18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

SVĚT: Druhá studená válka a ČR

Druhá studená válka mezi euroaemerickým geopolitickým celkem a Putinovou ruskou diktaturou zastihla Českou republiku, tak jako demokratickou Ameriku a Evropu bez výjimky, ve skandálním politickém negližé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Čermák 12.11.2014 23:22

Re: KTERÉ "dvě velmoci" máte na mysli?

No v USA a EU to pomalu začínají tušit, ale přiznat si to nechtějí. Nechtějí se s nikým o své velmocenské ambice dělit, ale budou muset. A je to dobře, neboť byly příliš ambiciozní a čeho je moc, toho je příliš. To je všeobecně známé.

K. Laus 12.11.2014 23:02

Re: KTERÉ "dvě velmoci" máte na mysli?

jen proto, že je tak bráno, není reakce na anexi Krymu drtivá

K. Laus 12.11.2014 23:00

Re: Tolik trapnosti

slabota

K. Laus 12.11.2014 22:59

Re: Tolik trapnosti

Bloomberg http://goo.gl/tqtL7J:

Rusko plánuje rozšířit hlídky bombardérů s dlouhým doletem v Mexickém zálivu a východní části Tichého oceánu, řekl ruský ministr obrany, v souvislosti s obviněním NATO vůči vládě Vladimira Putina, že posílá stále více vojáků na Ukrajinu.

K. Laus 12.11.2014 22:51

Re: jsem rád, že souzníte ...

vy jste zase mohl být v Polsku. Tak málo stačilo

K. Laus 12.11.2014 22:49

Re: Pane autore,

pravil agent stb

K. Laus 12.11.2014 22:49

Re: Pane autore,

"názorově v SSO" znamená to, co jste vy? :-)

K. Laus 12.11.2014 22:47

Re: Udivuje mne naivita, se kterou mnozí

většinou je dostatečně uspokojí, že je proti homosexuálům

O. Mayer 12.11.2014 22:14

Re: jsem rád, že souzníte ...

nechápu souvislost, ale vzhledem k národnostnímu složením SSSR se celkem to dosti nabízí. Jinak máte dojem, že se v srpnu 68 sešli někde na Síči atamamani a dohodli se že tentokrát potáhnou na Prahu?

J. Novak 12.11.2014 22:09

Re: jsem rád, že souzníte ...

Že z těch sovětských vojáků v roce 1968 bylo 50% Ukrajinců vám jaksi nedochází, že...

J. Kombercová 12.11.2014 21:51

Re: Udivuje mne naivita, se kterou mnozí

Nemusí, ale zatím se nikdo nehrne, čím to?

O. Mayer 12.11.2014 21:36

Re: Udivuje mne naivita, se kterou mnozí

... navíc Putin by nikdy nikomu úspornou žárovku určitě nevnucoval, sokol chrabrý.

O. Mayer 12.11.2014 21:32

nemějte strach,...

... oni s ním soudruzi nakonec zatočej, jak se z úchylkáři sluší.  Jinak děkuji za ozřejmení, že podmínkou být Svobodným je podporovat znovuvybudování sovětské zony vlivu (té jediné hráze americkému imperialismu)

V. Kusý 12.11.2014 21:27

Udivuje mne naivita, se kterou mnozí

zdejší diskutující považují Putinovo obhajování konzervativních hodnot za pravdivé a věrohodné.Jako by si nepamatovali,jak Rusové se slovy o míru vtáhli do Afganistánu, o jejich podpoře kdejakému syčákovi kdekoliv na světě nemluvě.Ale pokud chtějí Putina víc než západ, je to jejich volba.Politická emigrace přece nemusí vést jen z východu na západ, nět ?

O. Mayer 12.11.2014 21:25

no v podstatě ano, ...

... pokud někdo souhlasí s tím že jak Rusko postupně obsazuje svoje bývalé državy musí být z logiky věci rusofil. KGB ale nutně být nemusí, protože jak vidno, lidí co se rádi přimknou k dubisku je u nás stále víc než dost.

O. Mayer 12.11.2014 21:20

Re: Dilema. Při současném stavu světa

čili kdo nemá rád Rusáky, vlastně miluje islamisty. Děkuji že jste mi tu filozofii tak jednoduše ozřejmil.

O. Mayer 12.11.2014 21:17

nezbytné nenásilné obsazení?

trochu mi to připomíná jednu povídka Karla Čapka, kde Alexandr Veliký popisuje Aristotelovi jak nějaké území musel vždy obsadit, aby si zajistil to předcházející.

S. Ševeček 12.11.2014 21:14

Re: Pane autore,

Ano, je to ostuda.

O. Mayer 12.11.2014 21:09

jsem rád, že souzníte ...

... ale zřejmě na rozdíl od Vás se nedomnívám, že území kam kdykoliv v minulosti vstoupila noha  sovětského/ruského vojáka musí být na věčné časy a nikdy jinak sférou vlivu Ruska. Přinejmenším dosti podstatná část Ukrajinců si to evidentně nemyslí.

P. Vaňura 12.11.2014 21:02

Ukrajina nikdy nepatřila do zájmové sféry EU

(c) S. Lavrov krátce před vpádem ruských vojsk na Krym. A dokonce přímo řekl, že toto se netýká jen vojenské (kde by obavy Ruska mohly být legitimní) ale i čistě ekonomické oblasti.

Je to, jako když Brežněv řekl v srpnu 1968 Dubčekovi, že ho v čele KSČ nechce, protože dělal kádrové změny bez jeho výslovného schválení!

Mimochodem, ruská media dokonce tvrdí, že žádní Ukrajinci neexistují, jsou to totiž také Rusové. A dokonce totéž tvrdí o Kazachstánu.

P. Vaňura 12.11.2014 20:52

To byste mohl tvrdit, pokud by Rusko vojensky

neobsadilo Krym už PŘED vyhlášením referenda, které se tímto stalo NEVĚROHODNÝM, a to dokonce přesto, že i nezávislé referendum by pravděpodobně dopadlo ve prospěch Ruska. Připomíná mi to anšlus Rakouska. Tam probíhalo referendum o připojení k Německu ale Hitler nechtěl riskovat, že neuspěje a tak obsadil Rakousko vojensky ještě dříve, než skončilo...

Nejvíce na tom vydělali Rakušané po WW2, mohli se tvářit jako oběti a ne jako spolupachatelé...

P. Vaňura 12.11.2014 20:47

Kisinger tak dlouho tvrdil, že SSSR není možné

uzbrojit, až byl nakonec uzbrojen. A naprosto nechápal, proč Gobačov tábor míru rozpustil. Jeden důvod řekl Gorbačov asi po 15 letech, týkalo se jaderného dozbrojení Evropy, "Teď už to mohu říci, my jsme proti raketám Pershing II neměli žádnou obranu."

Sázka na jaderné vydírání Evropy byl hazard a SSSR se tak dostal do VLASTNÍ pasti. Namísto raket z USA na něj najednou mířily i odvetné rakety z Evropy. Mohl sice útočit na USA i na Evropu, ale najednou proti němu stála dvojnásobná odvetná síla!

P. Mach 12.11.2014 20:06

Ne, myslím okupaci KRymu

Tu jistě nelze akceptovat. Ani mně nepřekvapuje, že sis nevšiml. Když se ti v palici líhnou takové věci jako neexistující okupace nebo z prstu vycucané citáty, tak je jasné, že tvoje zbylá mozková kapacita je příliš titěrná aby sis nějakých rezolucí všiml. Mimochodem, takzvané referendum na KRymu má stejnou právní váhu a stejnou morálku jako zvací dopis brežněvovi v roce 1968.

V. Novák 12.11.2014 19:28

Okupaci Kosova myslíte?

Nebo okupaci Iráku?

Nějak jsem si tam souhlasu OSN nevšiml.

Ostatně, jak známo "v mezinárodním právu NENÍ žádné ustanovení, které by bránilo jednostrannému vyhlášení samostatnosti, stejně jako takové vyhlášení NENÍ vázáno vnitřním právním řádem původního státu".

Krym vyhlásil samostatnost na Ukrajině a požádal o přijetí do RF. Takžea ať si žumpalisté nebo vy vkládají cokoli o okupaci nebo anexi - nebylo to ani jedno ani druhé a bylo to v souladu (resp. nebylo v rozporu) s mezinárodním právem.

P. Mach 12.11.2014 19:23

Re: Jste ochoten se na problém dívat

Jistě ... nic to nemění na věci, že putin je zločinec a v rusku panuje agresivní a totalitní režim ohrožující své sousedy a na tom, že ústupky rusku Evropě ani USA nijak nepomohou a problémy spíše prohloubí.

V. Novák 12.11.2014 19:23

Re: Opravdu? A už tam někdo nějakého ruského vojáka

A obrázek?

Třeba by si nemusel dělat starosti, kdyby se zajímal o zdroje a důkazy...

P. Mach 12.11.2014 19:20

Děláš si srandu nebo jsi jen bIbej?

Zřejmě b je správně.

V. Novák 12.11.2014 19:19

Re: Opravdu? A už tam někdo nějakého ruského vojáka

Vy tvrdíte - vy odkazujte.

Nebudu ztrácet čas hledáním něčeho, o čem nevěřím, že existuje.

P. Mach 12.11.2014 19:18

Naprostá hovadina.

Okupace je okupace, lze ji akceptovat pouze s mandátem OSN, notabene když se okupant smluvně zavázal garantovat bezpečnost a územní celistvost Ukrajiny. Omlouvat ji nějakým hypotetickými kroky, které by Ukrajina mohla v budoucnu učinit je výraz lezení rusákům do prdeIe. Jelcinovu oligarchickou anarchii vystřídala putinův oligarchický ordnung, který se od té předchozí liší jen tím, že je víc z čeho brát (ceny surovin jsou výše než za Jelcina) a nesmí se o něm mluvit.

Bláboly o "neokoloniálních snahách západu" už ani nejsou o ideologické přípravě nýbrž o totálně vyleštěné palici.

V. Patkoš 12.11.2014 18:37

Re: Jaké porušení mezimárodního práva?

Krásně se umíte prohlat až ke své pravdě. Referendum si mohli dělat jak chtěli, to v rozporu s mezinárodním právem nebylo, ale to referendum nebyly legitimní v rámci Ukrajiny. Prostě bez souhlasu Kyjeva žádné závazné referendum o odtržení vyhlásit nemohli a proto i připojení k Rusku je porušení mezinárodního práva.