19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

POLITIKA: Chce ČSSD milión důchodců navíc?

Předseda komise, tituly ověnčený nestraník Martin Potůček, dlouho spolupracuje s ČSSD. Ve výčtu jeho ocenění je i cena Sri Chinmoye, člověka, který je velmi kontroverzní a který dokázal celý svět podvádět. Martin Potůček úzce spolupracoval se Špidlou, Škromachem a nyní i Sobotkou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 16.12.2014 21:55

Re: Co je cilem socialistu? Vyrobit si co nejvice lidi ...

Zaručené je akorát to, že obé bude propastně blbé.

J. Jurax 16.12.2014 21:50

Re: Peníze na důchody samozřejmě jsou,

Hm - takže zvýšit důchodové "pojištění". Tím by byla rostoucí potřeba peněz na důchody je poměrně snadno řešitelná. Akorát ta tenká vrstvička, co to platí a díky rovnostářským důchodům je na nich nestydatě obírána, by se celkem pochopitelně úporně bránila.

Nebo snížit důchody. Víc zohlednit zásluhovost nahoru i dolů. Co Vy na to - to by šlo, ne? :-)

J. Jurax 16.12.2014 21:46

On ten Potůček

je sice doktor filozofie, ale počítat neumí. Ostatně na fildu vždycky chodili ti, jimž se z matiky dělaly osypky.

A pokud článek nekecá, jsou jeho nápady hodné pfilozófa. Ohromují propastnou pitomostí - takže u socanů by se mohly ujmout.

J. Malá 16.12.2014 14:33

Re: Zajímavý návrh

Ano, staří cikáni vezmou k sobě děti mladých, i když ti nepracují a vede je k tomu jediný důvod-stali se pěstouny svých vnuků za prachy.

Š. Hašek 15.12.2014 19:34

Se socialisty/komunisty

nemá cenu se bavit o ničem.

Jejich snem je "vše pro všechny". Slyšeli jste již někdy něco hloupějšího?

V. Čermák 15.12.2014 19:06

Peníze na důchody samozřejmě jsou,

je potřeba je prostě vybrat. Je-li problém se současnými pravidly výběru, je potřba ta pravidla změnit. Celkové množství peněz v systému roste, a tak rostoucí potřeba peněz na důchody je poměrně snadno řešitelná. Samozřejmě bude potřeba zlomit tuhý odpor tenké vrstvičky, která tomu bude úporně bránit. Ale ono to půjde.

V. Kusý 15.12.2014 18:48

Re: Socialisté to nemají v hlavách v pořádku.

Vy jste,Kajane dobrý klausovec.Víte přesně co je špatně, ale tak, jako od Vašeho guru jsem neslyšel ani nečetl nějaký návrh, jak to dělat dobře.Šachy hrát neumím, já umím jen radit, což?

V. Kusý 15.12.2014 18:45

Re: Co je lepší?

Milý pane Kavalíre, pes je zakopán jinde.Já ve svých osmašedesáti pracuji pro svého bývalého zaměstnavatele jen se ze mně kouří, jen proto, že mladým se nechce! A podotýkám, že za nadstandardní mzdu!Tak poraďte, co s tím?Upřímně řečeno, nedal bych mladým nezaměstnaným ani findu! Práce je, jen holt se nedá začít na čtyřicítce měsíčně bez kvalifikace a praxe.

J. Vintr 15.12.2014 18:36

Reálná politika má tu výhodu

(pochopitelně pro politiky), že můžete občanům slibovat naprosto cokoliv. Nějaký "objektivní" důvod, proč se to nepodařilo splnit, se pak vždycky najde (pokud si na ty sliby vůbec ještě někdo vzpomene) Přesto se vždycky najde dost hlupáků, u kterých politici svými sliby zabodují.

Tahle pitomost patří také jen do říše politických pohádek (které se tak dobře poslouchají) ...

J. Boleslav 15.12.2014 17:13

Re: Socialisté to nemají v hlavách v pořádku.

Je to přesně tak, jak píšete, páni.

J. Boleslav 15.12.2014 17:11

Re: Ač je to celé ptákovina

Ano, je to celé otřesná ptákovina, v hlavách různých gendernán a genderblbů zrozená.

J. Kadeřábek 15.12.2014 17:00

Re: Zajímavý návrh

Myslíte, že viníkem je diskuse? Třeba cikáni i bez diskuze dávno ví jak získat všelijaké dávky a neprovdaná matka mezi ně patří už dávno. Nyní je jejich hitem pěstounství.

J. Kadeřábek 15.12.2014 16:57

Díval jsem se na hyde park s panem doktorem

a říkal jsem si, že má sice doktorát, ale v matematice skončil někde v páté obecné. Nyní mě to autor článku i vyčíslil. K té druhé záležitosti bych jen poznamenal, že jsou stále silnější důvody proč neřešit svatbu a žít na hromádce. Důvody ekonomické. Kdo nechce vidět nevidí.

J. Schwarz 15.12.2014 16:35

Re: Co je cilem socialistu? Vyrobit si co nejvice lidi ...

Stát - co to je? za stát dnes mluví a slibuje jeden politik, za max. 4 roky bude jiný  tvrdit že s tím nená nic společného a udělá všechno úúúúplně jinak!

J. Schwarz 15.12.2014 16:33

Re: Jeden nesmysl generuje druhý.

Mám dojem že vláda se snaží o pravý opak - svými nápady chce institut manželství definitivně zničit. Kdo by se v době sloganu "nevaž se, odvaž se" vázal, pokud to bude znamenat další nevýhodu a společensky je zcela přijatelný život "na hromádce"?

J. Schwarz 15.12.2014 16:29

Re: Co je lepší?

Pokud ten "mladej" zastane stejnou práci jako onen šedesátník, proč ne. Ovšem obávám se že tohle platí jen pro profese nevyžadující kvalifikaci typu popelář a podobně.

J. Kavalír 15.12.2014 15:35

Co je lepší?

Je lepší, aby se mladí váleli doma na dávkách a stát dokonce platil zaměstnavatelům za to, že je zaměstnají, zatímco šedesátníci budou makat?

P. Vaňura 15.12.2014 13:26

Pane, konkrétní příklad, viděl

jsem jak 75 letý truhlář vyrobil zahradní sezení, dřevěný stůl, lavice, opěradla, (vše na kovových nohách, které nechal vyrobit u jiného řemeslníka věku mě neznámého) a 80 letý zedník kovové nohy do majitelem vykopaných děr zabetonoval do země podle truhlářem dodaných rozměrů a pomocných tyček (oba byli samozřejmě v důchodu, ale rádi si přivydělali).

Mě ale překvapila jiná věc. Ty kovové části měly vyvrtané díry pro šrouby a ty dřevěné díly rovněž. A ten zedník to dokázal zabetonovat tak, že ty díry na sebe pasovaly!!! Aby bylo jasno, podle míry zabetonoval kovové části, a když beton zatvrdl, přišroubovali dřevéné části a ono to pasovalo (ne tak, 

že by se to sešroubovalo a pak zabetonovalo!)

K. Dvořák 15.12.2014 11:37

Prvni namitka je relevantni

Pane autore, prvni namitka je relevantni a je mi zahadou, jak nekdo muze takovou pitomost navrhovat (ze by měl obcan strávit čtvrtinu života v důchodu). Vas odhad poctu novych duchodcu sice presne nesedi, ale rozhodne by se jednalo o mnoho set tisic, coz by privedlo duchodovy system spolehlive zu grunt.

Namitky proti sdileni vymerovacich zakladu manzeli jsou mnohem, mnohem slabsi. Ne, ze bych po podobnem opatreni volal, ale nechaji se najit i argumenty pro. Jenze tem vy se vyhybate a misto toho resite napr. pseudoproblem notorickych "rozvadecu".

P. Kmoníček 15.12.2014 9:22

Re: Co je cilem socialistu? Vyrobit si co nejvice lidi ...

A podívejte se na Názory na Novinkách cz.,ono se jim to opravdu daří.

P. Lenc 15.12.2014 9:13

Re: Socialisté to nemají v hlavách v pořádku.

Politika natažené ruky vždy fungovala, mají to socialisté všech barevných odstínů dokonale propracované.

K. Janyška 15.12.2014 8:59

Socialisté to nemají v hlavách v pořádku.

V honbě za příživníky, kteří budou na nich závislí, neznají hranic... Dzp.

J. Brožek 15.12.2014 8:42

Je to opět zaměřeno na to snížit důchody

a okrást ty, kteří více vydělávají.

Takový jednoduchý případ - jeden by za nynějšího stavu měl důchod 20 tisíc a druhý 10. Díky společnému důchodu bude mít každý z nich 14 (díky omezeným zápočtům na důchodové pojištění). To ale není vše - pokud zemře dřív ten, kdo by měl mít 10, tak ten druhý bude mít celou dobu už jen 14 a už nikdy těch 20. V opačném případě to dnes řeší vdovské (vdovecké) důchody, což ovšem při srovnání důchodů vezme za své - tyto pozůstalostní důchody vyrovnávají právě ten stav, kdy zemře ten, který bral víc.

Také by mě zajímalo, jestli se mají takhle půlit různé výsluhové penze, tj. jestli manželka policajta bude brát penzi jako by byla policajt, nebo opačně - manžel policajtky bude brát penzi jako by byl policajt.

D. Polanský 15.12.2014 8:29

Jeden nesmysl generuje druhý.

Radikální posunutí hranice odchodu do důchodu je nesmysl. S tím "manželským" důchodem ještě větší. Lidé dnes více nežijí než žijí v manželství. Možná vláda chce propagovat institut manželství.

Přitom nikdo neřeší takový malý detail, že dnes ročně platí stát na úrocích za státní dluh cca 70 miliard.

L. Černín 15.12.2014 7:02

Zajímavý návrh

Až se budou za 10 let sociologové ptát, proč klesá počet uzavíraných manželství, tak předem říkám, že jedním z důvodů je nynější diskuse o společném důchodu.

P. Boublíková 15.12.2014 5:00

Ač je to celé ptákovina

technicky absolvování čtyř nebo více manželství řešitelné je: po dobu manželství se do budoucího důchodového základu počítá průměr odvodů soc. pojištění za oba, po rozvodu /stejné jako před sňatkem/ jede každý sám za sebe, a tak opakovaně pořád dokola.

P. Boublíková 15.12.2014 4:55

Re: Jako vždy ode zdi ke zdi.

Přesně tohle mě taky napadlo - že v těch plánech na budoucí důchodový věk je rozstřel cca 20 let :-)

T. Pansky 15.12.2014 4:29

Co je cilem socialistu? Vyrobit si co nejvice lidi ...

... zavislych na statu, tody socialistech.  Rozumni lidi dobre vedi, ze na stat se spolehat nelze: stat dnes dela sliby, ktere patrne nebude schopen dodrzet.  Rozumni lide si spori, investuji, podnikaji, pripravuji se na stari.  Takove lidi socialiste nepotrebuji, to jsou lide chytri, uvazujici.  Socialiste potrebuji poblaznit lidi, kteri moc nepremysli.  Tem socialiste naslibuji vse mozne a nesplnitelne.  Za x let, kdy zjistite, ze chcete jit do duchodu a nemate na to, co mate delat?  Volit pravici?  To neni mozne, nebot pravice rika: setrete si v mladi, na stat se nespolehejte.  Volit sociality?  Ti slibuji, ze pomohou.  Oni nepomohou, ale co kdyby ....  Socialiste jsou zlem pro spolecnost se svymi vylhanymi sliby.  Ale to jim nevadi, dnesni vladnouci socialiste si budou za x let uzivat duchody ve Stredomori, zatimco dnesni neuvazujici lide budou zebrat.

P. Dvořák 15.12.2014 0:46

Jako vždy ode zdi ke zdi.

Podle dnešní legislativy se do budoucna počítá s "oddalujícím se" odchodem do důchodu někdy v 75 letech plus mínus.

No už vidím v barvách, jak čtyřiasedmdesátiletý hasič na sebe háže kyslíkáč a vbíhá do domu, odkud v náruči vytáhne matku s dvěma dětmi. Už vidím v barvách, jak čtyřiasedmdesátiletý policajt řeší hospodskou rvačku nebo policejní pyrotechnik pevnou rukou zneškodňuje bombu. Totéž platí pro pokrývače, tesaře, horníky, řidiče autobusu nebo kamionu . . . . Nejspíš si někdo myslí, že "Práce = Kancl" (seriál).

A ta druhá zeď je poslat všechny do důchodu v 58 letech. Jenom nevím, u které zdi je fakt, že nejvíc nezaměstnaných je ve věku 50+.