17.4.2024 | Svátek má Rudolf


Diskuse k článku

VĚDA: Je čas oddělit Zemana?

Miloš Zeman se nechal slyšet, že „handicapované“ děti mají ve škole být odděleny od „nehandicapovaných“. Jeho výrok vzbudil obrovskou reakci, debata se rozjíždí. Zemanovo tvrzení vychází z neuropsychologických podnětů, které nicméně existují v nás všech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Šnyrych 22.1.2015 16:54

Re: Přitom ale vůbec nemá pravdu.

Naprosto s vámi souhlasím. Pro mnoho dětí je speciální škola lepší řešení, protože dítě lépe zapadne do kolektivu sobě rovných a učitelé mohou lépe vycházet vstříc jeho specifickým potřebám. Rodiče by vždy měli mít volbu mezi inkluzivním vzděláváním a speciální školou. Nelze paušálně prohlásit, že jedno je pro všechny lepší než to druhé.

Nestačím se divit, kolik se po prezidentově výroku najednou v médiích vyrojilo odborníků na inkluzivní vzdělávání. Autor tohoto článku je neurolog, zajímalo by mě, kde bere tu jistotu, když se vyjadřuje ke speciálně pedagogickým otázkám. Autor píše, že při oddělení zdravých a postižených dětí se rozdíl mezi nimi prokazatelně zvyšuje. Neuvádí ale jediný argument, kterým by to doložil. Nemám jediný důvod, proč bych měl věřit tomuto tvrzení, na kterém je článek postaven.

J. Kanioková 20.1.2015 23:01

Přesně, dík pane Vlku..

M. Balázsová 20.1.2015 22:29

Re: hendikepy jsou a různé a různá musí být i možnost integrace

Naprosto s Vámi souhlasí,.Nechápu, jak může nějaký odborník tvrdit, že je to jinak.

M. Balázsová 20.1.2015 22:28

Re: Přitom ale vůbec nemá pravdu.

Souhlasím.Dítě, které je mentálně nějak postižené, se určitě nemůže cítit dobře mezi ostatními"normálními" žáky.Učitel v současnosti na něj ani nemá čas, aby se mu věnoval.Takže ve speciální škole se to dítě necítí špatně, ale je mu věnována daleko lepší péče.Pro to dítě je to velmi dobré pro jeho další uplatnění-což b tzv."normální" škole bohužel nemohlo získat.To, že takto tento pán a další napadají presidenta, je ubohé a pouze politická propaganda.Prostě co řekne Zeman, vždy je špatně,že?Poze politika!!

V. Podracký 20.1.2015 19:59

Hendikepovaní v normální škole

jsou právě příznakem jiného myšlení a jiných priorit společnosti. Dříve byla priorita "vzdělání lidu", která měla být dosažena produktivně s co nejvyšším výsledkem. Dokonce byly školy pro superchytré. Hendikepovaní překáželi tomuto cíli. Dnes hendikepovaní ve škole jen kopírují úpadek všeobecné vzdělanosti. Protože vzdělanost není cílem, vymýšlí se projekty, které odpovídají marxistickému rovnostářství - hendikepovaný roven normálnímu. Průměrný roven vynikajícímu. Blbý politik je taky politik. ATD.

V. Čermák 20.1.2015 18:22

Pan autor mluví jak musí,

je to přece jeho Byznis, který pokrytecky ukrývá pod falešnou maskou PaL. A Zeman je provokatér, který právě takovéhle pokrytecké elitáře na postech přivádí do rozpaků, no spíše k hloupým a úsměvným projevům, jakoby sprvedlivé rozhořčennosti.

J. Schwarz 20.1.2015 16:26

Re: Omlouvám se předem, že to vyzní jako hlupácká chlouba,

Jak "víc času na mimoškolní činnost"? Vy jste ze školy zdrhla už v 11 a šla si hrát na indiány?

P. Boublíková 20.1.2015 15:41

Re: Omlouvám se předem, že to vyzní jako hlupácká chlouba,

Taky mám tu zkušenost - devitiletka byla ztráta času. Ale aspoň bylo víc času na mimoškolní činnost, já jsem v rámci svých volnočasových aktivit jako děcko dost jezdila do zahraničí a ve škole jsem mela velké absence, což vůbec ničemu nevadilo :-)

Jinak ono je celkem fuk, jestli ma Zeman na inkluzivni vzděláváni správný názor - část odborníku je totiž pro a část proti. I kdyby mel Zeman nesprávný názor společné s pomylenou skupinou odborníku /kdežto autor byl zástupcem te nepomylene skupiny/, tak to přece není žádný zločin.

L. David 20.1.2015 15:35

Omlouvám se předem, že to vyzní jako hlupácká chlouba,

ale devítiletku bych hravě absolvoval za 5, maximálně za 6 let.

Pouze proto, že "to jinak nešlo" jsem byl bržděn průměrem (a to nikoliv mentálně handicapovanými spolužáky).

Bezmezně jsem se ve škole nudil a ztratil nejméně tři roky života. Tehdy totiž neexistovala gymnázia s možností od 11 let studovat podstatně intenzívněji, než činila tehdejší výuka na tzv. "měšťance", neboli 2. stupni od 5. do 9. třídy.

V tomhle směru má Zeman správný názor. On nehovořil o oddělování tělesně postižených dětí, jak mu bylo podsouváno, nýbrž o potřebě specializované výuky pro mentálně slabší děti. A o tom, že oběma skupinám dětí to prospěje.

Což je pravda. Ale přece všichni ti novinářští a reportérští poskokové nemoho dát Zemanovi za pravdu!

A. Jaroš 20.1.2015 15:23

Re: Krutá pravda posledního odstavce

Malečku,

podjte mi pero abyste už nepsal takové bláboly.

J. Hejna 20.1.2015 14:44

Re: Co tím pan Zeman myslel,

Tak se jděte vyzvracet někam jinam.

J. Hejna 20.1.2015 14:41

Re: Velmi trefné.

Žáci z ménětřídních škol jsou v průměru lépe připravené na další výuku, než žáci z neménětřídních škol.

J. Hejna 20.1.2015 14:37

Re: he he

Ozaj, z vonku to tak vyzerá.

J. Hejna 20.1.2015 14:35

Re: Neuvěřitelné!

Souhlasím s vámi, jenom byste si měl objasnit význam slova nekonformní.

J. Hejna 20.1.2015 14:29

Re: Pane doktore, tak vy tvrdíte, že:

Když někdo schválně nechce rozumět, tak nemusí být větší blbec.

To bude asi případ pana doktora, ledaže by byl větší blbec.

J. Schwarz 20.1.2015 14:22

S těmi "právy"

se roztrhl pytel. Pokud nebudu mít rád volejbalisty, budu se jejich společnosti dobrovolně stranit. Existuje "právo" volejbalisty sednout si ke mně u ohně a zapříst debatu o smečování? Nebo mám já právo, aby mne nikdo neotravoval ať je má nechuť jakkoli iracionální? Vždyť možná, mít volejbalisty rád, bych se mohl v rámci tohoto sportu podívat i na Olympiádu!!!

A. Alda 20.1.2015 14:21

Přitom ale vůbec nemá pravdu.

Když jsme našeho syna "oddělili" do speciální školy, rychle co do vědomostí a znalostí své opuštěné spolužáky na základní škole dohnal.

Kdyby na základní škole zůstal, do deváté třídy by se vůbec nedostal.

J. Hejna 20.1.2015 14:17

"Mongolský" asistentní profesor

"pokud se děti od sebe oddělují, rozdíl mezi těmi s postižením a těmi ostatními se prokazatelně a neúprosně zvyšuje",

pokud se neoddělují, z chytřejších se stávají hloupější.

Všichni budou "mongolští" - hurá!

J. Boleslav 20.1.2015 14:05

Re:

Vidím to velmi podobně.

J. Boleslav 20.1.2015 14:03

Re: Co tím pan Zeman myslel,

Nejsem ničí pohůnek, tedy ani knížecí. Pouze mně Ovar těžce leží v žaludku.

M. Zikmund 20.1.2015 14:00

Ono je to jako v nemocnici

Můžete mít nemocnici, kde v každém pavilonu budete léčit všechny nemoci a každý doktor zde bude na všechno a nebo budete mít pavilony určené pro chirurgii, ortopedii, gynekologii..., kde bude doktor i personál procházet konkrétním specielním průběžným vzděláváním v daném oboru a pavilon bude příslušně vybaven pro konkrétní nemoci. Vyberte si, ale asi se většina v případě své nemoci raději odevzdá specialistovi, který se dané nemoci věnuje dnes a denně, než někomu, kdo sice léčí všechno, ale zároveň nic specializovaně. Se vzděláním postižených dětí je to obdobné, protože ty si zasouží speciální péči a speciální pedagogy, kteří to s nimi umí. Bohužel současný módní trend, který se rád na sebe dívá do zdrcadla a předvádí se před sebou jak je humánní přinese ve škole jen jeden výsledek - postižené děti budou okradení o speciální péči a zdravé děti o pozornost a důslednost.

A. Alda 20.1.2015 13:22

Skutečný odborník to vidí úplně jinak.

http://linhart.blog.idnes.cz/c/360347/Jak-vzdelavame-zaky-kteri-nestaci-tempu-zakladni-skoly.html

Situaci lze řešit pouze zvýšením počtu speciálních škol a jejich větší diferenciací. Tak, aby se každému dostalo nejvyšší možné vzdělání, na které ještě stačí. A aby se pro nikoho nestalo dětství peklem.

A. Alda 20.1.2015 13:17

A co píše speciální pedagog?

No přeci pravý opak:

http://linhart.blog.idnes.cz/c/399154/Existuji-deti-ktere-neumime-vzdelavat.html

A není to žádný Zemanovec!

J. Chaloupka 20.1.2015 13:04

hendikepy jsou a různé a různá musí být i možnost integrace

jestliže se jedná o hendikepy fyzické které ale umožňují školu více méně samostatně navštěvovat (např. dítě nemá ruku či nohu či vidí jen na jedno oko) není zajisté co řešit a takové dítě patří jednoznačně do běžné školy. Pak jsou hendikepy kdy dítě prostě běžnou školu navštěvovat nemůže dítě je hluché či slepé a je jasné že potřebuje speciální školu přizpůsobenou tomuto hendikepu. O čem se tak zuřivě diskutuje jsou hendikepy psychické např. autismus určitá retardace pod. A zde opět rozum velí rozlišovat dle míry tohoto postižení . Jistěže při nějaké mírné formě se o zařazení do běžné školy uvažovat dá ale při těžších formách které by např. už vyžadovali přítomnost asistenta takového žáka ve třídě jsem proti . Takové děti pak zásadně zdržují výuku ostatních zdravých dětí a zákonitě , tím že se jim musí učitel věnovat jaksi navíc, úroveň výuky snižují. JE TO KLASICKÁ OTÁZKA : MÁME PRÁVO ODEPSAT KVALITU VYUKY A TÍM I JEJICH ŠANCE DO ŽIVOTA U 25 ZDRAVÝCH DĚTÍ VE TŘÍDĚ ABYCHOM O NEPATRNÝ KOUSEK MOŽNÁ ZVÝŠILI ( I TAK NEVALNÉ) VYHLÍDKY JEDNOHO POSTIŽENÉHJO ŽÁKA , JÁ ŘÍKEM ŽE NE . P.S. jsem si vědom, že to ovšem říkám jako rodič zdravých dětí , kdyby mé dítě bylo postižené, tak bych to asi viděl jinak, protože každý rodič chrání své dítě a bojuje za něj. Já ovšem bojuji z za těch 25 zdravých a položíme - li to misku vah pak je jasné že 25 dětí je větší priorita než 1 dítě.

A. Alda 20.1.2015 11:25

Dotaz zněl i na speciální školy,

nejen na praktické školy.

A. Alda 20.1.2015 11:22

Velmi trefné.

Jednotřídky stále v některých vesnicích existují a jejich existence je obhajována téměř stejnými argumenty jako snaha rušit speciální školy.

A. Alda 20.1.2015 11:20

Nejnižší pudy?

Tak rodičovskou lásku považujete za nejnižší pudy?

Speciální školy se přes všechen nátlak pomatené eurohujerské levice drží jen kvůli neustávající snaze rodičů postižených dětí, kteří chtějí pro své děti to nejlepší, tedy i kvalitní vzdělání a slušné zacházení.

A. Alda 20.1.2015 11:12

Je lhostejné, zda studie existují či nikoli.

Zkušenosti rodičů a samotných dětí a také učitelů jsou podstatné a dosti jednoznačné: většina z nich si speciální školství pochvaluje a oceňuje to, že společnost je ochotna věnovat výchově a výuce postižených dětí zvláštní péči, přestože to stojí mnohem víc peněz.

A. Alda 20.1.2015 11:09

Nesoustřeďte se jen na vozíky.

Dětí na vozíku zas tak moc není. Spousta jich "jen" chodí o berlích či "jen" špatně chodí. Ve speciální škole si i tyto děti zacvičí a i tyto děti se speciální školou mohou na výlety a na plavání a na lyžařský výcvik... v normální škole ne.

Pak zde máme mnohem více dětí špatně vidících a nevidících a spoustu dětí špatně slyšících a neslyšících - pro ty je tzv. inkluse odsouzením k nevzdělanosti.

A pak jsou zde děti s všelikými zvláštními vadami od autismu až po touretův syndrom...

A samozřejmě i ty děti s mentálním postižením.

Pro všechny tyto děti je lépe, chodí-li do školy se sobě rovnými, do třídy s nejvíce 12 žáky, kde je učí učitel specialisovaný na výuku lidí s jejich poruchou.

A. Alda 20.1.2015 11:05

K tomu doporučuji

článek pana Jurčíka: http://jurcik.bigbloger.lidovky.cz/c/175427/Optimalizace-skol-a-jak-na-ni.html a ZEJMÉNA diskusi k tomu článku.