15.8.2018 | Svátek má Hana



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


POLITIKA: Nechci vaše nehorázné peníze!



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 43, poslední: 17.12.2014 10:46, přehled diskusí

Ano, ano, soudruzi umělci, ...:
Autor: J. Sever Datum: 17.12.2014 10:46

... což takhle za státní rekonstruovat Dobříš. On má už svou historii a mezi lidmi i nějaký bývalý personál... My si ten socializmus vybudujem znovu- není-liž pravda?

A k dotacím jako na zavolanou píše včerejší Čokl (cit.): "MPSV neprodloužilo výjimku klokánkům, musejí snížit kapacitu".

Tak. O kolik šlo pro ty klokánky? Kolika dětem by zachránilo bytí 15M?

#

Důvod? TO NE "ONI" - to naše nesvornost. Nám je radost vládnout.

No jo, dotace:
Autor: J. Jurax Datum: 17.12.2014 0:34

na film, dotace do kultury ...

Kolik divadel je schopno existovat bez dotací od státu?

Stát organizuje nevýhodňování úspěšných:
Autor: J. Pražák Datum: 16.12.2014 21:37

a nazývá to "dotováním", "státní podporou",... Je to nemravné.

Re: Nepřiměřené relativizování:
Autor: B. Rybák Datum: 16.12.2014 21:30

"Kvalitní" kritika vybere scénář, který se bude určitě líbit "kvalitním" kritikům a obvykle už nikomu jinému! Jaký to tedy bude mít "kulturní" přínos?

Re: Dotace jsou drogy, :
Autor: A. Hrbek Datum: 16.12.2014 21:15

Vážená paní Kanioková,

dotace obecně nekřiví fér principy fér byznysu. Ty křiví dotace státním, kdy nezodpovědní rozdělují peníze, které jim nepatří.

Pokud např. soukromník, jako pan Janeček někoho "dotují" ze svých peněz, je vše v naprostém pořádku. Jenomže dotátorů současného bundového umění, na rozdíl od první republiky, mnoho není.

A umělci si budou muset zvyknout na to, že "umění" je byznys jako každý jiný.

S pozdravem

Dotace jsou drogy, :
Autor: J. Kanioková Datum: 16.12.2014 18:46

které křiví fér principy byznysu..

Jsou jen pokrytecké kecy o rovnoprávnosti.. Zásadním problémem není slabý ekonomický růst, ale politická nerovnost. Ano, kdo má za zády politiky a oligarchy s médii,

není pro ostatní rovný soupeř.

Re: To srovnání kulhá:
Autor: J. Schwarz Datum: 16.12.2014 18:45

Umění možná ano, ale jde nutně o státem dotované umění? pokud bude dotovat umělce soukromník za peníze, které si vydělal, OK. Pokud bude dotovat stát, který peníze ukradl, jsem proti. Za ukradené peníze žádné kvalitní dílo nevznikne.

Tak tohle není fér..:
Autor: J. Kanioková Datum: 16.12.2014 18:29

Mám cikánského problému plné zuby, máme jich tu dost. Nesnáším pravdoláskovníky a spousta z nich je v neziskovkách. Ale Kumara jsem poznala zblízka (nejspíš je to mentálně P&L, oni Indové s jejich budhismem, bohužel, tací jsou) ale on rozhodně nežije v přepychu, je to neskutečně skromný střídmý a obětavý člověk.

Re: spontánního řádu:
Autor: K. Janyška Datum: 16.12.2014 17:00

Budu je kontrolovat... Dzp.

Ono je tu ještě něco dalšího, kdysi:
Autor: P. Vaňura Datum: 16.12.2014 16:48

jsem četl, KDO ze spisovatelů pobíral za první republiky podporu od státu, nikdo ze slavných spisovatelů to nebyl. Později za normalizace, totéž v modrém.

Jediná vyjímka a ještě jen částečná, jsou šedesátá léta u nás, kdy filmaři a spisovattelé šli s národem, PROTOŽE režim, jemuž dříve sloužili, ztratil nad nimi částečně kontrolu.

Takže se lze obávat, že státní podporu dostanou filmy sotva tak sezónní. Toto je v umění velmi často.

Natáčet "intelektuální filmy" je asociální:
Autor: P. Vaňura Datum: 16.12.2014 16:41

(c) rakouský herec K. M. Brandauner.

Re: Správný článek. Jenže to, co popisuje, je:
Autor: M. Prokop Datum: 16.12.2014 16:38

Ten pojem "malý stát" si nastudujte, ať nepíšete takové blbiny.

Re: No, filmaři natočí film, dost často blbý,:
Autor: M. Prokop Datum: 16.12.2014 16:35

Ale nono to není buď/nebo, oboje je blbost. Film ať si zaplatí diváci, neziskovky jejich sympatizanti.

A příslušně snížit daně, ovšem.

Re: To srovnání kulhá:
Autor: R. Langer Datum: 16.12.2014 15:14

Máte naprostou pravdu!

Re: Správný článek. Jenže to, co popisuje, je:
Autor: J. Malá Datum: 16.12.2014 13:53

Malý stát už máme-veškeren průmysl, zemědělství atd. -vše je pryč, nedošlo na Klausovu vidinu, že privatizací vše přejde do majetku lidu. Jen ten stát vůbec není levný.

Re: No, filmaři natočí film, dost často blbý,:
Autor: J. Malá Datum: 16.12.2014 13:47

Výsledek ne že nezaručen.Výsledek žádný.Snad jen ten, že jakýsi Kumar z Indie ,místo aby se staral o nezměrnou bídu ve své zemi, žije si i se svými přisluhovači v přepychu u  nás.

No, filmaři natočí film, dost často blbý,:
Autor: P. Vaňura Datum: 16.12.2014 13:18

spisovatel napíše knihu, možná blbou. Ale něci tady je.

K čemu jsou ale ze státních peněz dotovány kdejaké neziskovky, které se např. zabývají sabotážemi při budování dopravní infrastruktury opravdu nechápu.

Musím si vzpomenout na jeden výrok Miroslava Sládka, v politice ho nechci ale jako komentátor byl skvělý, "narkomanie živí dva druhy lidí, jednak drogové dealery a pak všelijaké neziskovky, které údajně proti narkomanii "bojují," ale tak, že se snaží skutečně účinná opatření blokovat, protože čím by se jinak živily."

Kam se hrabou filmaři na neziskovky v Ostravě a okolí, které dostanou MILIARDU, na projekt, v jehož rámci se POKUSÍ začlenit celých 100 (sto, není to překlep) Romů. Deset milionů na hlavu, výsledek nezaručen...

spontánního řádu:
Autor: R. Gramblička Datum: 16.12.2014 13:17

A co vy Kajane, netroufáte si? nechcete být slavný? :-)

Re: Kdo nebere dotace ,ten je svibodný.:
Autor: R. Tichý Datum: 16.12.2014 12:51

Já bych ještě doplnil. Jaký je návod pro to, aby z naší civilizace tento socialistický mor zmizel. Vidím jediný - zrušení rovného volebního práva.

Re: To srovnání kulhá:
Autor: V. Němec Datum: 16.12.2014 12:44

A s čím? V momentě, kdy zavedete NÁROK na vydání knihy (natočení filmu, realizaci scénáře...), tak na to má právo několik milionů obyvatel ČR. A nebylo by hezké mít doma vlastní knihu? Že to bude blábol, která nebude nikdo číst? Nevadí - mám na to přece nárok, ať to zaplatí, kdo chce!

Ale můžeme jít dál. Co nárok na auto? Na dům? Na štěstí?

A pokud nárok omezíte výběrově nějakou komisí - tak vždy bude záležet na vkusu komise a na tom, které kamarády se stejným vkusem (případně i s jiným vkusem - za kolik) bude protěžovat.

Každý takový nárok je špatně! Je-li to kniha pro masy, chytí se jí vydavatelé s radostí - představuje zisk. Je-li to kniha pro úzký okruh specializovaných čtenářů, tak je třeba sponzora na malý náklad - ale ne státní dotaci!

Státní dotaci obráceně - pro sociální případy, aby si chudí mohli koupit knihu nebo vidět film (dle jejich vlastního výběru).

Re: Stat nema dotovat nic.:
Autor: R. Langer Datum: 16.12.2014 12:38

No, to by mohl být další stupeň. ;-)

Re: Nepřiměřené relativizování:
Autor: R. Langer Datum: 16.12.2014 12:36

A já si zase myslím, že pokud bude ten scénář skutečně TAK DOBRÝ, nebude potřeba nějaká "komise", aby určila, že má být "státem podporovaný".

Ale co by potom asi dělali ti "kvalitní kritici", že, pane Fencle? ;-)

Re: To srovnání kulhá:
Autor: R. Langer Datum: 16.12.2014 12:32

Dnes je technicky situace taková, že vydání jakékoknihy je naprosto bezproblémové. Problémy jsou jenom s tím, že autor chce peníze, i když tu jeho knihu nikdo nechce ani zadarmo. ;-)

Shrnula jste to pěkně,:
Autor: R. Langer Datum: 16.12.2014 12:30

paní autorko, a máte naprostou pravdu!

Re: Správný článek. Jenže to, co popisuje, je:
Autor: V. Kain Datum: 16.12.2014 11:53

Včera jsem se chvíli díval na diskusi v tel.Pravicový ekonom versus Diensbier.Vydržel jsem to jenom chvíi.To nesmyslné žvanění které tam vypouštěl Diensbier se nedalo poslouchat.Řeč byla o korupci.Ekonom poukazoval na různé dotace a státní vměšování státu úplně do všeho.Méně státu,nižší daně a žádné dotace.Diensbier vycenil ty svoje koňské zuby a tlemil se mu do očí jako ubožák.Jak chtějí tito lemplové bojovat proti korupci je mi záhadou.

Re: To srovnání kulhá:
Autor: I. Fencl Datum: 16.12.2014 11:18

s příjmem by to nemělo souviset

Není co dodat.....:
Autor: P. Krešňák Datum: 16.12.2014 11:06

.... lépe napsat to ani nešlo. Já bych možná použil více sprostých slov na adresu těch, co se třesou na peníze, které si svou praci nevydělali. Krešňák

Re: To srovnání kulhá:
Autor: V. Němec Datum: 16.12.2014 10:03

Takže na vydání knihy mají NÁROK všichni lidé s průměrným příjmem? Proč ne i s podprůměrným? Mají taky nárok na natočení filmu podle jejich scénáře?

.

Musím přiznat, že paní Šichtářová:
Autor: Atas9 Datum: 16.12.2014 9:58

napsala přesně to, co si myslím také já. Nenápadně se vytvořila vrstva lidí, kteří jsou natolik málo schopní se uživit svojí prací, že jim už zbývá jen pod hezkými frázemi vysávat veřejné peníze. Máme velice širokou tzv. uměleckou frontu, ale jen pár jedinců je schopno se svým uměním uživit. Na druhé straně máme spousti lidí odkázaných na dobročinnost spoluobčanů, kteří si na své živobytí opatřují peníze prací, prací tak hodnotnou, že za ní dostávají plat. A z toho platu živí mimo ostatní i naše umělecké žebráky. Já vím, okamžitě se ozvou diskutéři o kolik miliard přijde stát prostou zlodějinou nebo korupcí, ale není takové ždímání státu uměleckou frontou také zlodějina?

Re: Nepřiměřené relativizování:
Autor: V. Němec Datum: 16.12.2014 9:55

Kvalitním scénářem myslíte jednoduchou zábavu pro lid nebo uměleckou kvalitu, sledovanou zanedbatelnou menšinou? Nebo "něco mezi" - cosi univerzálního, bez vůně i zápachu nesledované nikým?

Ano, myslím si, že neexistuje objektivně kvalitní kritika. Zato korupce a kamarádíčkování při nahrávání dotací ano.