26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

UDÁLOSTI: Drobné poznámky

Poslanci ANO se rozhodli podpořit původní vládní návrh úpravy platů ústavních činitelů, tj. zvýšení o 1 %. Původně ho kritizovali jako nedůstojný (což by se dalo pochopit). Závěr: podělali se a přistoupili na tu úplně nejpopulističtější variantu. Úspora je nezajímavá, jen se ustoupí davovým vášním. Z toho plyne, že jsou schopni úplně všeho.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Brzák 5.12.2014 22:30

ad paní Kanioková - "i altruismus má své meze"

Co je to altruismus? Podle teorie sobeckého genu je to jen další ze strategií, jakými se geny v proměnlivé situaci života snaží o své šíření. Sobectví je pak zcela základním nástrojem přežití.

Je altruismus, když někomu, koho neznám, kdo nezná mne - tedy mezi námi nevzniká žádný osobní vztah, na jehož základě se vzbuzuje pocit vděku a odpovědnosti za přijímané - něco dám? Takový "obdarovaný" ztrácí základní motivaci k vlastnímu rozvoji - neboť jeho potřeby jsou saturovány "darem" (dotací, dávkou..), zvyká si na tento způsob zaopatření a stává se závislým. Ztrácí i svou svobodu - neboť ta je přímo spojena s tím, jak samostatně a odpovědně jsme schopni žít své životy. Takže takový "dar" nelze nazvat jinak, než Danajským. Takový altruismus pak splňuje jenom jediný úkol - takový "altruista" naplňuje (pohříchu jen dočasně) svoji potřebu cítit se lépe. Ale přirozený altruismus, díky němuž se altruistické geny dále šíří (kdo chce, nastuduje tento proces snadno z knihy R.Dawkinse), je skutečně něco jiného...

J. Kanioková 5.12.2014 21:09

No... tak jsem si ten Žákův článek našla

a s mnoha argumenty v něm dost souzním. Např. -

""Pehe, který vytýká ve zmíněném článku občanům České republiky, že nepochopili západní demokracii. Myslím, že jim křivdí. Pochybnosti o současné hodnotové orientaci Západu nevyplývají ani ze zchátralých byzantských útrob české společnosti, ani z nostalgie po vládě silné ruky. Občané spíš nejsou ochotni přijmout, kam nekonzervativní obrat americkou zahraniční politiku – a s ní bohužel i politiku Západu - přivedl. Základní rozdíl spočívá v názoru, jestli se chování Ruska má interpretovat jako pokus o obnovu Sovětského svazu, popřípadě celého bývalého východního bloku, nebo jako reakce na ohrožení, které neokonzervativci lehkomyslným pohrdáním mezinárodním bezpečnostním uspořádáním vytvořili.

Nemalá část české veřejnosti v souladu např. s názory prof. Johna Mearsheimera není ochotna přijmout, že za současnou krizi mezinárodních vztahů nenese vinu Západ.""

J. Kanioková 5.12.2014 21:11

Jen dodám,

že jsem dodnes Žákovy články už dávno přestala číst, protože býval dost silně názorovou součástí P&L.

M. Prokop 5.12.2014 21:33

Re: No... tak jsem si ten Žákův článek našla

Nemalá část československé veřejnosti (přes 40%) volila komunisty (1946). Je vidět, že nemalá část blbla, blbne, bude blbnout.

J. Kanioková 5.12.2014 21:53

No a ?

Že vy nevnímáte pořádný podíl Západu na rozeštvávání Ukrajiny a tímto tlak na Evropu, to je vaše interpretace, se kterou nesouhlasím..

M. Prokop 5.12.2014 23:06

Re: No a ?

Přednostně vnímám ruský podíl.

Mají více důvodů, více možností, více zvyklostí.

Proti tomu je podíl Západu vcelku marginální.

B. Rybák 5.12.2014 19:42

Něco ANO, něco NE

Poslanci za ANO jsou bezpochyby schopni všeho, protože všeho schopný je jejich ze skromných STBáckých poměrů a papínkových zahraničních kont zbohatlý, slovenský Petrimex hned na počátku své kariéry oloupivší "vůdce" Babiš!

Na proti-zemanovské demonstrace by se zapomínat nemělo, protože byl při nich beztrestně porušen náš trestní zákon o výtržnictví a k dovršení všeho byl politicko-korektní inkvizicí dohnán rektor KU k ponižující omluvě za to, že se opovážil od "výtržníků" distancovat (bezprecedentní jednání od dob "chárty - chátry")!

Pravdou ovšem je že současný "západ" nabízí volbu pouze mezi nedemokratickými zly ("velký bratr" nebo Mohamed)!

http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/politika/slovensky-manazer-o-podivnych-pocatcich-babise/

http://zakony.kurzy.cz/40-2009-trestni-zakonik/paragraf-358/

J. Boleslav 5.12.2014 14:44

V. Žák byl kdysi dávno

dobrý ajťák. Jako politik naprosto zblbl.

M. Prokop 5.12.2014 21:35

Re: V. Žák byl kdysi dávno

To první nevím.

To druhé, zcela průkazně.

J. Matuška 5.12.2014 12:25

B. Doležal o článku V. Žáka mimo jiné napsal:

"Líčí spiknutí amerických "jestřábů" a jejich českých nohsledů proti světovému míru a demokracii." A tak jsem si pro jistotu přečetl ten blog v originále. Tak zřetelně popsat a shrnout americkou politiku po pádu Říše zla, jsem se snad ještě nesetkal. /A opět dodávám, nebýt událostí na Ukrajině, nikdy bych s V. Žákem nemohl souhlasit. Musím se podívat na další jeho blogy a na Listy.../ Nabízím odkaz: http://blog.aktualne.cz/blogy/vaclav-zak.php?itemid=24265

J. Kanioková 5.12.2014 21:20

Souhlas,

sice maličkosti bych třeba nemusela, ale v celku je ten článek výborný..

Takže jsem pohledala bližší informace o V.Ž. a ejhle - ""vystudoval Fakultu technické a jaderné fyziky ČVUT a po studijním pobytu v Anglii pracoval jako programátor ve Výzkumném ústavu matematických strojů."" z wiki

Holt, logické myšlení

A. Alda 5.12.2014 8:26

Lépé tisíc pravoslavných,

než jediný muslimský imigrant.

J. Mrázek 5.12.2014 11:26

Když nás bude nepřítel chválit....

...budeme jednoznačně dělat něco PRO SEBE  špatně a v jeho zájmu. Tudíž berme lidi s kořeny v poměrně civilizované církvi. Brát "ty druhé" by znamenalo, že se "nedostane na jejich stvořitele, který je má na svědomí a bez jehož zásahů by neexistovali ani běženci, ani nestabilita".. a bývalé země východního bloku toto na svědomí nemají, že ? Tak proč nám je cpou ????

M. Prokop 5.12.2014 21:36

Re: Lépé tisíc pravoslavných,

Ani jedno nebrat.

R. Brzák 5.12.2014 1:34

tak už mne můj milý státe ne..vyváděj z míry...

Kdo je základ státu (a potažmo EU)? Rodina. Kdo platí stát? Rodina. Kdo ponese následky tvého rozhodování? Rodina.

Chceš, abych Ti přispěl na imigraci uprchlíků? Dostaneš, co si zasloužíš.

Křesťanskou lásku. Přijmu, když tomu bude třeba, do své rodiny jednoho uprchlíka (lépe z Ukrajiny, neb se s ním snáze domluvím, ale budiž, třebas ze Sýrie). Ten se od toho okamžiku bude jmenovat např. Hasan Ibn Málik Brzák. Bude to můj syn, nebo mladší bratr. Bude se mnou u mého stolu jíst mé jídlo, tak jak je já připravím. Bude-li se modlit, může - v mé místnosti, ve které bude i Ježíš Kristus, ke kterému se budu modlit já. Naučím ho česky - aby si rozuměl s mými sousedy - tedy se svými sousedy. Bude se mnou pracovat, nebo bude pracovat pro mou obec, i kdyby to mělo být uklízení sněhu - klidně zadarmo. Já mu dám jíst a střechu nad hlavou. Když pozvu své kamarády, kteří jsou nevěřící, nebo jednoho, který studuje Tóru, bude s nimi sedět u jednoho stolu. Naproti němu bude sedět moje kamarádka, bez závoje, a bude se na něj usmívat, nebo mračit, jak jí zrovna bude. Když se mi bude chtít, řeknu před ním, že nesouhlasím se slovy Proroka - a očekávám od něj, že se se mnou o tom bude přít, ale že naše rozepře skončí u toho stolu a pak od něj vstaneme a půjdeme spolu pracovat. Když si ho vezmu k sobě do rodiny, tak za něj ponesu odpovědnost. To také znamená, že mu zabráním udělat cokoliv, co seznám za špatné. Od Tebe, státe, čekám, že mi do toho nebudeš mluvit. Že nebudeš z mých daní dělat jakékoliv sběrná místa a sociální programy, ve kterých umístíš Hasanovy bratry, kde budou po dlouhá léta čekat, až je naše společnost přijme - bez toho, aby pro to mohli cokoliv oni udělat, saturováni v základních potřebách, ale bez náplně života a bez tlaku, který k jejich integraci vytvoří motivaci. Protože pak se z nich stanou spíše než cokoliv jiného rozvraceči mojí rodiny.

Pokud se Ti tento přístup nelíbí - tak dostaneš jen mou lítost. Ani korunu na Danajský dar.

Hasan má kliku - nejím vepřové...

J. Vozábalová 5.12.2014 1:47

Re: tak už mne můj milý státe ne..vyváděj z míry...

Lépe se to napsat nedalo!

P. Lenc 5.12.2014 8:16

Re: tak už mne můj milý státe ne..vyváděj z míry...

Připojuji se.

J. Boleslav 5.12.2014 14:46

Re: tak už mne můj milý státe ne..vyváděj z míry...

Rovněž.

Š. Hašek 5.12.2014 21:02

Re: tak už mne můj milý státe ne..vyváděj z míry...

Asi tak.

J. Kanioková 5.12.2014 21:23

Výborně,

i altruismus má své meze..

R. Brzák 5.12.2014 22:29

Re: Výborně,

Co je to altruismus? Podle teorie sobeckého genu je to jen další ze strategií, jakými se geny v proměnlivé situaci života snaží o své šíření. Sobectví je pak zcela základním nástrojem přežití.

Je altruismus, když někomu, koho neznám, kdo nezná mne - tedy mezi námi nevzniká žádný osobní vztah, na jehož základě se vzbuzuje pocit vděku a odpovědnosti za přijímané - něco dám? Takový "obdarovaný" ztrácí základní motivaci k vlastnímu rozvoji - neboť jeho potřeby jsou saturovány "darem" (dotací, dávkou..), zvyká si na tento způsob zaopatření a stává se závislým. Ztrácí i svou svobodu - neboť ta je přímo spojena s tím, jak samostatně a odpovědně jsme schopni žít své životy. Takže takový "dar" nelze nazvat jinak, než Danajským. Takový altruismus pak splňuje jenom jediný úkol - takový "altruista" naplňuje (pohříchu jen dočasně) svoji potřebu cítit se lépe. Ale přirozený altruismus, díky němuž se altruistické geny dále šíří (kdo chce, nastuduje tento proces snadno z knihy R.Dawkinse), je skutečně něco jiného...