23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

EUROGLOSA: Když byrokrati investují

Práca pre mladých od EÚ financovaná z peňazí daňovníkov má vraj zohrať dôležitú úlohu pri boji s nezamestnanosťou. To ešte v októbri na konferencii o nezamestnanosti vyhlásil eurokomisár pre zamestnanosť, sociálne veci a inklúziu László Andor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Brzák 5.1.2015 9:21

Re: Sice ma pan Sulik pravdu,

Ano - ač umím vychrlit spousty slov, Vy jste to mnohem méně slovy řekl lépe.

B. Rybák 5.1.2015 1:43

Re: Sice ma pan Sulik pravdu,

Na humanitu se vymlouvající, ve skutečnosti o neomezenou moc nad občany usilující socialistický stát je naprostým opakem humanity, pro kterou je autoritou vlastní, božímu zákonu se zodpovídající svědomí jednotlivců!

"Miluj bližního svého jako sebe samého" znamená "nečiň druhému, co nechceš aby bylo činěno tobě!

Do království nebeského se nedostane ani "bohatec", ani chuďas ani ten, který není chudý duchem, pokud dopustí, aby jim jejich majetek, či jejich chudoba, či jejich vzdělanost bránila jít po cestách Hospodinových!

B. Rybák 5.1.2015 0:49

Re: Ptám se hloupě a bude snadné mě vyvést z omylu.

Nezaměstnanost roste pouze tam kde státním sociálním parazitismem přetížené hospodářství přestalo být konkurence schopné a nemá proto dost peněz nejenom pro ty kteří se vyškolili na parazity (nadbyteční: úředníci, školitelé, lektoři, kontroloři, revizoři inspektoři, poradci menšinám, ochránci: (práv) zvířat, rostlin, bažin, toků,...) ale ani pro zaměstnance daňově vysátých podniků!

Problém s natalitou je naprosto zásadní, protože všechny "vyspělé" státy vymírají (počet dětí na jednu ženu by v průměru být nejméně než 2,1 (EU má 1,6, my 1,4).

R. Brzák 4.1.2015 22:06

Re: Vytvareni mist EU je velmi dobre promyslena socialisticka ..

Především se podívám, které cesty nechci.

Odmítám násilnou revoluci - důvody jsou snad jasné.

Nechci se svými oponenty započít ani válku slov - ve smyslu toho, že je označím pro sebe za zlo. Tím bych jim potvrzoval jejich strach a paranoiu, díky čemuž by jen toužili svou moc posílit.

Zároveň ale nemohu být i nadále spoluodpovědný - tím, že jim jejich koncepce budu spolufinancovat.

Takže východisko pro mne je - s láskou vedená diskuze s mými bližními - úředníky a socialisty či dalšími vystrašenými oponenty. Aby k ní ale vůbec došlo, musí k tomu mít důvod i oni. Jediný důvod, jediná věc, na kterou státy reagují (mimo voleb, což je cesta zřejmě nefunkčí), jsou peníze. Neplatit jim to daněmi - kdo to dokáže, deklarativně, kdo ne, jakkoliv jinak...

R. Brzák 4.1.2015 21:53

Re: Sice ma pan Sulik pravdu,

A teď Vaší rétorikou-

Jak víte, že Ježíš byl tak hloupý, aby si neuvědomoval, že když někdo něco dostane nezaslouženě, k ničemu dobrému to nevede? Byl to prostý člověk žijící v každodenní práci, jistě se musel obeznámit s něčím, čemu se říká selský rozum! Výzva k obětování? Kdyby toto chtěl, řekl by jen - miluj bližního svého víc než sebe a svůj život! Jenže je to láska, když někoho učiním na sobě a svých darech závislým?

Všichni ostatní? Kde to vidíte? Říká jasně - bližního svého! Je bližním někdo, koho neznám? Jistě, může jím být - budu-li filozofem schopným hluboce zvažovat všechny aspekty lidských životů, může se stát, že dokáži nahlédnout na celý svět jako na svého bližního. Ale především je to pak výzva k tomu, abych co nejdokonaleji poznával všechno o lidech, co dosáhnu. Abych jim svou dobře míněnou pomocí nedával danajský dar.

A jak to funguje s dary? Když něco dostanu od státu (čili od mně neznámých daňových poplatníků), nebo od někoho mocného a bohatého, kterého nemám šanci poznat po lidské stránce, můj sebezáchovný mechanismus vyrovnávání se s psychickou zátěží svého vlastního selhání mi vytvoří únik v podobě pocitu oprávněnosti mých potřeb na úkor druhého. Když ale mi daruje něco soused, kterého znám, se kterým máme jakýs takýs vztah, cítím se zavázán a dělám vše pro to, abych mu mohl jeho laskavost co nejdřív oplatit. Dar bez osobního vztahu není darem. Myslíte, že toto Ježíš nevěděl? Ale on to svou větou potvrzuje - jen je třeba přemýšlet o souvislostech.

R. Brzák 4.1.2015 21:36

Re: Sice ma pan Sulik pravdu,

Ježíš říká - miluj bližního - a jako návod k použití druhou větu - jako sebe samého. Musím tedy umět milovat sám sebe - svůj život, se všemi jeho dobrými i bolestnými stránkami, musím jej jako milování hodný přijmout - abych věděl, co to znamená milovat i svého bližního. Abych sám sebe mohl milovat, musím sebe dobře poznat - jinak budu milovat jen tu část sebe (a svého života), kterou se svým strachem ze života v jeho plnosti budu schopen rozpoznat. A provázaně, když se milovat nebudu, neodvážím se nahlédnout na všechny své stránky (a souvislosti svého života) a nemohu se dokonale poznat. Pakliže ano, pro sebe mohu nacházet cestu, jak překonávat nutné překážky v mém životě.

Tuto cestu ale chci i pro svého bližního, jestliže ho miluji. Jenže může můj bližní jít mou cestou? I on potřebuje sebepoznání, tak jako já se musí naučit milovat sám sebe, aby mohl milovat mne. Když jej postrčím před sebou na mé cestě, když si jej naložím na záda, jemu samotnému tak odeberu to, co je na mé vlastní cestě tím, co mne nutí k neustálému sebepoznávání, sebezdokonalování a naplňování mého života - překážky, u nichž znovu a znovu najdu své nedokonalosti.

Jednoduše - miluji-li někoho, přeju mu, aby byl stejně svobodný a odpovědný, jako já. Jsem přeci zodpovědný i za dopady své lásky na mého bližního! Nemohu mu tedy nabízet takové dary, které jej učiní závislým na mně - neboť pak nebude ani svobodný, ani odpovědný. Jaké dary k tomu nevedou, zjistím jen tak, že konkrétního bližního musím velmi dobře poznat - tak, jak to jde jen s láskou.

Ježíš Kristus svojí jednou větou dává návod, jak být odpovědný a svobodný a jak mi umožnit žít s dalšími lidmi. Nikdy neřekl - miluj bližního svého víc než sebe samého! Problém je, že "křesťané" jeho slova právě takto často chápou. A pak nemilují, ale jsou "zamilováni" do svého obrazu sebeobětování na kříži. Jenže Ježíš neřekl - zemřete na kříži! Řekl milujte VŠECHNO!

R. Brzák 4.1.2015 21:35

Re: Sice ma pan Sulik pravdu,

Pochyby jsou namístě vždy.

Ježíš - kdo to byl? Především člověk, který, tak jako my všichni, dělal chyby. I v jeho příběhu lze takové chyby vysledovat - avšak církve je retušují a převyprávějí (neb potřebují ochránit obrázek Božího syna, jemuž ve svém strachu ze života chtějí odevzdat svou odpovědnost a svobodu). Jistě, byl to i syn boží. Jste jím ale i Vy, i moje maličkost - a jistým úhlem pohledu i židle na které sedím a moje kočka, která mi v obýváku zrovna porcuje myšku, kterou si přinesla (potvora). Byl jím více než jím jsem já - byl to jistě otec rodiny (jinak by nemohl být ve své době rabím), takže i tím se podílel na božím stvoření více, než já. Pro mně především byl filozof. Soudím podle jeho nejdůležitějšího odkazu - "miluj bližního svého jako sebe samého". To, že krom této věty řekl řadu dalších, stejně pro mně moudrých, či to, že jakožto každý člověk občas jednal více jako já sám, když se například nechám unést mocí slov, která před přáteli vyslovím, až se přistihnu, že jsem v líčených obrazech byl příliš odvázaný, neskromný až zavádějící či rovnou plácám nesmysly, je pro mne vedlejší.

V. Vaclavik 4.1.2015 19:54

Re: Sice ma pan Sulik pravdu,

Takove prekombinovani se malokdy vidi.

V tom vyroku "miluj bližního svého jako sebe samého" ja zase vidim, bez jakehokoli krkolomneho kombinovani, nebo vykladu, vyzvu k obetovani svych zajmu ve prospech vsech ostatnich. Ten vyrok je vyzvou k nediskriminovanemu prerozdelovani bez ohledu na zasluhy, tedy cistou ideou komunismu (ziti v komune, spolecny majetek, vsechno je vsech a nikoho, proste socialismus...). 

Dobry krestan kdyz se uplne 'nerozda', a jakoze se realisticky rozdat nemuze, jestlize chce vubec nejak zit, tak trpi pocitem viny z toho, ze si neco nechava pro sebe, protoze potrebnych, kteri jsou na tom hure nez on, je vzdy vsude okolo dost a dost, a proto se snazi rozdat se jak to jen jde a drzi se na urovni nejakeho prezivani. Rozumnejsi krestan si pak dovoli i zbohatnout a na kazde majetkove urovni si to vzdy dokaze prekombinovanim krestanskeho kreda nejak ospravedlnit (jako ze bohaty muze konat vice dobra, nebo cokoli jineho). 

Odpadlici od krestanstvi jsou odpadlici od vnejsich ritualu krestanstvi, ale moralka sebeobetovani v nich buji dal a kolikrat silneji, nez v tradicnich krestanech. Jeden z prikladu takovych odpadliku jsou komuniste, kteri zavadi krestanskou moralku do praxe bez nejake viry v nadprirozeno, jsou to svetsti krestane. Proto take nemaji komuniste problem, dnes kdyz uz za to nic nehrozi, vratit se zpet do tradicniho krestanskeho luna, zadna kontradikce v tom neni.

Aby nebylo pochyb, Jezis take rekl neco v tom smyslu, ze bohaty do nebe neprojde, stejne jako velbloud neprojde uchem jehly... dalsi krystalicky jasna vyzva k nediskriminovanemu rozdelovani se, ktere dnes ma formu vynuceneho prerozdelovani, aby vsichni meli stejne - krestanske kredo jako vysite a bez jakychkoli kombinaci.

R. Brzák 4.1.2015 12:02

Ad pan Kulheim - "...stát, který důsledně vede své...

...občany ke starosti a odpovědnosti za sebe samé..."

Jediné, co může stát učinit, aby jeho občané přijímali svou odpovědnost za sebe, je neodebírat jim kompetence za jejich životy svou snahou je chránit.

Když zbuduji sociální síť, všem, kteří v ní uváznou, odebírám základní motivaci na rozvoj sama sebe směrem k odpovědnosti sama sebe a neoddělitelně ke svobodě.

Protože stát jsem já, pokud sám sebe, dle odkazu Ježíše ("miluj bližního svého JAKO SEBE SAMÉHO"), skutečně miluji, musím odmítat nad sebou jakoukoliv moc, která mi odebírá (protože v úlitbě svému strachu si ji volím ke své ochraně) moji odpovědnost (a neoddělitelně s tím přicházím o část své svobody) za můj život, za překonávání překážek, které v životě potkávám.

Toto je základní princip - ke kterému, jsa nedokonalý člověk, se jen horko těžko dokážu přibližovat. Ale pokud chci ve své zemi žít s dalšími lidmi a společně si platit stát pro ošetřování těch služeb, které se mi zdají pro mne nepostradatelné, musím při výběru nepostradatelného neustále toto hledisko zohledňovat - jinak si nad sebou stvořím moc, která nakonec bude tím, proti čemu jsem se jí chtěl chránit.

R. Brzák 4.1.2015 11:58

Re: Socialistickou utopií je,

Jediné, co může stát učinit, aby jeho občané přijímali svou odpovědnost za sebe, je neodebírat jim kompetence za jejich životy svou snahou je chránit.

Když zbuduji sociální síť, všem, kteří v ní uváznou, odebírám základní motivaci na rozvoj sama sebe směrem k odpovědnosti sama sebe a neoddělitelně ke svobodě.

Protože stát jsem já, pokud sám sebe, dle odkazu Ježíše ("miluj bližního svého JAKO SEBE SAMÉHO"), skutečně miluji, musím odmítat nad sebou jakoukoliv moc, která mi odebírá (protože v úlitbě svému strachu si ji volím ke své ochraně) moji odpovědnost (a neoddělitelně s tím přicházím o část své svobody) za můj život, za překonávání překážek, které v životě potkávám.

Toto je základní princip - ke kterému, jsa nedokonalý člověk, se jen horko těžko dokážu přibližovat. Ale pokud chci ve své zemi žít s dalšími lidmi a společně si platit stát pro ošetřování těch služeb, které se mi zdají pro mne nepostradatelné, musím při výběru nepostradatelného neustále toto hledisko zohledňovat - jinak si nad sebou stvořím moc, která nakonec bude tím, proti čemu jsem se jí chtěl chránit.

K. Janyška 4.1.2015 10:24

Problémem Evropy a zločinem, který ji napadl je socialismus.

To, o čem neustále píšete jsou jen jeho důsledky a nemá cenu se jimi zabývat. Chováte se jako ÚV KSČ, či jiné zločinecké ústřední výbory totalitních států, které je stále tzv. řešily. A nikdy nevyřešily, nejde to. Socialismus je nerealizovatelný ze známých důvodů, o kterých ovšem většina lidí světa, blížící se všem, neví nic. Vůbec nic a proto se stále pokouší znovu a znovu zorganizovat lidský svět k obrazu svému s nadějí, že tentokrát se to už určitě podaří. Nepodaří, nejde to... Dzp.

R. Brzák 4.1.2015 10:02

Re: Sice ma pan Sulik pravdu,

"Křesťanská" morálka vychází z "miluj bližního svého". Zdánlivě nic, proti čemu by člověk mohl cokoliv mít. Jenže Ježíš Kristus řekl - "miluj bližního svého jako sebe samého". Rozdíl nemůže být větší. Miluju-li sám sebe (tedy naučil-li jsem se především být sám ke svému životu odpovědný), pak vím, že milovat druhého je spojeno s odpovědností za moji lásku a jí motivované činy k bližnímu. Aby moje činy vůči bližnímu byli jemu ku prospěchu, musím velmi dobře poznat svého bližního - jinak nemůžu zjistit, jestli to, co mu dávám, není pro něj danajským darem - jestli se nestane závislým na mém daru. Abych dobře poznal druhého, musím nejprve dobře poznat sám sebe. Tak mohu u sebe rozpoznat, jestli bližnímu svému nechci pomáhat proto, že sám sebe nemiluji (nejsem spokojen se svým životem, neboť svůj život plně nezvládám ve smyslu svobody a odpovědnosti).

Takže na vině není křesťanská, ale "křesťanská" morálka. "Křesťanská" morálka, více než láskou, je vedena strachem. Strachem, že nemiluji svého bližního dost.

Z mého pohledu, je nám více třeba lásky a méně strachu. Více Kristova odkazu, ne odkazu zakladatelů křesťanských církví.

P. Lenc 4.1.2015 8:15

Re: Sice ma pan Sulik pravdu,

Ježíši, tak to je opravdu síla...

V. Vaclavik 4.1.2015 3:50

Re: Sice ma pan Sulik pravdu,

Veci by pomohl duraz na moralku (jinou, nez tu dnesni krestanskou sebeobetni moralku - proto lide tak leti na tu 'solidaritu' a prerozdelovani a nic je od toho neodradi), kterou je nutne zmenit. Tyhle ekonomicke pravicove pravdy muzete hlasat, do nekonecna, ale fungovat nebudou, jakoze nefungovaly poslednich cirka sto let, dobu kdy postupne vic a vic koketuje nase civilizace s altruistickym, tedy sebeobetnim kolektivismem.

Na vine je krestanska moralka, demokraticky plosne uvalena i na zbytek nas, kteri vi lepe...

T. Pansky 4.1.2015 1:12

Re: Vytvareni mist EU je velmi dobre promyslena socialisticka ..

Vase uvaha ma hlavu a patu a ja s ni souhlasim.  Nicmene, neresi situaci, kdy EU prestala byt demokratickym utvarem a moc je rozdelena mezi urednicke klany.  Ted co s tim?

J. Kanioková 4.1.2015 0:43

No vida... že by konečně první závan logiky ?

Výjezd z měnové unie: Spolková vláda se domnívá, odchod Řecka z eurozóny za zvládnutelný - http://jdem.cz/brd8a6

M. Prokop 3.1.2015 20:54

Re: Sice ma pan Sulik pravdu,

A co by tedy věci pomohlo?

Socanské rozhazování?

V. Vaclavik 3.1.2015 20:40

Re: Ptám se hloupě a bude snadné mě vyvést z omylu.

Tak hura, jdeme rozbit tkalcovske stavy...

V. Vaclavik 3.1.2015 20:38

Sice ma pan Sulik pravdu,

ale je to jen omilani tech starych, unavenych poucek pravicoveho razeni, nebo rakouske ekonomicke skoly - a takove omilani za posledniho pul stoleti veci nepomohlo a neni duvod domyslet se, ze se neco zasadniho zmenilo, co by takovym impotentnim myslenkam dodalo nyni nejakou novou potenci.

J. Kulheim 3.1.2015 20:31

Socialistickou utopií je,

že se budou mít všichni dobře a že k tomuto ráji vede cesta dirigismu. Bruselský úředník neudělá ani jedno pracovní místo. Pokud by ponechali vybraní peníze lidem z produktivní sféry, tak by si lidé pomohli sami. Pachatelé dobra pod rouškou budování „ráje na zemi“ berou lidem odpovědnost za svůj osud. Směřuje ke zvyšování závislosti lidí na státu a ke snižování úlohy nižších přirozených společenství – rodiny, charit a pod. K tomu potřebují sebrat lidem ekonomickou a politickou svobodu.

Sociální stát se dostává do krize z několika důvodů- 1/stárnutí populace.2/zhoršování jejího zdravotního stavu. 3/narůstající křehkost rodiny, v jejímž důsledku přibývá sociálně slabých domácností.Snížení počtu sňatků a zvýšení počtu nesezdaných svazků, nárůst počtu rozvodů a rozchodů, nárůst neúplných rodin, nárůst mimomanželských porodů. Svůj podíl na této situaci má také štědrá sociální politika, neboť snížila rizika, která s opuštěním rodiny souvisí. 4/ ubývá ekonomicky aktivních obyvatel. 5/mezi hlavní příčiny však patří růst nákladů na financování sociálního státu, který vytváří tlak na jeho veřejné rozpočty.

Západoevropský socialismus založený na extrémně vysokých výdajích, na dluhu a byrokracii. Systém se opírá o absurdní daňové zatížení. Bude-li stále méně mladších lidí zajišťovat stále více lidí starších, budeme především čelit zostřeným mezigeneračním konfliktům.Bohatství národů a slušný život lidí nepramení ze slibů nebo přání, přerozdělování nebo z dluhů.Dochází k přerozdělování a zneužívání veřejných financí, vzkvétá korupce.

Jen stát, který důsledně vede své občany ke starosti a odpovědnosti za sebe samé, má nárok na přívlastek sociálně orientovaný či sociální.

M. Prokop 3.1.2015 16:32

Re: Ptám se hloupě a bude snadné mě vyvést z omylu.

Není, věci spolu nesouvisí.

Jde o cenu pracovní síly a o ochotu pracovat, jsou-li celkem pohodlné sociální dávky i bez práce.

M. Prokop 3.1.2015 16:30

To už jsme zase u starého dobrého Bastiata.

http://www.bastiat.kvalitne.cz/menu.htm

Všechno tohle popsal už kdysi dávno, kdy o nějaké vyblázněné, zeleně socialistické EU nebylo ještě ani pomyšlení.

J. Kulheim 3.1.2015 14:05

Re: Ptám se hloupě a bude snadné mě vyvést z omylu.

Omluva.

"Rychlé změny mohou stát jedním z limitujících faktorů dalšího rozvoje společnosti.."

Je to sice pravda, ale stačilo jednou. Psaní kvapné atd.

J. Kulheim 3.1.2015 13:58

Re: Ptám se hloupě a bude snadné mě vyvést z omylu.

Od vzniku Homo sapiens sapiens (minimálně 50 tisíc let) se člověk z biologického hlediska, prakticky nezměnil. Struktura a funkce jeho řídících a výkonných systémů odpovídá potřebám lovce a sběrače sběrače. Člověk je biologicky (morfologicky i funkčně) adaptován na uvedený způsob života, i když v současné době žije ve zcela jiných podmínkách ‑ v urbanizované a vysoce technologické společnosti.

Pokroky techniky jdou tak rychle, že se prakticky každá nová generace musí vypořádat s novými podmínkami své existence. Ve vztahu ke konzervativní biologické podstatě člověka se tyto velmi rychlé změny mohou stát jedním z limitujících faktorů dalšího rozvoje společnosti. Člověk je se svým okolím pořád v interakci. Rychlé změny mohou stát jedním z limitujících faktorů dalšího rozvoje společnosti

Biologické dispozice jsou podmíněny geneticky . Jsou vyjádřeny schopností dlouhodobě odolávat silnému psychickému a fyzickému stresu. Míra odolnosti organismu je určena poměrem mezi genetickou predispozicí a životním stylem. Náš život zintenzivňuje, ale jeho schopnost adaptace k podmínkám vnějšího prostředí se zásadně nemění. Člověk je schopen docela dobře se přizpůsobit změněným klimatickým podmínkám, ale jeho psychická adaptační schopnosti jsou malé.

-Úmrtnost v ČR v posledním desetiletí 20. století sice klesá, ale na druhé straně výskyt dlouhodobých a chronických nemocí, zejména nádorových, trvale stoupá. Narůstá počet nemocných a snižuje se délka dožití v dobrém zdravotní stavu. Na uchování dobrého zdravotního stavu populace má největší vliv životní styl. Rychlé změny mohou stát jedním z limitujících faktorů dalšího rozvoje společnosti.

J. Pražák 3.1.2015 11:59

Re: Vytvareni mist EU je velmi dobre promyslena socialisticka ..

Kdyby školy nechrlily tolik kulturologů a dalších profesí, které jsou pro zaměstnavatele neupotřebitelné, tak by EUSocialismus nemusel zasahovat. Ještě jsem neslyšel, že by se na pracovním úřadě tvořily fronty nezaměstnaných strojních inženýrů,.... Ale dětičkám politiků asi matematika, přírodní vědy a poctivá práce asi moc nevoní. Mají špatný příklad v rodině.

Z. Lapil 3.1.2015 11:09

Re: Ptám se hloupě a bude snadné mě vyvést z omylu.

Vy ste zlej. Vnášet počty a logiku někam, kde je každému dobrému člověku jasné, že jde o pomoc trpícím, takže je třeba rozdávat, kdyby to z cicího mělo bejt... :-)

J. Schwarz 3.1.2015 11:04

Re: Ptám se hloupě a bude snadné mě vyvést z omylu.

To máte tak - s rostoucí úrovní technologií se snižuje počet VYUŽITENÉ pracovní síly - někteří lidé prostě nic potřebného neumějí. A představa, že by byli potřeba ve zdravotnictví a "službách pro seniory" je zcestná, neboť většině nezaměstnaných chybějí psychické předpoklady k takové práci. Ani zvýšená natalita není řešením, neboť i v současnosti počty obyvatel mírně rostou, zatím neklesají. Prodlužuje se průměrný věk dožití , větší natalita by znamenala víc seniorů v budoucnu, Země není nafukovací a tak by se zvýšením natality řešení problému jen odložilo. Po sedmdesátce je už málokdo práceschopný, i kdyby se díky medicíně dožil do 120-ti let.

Z. Lapil 3.1.2015 11:02

Re: Vytvareni mist EU je velmi dobre promyslena socialisticka ..

Člověče, vy máte pravdu! Jaktože jsem si to neuvědomil už dávno?

Ne že bych zrovna teď tušil, co s tím a jak měnit momentálně dosti zvrhlý, ale principiálně správný systém: k vybírání daní a řízení armády a dalších potřebuje "král" mj. úředníky; ve chvíli, kdy úředníci přerostou králi přes hlavu ("Jistě, pane premiére", a určitě iks dalších) nastává to, co vidíme kolem sebe: úředník velí, místo aby - řekněme - vedl účty. Přesto JSME na jedné lodi a (revoluční) díra pod čarou ponoru není řešení dobré pro nikoho.

J. Fleiszner 3.1.2015 10:28

A pověsíme Husáka

A bude plná zaměstnanost! Nebudeš pracovat, půjdeš "sedět". Nad katedru si pověsíme zase Husáka, ale úplně, úplně, úplně jiného Husáka. EU (RVHP) prostě bude prosperovat i kdybychom měli stavět Potěmkinové vesnice.

R. Brzák 3.1.2015 9:58

Re: Vytvareni mist EU je velmi dobre promyslena socialisticka ..

Nejde o promyšlenost - právě naopak, pod vlivem strachu (že nebudou mít mladí práci, že se budou bouřit) a zároveň opojení mocí (jsem ve vysoké funkci pro své nesporné kvality a tudíž dokážu a musím dokázat takovýto problém vyřešit mocí, kterou jsem ve funkci nadán) socialisté úředníci konají kroky bez domyšlení souvislostí, které i selským rozumem můžeme nahlédnout.

Proč o tom píšu? Když budu považovat tento stav za důsledek promyšleného, záměrného, devastování ekonomiky i vztahů lidských, nutně ve svém úředníkovi uvidím nepřítele. Pak moje rétorika vůči němu jeho strachy, kterým tak často podléhá, zejména je-li ve funkci s mocí nade mnou, jenom potvrdí, bude ve mně vidět též vidět nepřítele a cokoliv, co mu budu jako argument předkládat, přirozeně nedokáže přijímat jako valentní. Protože bude mít nade mnou moc, bude o ni svou mocí se mnou bojovat. Dostaneme se do spirály, která končí u násilné revoluce...

Opakem strachu je láska - a je také jediným lékem na strach. S láskou mohu nahlédnout na příčinu strachu,který ovládá mého oponenta a stát mu v cestě a zároveň mu svou argumentací podávat ruku, pomoci mu strach překonat, neboť mu nabídnu obrázek sama sebe ne jako nepřítele, ale jako bratra, který jen musí stát v cestě jeho nepředloženému jednání.