svěrákovi.

P. Adler 26.1.2015 18:42

Re: i když s vámi souhlasím,

dik, ono to bylo ale puvodne divadlo ...

V. Novák 26.1.2015 13:56

Neškodí. Kritiky čtou zase jen kritici, nanejvýš

ještě pár jejich obdivovatelů z pražské kavárny.

Nemají příležitost škodit - to jen tak zpoza množství slané vody vypadá...

P. Papež 26.1.2015 18:23

Re: Neškodí. Kritiky čtou zase jen kritici, nanejvýš

Dokazujete, že lidská pitomost je ve vašem případě nezměrná.

Pitomosti s nepřítelem z "pražské kavárny" požívá pár blbů a vedení na Hradě.

J. Růžička 26.1.2015 13:27

Na zhovadilé české kritiky odjakživa kálím

Firma Svěrák+Svěrák je sama od sebe zárukou vždy kvalitně odvedené práce. Kritik prskne jedovatou slinou, zasmrdí a zmizí. Čeští umělečtí kritici sami nic neumí a nic neznají, ve své zapšklosti a neschopnosti jenom kydají hnůj na ty co umí, znají a dovedou.

J. Lepka 26.1.2015 11:49

Nevím, jak současní mlaďoši a středňáci,

ale my jsme byli zvyklí brát špatnou kritiku jako doporučení. Ale to byla běžná reakce za bolševika. Jen mám obavu, že na poli kritiky se nic zásadního nezměnilo, ba dokonce na stejných židlích sedí stejné zadnice, jak před čtvrtstoletím. Ostatně každý úspěch musí být po zásluze potrestán a Svěráci jich mají za sebou tolik, že se už někdo musí postarat aby nezpychli. Bohužel jsou to neumětelové, kteří se v oboru nechytli, ale stále razí názor, že oni by to natočili líp, jen to umět !

V. Lacina 26.1.2015 10:36

Ono se řekne, že...

"kritizovat umí každý". Neumí. Nadávat umí každý. Dobrá kritika je náhodou velice náročná a užitečná věc. Jenže najít si dobré kritiky, to už vyžaduje taky dávku vlastní invence a kritického myšlení. Takže se většinou spokojíme s těmi, kdo jen (byť často velice sofistikovaně) nadávají, a tím, že na ně budeme nadávat.

I. Fencl 26.1.2015 9:49

čas ukáže

Čas ukáže, že to je jedna ze čtyř, pěti nejlepších českých filmových pohádek. Po všech stránkách řemeslně dokonalá, lze ji kritizovat leda za "barvotiskovost", ale ta byla už v záměru a podle mě ke kýči neklesne ani jednou. Geniální dílo, jak jistě potvrdí jeho úspěch ve světě, byť úspěch v Rusku je tu jištěn i vědomou variací Mrazíka v poslední třetině.

V. Novák 26.1.2015 13:59

Re: čas ukáže

Mrazíka (Morozko) v Rusku skoro nikdo nezná. Nejvýš si vzpomenou jako na jednu z mnoha zaměnitelných pohádek z dětství.

Kultovní snímek je to jen u nás. A řekl bych, že napůl kvůli geniálnímu dabingu.

V. Lacina 26.1.2015 14:54

Re: čas ukáže

Jj. To byl ten náš vždycky. Zvlášť, když se do toho pustil Filipovský. Trochu lituju slováky, že z národní hrdosti začali všechno předělávat...

J. Hanzal 26.1.2015 9:17

Kritik

Když slyším, že je někdo kritik, čehokoli, okamžitě mi naskakuje rovnítko tlučhuba, neumětel, zamindrákovaný blb. A to platí pro obě pohlaví, samozřejmě.

L. Křivan 26.1.2015 9:13

Kdo umí, umí,

kdo neumí, kritizuje.

E. Erat 26.1.2015 7:42

Nad Zdeňkem Svěrákem se není třeba

dojímat.Byl osm let loajálním členem KSČ, v době kdy byly jeho kolegové touto stranou pronásledováni a nemohli pracovat.Jeho filmovou tvorbu mám rád,tedy tu do Obecné školy.Od té doby co začal dělat filmy pro úspěch v USA a pro naplnění kasy je již nesleduji.

E. Erat 26.1.2015 7:50

Re: Nad Zdeňkem Svěrákem se není třeba

byli

P. Adler 26.1.2015 8:43

Re: Nad Zdeňkem Svěrákem se není třeba

koukam, ze mate zvlastni zopusob posuzovani lidi ... inu. hlavne, ze vam chutna jist ...

E. Erat 26.1.2015 9:15

Re: Nad Zdeňkem Svěrákem se není třeba

Mám ten způsob v kterém jsem byl vychován svojí matkou,která seděla dva roky v padesátých letech za protistátní činnost v Karlových Varech.Tj.že každý kdo vstoupil do KSČ po roce 1948 je spoluviníkem na jejich zločinech.A chutná mi velmi dobře,vám ne ?

D. Nowodny 26.1.2015 18:12

Re: Nad Zdeňkem Svěrákem se není třeba

Ted jste odsoudil miliony, ale je vám to houby platné, protože život jde dál svoji cestou !

P. Adler 26.1.2015 18:45

Re: Nad Zdeňkem Svěrákem se není třeba

pane erate, sice s vami sympatizuji, nebot mit matku v basem, to neni zadna sranda, ale musim i presto dodat, ze svet neni ani cerny, ani bily ... a pokud si vzpominam, zdenek sverak si zazil s komunisty svoje ... vcetne nejruznejsich zakazu a podobnych neprijemnosti ...

A. Šlosárová 9.3.2015 18:58

Re: Nad Zdeňkem Svěrákem se není třeba

...nebyl sám, a hlavně, jedena moje známá do KSČ zarytě odmítala vstoupit, soudruh z STB jí odvezl do lesa a nutil jí k tajné spolupráci, jasně a pevně mu řekla ne! ...potom chudák musela šlapat domů několik kilometrů pěšky, prostě jí v tom lese nechal, a co myslíte? Je vedená v Cibulkových seznamech jako jejich spolupracovnice. Takže ne všemu co se napovídá, se dá věřit.

A. Bocek 26.1.2015 6:46

Filmový kritik je člověk,

který autorovi nastiňuje jak by měl vypadat film , kdyby ho kritik uměl udělat.

P. Kolar 26.1.2015 5:41

Určitě se na to půjdu podívat.

Dík za pozitivní kritiku.

M. Gavlák 26.1.2015 5:27

Klídek,

každému se ty filmy líbit nemusí. A že by kritici škodili? Koho i tehdy z diváků zajímalo, co píše nějaký kritik o Šlitrovi? Prostě na to lidi chodili a bylo to. Mimochodem, na 3bratry jsem s dětmi musel, takže jsem je viděl, že by to bylo nějaké veledílo, jsem si nevšiml, ovšem nepupínkuji se z vaší chvály...

P. Adler 26.1.2015 18:42

Re: Klídek,

pane gavlaku, ze narodu nevadily kritiky sucheho se slitrem, to je jedna vec ... ze tyhle kritiky ovlivnovaly poostoje komunistickeho aparatu, ktery se jimi navic zastitoval, ze to jsou nazory odborniku, to je vec uplne jina ... proto jsem take napsal, ze v ocich naroda suchemu se slitrem ty utoky pomohly, ale v praci jim moc nepomohly ...

P. Sulc 26.1.2015 2:54

No jo,

novy Salda ci Teige se zrejme nenarodil. Spise je nadbytek Nejedlych.

P. Sulc 26.1.2015 3:10

Re: No jo,

Ale co, podivejte se na kritiky a hodnoceni zde

http://www.csfd.cz/film/345205-tri-bratri/

T. Pansky 26.1.2015 1:50

Jenze co chceme: volime si politiky, kteri socialismus ...

... podporuji.  Proc?  Protoze jim tato "umelecka fronta" potom liba pozadi, kdyz je treba.  Nase levice nam neustale namlouva, ze se "kultuuura" musi podporovat.  A kdo nam rika, co je to ta "kultuuura"?  No prece vlada a stat.  Tohle je socialisticke videni sveta a bohuzel, za dvacet let jsme se toho nezbavili.  ... Pan Sverak a jemu blizci uz mi dokazali, ze ceho se dotkli, stoji za pozornost.  Kritiky nectu, ti nic netvori.  Mam svuj vlastni nazor.  Nepotrebuji informace predzvykat.

V. Vlk 26.1.2015 1:06

Já jsem taky vůl

co to těm kritikům věřil. Ti to tak sepsuli že jsme na to nešel. Kopnout je do rozkroku. Šmejdy.Hlavně , že zase předevčírem rozdávali nějaké ty ceny. Jak jim nakonec řekla jedna starší dáma,že by jim přála, aby když už si dají ty ceny, na ty filmy aspoň někdo chodil. Až na výjimky už ale na české filmy nechodím, na ty bláboly se nedá koukat. A na většinu hereček a herců taky ne. Já když vidím Gaislerovou tak se osypu , a ani páni nesou o nic lepší.Proč se mám koukat ve filmu na od pohledu odporný a pošahaný lidi? Jo a ta hra se jmenovala "Vliv gama paprsků na měsíčky zahradní" Zdravím z Prahy za moře.

P. Adler 26.1.2015 4:10

Re: Já jsem taky vůl

dik za jmeno hry ... vraz do toho par korun, kamarade, zabehni se podivat ... slibuju ti rukoudanim, ze NEbudes litovat ...