16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

SVĚT: Klíčem k moci je mír

Klíčem ke všemu je mír. A láska a přátelství. Neboť jak již bylo tisíckrát řečeno: „Čiň dobře i nepříteli! Láska bližnímu neubližuje.“ (Bible, Římanům 13,10)

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 22.10.2014 17:37

Re: Nashledanou v eurorezervaci

Tedy, ve vás je to PŠM (nebo VUML?) jak v koze ....

J. Jurax 22.10.2014 22:27

Re: Nashledanou v eurorezervaci

No, k té genocidě Indiánů - mám dojem, že jsem někde četl, že Indiánů je dnes v USA víc než jich bylo v době, kdy galeona Mayflower s otci poutníky zakotvila v Cape Cod Bay nedaleko budoucího Plymouthu v budoucím státě Massachusetts.

R. Brzák 22.10.2014 16:26

ad. pan L. Severa - "Na konci života omyl ? ...Síla je...

ve zlu"

Dobro a zlo, jak kategorické!

Síla, kterou vidíte u "zla" je síla strachu. Je to síla, která donutí lidi dělat věci, se kterými ani nejsou vnitřně srovnáni - ale ve strachu, podobni zvířatům, konáme tak, jak velí náhlý impuls, často vybuzený davem, v nějž se promění naše společenství.

Síla, kterou u "dobra" zřejmě nevidíte, je síla lásky. Je to síla, která nám dovoluje dělat i věci, které mají krutý dopad na život našich oponentů, to vše však z důvodu obrany života, zdraví, svobody a lásky své a našich bližních. Protože miluji-li i svého oponenta, dávám-li mu jasně najevo jak svou lásku, ale také svůj jasný postoj v obraně hodnot, o nichž jsem psal a on přesto pod vlivem svého strachu na mne či na ony hodnoty zaútočí, nebude to má vůle, jestliže on mojí rukou zemře. Nebude to můj hřích, chcete-li. Bude to jeho rozhodnutí, kterého sice můžu litovat, ale nesmím mu ustupovat.

R. Brzák 22.10.2014 16:03

ad pan Holič - "A nemuslimové nedokázali v Evropě ...

... zavraždit tisíce lidí???"

Aby jste si pane Holič nenaběhl. Tak se na to podívejme... nacisti a fašisti se zaštiťovaly rasovou nadřazeností a kolektivistickým rovnostářstvím, jejich přínos lidské civilizaci se dá počítat v desítkách milionů mrtvých (a to ani nepotřebovali nad sebou hrozbu "Alláha milosrdného a slitovného", slitovného samozřejmě jen k těm, kteří v něj věří, zatímco pro ostatní mající smrt či podrobení hned a peklo na věčnosti) - a obojí jsme zakázali. Rovněž tak jejich ideologičtí bratranci, komunisté, dosáhli podobných pozoruhodných výsledků - a ani oni ve své nauce nemají nic o vyvražďování celých milionů, což se jim pak vydařilo aplikovat. I je přinejmenším považujeme za slušné společnosti nehodné. Zato Islám se ve svých svatých textech nějakými čísly zničených odpůrců Alláha nijak nezdržuje - rovnou zavazuje své věřící k nekončícímu boji, dokud nebude na zemi Mír Islámu, konkretizováno jako mír, protože již nebude odpůrců...což se muslimové po staletí snaží naplňovat - aby ne, když odměnou je jim přízeň Alláha - a za třináct století, během kterých křesťanskou severní Afriku, křesťanské východní pobřeží středozemního moře a řadu jiných oblastí dílem vyvraždili, dílem přeměnili na zdrojnici otroků.

Nevyzývám k zákazu - ale k poznávání, k hlubokému pochopení všech případných rizik a na základě lásky k bližnímu svému, jimiž jsou pro mne samozřejmě muslimové také, nastavení zcela nepřekročitelných hranic, jejichž dodržování vyžadovat bez výjimky (ať náboženské, či nějak na "citlivost" muslimů hledící) a tento požadavek hájit se vší láskou a se vší silou, jíž jsme schopni. Jen láska k bližnímu nám dá potřebnou sílu k tomu, abychom konali nezbytné, aniž bychom se jako společnost rozsypali na vzájemně nesouhlasící frakce, válčící mezi sebou slovně a možná i fyzicky, společnost, která namísto lásky bude vyzařovat strach, jenž bude u našich případných oponentů potvrzovat jejich strach z nás (jakožto "společnosti satanovi") již nyní přítomný.

J. Holič 22.10.2014 16:13

Re: ad pan Holič - "A nemuslimové nedokázali v Evropě ...

Podpora teroristických skupin se v západním světě trestá zrovna tak. Podpora komunismu nikoliv. Křesťanství mělo v historii na svědomí také plno mrtvých - má se snad zakázat (to není přímo na vás, vím že jste napsal, že zakazovat nic nechcete)? Ale jinak de facto souhlasím, že je třeba vnímat rizika a určit pevné hranice chování lidí, kteří se v Evropě chtějí usadit, ale i těch, kteří tu již jsou a dodržování těchto hranic vyžadovat. Na tom není nic, s čím bych nesouhlasil.

V. Novák 22.10.2014 16:22

Moc se, vy křesťané, nevytahujte.

Vy jste dokázali ve jménu křesťanské lásky obrátit v prach, popel a víru křesťanskou celé národy. Náboženské války mezi křesťany v Evropě byly ničivější a vražednější než mor. A to šlo o spory o pitominy.

Nebýt (místy násilného) odnětí moci křesťanským církevníkům naplněným "křesťanskou láskou", trvalo by to nadále.

Tak se nad muslimy nevyvyšujte.

Nemáte čím.

P. Vaňura 22.10.2014 16:28

Nó, historikové o cisaři Karlu V,

který sám byl katolíkem píší, že si neuvědomoval dostatečně, že za náboženským pozadím to stojí zcela konkrétní politické a ekonomické zájmy a že svolával různé koncily, aby křesťany sjednotil. 

Ale souhlasím že šlo o pitominy ve srovnání a nebezpečím, které představoval islám.

Mimochodem, víte jak se Turci dostali do Byzance? Jeden byzantský panovník si je pozval k boji proti rivalovi ve sporu o trůn. A pak se jich už nezbavil...

R. Brzák 22.10.2014 16:33

Re: Moc se, vy křesťané, nevytahujte.

Nikdo nemá právo se nad kohokoliv vyvyšovat - neboť nežije jeho život, aby jej mohl soudit.

Ve jménu "křesťanské lásky" se tvořilo a výsledkem je společnost, jejíž plody užíváme - pod záminkou strachu, že nebudeme "dost dobří" křesťané, když neobrátíme ke svému názoru celý svět, se lidé, kteří si říkali křesťani, jako křesťani nechovali. Takže to byl strach, nikoliv láska, která byla za ničením. Křesťan potřebuje jen jediné - pochopit jednoduchou větu - "miluj bližního svého jako sebe samého". Papežové, kněží, církve, mocenské nástroje, církevníci, i spory o pitominy nemusí mít (a často neměli) s láskou k bližnímu společného víc, než reklamní slogan, pod který se schová šunt.

V. Novák 22.10.2014 14:41

Syrské džihádisty donedávna podporobal Západ

a spojenci Západu - Saudská Arábie, Katar...

Biden to minulý týden prokecl a musel se omlouvat. Proč, když je to pravda, již donedávna ani Saudové a Sáníové nepopírali? Nejspíš proto, že tak činili na pokyn Západu (ne že by těm ISLAMISTICKÝM autokraciím Asadova SEKULÁRNÍ a nábožensky tolerantní diktatura neležela v žaludku) a nehodlají v tom zůstat sami.

Tak proč se teď Západ diví, že "duchů jež vyvolal nemůže se zbýti"?

S. Netzer 22.10.2014 15:53

Re: Syrské džihádisty donedávna podporobal Západ

Jasně, starý Hafiz el Assad byl tak nábožensky tolerantní, že nechal trestat členství v Muslimském bratrstvu smrtí, a nechal vyhladit jedno celé město, které bylo centrem muslimského bratrstva http://en.wikipedia.org/wiki/1982_Hama_Massacre.

P. Vaňura 22.10.2014 16:04

Muslimské bratrstvo dal Asad

zlividovat, protože vedlo proti němu vzpouru. Byli to vzbouřenci a chtěli ho svrhnout!

V. Novák 22.10.2014 16:17

Re: Syrské džihádisty donedávna podporobal Západ

No tak 1) psal jsem o "mladém" Bašáru Asadovi a 2) když se Muslimští bratři dostali k moci v Egyptě, musel je velmi brzo svrhnout vojenský převrat. Se stovkami odsouzených k smrti.

Náboženská tolerance je tolerance k praktikování náboženství - ne k pokusům o násilné převzetí moci s následným násilným obracením na Jedinou Víru Pravou...

Jak vidíme, stačilo, aby moc sekulárního diktátora jen zeslábla (s velkou pomocí Západu) - a k moci se dere radikální islám v tom nejmilitantnějším a nejméně tolerantním výkladu, vahhábitském a salafistickém - a především vražedném ke každému křesťanovi, drúzovi, šíitovi, jazídovi, židovi i nedostatečně vahhábitskému sunnitovi.

Což jste donedávna popírala a prohlašovala za propagandu.

Islám IS(IL) nebo AnNusrá či Chorásánu je mnohem netolerantnější, úzkoprsejší, bigotnější a hlavně vražednější než cokoli, co vyprodukovala Saudská Arábie (a to je co říct), o Íránu nemluvě. Ten je proti IS vzorem tolerance náboženské i národnostní...

L. Křivan 22.10.2014 16:40

Re: Syrské džihádisty donedávna podporobal Západ

No a co ?  Vznikla nějaká škoda ?  Čím míň islámistů, tím hezčí svět.

Ś. Svobodová 22.10.2014 12:52

Ano i ne

Asi dostanu vyhubováno, ale je to poněkud zjednodušené a opět jen černá a bílá. Křesťanství (láska, mír, odpuštění), islám (nenávist, vraždění). Ale tak to prostě není. Velká část, možná drtivá většina lidí  je ve víře vlažná (muslim i křesťan). Mají své denní starosti úplně jiné, než proti někomu bojovat. I muslimové (přes zákaz v Koránu) si loknou pálenky, mimomanželsky sexují, fetují, hrají hazard, stejně jako valná většina pokřtěných, nebo židů si příliš k srdci nebere zákazy z Bible. Problémy vytváří menšina. Ta je tím viditelnější, čím více problémů působí a tím na sebe nabaluje další problémové jedince. Můžou jich být desítky ticíc, ale jsou desítky milionů, těch kteří nechtějí války, ani nic dobývat a někoho nutit do víry.

Nadruhou stranu: pokud se setkám s někým, který prosazuje svoje práva na úkor někoho jiného, tak pryč s ním. Ať je muslim, Rom, člen Geenpeace, křesťan nebo Pepa.

J. Holič 22.10.2014 13:05

Re: Ano i ne

Zcela souhlasím.

S. Netzer 22.10.2014 13:12

Re: Ano i ne

Problémy nevytváří menšina.

Problémy vytváří muslimští fanatici, kteří jsou v menšině.

J. Holič 22.10.2014 13:16

Re: Ano i ne

Ale je pro mnohé tak jednoduché nenamáhat mozek rozlišováním kdo je kdo, takže pak mnozí inklinují k jednoduchým řešením, která ale nic neřeší.

M. Vondráček 22.10.2014 13:18

Re: Ano i ne

A Vy jste schopen to rozlišit ??

J. Holič 22.10.2014 13:23

Re: Ano i ne

Stejně jako nikdo nesmí zavřít zločince bez prokázání viny, tak nelze ani upírat lidem základní práva dokud jim není prokázáno provinění, které by tomu odpovídalo. Říká vám něco rovnost před zákonem?

M. Vondráček 22.10.2014 13:34

Re: Ano i ne

Lidem základních práv neupírám. Diskuze není o lidech ale islámu a jeho extrémních podobách . Chápete ten rozdíl milý kadeřníku ??

J. Holič 22.10.2014 13:53

Re: Ano i ne

Islám praktikují veverky? Podívejte se do diskuse a uvidíte, jaká všechna práva hodlají někteří upřít lidem jen na základě jejich víry...

M. Vondráček 22.10.2014 13:17

Re: Ano i ne

Ale obsadili a úspěšně rozšiřují území o velikosti středně velkého evropského státu :-)

L. Křivan 22.10.2014 13:18

Re: Ano i ne

zatím v menšině. Ale i ta menšina dokázala  zavraždit tisíce našich lidí v New Yorku, Londýně, Madridu, Bali,...  Nejde o to zda menšina nebo většina. Cizí nepřátelské těleso jsou tak jako tak.

J. Holič 22.10.2014 13:20

Re: Ano i ne

A nemuslimové nedokázali v Evropě zavraždit tisíce lidí???

L. Křivan 22.10.2014 13:28

Re: Ano i ne

To ještě neznamená, že to muslimům promineme.  Že se s nimi, s islámským nebezpečím smíříme.

J. Holič 22.10.2014 18:28

Re: Ano i ne

Co je to za hloupost? Když vám dá soused ateista facku,taky budete říkat,ze to ateistum neprominete? Navíc nikdo v diskusi přeci nehodlá promijet pachatelum teroristické utoky. Tak proč tak moc toužíte po vyhnání těch,co je nemají na svědomí?

M. Vondráček 22.10.2014 13:35

Re: Ano i ne

Takže dle Vás může začít vraždit kdokoli , když to dělají i ostatní ??

J. Holič 22.10.2014 13:53

Re: Ano i ne

To jsem napsal kde???

L. Křivan 22.10.2014 13:15

Re: ve víře vlažní byli všichni muslimářtí teroristi.

Pak jim ruplo v bedně.  Všem.  Abychom se toho obrovského nebezpečí zbavili, musíme se zbavit všech muslimů. Když jim nevadilo opustit vlast a nalézt k nám do Evropy, nebude jim vadit se z Evropy odstěhovat tam, odkud přišli.

J. Holič 22.10.2014 13:19

Re: ve víře vlažní byli všichni muslimářtí teroristi.

Když vylezete z žumpy na trávník, nebude vám vadit se do žumpy vrátit? Máte zajímavé duševní pochody...