16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

SVĚT: Výzva, o níž nemáme vědět?

Více než 60 německých osobností z politiky, ekonomiky, kultury a médií podepsalo výzvu, v níž varují před válkou s Ruskem a podporují novou politiku uvolňování napětí v Evropě. Svou výzvu adresují spolkové vládě, poslancům spolkového parlamentu a médiím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Chaloupka 19.12.2014 22:58

EU A RUSKO JSOU (NA ROZDÍL OD USA) NA JEDNÉ LODI

máme pouze dvě možnosti buď se dokážeme společně chápat a spolupracovat nebo se můžeme společně zničit ale mrtvým jsou jakékoliv ideologické rozepře houby platné. USA mají svoje velmocenské ambice a jak říká president Obama budou hájit i vojensky svoje zájmy všude kde to uznají za vhodné- není to sice vůbec o demokracii a právech ostatního světa, ale je to bohužel skutečnost. Rusko dnes takové ambice nemá jen se prostě nechat zatlačit USA do kouta. USA a za ním v předklonu stojící EU se silně angažovaly v majdanské puči a snahou vytrhnout Ukrajinu z Ruské sféry vlivu narušily rovnováhu sil v Evropě, vše ostatní je jen důsledek tohoto nesmyslného hazardu. EU si musí uvědomit že není poskokem, USA a že naše zájmy se v mnohém liší a. že naším zájmem není konfrontace s Ruskem. Kdo se diví reakci Ruska nechť si vzpomene na Kubu 1961 kdy podobným způsobem chtělo SSSR vyrvat tuto zemi ze sféry vlivu USA a jak ty reagovaly je známé , svět stál na prahu války. Nedopusťme aby se historie opakovala, podruhé by to tak "dobře" dopadnout nemuselo.

J. Vintr 19.12.2014 23:21

Re: EU A RUSKO JSOU (NA ROZDÍL OD USA) NA JEDNÉ LODI

Člověče, kde to žijete? Marxismus-Leninismus se už pětadvacet let nenosí ...

B. Rybák 19.12.2014 22:21

Politicko korektní masmédia!

Politicko-korektní masmédia deformují realitu vždy (protože nepíší o tom co podle jejich "mecenášů" není "korektní"). "Naše" "pravdolásková", "EU-hujerská" a "Babišovská" masmédia v tom ale mají ostudný primát (po té co téměř zničily jedinou národní zájmy hájící parlamentní stranu jim v tom nikdo nebrání!).

Jako ukázka by měl stačit v MF uveřejněný postoj V.Kučery k těm, kdo nesdílejí oficiální pohled na Rusko a prezidenta V.Putina:

"Jsou to zaťatí podivíni, nacionalisté a osoby obsedantně uvízlé v minulém režimu, z jejichž pytle píchají bodliny šovinismu,rasismu, antisemitismu a zarytého reakcionářství, a slovo pravdoláskaři vyvolává v jejich nitrech podobný reflex jako v Göringovi slovo kultura. Jsou cítit odérem druhé republiky"(!!!)

M. Prokop 19.12.2014 22:42

Re: Politicko korektní masmédia!

Všechna masmédia deformují realitu (a "nemasmédia", tedy různé blogy také).

Problém takzvaně veřejnoprávních je v tom, že se tváří, že nedeformují.

Uvažující člověk ví, že si musí vybírat, ověřovat.

Mimochodem, Rusové jsou v tom zkreslování velice dokonalí.

Ś. Svobodová 19.12.2014 21:18

Pro místní vzteklíky:

Objevilo se zde v diskuzi podezření, že ony osobnosti jsou placeny z KGB, popřípadě narážky na podobné výzvy z doby předválečné atd...

Smysl článku je v tom, že se snaží upozornit na neprofesionalitu našich médií. Toto naprosto ignorují, ale když si Kocáb prdne, mluví o tom týden. Přesně takové "výkony" našich rádobyžurnalistů vedou spostu lidi k tomu, že zjišťují další a další informace přes net, kde se jich nachází mnoho, od relevantních až k dezinformacím. Výsledkem je nedůvěra v oficiální stanoviska a rozdělení společnosti na základě VÍRY, nikoliv ověřených faktů.

M. Prokop 19.12.2014 21:29

Re: Pro místní vzteklíky:

Naše média? Která konkrétně sledujete?

Že některá něco ignorují, tvrdí pan Žantovský. Zřejmě si neumí vybrat.

Ś. Svobodová 19.12.2014 21:50

Re: Pro místní vzteklíky:

pardon - myslím tzv. mainstreamová média - ČT, Nova, Prima, Lidovky, Novinky, Blesk atd...Ty oslovují nejvíce diváků a čtenářů a co nenajdou v nich, jako by nebylo.

P. Mach 19.12.2014 22:31

Pro místní rusořiťolezce a rusořiťolezkyně,

Tak, tak, když novinář nepapouškuje fantasmagorie které si lavrov a putin za pochodu cucají z prstu tak je to jasný "rádobynovinář". :-)

M. Prokop 19.12.2014 22:47

Re: Pro místní vzteklíky:

Tak konkrétně Lidovky, které si občas koupím do tramvaje, uveřejňují dost odlišné názory, dalo by se říci názory obou stran celé tahanice.

Pokud se někdo spokojí s jedním názorem, nebude nikdy hledat jiný (a třeba stejně zkreslený, jen s opačným znaménkem). Smiřte se s tím, že všude jsou média pro nepříliš uvažující (a někde, Rusko se tomu dost blíží), skoro jenom taková.

J. Kanioková 19.12.2014 21:33

Žantovský má naprostou pravdu

a Vy taky..

J. Urban 19.12.2014 21:08

Rusko se připravuje na obranu.

V příštím roce instaluje 50 nových balistických raket. Balistická raketa, schopná zasáhnout území na jiném kontinentu - taková klasická obranná zbraň.

J. Chaloupka 19.12.2014 21:04

tato výzva je hlas rozumu v době kdy mnozí západní politici

svými hloupými řečmi jen eskalují napětí s Ruskem. Problém je v tom že USA se snaží vykonávat roli světového hegemona neboli chcete-li světového četníka a snaží se Rusko co nejvíce zatlačit . Ale i Rusko je velmoc a každá velmoc chce mít minimálně okolo sebe val spřátelených či alespoň neutrálních států. USA a zblblá EU svým iniciováním a podporou Majdanského puče na Ukrajině prostě narušili rovnováhu sil v Evropě. Žvásty o demokracii a lidských právech na Ukrajině jsou pouze kouřovou clonou zastírající že se USA a EU pokusili dostat Ukrajinu do své vlivové sféry a oslabit Rusko, což jim nevyšlo a nevyjde. nalákali Ukrajinu na vábničku členství v EU a NATO a nyní když couvají a říkají ano, možná ale až jednoho krásného dne. USA a EU v podstatě vehnali Ukrajinu do občanské války a nyní nevědí jak vzít zpátečku. EU BY NEMĚLA SLEPĚ SLEDOVAT POLITIKU USA . RUSKO TADY BYLO A BUDE A EU SE S NÍM MUSÍ NAUČIT ŽÍT A SPOLUPRACOVAT.POKUD TO SOUČASNÍ POLITICI NEDOKÁŽÍ POCHOPIT MĚLI BY JIM TO LIDÉ SILNĚ PŘIPOMÍONAT A NENECHAT SE TAKOVÝMI HLUPÁKY NAHNAT DO 3. SVĚTOVÉ VÁLKY.

J. Kanioková 19.12.2014 21:15

Přesně, naprosto souzním..

M. Prokop 19.12.2014 21:32

Re: tato výzva je hlas rozumu v době kdy mnozí západní politici

Ani nevíte (nejspíš) jak je vaše glosa podobná psaní před 2. světovou stran Němců.

Nebo kecům na PŠM někdy v sedmdesátých.

Žádného potenciálního diktátora ještě appeasement nezastavil, nezastaví ani Putina.

Sankce jsou minimum možného.

P. Mach 19.12.2014 22:35

Další psychopat.

Nechtěli byste si raději s kaňákovou zaskočit na extra dávku psychofarmak a pak na to hupsnout, místo toho abyste neustále a dokola omílali stejné hovadiny?

H. Gene 19.12.2014 23:52

Re: tato plk je hlas v době kdy mnozí západní politici

Mňo, ale krade jenom Rusko, to nevokecáš...

P. Bryndza 19.12.2014 20:17

perfektní článek

ale k uším patologicky zfanatizovaných rusofobů bohužel nedorazí,tím méně k jejich mozkům...

M. Prokop 19.12.2014 21:35

Re: perfektní článek

No, to asi nedorazí, když je to v podstatě neexistující skupina.

Ale existuje dost pamětníků ruského (sovětského) řádění, takže s těmihle kecy budete muset počkat, až je stáří vyhladí (pokud do té doby Rusové nevytvoří nové).

B. Mráz 19.12.2014 19:48

Nejvíce mne udivuje,

Jak se tady lehce šermu je se slovem válka. Většina příspěvků vyzniva tak, že válka je jednou z možností reseni tohoto konfliktu. Lidi, vzpamatujte Se!

J. Kanioková 19.12.2014 20:53

Jo, jo,

zrovna pro ně je tato informace -

Kyjevští obyvatelé jsou pobouřeni růstem cen o 50 %! - http://jdem.cz/brb5c8

jako by tohle nebylo logicky jasné už hodně dávno...

A to není všem ekon. pohromám konec.. Holt, když se místo řešení PRO lidi pořizují zbraně a financuje "provoz války".. není na normální běžné a hodně potřebné záležitosti pro normální lidi..

M. Prokop 19.12.2014 21:37

Re: Jo, jo,

Za ty lidi to má (s dotacemi), platit stát?

To vás ten socík už dost sežral.

Je-li stát napaden, nelze se provozu války vyhnout.

B. Rybák 20.12.2014 11:32

Re: Nejvíce mne udivuje,

Já doufám, že je to tím, že oni (jejich ideologové) tomu sami nevěří, že s tím chtějí jenom postrašit a učinit povolnými své odpůrce, protože až tak velcí idioti to přece nemohou být!

Prezident Putin jasně prohlásil, Ukrajinu nechce rozdělit! "Horký brambor" východní Ukrajiny totiž rád přenechá Kyjevu. Ten ho ale může "strávit" jen pokud mu poskytne autonomii a nebude nepřátelský vůči Rusku. K vůli tomu chce někdo zatáhnout Ukrajinu do dlouhé občanské války, nebo dokonce válčit s Ruskem?

J. Kanioková 19.12.2014 18:09

.....

Pohled na Rusko zevnitř - Stratfor, Geopolitical Weekly, 16.12.2014

(Autor - George Friedman (nar. 1949 v Budapešti) je zakladatel a ředitel soukromé zpravodajsko-analytické agentury Strategic Forecasting (Stratfor) se sídlem v Austinu, Texas, USA.)

http://www.stratfor.com/weekly/viewing-russia-inside#axzz3MMeAKDCA

K. Janyška 19.12.2014 17:52

Němcům a Rusům nevěřit. Je to pořád dokola.

Jejich rozpínavost je dána jejich velikostí a německá Evropská unie nebude mít nikdy dost. Musí s ní zatočit, a už to dělá, rostlý spontánní řád Evropy. A s SSSR zatočil před 20 lety a dnešní ruské chování je jen nepochopením toho, co se tehdy vlastně stalo. Nevzdělání, respektive vzdělání irelevantními informacemi, světem vládne. Bohužel... Dzp.

P. Bolec 19.12.2014 16:23

No toto !

Ti Rusáci už jsou skoro jak emeričani !

J. Kulheim 19.12.2014 16:20

Rusko je velmoc.

Nemám žádné jiné informace než z otevřených zdrojů. Podle mého názoru, to nebyl to Putin, kdo vyhrotil současnou situaci v Evropě. Ukrajinská krize začala na Majdanu. Pokud vím, tak tak neposkakoval Putin ani žádný z ministrů, ale byl to Zaorálek, Rouček, různí ministři států EU. Nikdo z představitelů států EU, kteří podepsali smlouvu o předčasných volbách, neprotestoval proti to, že tato smlouva byla porušena za 24 hodin po podpisu. Nebyla to ruská armáda, kdo připravil o domovy tisíce lidí na východě Ukrajiny.

Rusko není Sovětský svaz. Je to komunistická země ve které se hospodářská situace zlepšila. Určitě tam není víc socialismu než v u nás. Každý člověk, který není slepý, musí vidět jak v tzv. civilizovaných zemích EU, lidé ztrácí svobodu a utahuje se šroub dirigismu. Téměř denně nám někdo něco nařizuje nebo zakazuje. Téměř všechny schvalované zákony jsou z dílny EU a za jejich neschválení v termínu jsou slibované sankce.

Rusko je velmoc. S tím nikdo nic neudělá. Každá velmoc má svoje zájmy a ty si prosazuje různým způsobem. USA neváhají a pošlou vojsko. Německo a Francie si, to co potřebují prosadí v EP, atd. Rusko nemůže přistoupit na to, aby se jim NATO přesunulo na rusko-ukrajinské hranice. To se nám může líbit nebo nelíbit, ale to je tak všechno. Rusové na východě Ukrajiny určitě bojují. Jsou, tak jejich příbuzní. Pokud by pravidelná ruská armáda přišla na Ukrajinu, tak do večera jsou ve Lvově.

Historicky je Rusko státem, který bráni nájezdům divokých kmenů do Evropy. Z Ruska se k nám nedostávají islamisté. Rusko nebylo příčinou vzniku první ani druhé světové války. Pokud by Německo nerozpoutalo 2. světovou válku, tak by u nás nevládl komunismus.

Nedělejme z Ruska Lucifera a z USA a EU Matku Terezu. Komu současná politická situace prospívá? Nejsou to Rusové ani Češi. Zatlačit do kouta se nenechají. S tím se počítat nedá.

P. Vaňura 19.12.2014 17:50

O tom, nakolik se Rusko podílelo na vzniku WW1 a WW2

je možno se dohadovat. WW1 si určitě nepřál car ALE v Rusku byly i válkychtivé skupiny a dokonce možná i ve spojení s pachateli atentátu na arcivévodu Ferdinanda. O zahájení WW2 se Stalin předem dohodl s Hitlerem a Hitler dojednané hranice, pozměné po rozdělení si Polska měsíc po zahájení WW2, respektoval až do 22. 6. 1941. Stalin na to konto anektoval pobaltské země, na kde se Rudá armáda a NKVD dopustila větších zločinů, než později Wehrmacht a SS! No a pak Stalin, s Hitlerovým souhlasem, anektoval Besarábii (dnešní Moldavsko) a bez Hitlerova souhlasu napadl Finsko. 

A kdo začal v rámci jakýchsi ozbrojených skupin, spojených s FSB obsazovat státní úřady a policejní služebny na východě Ukrajiny? Jak myslíte, že by reagoval Putin, kdyby se nějaká národnostní menšina v Rusku dopustila něčeho podobného? Rusko nereagovalo proto, že by Ukrajina podala přihlášku do NATO, ale protože uzavřela OBCHODNÍ dohodu s EU. Je to totéž, jako když Brežně v srpnu 1968 vyčítal Dubčekovi, že si dovolil dělat kádrové změny bez jeho předchozího schválení, to byl Dubčekův největší zločin...

A co říkáte tomu, kdyby někdo r. 1938 řekl "Třetí říše je velmoc a s tím nikdo nic nenadělá???"

P. Mach 19.12.2014 17:53

Re: Rusko je velmoc.

Nemám žádné jiné informace než z otevřených zdrojů. Podle mého názoru to byl právě putin, kdo rozpoutal krveprolití na Ukrajině. Na Majdanu skončil janukovyč, putinem dosazená loutka programově ruinující Ukrajinu. Nevím jestli putin poskakoval nebo ne, když se tak stalo. Bez diskuze ovšem je, že se vzápětí na Krymu objevili zelení mužíci z ruska a následně ti samí se začali objevovat i na východě Ukrajiny, vydávajíc se za separatisty. Byli to právě oni, kdo připravilitisíce lidí o domovy. Když začali dostávat po hubě, byla vyslána na východ Ukrajiny ruská armáda - což je další z řady agresí a invazí ruska vůči sousedům z vlastním názorem. Rusko není sovětský svaz. Sovětský svaz byl rusko. Jako vždy imperiální rusko, na necelých osmdesát let postižené zločineckou ideologií. Běžný rus si o míře svobody v EU může nechat jen zdát.

Ano, každá velmoc má své zájmy a různým způsobem je prosazuje. USA například požádá RB OSN o povolení na likvidaci krvavého diktátora mající na svědomí hekatomby a rusko například přepadne bez příčiny demokratickou zemi, kde je desetiletí naprostý klid. ¨

Je zajímavé kolik příslušníků ruských bezpečnostních sil, jako fsb, ruská armáda atd. má na Ukrajině příbuzné.

Historicky je rusko státem, který spolupracoval s tatary a bylo mu šumafuk, kolik kočovníků nebo islámských nájezdníků do Evropy pronikne. Minulých padesát let programově rusko podporovalo muslimské země a dnes posílá islamistické fanatiky z čečenska na východ Ukrajiny.

Jistě ani rusům ani čechům současná situace neprospívá. Jsou to jedinci, kterým prospívá, a ti jedinci sedí v kremlu a jeho okolí.

J. Kulheim 19.12.2014 19:25

Re: Rusko je velmoc.

"..putin, kdo rozpoutal krveprolití na Ukrajině. "

Toto jsem nikde neslyšel ani nečetl. Bylo by dobré zeptat se např. pana Zaorálka nebo některého s představitelů EU jestli se tam s nějakým vysokým politikem Ruska setkali. To, že tam byl on a pan Rouček je jisté.

".. Byli to právě oni, kdo připravilitisíce lidí o domovy." Na východě Ukrajiny žijí převážně Rusové. Válka na východě Ukrajiny začala po příchodu ukrajinské armády. To, kde budou lidé bez střechy nad hlavou v zimně bydlet a co budou jíst, je dost pravděpodobně nezajímá.

"...Jako vždy imperiální rusko, na necelých osmdesát let postižené zločineckou ideologií.." Socialistická ideologie je zločinná. Je jedno jestli se jedná o socialismus nacionální nebo internacionální. Nebo socialismus východní nebo západoevropský. Omezují svobodu jednotlivce a posilují státní dirigismus. Nedokážu posoudit jestli je horší jeden nebo druhý. Ideologický základ dali pánové Marx a Engels. Oba tito nepocházeli z Ruska.

"..Jsou to jedinci, kterým prospívá, a ti jedinci sedí v kremlu a jeho okolí." Nedokážu posoudit, jak to jedincům, kteří sedí v Kremlu prospívá.

P. Mach 19.12.2014 19:57

Re: Rusko je velmoc.

Nemůžu za to, že máte tak omezený rozhled. TO, že putin rozpoutal krveprolití na Ukrajině je nezpochybnitelný fakt. Zaorálek na rozdíl od putina na Ukrajinu neposílá bandity z čečenska vraždit Ukrajince.

Válka na východě Ukrajiny začala když bandité, kteří přešli zelenou hranici z ruska a vydávali se za seperatisty, začali přepadávat ukrajinské úřady a vraždit nepohodlné lidi, o okupaci Krymu nemluvě.

Obě tyto ideologie našly v rusku extrémně příznivé prostředí pro své šíření. Jak komunismus tak nacismu v rusku zapustily hluboké kořeny, velmi se jim tam daří. Zvlášť nacismus je v rusku v poslední době na vzestupu.

Nepochybuju, že nedokážete posoudit spoustu věcí.