25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

MÉDIA: Rádio Jerevan v MF Dnes

Jak vědí pamětníci, Rádio Jerevan byla hypotetická sovětská rozhlasová stanice, která měla jakoby rubriku pro dotazy posluchačů. Obyvatelé sovětského bloku si tak dělali jakoby posíláním dotazů na „Rádio Jerevan“ a jejich odpověďmi srandu z komunistické „politické uvědomělé propagandy“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Severa 22.9.2014 15:23

Pan Vlk neuvádí,

zda uvedená kniha je dokumentem, nebo románem. U dokumentu bych předpokládal nějaké důkazy a (historický) román - ty nečtu, protože zkreskují dějiny. Jinak se domnívám, že omílání starých křivd by již mělo přestat. Lidé  se ve vypjatých situacích chovali nenormálně a často vedly k násilí i jiné pohnutky než národnostní. Mám prožitek na který nikdy nezapomenu. Když se blížila fronta řada občanů bydlících poblíž lesa si v nich stavěla kryty-přes vodou vyhloubená koryta položené stromy s navršenou hlínou. Shodou okolností, odloučen od nejbližší rodiny,  jsem byl nucen v takovém krytu přespat několik dní. Poslední noc, než přišli Rusové, jsme již, pro strašnou kanonádu, nespali. Druhý den přivlékl ruský voják s namířenou zbraní německého zajatce, který byl o něco starší než já. V Rusovi, na kterém bylo patrno, že neuznává nějaké ženevské konvence, se ozval jakýsi cit pro spravedlonost, protože po nás chtěl vědět zda se nejedná o Čecha, protože to zajatec tvrdil. Když zajatec promluvil lámanou češtinou naznačili přítomní, že se jedná o Němce, i když bylo jasné, že je to rozsudek smrti. Uvádím to jako příklad neracionálního chování ve vypjaté chvíli, protože v okolí bylo několik bunkrů, mezi kterými se pohyboval německý zběh, kterého přítomní ukrývali a poskytovalo mu stravu. Vědělo se o něm jen to, že prošel ruskou frontou, Mohl mít ledacos na svědomí, zatím co ten chlapec sotva odešel od mámy.

"Vojna je blbec" což byl transparent, který nesli studenti v průvodu na 1. máje v roce 68.

V. Kříž 22.9.2014 10:11

Bergerdorfský komunista Kautzinger

by musel být Rambo, aby sám se svými dvěma synky pobil a zakopal tolik lidí. S tím vyviňováním Čechů to jako vždy trochu přeháníte. S Bergerdorfany,, co vstoupili do SS, se po případném zajetí jednalo podle ženevských dohod. Ti nebojeschopní zůstali ve vsi a potom zabití v jámě. Bez soudu. V podstatě jen dokazujete, že leckterý Němec může být stejně podlý vrah jako leckterý Čech.

S. Stan 22.9.2014 8:10

Pro p. R.Szewczyk _ v článku p.Vlka se píše o občanech Československa, byli to Češi a Němci (ikdyž sudetští).

R. Szewczyk 22.9.2014 9:00

Re:

no jo,ale kdo je ten čech nebo němec?

Asi tak,německý Sas,nebo Saský němec,a potom existuje německý němec?Obdobně český čech?A aby to nebylo nekorektní,jak vám zní český moravák,nebo moravský čech?podobně slezský moravák v česku,nebo český slezák v moravsku,Pak tu máme případ Německého slezáka v moravsku v česku v EU,no a pak třeba Německého slezáka v moravsku v česku ovšem polské národnosti,sám sebe označujícího podle volkslisty za občany velkoněmecké říše,

Nakonec to je nepodstatné,bo příště budou vysídlení nebo zlikvidováni ti nad metr sedumdesát a pod metr šedesát,anebo nad 100kilo,nebo s IQ nad 110 a pod 90,nebo pravděpodobněji prostě každý třetí,jak oni ti mytičtí sudeťáci,prostě se provede ne decimace ale treemace

P. Lenc 22.9.2014 9:41

Re:

Váš slezký guláš je opravdu "výživný".

J. Aspirin 22.9.2014 9:46

Re:

... možná by bylo dobré si uvědomit, že tehdy nebylo dnes. Trochu se podívat na německé plány přesídlení různých typů "Němců" a "neněmců" z/pod křídla Říše. Je to poučné a zjistíte, že odpověď na Vaší první a druhou otázku existovala a existovaly i plány jak to uskutečnit a pod nacistickou taktovkou se to již dělat začalo.

Vřele bych doporučil třeba diskuzi s pamětníky (ještě žijí) násilného vystěhovávání českého obyvatelstva ze Sudet po Mnichovu - organizátoři opět přesně věděli kdo je Čech a musí odejít, oni i věděli kdo je sice Němec ale sympatizuje s ČSR a věděli i jak naložit se smíšenými rodinami.

Na tu dobu je nutno se dívat tehdejší optikou, jinak byste mohl začít soudit pralidi za to že zabíjeli jeleny.

B. Brousková 22.9.2014 11:12

Re:

Jenže Češi nebyli vyháněni jen ze Sudet. Několik desítek tisíc jich bylo vyhnáno i ze Slovenska. A určitě to nebyli Němci kdo je tenkrát vyháněl. Wehrmach a SS vtrhly na Slovensko až na podzim v roce 1944. Majetek tam museli nechat a to co měli u sebe, jim většinou sebrali Hlinkovi gardisti, kteří je kontrolovali na hranicích.

R. Szewczyk 22.9.2014 12:34

Re:

hi hi hi,přesně věděli kdo je kdo podle sčítání lidu v 1921,zejména se hodilo to,kdo se přihlásil k židovství,nehodilo se kdo se přihlásil k němectví,bo musel do wermacht,hodilo se být čechem,bo takové švejky wermacht nechtěl,vyjímku ze služby měli cikáni,židi a češi,

jinak vyhnání němců tehdejší optikou je:Dar československého lidu německému národu za protektorát,který v podstatě ochránil čechy před hrůzami války,těch tři mega němců se jistě hodilo ,

B. Brousková 22.9.2014 13:02

Re:

Jenže náckům bylo ,jedno jestli žid se považuje za žida nebo Němce. A i takových bylo dost, kteří do synagog nechodili.  Nácky náboženství nezajímalo, Každý se musel prokázat výpisem z matriky, kde byly zápisy o jeho předcích. A protože židi ze zákona nesměli kdysi dávat dětem křesťanská jmény, každý kdo měl mezi předky Isidora nebo Davida či Sáru nebo Ráchel měl smůlu. S tím měl problém i všemocný Heydrich. Jedna jeho,babička se totiž jmenovala  Sára.Heydrich nechal předělat náhrobní desku s jejím jménem a patrně si to nějak zařídil i s výpisem z matriky. Pokud jde o "dar československého lidu" tak stejný problém jako my se sudeťáky měli Francouzi s Alsasany -Lotrinčany.Těch bylo asi milion a chovali se stejně jako ti "naši". Přesto jich po válce bylo z Francie odsunuto jenom 9000. Usvědčených nácků Že by se náckové chovali k Francouzům výrazně lépe než k nám asi nebude pravda.

V. Ondys 22.9.2014 15:37

:)))))))))) Trefně adresné, paní Brousková,

na rozdíl od nejhorlivějších šovinistů je třeba si uvědomit, že za všechny hrůzy nesou odpovědnost nacionální socialisté z řad většiny Němců i dobrovolníků jiných národností, kteří se přihlásili do SS v zájmu :))))))))) světlejších zítřků svých národů. O našince Hitler neměl zájem, neuvažoval o tom, že bychom si zachovali národní identitu, paradoxně nás prý jejich "vědci" nepovažovali ani za Slovany, viděli v nás nějakou směsku Mongolů (možná kvůli Avarům, kteří po odporu zmasakrovali muže a znásilnili ženy) i snad Germánů s polovinou populace vhodnou k poněmčení. Jako perlička je docela srandovní, že třeba komik Felix Holzmann sloužil u německé Kriegsmarine jako pobřežní dělostřelec a po válce byl asi rok v sovětském zajetí.

V. Vlk 22.9.2014 18:16

Re: :)))))))))) Trefně adresné, paní Brousková,

Docela jste se trefil. S těmi Avary. V tzv. Sudetoněmeckém katechismu [viz např Eva Hahnová / Hans Henning Hahn: Sudetoněmecká vzpomínání a zapomínání

Nakladatelství Votobia, Praha 2002 a nebo můj článek Zásadní kniha o Češích, kterou Češi neznají (NP)] kde v článku 11. se říká: Když se přistěhovali Češi do Čech, tak nebyli svobodní, nýbrž žili pod krutovládou Avarů... Z toho němečtí nacionalisté vyvodili, že Češi nejsou vlastně Slovany, ale směs Avarů, Slovanů a protože na území Čech a Moravy přes Slovany byli Markomané a Kvádové (Germáni), část tzv. Čechů že jsou vlastně schopni germanizování. Byli tak zblblí nacionalistickou pavědou, [ viz nacistiká eugenika Wikipedie ] že měřili ve školách studentům hlavy a hledali "dlouholebost" Viz např. seriál "Vlak dětství a naděje".

V. Ondys 22.9.2014 20:03

:)))))))))) Nejsmutnější na tom je, pane Vlku,

jak by byla jejich horlivost směšná, kdyby nebyla tak nelidsky děsivá!

R. Brzák 22.9.2014 23:30

Re:

U Čechů se Hitler děsil, že by mu utíkali do zajetí a tam "opětovně" formovali veleúspěšné Legie. Nedávno byl o tom zajímavý dokument tuším francouzské provenience.

Protektorát znamenal mravní úpadek, jenž pak vedl mimo jiné i k onomu skutečně se dějícímu násilí na vyháněných Němcích. Mám teorii, že jeho důsledkem je i pozdější příklon k SSSR - protože sebevědomý, byť obrovskými ztrátami zkroušený, národ by si svou těžce získanou svobodu přirozeně vážil více, než my, kteří jsme ve své sebeobraně selhali.

J. Jurax 23.9.2014 0:59

Re:

Jdětež do háje s tím darem a počtěte si projev Vašeho soukmenovce Heydricha - naleznete tam, jakého daru jsme byli ušetřeni, když šla Velkoněmecká říše pod kytičky - http://klempera.tripod.com/heydrich.htm

R. Szewczyk 22.9.2014 7:43

hm

bych váženému p.Vlkovi připomněl,že zrušením Mnichovské smlouvy,nebyli tam zavražděni žádní němečtí občané,anobrž českoslovenští občané německy mluvící jako prime jazykem,

J. Jurax 23.9.2014 1:01

Re: hm

No a?

J. Mrázek 22.9.2014 5:49

Situace se opakuje na Ukrajině.

Ti, co brání své domovy a co byli zbaveni nově nastoleným "parlamentem" možnosti používat svůj ruský jazyk jako druhý úřední a jimž byla sebrána práva o svých domovech rozhodovat, tak tihle lidé  jsou prohlašováni za teroristy a povstalecké bandy.  A navíc jsou využíváni Uniií a loutkovodičem Unie jako dobrá možnost, jak rozpoutat konflikt s nedozírnými následky, aby nebylo vidět na unijní a zámořské katastrofické ekonomické výsledky hrozící kolapsem. Také dobrá zástěrka v zájmu oživení výroby zbrojním průmyslem.... neboli podobnost čistě NEnáhodná...

J. Slavik 22.9.2014 7:04

Re: Situace se opakuje na Ukrajině.

Mate pravdu, Ruska propaganda slavi zne....parlament zacal projednavat otazku pouzivani ruskeho jazyka a ti takzvani ohrozeni uz meli v rukach zbrane a zacali organizovane separovat oblasti...pak se ukazalo ze maji ruske vedeni...skutecne verohodna spontalnost lidu....sami rusove vedi jak jejich propaganda lze o situaci, ale vetsine se to libi...v zajmu ruske rise je mozno i lhat, stejne jako v zajmu rise nemecke bylo lhani strategickou otazkou...

M. Stuchlik 22.9.2014 8:45

Re: Situace se opakuje na Ukrajině.

Ještě jinak: v okamžiku kdy ukrajinský parlament projednával jazykový zákon měli rusi a proruští teroristi na svědomí už desítky mrtvých na Majdanu, kde zcela úmyslně a systematicky eskalovali násilí.

J. Mrázek 22.9.2014 9:06

Střelba do zad policie i demonstrantů

...měla jediný důvod, vyhovující Kyjevu - roztočit pořádně spirálu a uvést věci do pohybu. Kyjev to dobře zorganizoval !  NATO se prostě musí dostat co nejblíž k Rusku a sadistické trestné oddíly řízené z Kyjeva měly a mají jediný úkol - vyprovokovat a donutit Rusko jednat a vtrhnout s celou armádou na Ukrajinu a tak "odůvodnit" vstup NATO do války proti Rusku- "agresorovi".  Jenže Putin není hlupák. Smolík chlapci . Že EU na všechno doplatí další krizí, i to je pro americké zájmy dobré, budou mít kšeft na úkor evropských firem, hlavní je odříznout plyn a dodávat ten americký, rozběhnout půjčky na nákup amerických zbraní a nechat si platit za "ochranu" Evropy dalšími základnami, odvrátit na chvilku kolaps dolaru.... A EU užiteční id... to vše zaplatí.... a vy pořád nic nechápete a hltáte rudé právo...eee...idnes a další presstitutkami podávané "informace".... až vám to dojde a dostanete rozum, tak se z toho samou radostí znovu zcvoknete...

P. Lenc 22.9.2014 9:38

Re: Střelba do zad policie i demonstrantů

Ano, a když jste se probudil, byl jste hodně zpocený.

J. Mrázek 22.9.2014 11:03

Proč jste se konečně neprobudil Vy ?

Je pohodlné spinkat a z přidělených  přihrádek si číst pohádky, bez ohledu na skutečnost líčící vše v růžových barvách. Problém bude Vaše kruté probuzení do bezútěšné reality.  Evidentně máte na to myslet a logicky srovnávat fakta s předkládanými "rádobyfakty". Pak nechápu, proč to neděláte. Pokud chcete "politicky korektně umřít v bludech", tak je to Vaše věc, ale trochu se porozhlédnout a třeba jen zjistit, že Amerika na žádné od ní vzdálené válce neprodělala .. a začít z toho vyvozovat logické závěry, to by mohl být slibný začátek počátku myšlení... jestli ne, tak je Vás škoda, nevyužíváte své schopnosti.

P. Lenc 22.9.2014 14:20

Re: Proč jste se konečně neprobudil Vy ?

Můj logický závěr a nikoliv "rádoby fakt"je, že komunista Mrázek se neustále "krutě probouzí do bezútěšné reality" a každé ráno je durch propocen hrůzou, že USA a "ten kapitalismus" i u nás stále ještě existuje.Opravdu vás lituji, takové probuzení každý den, to opravdu zanechává následky.

J. Boleslav 22.9.2014 15:07

Re: Proč jste se konečně neprobudil Vy ?

Je to marný, je to marný, je to marný...

B. Brousková 22.9.2014 11:07

Re: Střelba do zad policie i demonstrantů

"Kontrarevoluce" v Maďarsku v šestapadesátém začala tak, že do davu demonstrantů, kteří skandovali hesla  před budapešťským rozhlasem začali ze střech okolních domů střílet komoušští příslušníci speciálních jednotek policie.  Maďarští vojáci z nedalekých kasáren se jim se zbraněmi zbraněmi v rukou postavili na odpor a přidali se na stranu demonstrantů. Střílející komouši, kteří to přežili, si pozvali na pomoc Rudou armádu, která v té době ještě Maďarsko okupovala. Jenže když ruské  tanky vjely do budapešťských ulic začali s nimi bojovat vojáci pravidelné maďarské armády a ozbrojení dobrovolníci. a donutili je ke stažení z ulic města. Teprve POTOM !!! si začali rozzuření Maďaři vyřizovat účty s místními komunisty. A právě to pozdější vyřizováním účtů si vzal za záminku Chruščov a dal rozkaz k útoku na Budapešť jako ve skutečné válce. Mimochodem i Brežňev v osmašedesátém patrně počítal s podobným scénářem a chtěl zaměnit následek a příčínu. Jenže to dopadlo jinak a celý svět se tak dozvěděl kdo první začal střílet.

Ś. Svobodová 22.9.2014 14:19

Re: Situace se opakuje na Ukrajině.

Tak teď nevím, je to psáno ironicky, nebo vážně?

Podle Vás opravdu stříleli na Majdanu Rusové?  Putin je strategicky stále o krok před západem a jako bývalý vrchní kgbák není žádný idiot. V Janukovyčovi měl oporu a poslední brzdu EU. Jen naprostý idiot (Putin či Janukovyč) by střelbou do davu vyeskaloval konflikt, který se nutně musel otočit proti vedení. J. byl okamžitě obviněn, že ON dal rozkaz střílet do davu a na základě toho uprchnul, aby unikl lynči.

Možná, že jste se nedostal ke zprávám z "vyšetřování" Majdanu. Hledejte na stránkách

http://www.osce.org/ukraine-smm, také zprávu ukrajinského parlamentního vyšetřovatele. Dočtete se o tom, že  forenzní důkazy vyloučily ze zásahu Berkut, že se střílelo z budov obsazených Pravým sektorem, že Kyjev dodnes nepředal pořízenou dokumentaci ani nevyslechl svědky.

P. Lenc 22.9.2014 14:24

Re: Situace se opakuje na Ukrajině.

On je Putin paní Svobodová nikoliv o krok, ale o mnoho kroků napřed především v propagandě.Nakonec i v tom byl mimo jiné školen.Dál věřte, nakonec víra mnohé utěšila.

Ś. Svobodová 22.9.2014 18:08

Re: Situace se opakuje na Ukrajině.

Nejde o víru, ale o fakta. Vždy je na prvním místě otázka: Komu to slouží? Když mi logicky (nikoliv propagandisticky) vysvětlíte, čím přesně střelba ze zálohy do demonstrantů posloužila Putinovi, budu jenom ráda. Nejsem jeho příznivcem, ale odmítám papouškovat teze, které se mi zdají přinejmenším za vlasy přitažené.

Podívejte se např., jaké kroky schválil parlament EU v únoru. Jen na základě toho, že stádně uvěřili propagandě, že do demonstrantů nechal střílet Janukovyč.

http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+MOTION+B7-2014-0223+0+DOC+XML+V0//CS

J. Kanioková 22.9.2014 19:46

Souhlasím s p. Mrázkem i p. Svobodovou

Jenže to zdejším rusofobům (zašprajcovaným v r. 68 a dřív) nikdy nevysvětlí, proto bych jim připomněla jednu obrovsky pravdivou větu ze zdejší diskuze - "Na tu dobu je nutno se dívat tehdejší optikou, jinak byste mohl začít soudit pralidi za to že zabíjeli jeleny"

Vítejte Rusko na summitu G20: Konec izolace - http://jdem.cz/bqpn46

USA a Rusko může opustit téma EU na Ukrajině, aby nespadli do pasti. - http://jdem.cz/bqpn53

B. Brousková 22.9.2014 15:14

Re: Situace se opakuje na Ukrajině.

Proč by to dělali Rusové? Na to docela stačí místní prorušští pohůnkové Proruských pohůnků je v každe postkomunistické zemi dost a dost. U nás například tři čtvrtě milionu.Že by chyběli na Ukrajině není příliš pravděpodobné.  V devětašedesátém stříleli u nás do vlastních lidí protestujících proti okupaci jenom Češi a Slováci. Milicionáři, esenbáci a bohužel i vojáci základní služby.Rusové to určitě nebyli. V devětaosmdesátém se u nás také našli uvědoměli gerojové s khaky mozky, kteří chtěli do Prahy poslat tanky.