25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

VĚDA: Je čas oddělit Zemana?

Miloš Zeman se nechal slyšet, že „handicapované“ děti mají ve škole být odděleny od „nehandicapovaných“. Jeho výrok vzbudil obrovskou reakci, debata se rozjíždí. Zemanovo tvrzení vychází z neuropsychologických podnětů, které nicméně existují v nás všech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Podracký 20.1.2015 19:59

Hendikepovaní v normální škole

jsou právě příznakem jiného myšlení a jiných priorit společnosti. Dříve byla priorita "vzdělání lidu", která měla být dosažena produktivně s co nejvyšším výsledkem. Dokonce byly školy pro superchytré. Hendikepovaní překáželi tomuto cíli. Dnes hendikepovaní ve škole jen kopírují úpadek všeobecné vzdělanosti. Protože vzdělanost není cílem, vymýšlí se projekty, které odpovídají marxistickému rovnostářství - hendikepovaný roven normálnímu. Průměrný roven vynikajícímu. Blbý politik je taky politik. ATD.

V. Čermák 20.1.2015 18:22

Pan autor mluví jak musí,

je to přece jeho Byznis, který pokrytecky ukrývá pod falešnou maskou PaL. A Zeman je provokatér, který právě takovéhle pokrytecké elitáře na postech přivádí do rozpaků, no spíše k hloupým a úsměvným projevům, jakoby sprvedlivé rozhořčennosti.

L. David 20.1.2015 15:35

Omlouvám se předem, že to vyzní jako hlupácká chlouba,

ale devítiletku bych hravě absolvoval za 5, maximálně za 6 let.

Pouze proto, že "to jinak nešlo" jsem byl bržděn průměrem (a to nikoliv mentálně handicapovanými spolužáky).

Bezmezně jsem se ve škole nudil a ztratil nejméně tři roky života. Tehdy totiž neexistovala gymnázia s možností od 11 let studovat podstatně intenzívněji, než činila tehdejší výuka na tzv. "měšťance", neboli 2. stupni od 5. do 9. třídy.

V tomhle směru má Zeman správný názor. On nehovořil o oddělování tělesně postižených dětí, jak mu bylo podsouváno, nýbrž o potřebě specializované výuky pro mentálně slabší děti. A o tom, že oběma skupinám dětí to prospěje.

Což je pravda. Ale přece všichni ti novinářští a reportérští poskokové nemoho dát Zemanovi za pravdu!

P. Boublíková 20.1.2015 15:41

Re: Omlouvám se předem, že to vyzní jako hlupácká chlouba,

Taky mám tu zkušenost - devitiletka byla ztráta času. Ale aspoň bylo víc času na mimoškolní činnost, já jsem v rámci svých volnočasových aktivit jako děcko dost jezdila do zahraničí a ve škole jsem mela velké absence, což vůbec ničemu nevadilo :-)

Jinak ono je celkem fuk, jestli ma Zeman na inkluzivni vzděláváni správný názor - část odborníku je totiž pro a část proti. I kdyby mel Zeman nesprávný názor společné s pomylenou skupinou odborníku /kdežto autor byl zástupcem te nepomylene skupiny/, tak to přece není žádný zločin.

J. Schwarz 20.1.2015 16:26

Re: Omlouvám se předem, že to vyzní jako hlupácká chlouba,

Jak "víc času na mimoškolní činnost"? Vy jste ze školy zdrhla už v 11 a šla si hrát na indiány?

J. Schwarz 20.1.2015 14:22

S těmi "právy"

se roztrhl pytel. Pokud nebudu mít rád volejbalisty, budu se jejich společnosti dobrovolně stranit. Existuje "právo" volejbalisty sednout si ke mně u ohně a zapříst debatu o smečování? Nebo mám já právo, aby mne nikdo neotravoval ať je má nechuť jakkoli iracionální? Vždyť možná, mít volejbalisty rád, bych se mohl v rámci tohoto sportu podívat i na Olympiádu!!!

J. Hejna 20.1.2015 14:17

"Mongolský" asistentní profesor

"pokud se děti od sebe oddělují, rozdíl mezi těmi s postižením a těmi ostatními se prokazatelně a neúprosně zvyšuje",

pokud se neoddělují, z chytřejších se stávají hloupější.

Všichni budou "mongolští" - hurá!

A. Alda 20.1.2015 14:21

Přitom ale vůbec nemá pravdu.

Když jsme našeho syna "oddělili" do speciální školy, rychle co do vědomostí a znalostí své opuštěné spolužáky na základní škole dohnal.

Kdyby na základní škole zůstal, do deváté třídy by se vůbec nedostal.

M. Balázsová 20.1.2015 22:28

Re: Přitom ale vůbec nemá pravdu.

Souhlasím.Dítě, které je mentálně nějak postižené, se určitě nemůže cítit dobře mezi ostatními"normálními" žáky.Učitel v současnosti na něj ani nemá čas, aby se mu věnoval.Takže ve speciální škole se to dítě necítí špatně, ale je mu věnována daleko lepší péče.Pro to dítě je to velmi dobré pro jeho další uplatnění-což b tzv."normální" škole bohužel nemohlo získat.To, že takto tento pán a další napadají presidenta, je ubohé a pouze politická propaganda.Prostě co řekne Zeman, vždy je špatně,že?Poze politika!!

J. Šnyrych 22.1.2015 16:54

Re: Přitom ale vůbec nemá pravdu.

Naprosto s vámi souhlasím. Pro mnoho dětí je speciální škola lepší řešení, protože dítě lépe zapadne do kolektivu sobě rovných a učitelé mohou lépe vycházet vstříc jeho specifickým potřebám. Rodiče by vždy měli mít volbu mezi inkluzivním vzděláváním a speciální školou. Nelze paušálně prohlásit, že jedno je pro všechny lepší než to druhé.

Nestačím se divit, kolik se po prezidentově výroku najednou v médiích vyrojilo odborníků na inkluzivní vzdělávání. Autor tohoto článku je neurolog, zajímalo by mě, kde bere tu jistotu, když se vyjadřuje ke speciálně pedagogickým otázkám. Autor píše, že při oddělení zdravých a postižených dětí se rozdíl mezi nimi prokazatelně zvyšuje. Neuvádí ale jediný argument, kterým by to doložil. Nemám jediný důvod, proč bych měl věřit tomuto tvrzení, na kterém je článek postaven.

M. Zikmund 20.1.2015 14:00

Ono je to jako v nemocnici

Můžete mít nemocnici, kde v každém pavilonu budete léčit všechny nemoci a každý doktor zde bude na všechno a nebo budete mít pavilony určené pro chirurgii, ortopedii, gynekologii..., kde bude doktor i personál procházet konkrétním specielním průběžným vzděláváním v daném oboru a pavilon bude příslušně vybaven pro konkrétní nemoci. Vyberte si, ale asi se většina v případě své nemoci raději odevzdá specialistovi, který se dané nemoci věnuje dnes a denně, než někomu, kdo sice léčí všechno, ale zároveň nic specializovaně. Se vzděláním postižených dětí je to obdobné, protože ty si zasouží speciální péči a speciální pedagogy, kteří to s nimi umí. Bohužel současný módní trend, který se rád na sebe dívá do zdrcadla a předvádí se před sebou jak je humánní přinese ve škole jen jeden výsledek - postižené děti budou okradení o speciální péči a zdravé děti o pozornost a důslednost.

A. Alda 20.1.2015 13:17

A co píše speciální pedagog?

No přeci pravý opak:

http://linhart.blog.idnes.cz/c/399154/Existuji-deti-ktere-neumime-vzdelavat.html

A není to žádný Zemanovec!

J. Chaloupka 20.1.2015 13:04

hendikepy jsou a různé a různá musí být i možnost integrace

jestliže se jedná o hendikepy fyzické které ale umožňují školu více méně samostatně navštěvovat (např. dítě nemá ruku či nohu či vidí jen na jedno oko) není zajisté co řešit a takové dítě patří jednoznačně do běžné školy. Pak jsou hendikepy kdy dítě prostě běžnou školu navštěvovat nemůže dítě je hluché či slepé a je jasné že potřebuje speciální školu přizpůsobenou tomuto hendikepu. O čem se tak zuřivě diskutuje jsou hendikepy psychické např. autismus určitá retardace pod. A zde opět rozum velí rozlišovat dle míry tohoto postižení . Jistěže při nějaké mírné formě se o zařazení do běžné školy uvažovat dá ale při těžších formách které by např. už vyžadovali přítomnost asistenta takového žáka ve třídě jsem proti . Takové děti pak zásadně zdržují výuku ostatních zdravých dětí a zákonitě , tím že se jim musí učitel věnovat jaksi navíc, úroveň výuky snižují. JE TO KLASICKÁ OTÁZKA : MÁME PRÁVO ODEPSAT KVALITU VYUKY A TÍM I JEJICH ŠANCE DO ŽIVOTA U 25 ZDRAVÝCH DĚTÍ VE TŘÍDĚ ABYCHOM O NEPATRNÝ KOUSEK MOŽNÁ ZVÝŠILI ( I TAK NEVALNÉ) VYHLÍDKY JEDNOHO POSTIŽENÉHJO ŽÁKA , JÁ ŘÍKEM ŽE NE . P.S. jsem si vědom, že to ovšem říkám jako rodič zdravých dětí , kdyby mé dítě bylo postižené, tak bych to asi viděl jinak, protože každý rodič chrání své dítě a bojuje za něj. Já ovšem bojuji z za těch 25 zdravých a položíme - li to misku vah pak je jasné že 25 dětí je větší priorita než 1 dítě.

J. Boleslav 20.1.2015 14:05

Re:

Vidím to velmi podobně.

M. Balázsová 20.1.2015 22:29

Re: hendikepy jsou a různé a různá musí být i možnost integrace

Naprosto s Vámi souhlasí,.Nechápu, jak může nějaký odborník tvrdit, že je to jinak.

P. Dvořáček 20.1.2015 9:59

pan doktor je vskutku myslitel

a těch 99% příspěvků proti jeho blábolu je jen výkřik těch ze zvláštní školy

K. Janyška 20.1.2015 9:58

Byl zvolen a hotovo. A jeho činnost zase tak

úplně nehorázná není. Se spoustou jeho stanovisek se ztotožňuji, s jeho okázalým lumpenproletářstvím však ne.... Dzp.

K. Luboš 20.1.2015 10:53

Úplně přesně vám řeknu, jak to dopadne,...

...až budou „handicapované“ a různě „znevýhodněné“ děti zařazeny do „normálních“ škol. Z těchto škol totiž začnou ty „normální“ děti i učitelé utíkat do škol, kde je těch „handicapovaných“ a různě „znevýhodněných“ ještě relativně málo anebo nejsou vůbec. Nastane  boom škol soukromých, ale jenom pro ty, kteří jsou schopni platit školné.

Zákonitě se nám ty „handicapované“ a různě „znevýhodněné“ děti včetně učitelů-zoufalců začnou v jistých školách jaksi koncentrovat a tento proces se bude stále zrychlovat. Výsledný stav bude odpovídat stavu v GB anebo USA: mizerné státní školství pro chudé a výborné, ale drahé soukromé školství pro bohaté. Cesta do pekla je totiž vždy dlážděna dobrými úmysly.

A. Alda 20.1.2015 11:05

K tomu doporučuji

článek pana Jurčíka: http://jurcik.bigbloger.lidovky.cz/c/175427/Optimalizace-skol-a-jak-na-ni.html a ZEJMÉNA diskusi k tomu článku.

J. Václavíková 20.1.2015 9:51

Praktické školy

nikdo zavírat nechce, takže ta hysterie v diskuzích je poněkud směšná. Nemluvě o tom, že prezident ke konci svého výstupu zmínil jakési praktické třídy, nikoliv školy. Ti, co chtějí jeho výšplecht obhájit za každou cenu, se toho ovšem chytli jako posledního spásného stébla a vymýšlejí krkolomné konstrukce o předpokládané (schválně vynechané) otázce.

Že se Zeman vyjádřil na konto všech postižených, nikoliv jen romů či mentálně postižených, potvrdil následně jeho mluvčí, který doslovně uvádí „Pan prezident se vyjádřil OBECNĚ k tématu inkluze ve školství." Tedy nikoliv k jeho specifické části.

Co se skutečně praktických škol týká, je skutečnost, že tam jsou běžně zařazovány nikoliv jen děti s mentálním postižením, ale ve značné míře také děti sociálně znevýhodněné. Byla by s nimi samozřejmě větší práce, kdyby se měl někdo angažovat, aby se například cikáňata učila v nultém ročníku česky. A aby byl vyvíjen účinný tlak na rodiče těchto dětí, ať je nechají řádně se účastnit výuky. Zřejmě je jednodušší udělat z těchto dětí jen další neschopné pobírače dávek.

J. Fleiszner 20.1.2015 10:00

Re: Praktické školy

Svoje děti bych do třídy s cikánama nedal, pokud bych měl jinou možnost. NIKDE NA SVĚTĚ se nepodařilo cikány vychovat. Přejmenovávají je, platí jim a oni jsou stále stejní. Jeden cikán dokáže vykolejit celou třídu a svalovat vinu na neschopného učitele je další pitomost. Ty největší obhajovači společné výchovy cikánských dětí s normálníma dětma by svoje děti do takové třídy nikdy nedali.

J. Václavíková 20.1.2015 10:06

Re: Praktické školy

Pokud vím, se synem do třídy cikánka chodila. Sice žádný lumen, ale asi tak stejně jako pár dalších.

J. Fleiszner 20.1.2015 10:13

Re: Praktické školy

Takže paní Václavíková měla štěstí, takže můžeme cikány do tříd ládovat pod tlakem. Vše bude OK.

Schopní učitelé utečou do soukroma a ve školách zůstane jen učitelskej odpad, kterej buď rezignuje na nějakou snahu, nebo se bude ládovat antidepresivama. Než, aby nechali cikána propadnout, tak mu radši dají čtyřku, aby už šel ze školy. Poznámky, důtky, dvojky z chování nebo vyloučení cikána nepřipadá v úvahu a to hned ze dvou důvodů.

1) Za žáka jsou peníze

2) Mohl by někdo vřískat, že je to rasizmus

Dientsbier bude nad takovým stavem spokojeně onanovat.

J. Václavíková 20.1.2015 10:16

Re: Praktické školy

Zatím tu onanujete pouze Vy. Tedy těmi podsunutými argumenty. Já naopak tvrdím, že situace je dávno zralá k řešení, nikoliv k zavírání očí.

Podsunutý argument (straw man)

Podstatou klamu je najít velmi slabý až hloupý argument, který by mohla zastávat protistrana (ale zpravidla jej nezastává). Ten demonstrativně rozcupovat na cucky a budit při tom zdání, že se všemi argumenty protistrany se lze takto snadno vypořádat. (wiki)

R. Langer 20.1.2015 10:47

Re: Praktické školy

Zralá k jakému řešení? Konkrétně, prosím!

A. Alda 20.1.2015 13:22

Skutečný odborník to vidí úplně jinak.

http://linhart.blog.idnes.cz/c/360347/Jak-vzdelavame-zaky-kteri-nestaci-tempu-zakladni-skoly.html

Situaci lze řešit pouze zvýšením počtu speciálních škol a jejich větší diferenciací. Tak, aby se každému dostalo nejvyšší možné vzdělání, na které ještě stačí. A aby se pro nikoho nestalo dětství peklem.

P. Boublíková 20.1.2015 10:26

Re: Praktické školy

Pokud z novely školského zákona nakonec vypadlo ruseni praktických a specialnich škol, je to jen dobře a za mylnou informaci níže se omlouvam. Faktem vsak zůstává, ze součástí dokumentu Strategie boje proti sociálnímu vyloucení je nebo byl návrh zrušit prakticke školy do roku 2014 http://www.denik.cz/pardubicky-kraj/ruseni-zvlastnich-skol-je-cestou-k-likvidaci-ceskeho-skolstvi-20120618-06h1.html

Žádné prakticke tridy neexistují, Zeman se zřejmě spletl nebo prerekl. Ze šlo o odpověď na dosud nezverejnenou otazku je jasné a ze Ovcacek musel zamlzit, ze šlo o Zenanuv nesouhlas s integraci Romů, je snad taky jasne.

P. Boublíková 20.1.2015 10:35

Re: Praktické školy

Dokument Strategie boje proti sociálnímu vylouceni lze stáhnout z netu a rušení praktickych škol se tykají odstavce 4.5.3.3 a 4.5.3.4.

J. Václavíková 20.1.2015 10:35

Re: Praktické školy

No, tak se zkuste podívat, jak dlouho se už o rušení neuvažuje, takže to sotva mohl být impulz daného vyjádření. Jasno máte akorát v tom, co za tím Vy vidět chcete, jinak to má spoustu dalších a pravděpodobnějších možností. Ovšem poslední, o co mám zájem, je vést nekonečné diskuze s hašteřivou ženskou Vašeho typu, která je přesvědčena, že vlastní pravdu, a která vyniká ve schopnosti nepochopit vyřčené.

R. Langer 20.1.2015 10:50

Re: Praktické školy

Pořád se dokola o něčem uvažuje, takže v tom jasno vůbec není. A každý to holt vidí jinak, zrovnat tak já, jako vy. Ale hlavně že vy máte jasno o té vlastní pravdě, že?