25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

SVĚT: Klimatický boj

Zdá se, že o globálním oteplování již bylo napsáno vše. Skutečnost, že se tato debata už nijak nepotkává s pokračujícími novými zásadními rozhodnutími, které na sporné doktríně lidmi oteplované zeměkoule stojí, je jinou a poněkud smutnou věcí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Schlägel 6.12.2014 11:11

Pane Jakle,

napsal jste dle mého názoru velmi solidní a velmi potřebný článek. Velmi logická argumentace je jeho základem. Malou výtku k Vám jako autorovi mám. Pište prosím co nejčastěji tímto způsobem. Některé jiné způsoby psaní, kterými se občas prezentujete, jsou podstatně méně kvalitní hlavně co do obsahu. Ono asi záleží na výběru témat. Jsou témata, u kterých se prostě neudržíte a je to ku škodě věci. Pěkné a inspirativní dny.

V. Venc 5.12.2014 0:42

Informace na podporu článku

John Casey, am. vědec a expert na změnu klimatu zveřejnil letos moderní údaje, které dosavadní vědecké povídání o oteplování poráží na hlavu:

Za posledních 17 let žádné oteplení nenastalo.

Ledový pokryv Severního pólu se zvýšil ze 47% na 63%, i když Al Gore, nositel Nobelovky za oteplování, předpovídal ze 47% pokles na “0”.

97% statistických údajů k oteplování je vyfabrikovaných.

Boj s oteplováním stojí am. daňové poplatníky cca 200 mld.$ ročně!

S. Donát 4.12.2014 23:12

Paní Baldová, prosím Vás o jediné,

mohla byste prosím vyjádřit názor k obsahu článku pana Jakla? Bez ohledu na svoje osobní pocity, bez ohledu na na ostatní diskutéry. Zkuste prosím napsat dvěma - třemi větami nějaké vyjádření k tomu, co pan Jakl popisuje. Děkuji předem.

I. Hendrych 4.12.2014 20:17

Mimo mísu....

Pan Jakl je mimo mísu především z principu.....ale i fyzicky je nemožné aby milióny tun exhalací za posledních 150 let vypouštěných lidstvem do atmosféry, zůstalo bez odezvy.

R. Tesařík 4.12.2014 22:12

Re: Mimo mísu....

a ta odezva??

V. Vaclavik 4.12.2014 19:21

Zo on, pan Jakl

cetl Zdroj od Randove, ci nejake jeji pojednani. Moc bych se divil, kdyby to mel ze sve hlavy, to o hrani na strunu pocitu viny. Presne to je jedno z hlavnich temat toho zmineneho romanu, ktery vysel i u nas. Jinak po case zase jeden dobry clanek, vice takovych a mene tech 'pravicacky' jednoduchych.

D. Polanský 4.12.2014 18:43

Osobně bych peníze ušetřené

na megalomanské projekty věnoval na války. Tam jsou efekty vždy vidět. A navíc novináři mají o čem psát a politici o čem žvanit. Jako Kerry, který vzkazuje Rusku, že USA nechtějí s ním bojovat. To by si dali. Akorát nevysvětlil, proč byl na Majdanu. Možná že šířit lásku a porozumění mezi Ruskem a Ukrajinou.

R. Brzák 4.12.2014 18:15

ad. pan Donát a další "bojovníci" s pro ně nepochopitelnou

životní formou - "A všiml jste si, že si sice zanadávala, ale obsah článku ani nezmínila?"

Pane Donáte, přijde mi smutné, kolik zbytečné energie vyplýtváme na údery do klávesnic, aniž by to mohlo onu "diskutérku" ovlivnit. A kladu si otázku - chci-li, aby mi někdo rozuměl ale budu hovořit pro něj nesrozumitelnou (či nepřijatelnou) řečí, není problém takovéto marné komunikace i na mé straně?

S. Donát 5.12.2014 11:37

Re: ad. pan Donát a další "bojovníci" s pro ně nepochopitelnou

Ano, těžko se zlobit na osobu, která ve spoustě případů ani nedokáže pochopit, co jí chce někdo jiný sdělit. Nezbývá než politovat.

B. Rybák 4.12.2014 18:01

Výborný článek

Vyvolání pocitu viny u většiny občanů je základní trik nové levice pomocí něhož prosazuje svou moc nad většinou občanů navzdory jejich rozumem odůvodněnému přesvědčení i zkušenostem a úspěšně tak odbourává demokracii.

Kromě viny za kolonialismus, otrokářství, utlačování žen, utlačování homosexuálů... Je intenzivně vytvářena i vina za "vykořisťování" přírody, (chybějící "lidská" práva zvířat), která jsou odůvodňována pomocí nehumánního pavědeckého enviromentalismu.

S ním souvisí i vina za globální oteplování, která je umocňována záměrně vytvářenou hrůzou z globální klimatické apokalypsy! Globální charakter těchto změn je zneužíván jako argument proti suverenitě národů. Je argumentem proti tradičním občanským právům a především proti svobodě podnikání! Umožňuje "věrným bojovníkům" bez námahy a rizika zbohatnout na dotovaném "zeleném" byznysu. Proto je trvání na této vině a hluchota k vědeckým protiargumentům pro budovatele světových neosocialistických říší naprosto nevyhnutelná!

Vzhledem k působení nepředvídatelných lokálních přírodních katastrof, lokálně působících změn atmosférických a oceánských proudů je stejnými prostředky vedený celosvětový boj proti oteplování naprosto nesmyslný a snaha přinutit k tomuto nesmírně nákladnému "boji" i chudé státy, které by získaly obrovské plochy rozmrzlé půdy, státy, jejichž pouště by se zazelenaly arogantním neokoloniálním zločinem!

Souhrn všech těchto "vin" (a odpustků za ně) tvoří podstatu politicko-korektní inkvizicí prosazovaného pseudonáboženství, které podobně jako mohamedánství není na rozdíl od křesťanství oddělitelné od státní moci!!!

M. Prokop 4.12.2014 16:22

1***

Velmi přesné.

M. Sedláček 4.12.2014 15:27

Máte pravdu

J. Skotnica 4.12.2014 14:57

Jo, jo

Jako by nestačilo klima, ještě jsme vyměnili boj proti zlým impriálistům za boj proti zlým Rusákům. Strachu není nikdy dost:)

M. Prokop 4.12.2014 16:23

Re: Jo, jo

Já tedy mezi lidmi vidím spíše recidivu toho boje proti "vrahům z vólstrýtu".

Nutnost boje proti taktéž recidivujícímu Rusku zatím moc lidí nevidí. To zas bude divení .....

Z. Baldova 4.12.2014 13:36

Dnes se Jakl muze radovat

Ma zde celou smetanku a vykvet Klausovskych pucfleku Jdou mu na ruku

R. Tesařík 4.12.2014 15:27

Re: Dnes se Jakl muze radovat

jste blbá nebo jenom pitomá?

Z. Baldova 4.12.2014 16:04

Re: Dnes se Jakl muze radovat

Moudra hlava pana Tesarika  zase o jednoho pucfleka vic  Trubicko Tesariku

R. Tesařík 4.12.2014 16:38

Re: Dnes se Jakl muze radovat

takže ještě horší...

M. Prokop 4.12.2014 16:25

Re: Dnes se Jakl muze radovat

Oba výrazy jsou hrubě nevýstižné, je mimo tuto, celkem běžnou a nevinou škálu.

R. Hroza 4.12.2014 12:58

Nechte Jakla na pokoji

Výborný článek. Jen nechte Jakla na pokoji. Je to jeden z mála co nezblbli.

Z. Baldova 4.12.2014 13:28

Re: Nechte Jakla na pokoji

To jste to rozhrabl  Jakl a jeste nezblbl:):) Ten je chytrej proto take si zije na vysoke noze a nic nedela necha se zivit svojim panem ,ale proto je u me jeho pucflek a kejval..

R. Tesařík 4.12.2014 16:39

Re: Nechte Jakla na pokoji

opravdu si připadáte normální?

Z. Baldova 4.12.2014 12:29

Donat -Mrazek - Svobodny

To  je ale trojka mudrcu kteri  se zrodili z rite Klause nebo Jakla  To jen ve vsi slusnosti  ha ha ha ..

R. Gramblička 4.12.2014 12:34

Re: Donat -Mrazek - Svobodny

To radši ani nechceme vědět, z jaké řitě vytáhli vás  :-P

Z. Baldova 4.12.2014 13:27

Re: Donat -Mrazek - Svobodny

Ja se omlouvam jeste k tem trem trotlum co vylezli z rite Jakla patri jejich soudruh  a netova nula Gramblicka

R. Brzák 4.12.2014 10:40

Výborný článek

Existuje řešení? Domnívám se, že jen na osobní úrovni, jako jednotlivec, odpovědný sám za sebe, svobodný, jak jen dokážu - a jako takový vychovávající své děti, spolupracující se svými blízkými a tak je svým vzorem ovlivňující. Protože v okamžiku, kdy se jednotlivci semknou a získají moc, je to pro vlastníky oponentníno pohledu na svět, zvláště je-li tento založen na strachu, důvodem ještě k většímu strachu, ještě většímu "zabejčení" proti rozumovým argumentům, protože "strach má velké oči". A oči strachu, plné vybraného rizika, vidí tunelově, což je vhodné pro reakci typu útěk/útok, nikoliv pro přijímání jiných názorů.

Proti strachu se totiž nedá "bojovat" jinak, než láskou. Protože ta je strachu opakem. A tak je vlastně stále jediným řešením staré, někdy špatně chápané - "miluj bližního svého jako sebe samého". Ale s pochopením, že "milovat sebe samého" je předpokladem pro "milovat bližního svého". Že milovat sebe či bližního neznamená být zamilován, ale že je to popud k práci na sobě samém, k odpovědnosti a svobodě. Že "bližní" je všechno, co dokážu jako takové pojmout. Že to znamená milovat život se vším všudy, i s chybami, které jako nedokonalý musím dělat (a jejichž následky na mne musí dopadat) abych se učil. Ne "odpusť nám naše viny" - ale - "ať přežijeme své chyby a staneme se odpovědnými" bychom se měli modlit.

R. Langer 4.12.2014 10:50

Re: Výborný článek

Myslíte třeba lásku ve smyslu křižáckých výprav, nebo intifády?

Kdepak, bojovat lze různými způsoby, a historii píší vítězové... ;-)

R. Brzák 4.12.2014 18:07

Re: Výborný článek

Pane Langere, jak jinak chcete bojovat proti strachu?

Jeslti by jste myslel například použití drog - pak ty zase nepodporují racionální uvažování jiným mechanismem.

Co se týče křížových výprav - rekce křesťanského světa na bezprecedentní vojenský úspěch a násilnou islamizaci prováděnu muslimy na křesťanských komunitách a zemích středomoří - jistě křižáci dělali spoustu zlého, ale jako exces proti odkazu Ježíše (a na tom nic nemění ani to, že jim to schválil tzv. zástupce Boha na zemi). Jednoznačně tehdy šlo o reakci ve strachu, nikoliv o reakci s rozumem, jehož podmínkou je přijetí všech možných aspektů situace, tedy principem lásky.

R. Brzák 4.12.2014 20:05

Re: Výborný článek

ale no tak - ...jestli... a ...reakce...

P. Vaňura 4.12.2014 20:13

Muslimové terorizovali celé křesťanské pobřeží Středozemního

moře a to od sedmého století až do první poloviny století devatenáctého. Křížové výpravy byly jen přenesením boje na území nepřítele. Křižáci si nepočínali hůře, než jiní vojáci ve středověku, včetně samotného Mohameda! A zajistili větší bezpečí pro středomořské země!