18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

UDÁLOSTI: Chartisté k Listopadu

Tedy přesněji řečeno, 120 občanů, mezi nimi řada někdejších signatářů Charty77, se podepsalo pod dokument „Slovo k Listopadu: o svobodu je třeba bojovat“, který jsem si 14. listopadu přečetl v Parlamentních listech. Sám jsem podepsal kdysi, v lednu 1977, Chartu 77. Zároveň jsem letos už 11. listopadu s přáteli z bývalé Demokratické iniciativy podepsal něco jiného než těch sto dvacet, jmenuje se to Demokraté proti oligarchii a autokracii, zveřejněno to bylo hned další den a najdete to zde.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Vaclavik 19.11.2014 5:14

Prosime, nechte nas to rozhasit jeste vice

"prosíme, dejte nám přes to všechno důvěru a pomozte nám to dát zase dohromady"

A vite, jak to dat dohromady?? Nejen komunisti, ale ani nikdo jiny se nikdy nezmeni!

B. Rybák 18.11.2014 15:37

Ano, pro "Demokratickou iniciativu"

Postkomunistickou váhavost většiny našich občanů vůči politické aktivitě, zneužili hlasatelé (dávno odmítnutých) "třetích cest" a nesmyslné politicko-nepolitické politiky k vytvoření prostředí nepřátelského pro demokratický kapitalismus, jeho instituce a především vůči politickým stranám (které by měli být nahrazeny jejich jediným, prý "občanským" hnutím).

To, že demokratické politické strany neměli dost členů, k tomu aby mohly na všech svých úrovních vyměňovat své vedení (a kandidátky) bylo největším "neštěstím" naší polistopadové politiky a podíl "pravdo-láskařů na tom, že naše politické strany mají cca desetkrát méně členů než např. strany v Rakousku, je největším (a pouze naším) politickým polistopadovým zločinem před "sarajevským atentátem" a na něj navazujícími politickými "puči".

Tento proces, jehož realizaci už převzali především EU-hujeři (politici a masmédia) teď dospěl do stavu naprosto neospravednitelné, velkou částí naší masmediálně "masírované" veřejnosti bohužel sdílené zášti ke všem demokratickým (především ovšem pravicovým EU-realistickým) politickým stranám, který je smrtelným ohrožením naší demokracie, našeho státu i našeho národa).

J. Kanioková 18.11.2014 17:29

Naprostý souhlas, bohužel..

Média a politika na jedné lodi

M. Urban 18.11.2014 14:49

Co dodat

Takový jako vy jsou odpovědni za blbou náladu. Je to jen snůška nic neříkajících blábolů. Za nastalé problémy můžou jen dva. A to Klaus a Zeman.

B. Rybák 18.11.2014 15:45

Re: Co dodat

V té Vaší pohádce ale byla spousta potměšilých "trpaslíků"! Pan Doležal mě náladu nezhoršuje (je jedním ze stébel skomírajících nadějí demokracie)!

R. Brzák 18.11.2014 16:36

Re: Co dodat

Pane Urban, kategoricky si vyprošuji - neberte mi můj podíl viny. Mám je neustále před očima - a proto se mohu, jak doufám, poučit ze svých chyb. Pokud Vy pro sebe takovýto sebeučící proces odmítáte - nemohu Vás soudit. Ale že z nastalých problémů obviňujete jen ty dva pány je od Vás naivní.

Š. Minařík 18.11.2014 19:52

Re: Co dodat

Jak to, že jenom ti dva? Nebýt Havla, tak jsme ani nevěděli, že máme blbou náladu.

:-))

P. Vaňura 18.11.2014 14:05

Pirátská strana NENÍ KRAVINA

Její program je lepší, než u mnohých "klasických" stran!

L. Křivan 18.11.2014 10:12

národnostní nesnášenlivost ?????

Národnostní nesnášenlivost nehrozí ve vztahu k Rakušanům, Němcům, Slovákům, Polákům, Finům, Švédům (těm skutečným), francouzským Francouzům,...    a k spoustě jiných, dokonce i neevropských národů.

Takže proč ta zmínka o národní nesnášenlivosti ? Koho bychom mohli v naší zemi nesnášet ?  Museli by to být národy nebo etnika, které  tu nejsou doma, nedávno z ciziny přilezlá,  nechovající se jak my chceme, aby se hosti chovali, ....  prostě nezvaní hosti.   Kdopak by to asi mohl být ?  Napadá mě víc možností. Jedna z nich se množí jak králíci a je jich už kolem 400 000. 

Je v takovém případě "národnostní nesnášenlivost" něco špatného ? Nebo je to jen přirozená reakce ?

K. Janyška 18.11.2014 9:35

Zločinci z 50 let a většinou opilá chátra prolezlá estébáky

z Charty 77 pro mne absolutně ztratila kouzlo chvíli po převratu. Nenašel se tam nikdo normální. Ani jeden. A když bylo třeba organizovat věci po převratu byli absolutně nepoužitelní. Líbilo se jim jen ve výčepu. Většinou... Dzp.

J. Kalina 18.11.2014 8:57

dalo by se souhlasit,

ale je třeba připomenout, že autor se také přičinil nemalou měrou ke změně směru. Bylo to v době Sarajevského atentátu a opoziční smlouvy, kdy neviděl nic dobrého na Klausovi,ODS a opoziční smlouvě přidal se k těm, kteří plivalo od rána do večera. Ne že by nebylo třeba so občas odplivnout, ale co je moc, to je moc. Posloužil zájmům těch co nyní řičí na Zemana za to jak se chová, ale byli to přesně oni včetně médií a ČT zvláště, kteří Zemanovi tolerovali jeho prasácké způsoby v televizních diskuzích, když se ukázalo, že ne oni, ale on má reálnou šanci odstavit Klause a ODS od reálné výkonné moci. Tenkrát jsem říkal ve svém okolí: co bude dělat a říkat až se stane předsedou vlády. No nyní je i presidentem. Přesně ovšem pojmenoval, co jsou novináři zač.

B. Rybák 18.11.2014 11:57

Re: dalo by se souhlasit,

Souhlasím s Vámi. M. Zeman spáchal své největší politické "zločiny" dávno před tím než se stal prezidentem. Jsou vyjádřeny jeho populisticky neférovým bojem pomocí: "Vytunelované země", "Loupeže století" "aféry Bamberg"..., které byly masmédii chváleny se staly příčinou vzestupu jeho ČSSD a jejího vítězství nad ODS! Můj hlas dostal poprvé až jako kandidát na prezidenta, protože byl zřetelně menším zlem než všichni ostatní, kteří přicházeli reálně v úvahu. Jeho zběsilé masmediální lynčování čehokoli co jako prezident vykoná je důkazem toho, že jde jenom o záminky, že příčiny leží v pravdo-láskové a EU-hujerské nenávisti k jeho relativně nezávislé (nezkorumpovatelné) politice a jejich obavám z ní!

Pan Doležal skutečně patří k těm, kteří se na tom podíleli (a je si toho vědom), ale zároveň patří i k těm, kteří v kritických okamžicích neselhali (když např. hrozilo zvolení Švejnara a pod. postavil se "dokonce" za V. Klause). Do této kategorie patří i jeho současné politicky pozitivní angažování v "Demokratické iniciativě", s nímž plně souhlasím!

F. Žůrek 18.11.2014 8:35

Také celkem souhlasím s autorem

Máme zde to, co jsme si sami za 25 let "vybudovali".

Osobně jsem byl brzy zklamán. Musel jsem odhlásit Lidové noviny. Šéfredaktor Jiří Ruml mne zklamal. Přestal jsem se opět pomalu zajímat o politiku. Až pojednou rodák ze Zlína, jehož rodiče znám, vstoupil razantně do politiky. To mne zaujalo. Ale co se potom začalo odehrávat vůči senátoru Jiřímu Čunkovi, tak to nešlo přehlédnout.

Tak se prostě chováme! Posmíváme se slušnému člověku. Kdo se postavil na jeho obranu? Téměř nikdo. Takoví jsme. Takovou máme politiku. Taková je naše společnost..

Ť. Mráček 18.11.2014 11:44

Re: Také celkem souhlasím s autorem

Když se "slušný člověk" chová na veřejnosti a ve veřejných funkcích jako dobytek, tak s tím nic naděláte. Boží mlýny asi melou poctivě. Co když jste kvůli jeho rodičům podjatý?

P. Dvořák 18.11.2014 1:52

Ve všem to žvanění za poledních pár dnů,

kdy se v šotech většinou zmohli jen na nekonečné pouštění chrapláku "Ať mír dál zůstává s touto krajinou . . ." nebo stupidního úryvku "Co je nejkrásnější . . . tááá lííídskááá svóóóbóóóda" konečně aspoň konkrétní slova.

Ť. Mráček 18.11.2014 11:28

Re: Ve všem to žvanění za poledních pár dnů,

Máte pravdu, už se to nedalo skoro poslouchat, ale musíte uznat, že situaci obětavě zachraňoval náš všemi milovaný pussypresident Zeman.

Jinak čest práci a příště si pusťte Suliku, tu měl Stalin nejraději.

P. Dvořák 18.11.2014 18:26

Re: Ve všem to žvanění za poledních pár dnů,

No vida, to by člověk nevěřil, že i dnes narazí na odborníka v oboru "Stalin".

J. Kanioková 18.11.2014 1:24

Souhlas s autorem

Je to typická pravdoláskovina. Ušlechtilá slova o nereálném světě ideálů. Přehnaná očekávání. Zklamání. A chuť se připomenout.

Jsou to prostě utopisti, kteří se nikdy nesmíří s realitou života. Stačí si přečíst jejich text a hlavně profese signatářů. Téměř nikdo ze sféry praktických profesí.

Život není o snech, ale o docela tvrdé každodenní obyčejné realitě. Byl, je a vždycky bude.

Politici selhali, hrozí vůdcovské strany. Disidenti řekli své Slovo k listopadu - http://jdem.cz/bq56y2 ..

Dost dobře to kdysi popsal p. Šafr k Havlově smrti. Pravda o odcházení - http://jdem.cz/9gut4

P. Kmoníček 18.11.2014 8:28

Re: Souhlas s autorem

Doležal na Hrad!

E. Erat 18.11.2014 10:14

Re: Souhlas s autorem

Špilberg

B. Rybák 18.11.2014 14:41

Re: Souhlas s autorem

Souhlasím s Vámi! Václav Havel, byl téměř zcela pohlcený svým občanským disidentstvím a proto byl "nenapravitelným" idealistou a proto neměl nikdy přijmout roli politika!

Idealismus jeho současných "sirotků" se týká především jeho osoby a v mnoha případech je jenom "fíkovým listem", který zakrývá jejich mocichtivou nenávist k demokracii, která je u těchto aktivistických intelektuálů motivována obavou, že "hloupý lid" jejich "veledíla" neocení tak dobře jako oslav chtiví "mocipáni". Není proto nijak překvapivé, že nikdy nemluví o právech (a svobodách) občanských (demokratickém kapitalizmu) ale pouze o politicky "korektních" "právech lidských" a stále častěji o tom, že lidská práva musí mít i zvířata!

J. Kanioková 18.11.2014 17:32

Pravdivé, smutné..

Kulturní marxismus - Frankfurtská škola - Konec národů (české titulky) - https://www.youtube.com/watch?v=k1RasXw7iko

B. Rybák 19.11.2014 0:13

Re: Pravdivé, smutné..

Díky za Váš velmi zajímavý odkaz, který je i cestou k mnoha dalším zajímavým materiálům!