23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

POVÍDKA: Taxis

Tak už je zase jeden koňský rok za námi. Pro lidi končí rok Silvestrem a bývá to konec veselý, ale u koní je to docela jinak. Těm odtrubuje závěr roku Velká pardubická a tam moc radosti často nebývá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Václavíková 17.10.2014 20:43

Být, či nebýt?

Toť otázka!

Z. Baldova 17.10.2014 15:52

Pane S. Donát

Vy zerete,?ale u Vas me to neprekvapuje :):)

Z. Baldova 17.10.2014 15:50

Moc hezky clanek

Zajimave vypraveni od autora z takoveho clanku by si mel  vzit priklad Jakl co sem pise ty jeho hovadiny   Dekuji pane autore moc hezky jste to napsal .Miluji kone a nevynecham ve svem zivote zadnou V.P. s tim zrusenim odporneho  a zakerneho taxisova prikopu se plne priklanim o zruseni nesmyslneho mrzaceni koni.

J. Kyselková 17.10.2014 14:41

Re: Podívaná.

Pravda, kůň sloužil člověku věrně a odpracoval největší dřinu i kratochvíli. Mnoho lidí koně miluje a rozumí jim. Nejen pro užitek. Chovat tato ušlechtilá zvířata je náročné. Už si na sebe nevydělají.

J. Kyselková 17.10.2014 14:26

Re: Podívaná.

Takhle polemizovat nedovedu, ale je dobře, že hnát krávu na taxis není pro "estéty". Je hezčí, když se pasou.

V. Peroutka 17.10.2014 13:47

Re: V tréninku se Taxis skákal jen jednou

co se stane pokud takové maso člověk přesto zkonzumuje?

S. Donát 17.10.2014 13:29

Re: Podívaná.

Kůň byl velice užitečné zvíře, dokud ho nenahradil automobil. K§ň měl i tu výhodu, že se dal sežrat, když došlo jídlo (např. ve válce, že). S autem je to horší :). Dnes už člověk kromě výjmečných případů skutečně chová koně jen pro zábavu. Paní Kyselkové by se možná líbilo víc, kdybychom je všechny do jednoho vystříleli, když už nám k ničemu jinému nejsou.

J. Vozábalová 17.10.2014 13:05

Re: V tréninku se Taxis skákal jen jednou

Jo, jo, na Santose si pamatuji, ale nevěděla jsem, že ho nechali skočit Taxis při tréninku - ale to víte - Oborový podnik (později Agrokombinát) Šumava - výkladní skříň socialistického zemědělství - miliony a miliony dotací - zoraná pole v místech kde se po staletí jen pastvinařilo, kukuřice která nikdy nedozrála, roštové ustájení které v zimě zamrzalo, šumavské vesnice zaplevelené OKALY a podobnými architektonickými skvosty - kdo by si dělal hlavu s tím, že se ty drahé stavby do šumavských podmínek nehodily - však my ukážem, že na to máme!

Když toto všechno šlo, co by nešlo si tréninkově skočit Taxis.

A s tím žvanilem máte plnou pravdu!

J. Tachovský 17.10.2014 12:55

Re: Podívaná.

Co je na koni tak uslechtileho ? Je to normalni dobytek jako treba krava. Navic z kravy je daleko vetsi uzitek.

J. Kyselková 17.10.2014 12:50

Podívaná.

Taxisův příkop ukazuje jak zákeřný a krutý dovede být člověk proti ušlechtilému, poslušnému zvířeti pro chvilkovou "zábavu".

J. Vozábalová 17.10.2014 12:46

Re: Je to opravdu Taxis?

Díky pánové - a k panu Kočímu - Taxis JE těžký skok, to všichni vědí a respektují, ale rozhodně to není překážka nepřekonatelná pro dobrého koně - bez příkopu by byl Taxis naprosto tuctová překážka, která by v kurzu Velké ani nemusela být.

J. Tachovský 17.10.2014 12:40

Re: V tréninku se Taxis skákal jen jednou

Myslite, ze ti kone jsou tak vybehani, ze maji spatne maso ?

J. Tachovský 17.10.2014 12:27

A proc se taxis netrenuje ?

Jeho rozmery jsou zname, to je takovy problem postavit si ho nekde a trenovat ?

S. Donát 17.10.2014 11:57

Re: Je to opravdu Taxis?

Takhle je to prostě zajímavější a patří k Velké Pardubické. Koně i jezdci se můžou zmrzačit prakticky kdekoliv.

S. Donát 17.10.2014 11:49

Re: je to zvrácenost

Tak název je jen podružná věc. Není důležitý. Jinak samozřejmě platí ono známé - chléb a hry...

P. Selinger 17.10.2014 11:45

V tréninku se Taxis skákal jen jednou

byl jsem u toho přítomen. Jezdkyně Světlana Kržová  na koni Santos se o to pokusila, když majitel koně Oborový podnik Šumava si nějakou protekcí vymohl povolení. Santos skočil dobře, ale Kržová z něj sletěla. Santos byl koník slabší konstituce, ale hrdinského srdce. Nikdy neměl být stavěn na trat delší než 5000 m.  Velkou absolvoval osedlán Kamilem Kuchovským a přes Taxis opět skočil bez potíží, ale námaha z příliš pro něj dlouhé tratě, kterou při jeho statečnosti důstojně absolvoval,  vedla k jeho naprostému vyčepání a k metabolickému rozvratu, který se mu stal osudným, uhynul za dva dny.

Autor této povídky je ubohý žvanil, který ani neví, že maso koní utracených po poranění při dostihu je nepoživatelné. Na koňské buřty si bude muset zajet jinam.

F. Matousek 17.10.2014 11:05

je to zvrácenost

je vubec zvrácenost nazyvat závodení koní, nebo závodení v automobilech za sport. To uz by mohly byt spotrem i kohoutí zápasy.

Rovnez tak je zvrácenost a naprosté nepochopení idee sportu, nazyvat jakykoliv vrcholovy sport sportem.

Na vrcholovém "sportu" se dá dobre vydelávat. Je k tomu zapotrebí co nejvíce blbcú, kterí to podporují a platí. A o blbce není jak známo v dnesní dobe nouze.

P. Papež 17.10.2014 10:26

Re: Taxis

Plácáte nesmysly.

P. Papež 17.10.2014 10:21

Re: Opravdu

Přesvědčivý argument. Skláním se před vaší moudrostí.

Z. Kumavka 17.10.2014 10:20

letos

tam zůstaly dva.Smutné.

T. Kočí 17.10.2014 10:15

Re: Opravdu

Plácáte vy.

T. Kočí 17.10.2014 10:14

Taxis

dobře napsáno. A co by se stalo,kdyby za plotem nebyl příkop?

T. Kočí 17.10.2014 10:07

Re: Je to opravdu Taxis?

No a co by se stalo, kdyby za plotem nebyl vůbec příkop.Je to doslova zákeřná past , sloužící pouze k mrzačení koní i jezdců.

P. Papež 17.10.2014 9:15

Opravdu

Opravdu hloupý článek zastydlého nepřítele Velké pardubické. Klidně používá lži, třeba o každoročním počtu koní, které jdou díky Taxisu do buřtů. Populistické a lživé plácání nesmyslů je holt nyní velmi populární, viz. politika a volby.

M. Krátký 17.10.2014 8:31

Re: Je to opravdu Taxis?

také mě zarazila ta poznámka o tréninku Taxise. napsala jste to hezky

P. Lenc 17.10.2014 8:13

Re: Je to opravdu Taxis?

Napsala jste to za mě.Dík.

P. Kmoníček 17.10.2014 7:37

Re: Je to opravdu Taxis?

Nebylo to jinak a navíc byla nyní snížena výška plotu a zmenšena hloubka příkopu.Věřím,že autor je opravdu jeden z těch,kteří se začátkem devadesátých let pletli koníkům do cesty.

P. Dvořák 17.10.2014 4:12

Další výrobce štěstí.

Jede snad někdo Velkou pardubickou někdo, kdo nechce? Je za neúčast vyhlašován trest? Proč se všichni, kdo mají koně s nadějí na umístění, honí v kvalifikačních závodech? Proč si dobrovolně skáčou pro zmrzačení nebo smrt?

Jak prosté. Dokonce už i Váňa se letos před závodem nechal slyšet, že mu jde o prachy. Tak je nechte, ať si vydělávají, protože bez Taxisu budou ceny za vítězství mnohem menší.

Nebo autor patří mezi ty idioty, co před dvaceti nebo kolika lety běhali během závodu po dráze, motali se koním do cesty, čímž významně přispěli ke zvýšení bezpečnosti?

P.S. Nějaké kydy o tom, že koně si závod nevybrali dobrovolně, si nechte od cesty. Takové prase je velice inteligentní a také mu nikdo nedává dotazník, jestli chce být řízkem na vašem nedělním obědě.

J. Vozábalová 17.10.2014 3:30

Je to opravdu Taxis?

Taxis byl, je a doufejme i bude opravdu velká a obávaná překážka, ale bez něj by VELKÁ byla jen obyčejným závodem, kterých jsou po světě desítky. Ale to není to hlavní - jako každý sport, nesou sebou dostihy rizika. Viděla jsem dopadnout nešťastně a zahynout koně v docela "malých závodech" přes docela "malé překážky" na na docela "malých závodištích" - to se občas stává, nikdo s tím dopředu nepočítá, ale může se to stát kdykoli a kdekoli - právě tak jako třeba může nabourat pilot Formule 1 či jezdec motocyklového závodu. Nakonec - Popplerův skok je lehké dvojbradlí a stálo lidský život.

Jen mi ta povídka nějak věcně nesedí - Taxis se netrénuje . to vím jistě od kamarádů koňáků, skáče se pouze při Velké, tedy pouze při jediném závodě jednou v roce. No - možná to v časech Laty Brandysové bylo jinak - ale nevsadila bych si na to.