28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: „Média lžou“

Kolikrát jsem už tuto větu slyšel! Bohužel, v poslední době ji slýchám ještě častěji než dříve. Souvisí to jednak se stále rozšířenější vírou v různé konspirační teorie a rovněž s úspěšným tažením ruské propagandy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Anděl 30.12.2014 14:55

Re: Lhani je nepresne, lidove

To jsem myslel, že je málokdo schopen. Nicméně já subjektivitu považuji za přirozenou a očekávám ji, proto ji nepovažuji za podraz. Jen by se mi líbilo, kdyby lidé častěji psali "podle mého názoru", "domnívám se " nebo i" jsem přesvědčen ". Pokud si to opravdu myslíte, tak nelžete, ani když to, co si myslíte, není pravda.

Bohužel internetové diskuze jsou plné tvrzení, vydávaných za objektivní fakta. Včetně obecných tvrzení, že mainstreamová média lžou, na rozdíl od některých alternativních serverů. Když se pak zeptáte, jak to vědí, tak jim to někdo z nějakého obskurního zdroje sdílel na Facebook. Kolikrát při tom jde o zcela zjevné hoaxy.

Neberu ofi média za zaručený zdroj objektivních a vyvážených informací, nevidím však důvod být důvěřivější u zdrojů jiných.

V. Vaclavik 30.12.2014 8:08

Re: Lhani je nepresne, lidove

Ano, vedomy zamer, protoze se to nehodi do kramu. Nemusi to byt nutne mlceni, je mozne na zpravy dat 'spin' tak, aby vyznely aspon castecne 'spravne'.

Objektivne informovat lze, ale neni to vubec snadne a malokdo je toho schopen. Je k tomu treba rozumet, co objektivita obnasi a hlavne je treba byt ideove  na te objektivne spravne 'strane' - tezko od kolektivisty ocekavat, ze bude objektivni, kdyz jeho ideje jsou v zasadnim konfliktu s prezivanim cloveka na teto zemi a definicne musi byt lharem, aby sve ideje prosadil.

J. Jurax 30.12.2014 1:18

Ale kdepak

média přece nelžou. Akorát neříkají celou pravdu, semtam i žádnou pravdu a o něčem drží bobříka mlčení

J. Kanioková 30.12.2014 0:04

Velký souhlas..

Po Sametu to bylo mé největší zklamání, časem, samozřejmě. Nebylo to hned. Tendenčnost a v určitých situacích až prachsprostá manipulace, propaganda.

Víte, lidovky jsem si kupovala už před sametem, 35,- kč/ks. A samozřejmě Hlas Ameriky a SE celé roky, to prostě byla má jedna z nejzákladnějších potřeb.

O to je mé zklamání větší, když člověk vidí, co mediokracie dokáže..

P. Mach 29.12.2014 23:47

A to sis vycucal z kterýho prstu?

Ovar vyjednal prd. Jestli někdo něco vyjednal tak to byli podnikatelé. Ovar akorát tuto zemi v Číně ztrapňoval.

P. Mach 29.12.2014 23:43

Zřejmě jsi nečetl dostatečně pozorně článek

pod kterým diskutuješ. Což mě ovšem nijak nepřekvapuje. Za prvé, označení mainstream ti a tobě podobným slouží jen k tomu, abys mohl nakydat špínu na názory, které nejsou v souladu s tvou idelogií. Za druhé, vylhaná kremelská propaganda nebo úchylné spiklenecké teorie bez jediného náznaku důkazu se ani při obou očích pevně zavřených a při nejlepší vůli nedá, opravdu nedá, označit za "nesouhlas s mainsteamem".

P. Mach 29.12.2014 23:29

Jasně.

Tím tedy chceš říct, že je v pořádku když si necháváš platit za šíření kremelské z prstu vycucané propagandy na českém webu, a to protože nejsme ve válce s totalitním režimem vládnoucím momentálně v rusku.

J. Anděl 29.12.2014 23:09

Re: Lhani je nepresne, lidove

Sorry...

J. Anděl 29.12.2014 23:07

Re: Pan autor se to snaží žehlit.

Můžete s autorem nesouhlasit. To je jasné. Ale není dobré vkládat mu do úst něco, co neřekl (nenapsal).

J. Anděl 29.12.2014 23:05

Re: Lhani je nepresne, lidove

Podle mě ve společenských a politických tématech neexistuje žádná objektivní metoda, která by mohla jednoznačně určit správnou míru informování o tom či onom. Myslím, že to je nutně subjektivní.

Píšete-li o vybraném mlčení, myslíte tím vědomý záměr? Jako "ve Španělsku všichni protestují a demonstrují a my o tom schválně pomlčíme, protože by to poškodilo naše sobecké zájmy a ohrozilo udržování občanů v područí neototality"?

J. Schwarz 29.12.2014 22:52

Re: Pan autor se to snaží žehlit.

Zato v Rusku se, továryšč Čermák, píše "vyváženě" - t.j. stejný počet novinářů, médií, televizních stanic či bloggerů jako Putina vynáší do nebes  USA a americký způsob života. V porovnání se svobodomyslnými poměry v Rusku mi nezbývá než se za české poměry upřímně stydět!

V. Čermák 29.12.2014 22:51

Pane Rothe, narovinu.

Vy tu propagandu fakt chcete popřít? Vy jste tuším ten psavec, tak přece byste měl vědět, že nejde o lež či pravdu, ale o způsob, jak se která informace prezentuje, či zda se něco bezvýznamného zdůrazní, čí naopak to důležité se zamlčí, no a tak podobně. Jako např. se úspěšně tutlalo, že Zeman v Číně předjednal nějaké, celkem významné obchody, ale naopak se zdůraznilo, a to pro jistotu opakovaně, že odletěl s Kellnerem.

V. Čermák 29.12.2014 22:44

Re: Pane Podešvo, kolaboranti se vyskytují ve válce.

no a jak jsem se podíval dolů, krutá válka zuří i v jiných hlavách. Teda dle jejich vlastních slov, těch vlasteneckých. No proč né, jsou to přece jejich hlavy.

V. Čermák 29.12.2014 22:41

Re: Pan autor se to snaží žehlit.

Ale tady nešlo o svobodu slova, ale o to, je stli média lžou, či né a pan autor to žehlí, jak jsem již napsal. A dále jsem mluvil o nevyváženosti a propagandě.

V. Čermák 29.12.2014 22:37

Pane Podešvo, kolaboranti se vyskytují ve válce.

No a v Česku válka v současnosti není. Možná ale, že nějaká válka zuří přímo ve vaší hlavě, což by ty Vaše výroky vysvětlovaly, ale to potom je spíše záležitost pro lékaře.

J. Krásenský 29.12.2014 22:30

No a co Vás k tomu vede?

Máte jiný důvod, než to, že nesouhlasíme s "Mainstreamem"? Svobodnou Evropu a Hlas Ameriky jsem soustavně poslouchal od roku 1978. A také tehdy se zastánci "mainstreamu" rozčilovali, že moje námitky, jakoby vypadly z úst Pavla Tigrida, Milana Schultze, Karla Jezdinského, Slávy Volného, ... případně Reagana a Thatcherové... Jsem na to zvyklý i když překvapený kam to s naší svobodou zašlo....

J. Krásenský 29.12.2014 22:11

Re: Neztrapňuj se, nejsi schopný věcně

No jo "rusácký poskok" je citově neutrální výraz. Díky.

J. Roth 29.12.2014 21:37

Re: Lež má krátké nohy a daleko neuteče.

To máte tak - lidi tu povykují, jak žurnalisté lžou, ale žádný důkaz toho lhaní nepředloží, dostanou-li ale důkaz ulhanosti médií, kterým věří a na něž odkazují, fakta odmítnou. A tak je tu holt sranda.

P. Mach 29.12.2014 20:57

Neztrapňuj se, nejsi schopný věcně

argumentovat a vymlouváš se na neexistující nadávky. Sice jsem už viděl větší zoufalce ale pořád se nemáš čím chlubit.

J. Anděl 29.12.2014 20:56

Re: Lhani je nepresne, lidove

Podle mě ve společenských a politických tématech neexistuje žádná objektivní metoda, která by mohla jednoznačně určit správnou míru informování o tom či onom. Myslím, že to je nutně subjektivní.

Píšete-li o vybraném mlčení, myslíte tím vědomý záměr? Jako "ve Španělsku všichni protestují a demonstrují a my o tom schválně pomlčíme, protože by to poškodilo naše sobecké zájmy a ohrozilo udržování občanů v područí neototality"?

J. Kulheim 29.12.2014 20:48

Lež má krátké nohy a daleko neuteče.

Každá lež je postupem času odhalena. Horší než lži,jsou polopravdy. Nejzávažnější je to, když se děje něco závažného a nepíše se o tom vůbec.

Např. Patlají se měsíc v tom, jaká sprostá slova prezident Zeman řekl. To, že prezident Zeman přijal před časem pana Ištvana, který mu před televizními kamerami řekl, že do dvou měsíců odhalí závažné skutečnosti v "kauze" Nagyová o tom se nepíše i když od té doby uplynulo víc jak dva roky.

Mne by docela zajímalo jak pánové Šlachta a Ištvan trávili Vánoce. Jestli u nich byl Jěžíšek nebo Děda Mráz nebo Santa. Nebo kolik peněz posílá EU do Palestiny. O tom se nepíše.

J. Václavíková 29.12.2014 20:47

Re: to je prosté, pane Krásenský

http://technet.idnes.cz/v-rusku-vstoupil-v-platnost-sporny-zakon-o-internetu-pp0-/sw_internet.aspx?c=A120731_155514_sw_internet_kuz

http://echo24.cz/a/wahtS/matky-zverejnily-seznam-mrtvych-vojaku-kreml-je-tresta

http://zahranicni.eurozpravy.cz/evropa/109616-ruska-cenzura-jede-na-plne-obratky-tisice-webu-na-cerne-listine/

http://www.zive.cz/bleskovky/rusko-zavadi-prisnou-kontrolu-uspesnych-blogeru/sc-4-a-173416/default.aspx

J. Václavíková 29.12.2014 20:44

Re: to je prosté, pane Krásenský

Vy jste na té Rusi zase nasál ten ,,Jediný Povolený Názor"? No, nedivím se, Puťka to tam pevně drží pod krkem!

V. Novák 29.12.2014 20:37

Re: Bohuzel je to pravda

A proto by bylo logické vrátit Albánce tam, odkud přitáhli - ne vyhnat Srby z jejich historického území.

V. Novák 29.12.2014 20:35

Řekněte to rovnou - co USA činí, dobře činí,

a nikdo jiný si nesmí dovolit postupovat tak, jak USA postupují běžně. Bylo by to kratší - a stejně "vyargumentované".

J. Anděl 29.12.2014 20:35

Re: Pan autor se to snaží žehlit.

Vím, že prostor pro příspěvek je omezený a určitá zkratkovitost je pochopitelná a někdy nezbytná, ale takhle, jak jste to napsal, to je demagogie. V článku autor příkladem Vyvadila podepírá svůj názor na poměry svobody slova v Rusku a u nás. Nepoužil to jako důkaz pravdivosti našich médií.

V. Novák 29.12.2014 20:32

To je přece Machova obvyklá metoda diskuze.

Tedy jediná metoda - on jinou nezná, nebo její znalost dokonale skrývá...

Nejlepší odpověď je na to hovado nereagovat.

V. Novák 29.12.2014 20:27

Re: to je prosté, pane Krásenský

Ruský kolaborant je ten Čech, který si dovolí říct něco jiného, než hlásá Jediný Povolený Názor - to přece ví každý Podešva i Mach!

J. Anděl 29.12.2014 20:25

Re: samozřejmě

A co si myslíte o tzv nezávislých médiích mimo mainstream? Jsou také v zajetí zajímavosti za každou cenu? Nezapomeňme, že jim na tržním hřišti zbývá už jen psát něco jiného, než je v mainstreamu, což samo o sobě zárukou pravdivosti není. Druhý obecný "důkaz" jejich pravdivosti je už jen v tom, že to v selfpromotingu důrazně tvrdí (jediné skutečně pravdivé a necenzurované noviny apod).

zajímalo by mě, pokud je považujete za důvěryhodné, tak na základě čeho.

Jinak souhlasím, že tržní past nezbytné poutavosti je skutečně nebezpečným pokušením.

J. Podešva 29.12.2014 19:51

to je prosté, pane Krásenský

Ruský kolaborant je ten Čech, kdo se vyjadřuje ve prospěch Ruska a v neprospěch České republiky.