24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

EVROPA: Ne, pane expremiére!

Bývalý premiér Petr Nečas, jemuž jsem byl dva roky poradcem pro lidská práva a zahraniční politiku, již několikrát vyslovil své přesvědčení, že „ve střednědobém a dlouhodobém horizontu je Rusko strategickým partnerem Západu“, tudíž „čím dříve se zastaví eskalace nepřátelství a nevraživosti, tím lépe.“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Ševeček 30.10.2014 18:57

Re: Pane Jochu, Vy nemáte paměť?

Buseranty a pedofily jsme "k nám" nebrali - jedině proto jste "čistej", Slanina.

L. Severa 30.10.2014 17:41

Myslíte, že přijde někdo lepší?

" Rusko skutečně může být strategickým partnerem nás, Západu, ale opomněl už dodat, že nikoli za tohoto prezidenta Vladimira Putina, a tudíž nikoli v horizontu krátkodobém. "

M. Košťál 30.10.2014 17:32

Re: představa spojenectví s ruskem je zcela mylná

to je podivná připomínka. pochopil jste snad z mého textu, že bych pochválil zemana nebo kohokoliv jiného ze současných politiků? napsal jsem to právě proto, že si dobře uvědomuji to, o čem píšete vy.

P. Bolec 30.10.2014 16:35

Nic jiného asi nezbude, než vyhlásit Rusku válku !

Dlouho už je klid. Bude otázkou, když tu válku jako pupek světa vyhlásí ČR, zda nás potomci čerčila zase nezradí jak před 75 léty. Tak se mi  trochu vybavuje, že ten nevhledný, tlustý čerčil měl rozhodující vliv na poválečném uspořádání Evropy !

V. Novák 30.10.2014 16:31

Švédsko dohnalo leda prd -

tak jako obvykle. Už v 90. letech Švédové přiznali, že větinou honili hejna prdících sleďů, že vydávají podobné zvuky jako ruské Varšavjanky když se na hladině nabíjejí a "frkají".

J. Urban 30.10.2014 15:03

Re: představa spojenectví s ruskem je zcela mylná

V Česku je takovým typickým "novým" politikem, zvoleným v přímé volbě většinou národa, Miloš Zeman. Myslím, že je velmi důstojným reprezentantem právě této většiny národa, vyznačující se kolaborantsvím, přizdi§ráčstvím a notorickým lhaním, případně zlodějnami (ty zase dobře reprezentoval jeho předchůdce). Zůstaňte, prosím, na zemi.

J. Urban 30.10.2014 14:59

Re: Nečas...

Větší zlo tu bohužel je, jakkoliv je rasputinismus odporný a nebezpečný. Je to islám, islamismus a islamizace :-(

J. Urban 30.10.2014 14:56

Re: Vážený autore, já s Vámi vlastně skoro

Ale k tomu Rusku - o které Vám asi hlavně jde: poněkud opožděně jsem si pustil video z oslav 9.V.2013 v Moskvě. Kdybych si ho býval pustil dřív, určitě by mne nemohla třeba ruská anexe Krymu a další události tak překvapit. Nechybí nic, na co jsme uvykli dívat se v době komunismu: dokonce ani oslovení "továrišč", ani vlajka se srpem a kladivem. Nic starého nezapomněli, nic nového se nenaučili, nic nepochopili.

J. Mannheim 30.10.2014 14:50

Re: Nečas má část pravdy,

až byl 800 km pod Moskvou?

J. Urban 30.10.2014 14:48

Vážený autore, já s Vámi vlastně skoro

stoprocentně souhlasím, ale upřímně přiznávám, že člověk, který si dokázal vzít babu, která ho v podstatě existenčně, politicky a morálně pohřbila, by mi nejenže nestál za jakoukoliv polemiku a napsání takovéhoto článku, on mi vlastně nestál ani za to, abych ten Váš - jinak jistě brilantní - příspěvek dočetl. Omlouvám se!

M. Mýval 30.10.2014 14:42

neschvaluji

Nebýt Majdanu, v celé a stabilní Ukrajině by proběhly demokratické volby a Janukovič by asi padl. Je ovšem problém, zda  by sebranka nenažraných oligarchů sestavila pravicovou kandidátku slušných lidí. To, že se mi nelíbí, koho lidi demokraticky zvolili neznamená, že můžu použít násilí pro prosazení své vlády.

Myslíte, že kdybychom na východě republiky v devadesátých letech zakázali slovenštinu, protože se nám nelíbí Mečiar, bylo by dnes Československo jednotné a stabilní?

J. Mannheim 30.10.2014 14:32

Re: Skvělý článek

taky mě ten článek docela oslovuje, mám rád boršč, pelmeně a vodku, Čajkovského (i když, to je, pro Bežněvofily, Ukrajinec), Puškina, ale víc Čechova nebo Turgeněva, co nemám rád, je roztahovačná a zamindrákovaná politika Vladimíra Putina, a co se mi nelíbí ještě podstatně víc, že tento člověk u nás najde tolik svých nohsledů včetně nejvýše postavených politiků

V. Kain 30.10.2014 14:03

Re: Je pravda,...

Co to tady ten Joch mele za nesmysly? My jsme Churchil a Putin je Stalin.Tak se mi zdá pane Jochu,že by jste měl co nejrychleji vyhledat psychiatra.

J. Kanioková 30.10.2014 14:00

Souhlas

S. Ševeček 30.10.2014 13:39

Re: Saturnin

Já vím - sovietské vojská vypudil Rocker-osvoboditel, Michael Kocáb.

Š. Hašek 30.10.2014 12:52

Re: Kam se hrabe ruská propaganda na tu západní, protiruskou!

Možná tak evropským multikulti.

V Rusku nejsou žádné davy, jen občané jiného ražení než ufňukaní bruseláci. A dýchají pro vlast.  Velice ovšem zjednodušeno.

Kdy jste byl naposled v Rusku? Za spojence měl cara (nikoliv Stalina) i vídeňský vojenský štáb (když šlo do tuhého, a za chvíli v Evropě půjde).

K. Frauknecht 30.10.2014 12:47

Re: Sorry,

Vaše názory často sdílím, ale zde nemohu si pomoct :-).

"V diplomacii se užívá pro významná, i když právně nezávazná společná stanoviska státních představitelů, stručná shrnutí výsledků jednání, která pak slouží jako podklad k dalšímu jednání." (WIKI o memorandu)

Š. Hašek 30.10.2014 12:46

Re: Nečas má část pravdy,

Asi tak.

Rusko to již dávno chápe. Ne tak Brusel a krasohledi.

K. Luboš 30.10.2014 12:44

Je pravda,...

...že „Rusko je nyní nepřátelské vůči Západu“. Na druhou stranu je rovněž pravda, že Západ je stejně tak nepřátelský vůči Rusku. Je pravda, že „Rusko vůči Západu a zahájilo propagandistickou  ofenzívu“. Stejně tak je pravda, že propagandistcká ofenzíva Západu vůči Rusku vlastně nikdy ani neskončila. Totiž ani studená válka vlastně nikdy neskončila.... A na tom nemohly nic změnit ani všechny ty cukrblíky, které jsme slyšeli z obou stran.

M. Prokop 30.10.2014 11:39

Re: Pane Jochu, Vy nemáte paměť?

Spadá pod "Ukrajina".

M. Prokop 30.10.2014 11:38

Re: Saturnin

Také budu chápat, až mi řeknete, kde jsou ony dohody napsány.

Napsáno bylo Budapešťské memorandum, napsáno a podepsáno. Kdo ho porušil?

J. Slanina 30.10.2014 11:03

Re: Pane Jochu, Vy nemáte paměť?

Ne nemá. S třikrát evidovaným agentem StB skutečně ne.

S. Ševeček 30.10.2014 11:00

Re: je mi na blití

No, mají se na co těšit, až budou v NATO - viz včerejší málem sestřelení "ruského" vojenského nákladního maskovaného letadla AN-26 STÁTU NATO - LOTYŠSKA - nad Anglií.

S. Ševeček 30.10.2014 10:58

Re: Saturnin

Rusko si začalo ... po roce 1994 a dohodách o nerozšiřování NATO, které Rusáci věrolomně porušili.

Chápu.

J. Slanina 30.10.2014 10:57

Nečas...

"...připomněl, že dokonce i Churchill si nakonec vybral Stalina za spojence, když měl čelit většímu zlu v podobě Hitlera."

Dnes snad někdo vidí větší zlo než rasputina???

S. Ševeček 30.10.2014 10:55

Re: Pane Jochu, Vy nemáte paměť?

A Krym, jo?

P. Schuster 30.10.2014 10:52

Re: Pane Jochu, Vy nemáte paměť?

Mám podobný osud co se týče postoje k Rusku. Když si vezmeme, že socialistické Československo (ČSSR) je dnes jiné a totéž si myslím i o bývalém SSSR a připustím tuto změnu, tak hodně pochopím.

Již nyní se vážně mluví o tom, že sestřelení letadla MH17 na Ukrajině mohli provést samotní Ukrajinci (indicie spějí k sestřelení raketou vzduch-vzduch). Má to i logiku, protože potřebovali dostat na svoji stranu EU a USA a tímto činem, který otočili na Rusko to i proběhlo. Rusko ,nebo separatisté tím sestřelením nic nezískají.

M. Košťál 30.10.2014 10:27

představa spojenectví s ruskem je zcela mylná

Rusko sice občas o některých zemích prohlašuje, že to jsou jeho spojenci, jenže taková tvrzení mívají nulovou vypovídací hodnotu. Z ruského pohledu je opravdovým spojencem jen taková země, kterou mají Rusové zcela pod kontrolou, jako byli kdysi "spojenci" ve Varšavské smlouvě. Údajné spojenectví s Čínou zřejmě existuje jen v deklaratorní rovině a nepřesáhne hranici obchodních vztahů. Totéž může platit o vztazích se západem - pokud ovšem ruský prezident nepodlehne své nostalgii po starých časech a nepokusí se obnovit starou slávu Sovětského svazu. Zatím se zdá, že právě k tomu inklinuje a navíc se řada komentátorů shoduje v názoru, že Vladimir Putin se ekonomickými aspekty své politiky "příliš nezatěžuje". Jenže jediný myslitelný nástroj dlouhodobého sbližování západu s Ruskem je obchod a jediným možným cílem je ekonomická spolupráce.

Jde jen o to, jak dalece jsou dnešní západní politici schopni uvažovat v dimenzích přesahujících běžné kupecké počty. Nejde jen o to, co si myslí pan Nečas; na politické scéně České republiky není mnoho takových, kdo by s ním nesouhlasili - v exekutivních funkcích určitě ne, a ostatních zemích EU, s výjimkou Polska a Pobaltí, také ne. Prvořadým účelem existence státní moci je ochrana občanů před vnějším nebezpečím. O prosperitu a hmotné zajištění se pod ochranou této moci mohou (a mají) starat především sami občané. Pokud si to někteří politikové neuvědomují ani tváří v tvář sílícím mocenským ambicím Ruska - ať už si o reálných možnostech jejich naplnění myslíme cokoliv - asi je nejvyšší čas volit nové politiky.

J. Lepka 30.10.2014 10:26

Re: Totální zblbnutí.

To je snad chyby v adrese, ne ? To jistě platilo Nečasovi.

J. Lepka 30.10.2014 10:25

Re: je mi na blití

A rusky vysílala o pomoc ?