19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

POLITIKA: Máme se kamarádit s Ruskem?

Poslední výroky presidenta republiky i někteří blogeři neochvějně hájí afinitu naší země k Ruské federaci. Opravdu jde o něco, o co bychom měli stát?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Lacina 3.10.2014 0:02

Re: Nedala jsem to sem proto, že by mě to těšilo.

Jistě, Ukrajina udělala mnoho chyb, ale když už se hodláte snížit k mateřinské rétorice, "kdo si začal", tak prvenství na poli mezinárodní agrese Kyjevu rozhodně nepatří... A že má Rusko právo udržovat v chodu občanskou válku na území sousední země kvůli zrušení jazykového zákona? Nebo kvůli sféře zájmů? Pak mě opravdu nenapadá nic, na co Rusko právo nemá...

(normální, obyčejní ukrajinci budou pravděpodobně ti, kteří jsou ochotní vzdát se východních hranic své země, že?)

J. Václavíková 2.10.2014 23:51

Přesné shrnutí.

J. Václavíková 2.10.2014 23:50

Re: "Rusové s ostatními Slovany nikoliv bratrsky

Rusko bude minulost opakovat tak dlouho, dokud se samo nezmění. Což je ovšem mimo Vaše chápání.

V. Lacina 2.10.2014 23:48

Re: "Rusové s ostatními Slovany nikoliv bratrsky

Rád jsem nemnohý. :) A mnoho se změnilo k horšímu...

J. Jurax 2.10.2014 23:37

Re: V žádným případě

No nevím - hodně namátkou Repin, Ajvazovskij, Dostojevskij, Lermontov, Tolstoj, Čajkovskij, Bondarčuk, Suvorov, Ušakov, Tupolev, Iljušin, Sikorskij (firma Sikorski je v USA dodnes), Ciolkovskij, Koroljov, Sacharov byli asijští burani?

Nakonec i náš nejlepší předválečný tank LT-38 byl dílem konstruktéra Alexandra Surina, ruského emigranta ...

J. Jurax 2.10.2014 23:23

Re: Co s tou slovanskou krví?

No, ono je to v Evropě všelijak namíchané - on třeba Eichmanův pobočník, echt germán a esesák se jmenoval Dieter Wisliceny. Což není germánské příjmení, spíš slovanské.

A jeho brácha Günther-Eberhardt byl taky echt germán se slovanským jménem a SS-Obersturmbannführer a hrdinný bojovník dostavší Ritterkreuz.

J. Jurax 2.10.2014 22:48

Re: "Rusové s ostatními Slovany nikoliv bratrsky

No, budoucnost jistě není opakovaná minulost. Nicméně jste přesvědčena, že onen toliko 170 let starý citát je co se týče Ruska již dočista vyčpělý?

L. Machala 2.10.2014 22:42

Kde se nepoučí z minulosti

špatně dopadne v budoucnosti. V minulosti ne zrovna dávné toho u nás Rusové napáchali tolik, že je zcela mimo vší pochybnost, že jakékoliv kamarádství s nimi v budoucnost nemůže přinést Čechům nic dobrého.

J. Farda 2.10.2014 22:20

Re: "Rusové s ostatními Slovany nikoliv bratrsky

Staroslověnštinou "Naja, pinktlich!" tímto vyjadřuji s autorem svůj souhlas, bo pan Havlíček řečený Borovský z Německého Brodu velmi dobře věděl, co a proč o Moskalech říkal. Jejich dnešní hlasitý putinovský fanklub je složen buď z nenapravitelných naivů, agentů FSB nebo špatným svědomím trpících postbolševických kolaborantů. Pane autore glosy Machalo, díky za připomínku věčné, jak říkají Moskali, "do sich por, navsjegda", pravdy.

J. Kanioková 2.10.2014 21:52

Re: "Rusové s ostatními Slovany nikoliv bratrsky

Budoucnost NENÍ opakovaná minulost ..

170 let starý citát.. Ale podle mnohých se nic nezměnilo..

B. Rybák 2.10.2014 21:47

Re: Článek nejak nic moc neříká

To je stejné, jako kdyby jste řekl, že nezávislost na alkoholu znamená závislost na tvrdých drogách!

Malý národ se musí snažit být co nejméně závislý na svých silných sousedech, protože ti jsou pro něj (a vždy byli) pochopitelně nejnebezpečnější (svět je přece dost veliký)!

B. Rybák 2.10.2014 21:39

Re: Odjakživa?

Je to skutečně otřesný dokument o nenávisti tak velké, že obětuje i vlastní děti!

L. Machala 2.10.2014 20:14

"Rusové s ostatními Slovany nikoliv bratrsky

nýbrž nepoctivě a sobecky smýšlejí. Jak směšno, jak neprakticky bylo by s tajným nepřítelem svým, který rouchem bratrským chtivost svou jen zakrývá, bratrovati se! Přiznávám se, že mi Maďaři co zjevní nepřátelé Čechů a Ilyrů jsou milejší než Rusové, kteří s jidášským políbením přicházejí - nás strčiti do kapsy. Čechové jsme, a Čechové zůstati hodláme navždy a nechceme se státi ani Maďary, ani Němci, ani Rusy a proto buďme k Rusům chladni, nemáme-li je dokonce nenáviděti."

K. Havlíček Borovský

J. Kanioková 2.10.2014 19:52

Nedala jsem to sem proto, že by mě to těšilo.

To ani náhodou. A normálních obyčejných Ukrajinců je mi moc a moc líto.

Jen mě pořád irituje, jak se neustále omílá "zlé" Rusko, Putin.

Vše probíhá stylem - akce / reakce. A začátek - akce 1 - ten má na svědomí jedině Ukrajina, Majdan, Pravý sektor a západní popostrkovači. Kyjev pokazil, co se dalo. U začínajících politiků by měla povinně probíhat zkouška na PŘEDVÍDAVOST. Na schopnost posouzení "umění možného". Sázet na utopie se bohovsky nevyplácí. Bohužel na to většinou doplácí ti poslední v řadě, normální lidi !

Ale samozřejmě "za to vše může Rusko" !

Krucipísek, od počátku jsem tohle předvídala !

J. Kanioková 2.10.2014 19:38

...

Americká agentura Bloomberg konstatuje, že prezident Porošenko už se ze všeho nejvíc snaží jen odvádět pozornost od faktu, že de facto prohrál vše, co mohl – Ukrajina nemá Krym, přijde o Donbas, v zimě bude mrznout, asociační smlouva s EU byla odložena o rok, přesně jak to před rokem požadoval Janukovyč a byl za to svržen, členství v EU je reálné nejdřív za pět let, USA jakoukoli pomoc podmiňují provedením důkladných reforem… A tak chodí a proklamuje, že v roce 2020 se budou mít Ukrajinci jako v ráji a HDP na hlavu dosáhne takřka kuvajtských výšin, což podpírá údajem, že letos se sklidilo o milion tun brambor víc než loni, a slibuje, že nedovolí obrození fašismu, a to v době, kdy Světový židovský kongres vyzývá ukrajinskou církev, aby přestala glorifikovat nacisty.

Jaceňukově Lidové frontě zase hrozí, že se do parlamentu nedostane vůbec, a tak se nynější premiér zkouší chlubit tím, že cestou na Valné shromáždění OSN do New Yorku letěl ekonomickou třídou a ušetřil tak státní kase obrovské peníze, ale bulvár přišel na to, že se pak ubytoval v jednom z nejdražších hotelů… Summa summarum, je to pohled na smutné a ochotnické divadlo.

H. Lukešová 2.10.2014 19:09

Re: Odjakživa?

Jestli chcete, zkuste shlédnout video

https://www.youtube.com/watch?v=bNzzkqKzOcA

B. Rybák 2.10.2014 19:07

Odjakživa?

Odjakživa, tedy přinejmenším od doby Cyrila a Metoděje zápasíme s vražednou pangermánskou rozpínavostí. Demokracie se na západu Evropy objevila, až když byla (protestantskou národní revolucí) zlomena moc "svaté říše evropské národa německého". Její dnešní "zelená" obnova je pro naši národní existenci stejně nebezpečná, jako ta její nedávná forma "hnědá" (lužičtí srbové teď definitivně hynou, ačkoliv přežili i německý hnědý mor).

V. Podracký 2.10.2014 18:48

Re: Co s tou slovanskou krví?

Problém je, ,že Rusové mají tu krev spíše tatarskou. Takže oni se spíše odlišili od nás, než my od nich. Jinak Slované jsou v Evropě přítomni ve velké míře (Poláci, Srbové, Chorvati, Bulhaři atd.).

V. Lacina 2.10.2014 18:47

Re: Co s tou slovanskou krví?

Nj. Kulturu máme nejpodobnější asi s Němci. My si jen neseme z dějin méně viny a oni zase o něco méně ublíženosti. Geneticky jsme si zase nejpodobnější s Maďary.... :)

V. Lacina 2.10.2014 18:41

Re: Co s tou slovanskou krví?

Tak v Rusku je to tradičně tak, že slované jsou tam spodina, pohodlně chovaná pro sklony k alkoholismu a ohebnou páteř. Elity jsou téměř výhradně potomky vikingských dobyvatelů, kteří z pragmatických důvodů přijali místní jazyk (jen už se tím dnes nechlubí tak, jako ještě za carského ruska). :)

J. Babička 2.10.2014 18:30

Re: Článek nejak nic moc neříká

Malý národ nemůže být nezávislý. No a tak nezávzslý český stát je jen kodové slovo, které znamená závislý na rusku.

J. Babička 2.10.2014 18:24

Re: Vždy je dobré míti se na pozoru

Máte pravdu, na rozdíl od dobytí a osídleni Sibiře rusy, ktere bzlo v zájmu původních obyvatel.

J. Kombercová 2.10.2014 18:22

Re: Co s tou slovanskou krví?

Navíc, jako národ jsme dost namíchaní, Slovanů 51 %.

J. Babička 2.10.2014 18:17

Re: Co s tou slovanskou krví?

No ono to příslušenství do nějaké jayzkove skupiny moc neznamená. Rozhodující je kultura. Copak si nekdo myslí, že madar se bude v Mongolsku cítit jako doma ? No a tak my náležíme do okruhu západni kultury, stejne jako němci a madaři a další.. To začína již od pohadek našich detí. Naše ditě zna čevenou krakulku nebo sněhurku stejně jako díte anglické či třeba španělské  (ikdyž jí říkají, Little red riding hood, La perusita rocha, Snow white, Blanka nueve), ale je to jinak stejné. Že by české babičky kdy vyprévěli dětem o Čurila Plenkoviči, či Ilju Muromci a baba Jaga. _ A tak to, že naležíme do skupiny východních indoevropských jazzků, stejně jako třeba peršané, nebo kurdové, je jen konstatování, nic víc. ,

P. Vítek 2.10.2014 18:16

Re: Co s tou slovanskou krví?

Ty slovanske ksichty bychom si museli nechat preoperovat.Slovana poznate na Zapade v davu okamzite.Jako komunistu u nas na ulici taky.Neco beztvareho,bezvyrazneho.(neplati pro zeny SAMOZREJME!)

P. Vítek 2.10.2014 18:11

Re: Souzním,

Ted zrovna jsm o vas mluvili s. Kubesi-jdete jako nazavolanou.Nekteri lide od urciteho veku si pamatuji uz jen citove podbarvene situace z mladi a nove informace a zazitky uplne zaskli.Jakoby se prave probudili a nemohli se zorientovat,kde to jsou a ktere je vlastne stoleti.A toho ti smradi novinarsti na objednavku vyuzivaji.Vy starsi jste v tom vpodstate nevinne-je toho na vas moc a nestihate

L. Kubeš 2.10.2014 17:51

Re: Souzním,

Madam je zřejmě stále ještě oslněna knírem Václava Klause, a proto papouškuje ty jeho bludy. Jak věřit někomu, kdo se prohlašoval za žáka "železné lady" a chodí slavit na ruské velvyslanectví společně se soudruhem Ransdorfem? "Pravičák" na baterky? Spíš má řidicího důstojníka někde pod Moskvou...

J. Kanioková 2.10.2014 17:45

:)))))

.

B. Hamal 2.10.2014 17:39

Co s tou slovanskou krví?

Odjakživa patříme do společenství západních demokracií… Jen je divné, proč si naši předkové k tomu vybrali zrovna slovanský jazyk. Takhle to bohužel vypadá, že s těma Rusama přece jenom něco společného máme. Nedalo by se to slovanství z naší krve nějak odtransplantovat, abychom v tom společenství západních demokracií nepůsobili podezřele?

V. Podracký 2.10.2014 17:31

Článek nejak nic moc neříká

Nové informace nebo postřehy už vůbec ne. Že nemáme lézt do nějakého chomoutu je jasné, do ruského teprve ne. Ale do toho druhého také. Každá nekontrolovaná moc se zneužije. Nedělejme si iluze, že někdo bude s námi jednat jako rovný rovným, když se mu bezvýhradně oddáme. Klanění na některou stranu je známka slabosti a hlouposti.