29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

SVĚT: Cena odvety za eskalaci krize na Ukrajině

V těchto dnech má vstoupit v platnost nová várka sankcí proti Rusku, které byly dohodnuty Evropskou unií již v předvečer čtvrtečního summitu v Cardiffu. Jejich uskutečnění ovšem bude záviset na tom, zda bude dodržován režim zastavení palby na Ukrajině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 14.9.2014 22:19

Hm

"Kdyby Západ tehdy poskytl vojenskou pomoc umírněné opozici a nedovolil Assadovi ji kompletně potlačit, nevzniklo by vzduchoprázdno, které zaplnili radikální islamisté."

No, tak by tu mírněnou opozici buď Assad stejně potlačil nebo by ona potlačila Assada. Tertium non datur, když už se střílí a ta opozice jej chtěla svrhnout, arciť umírněně. A kdyby ho potlačila, tak tam už teď vládnou radikální islamisté, co by umírněné opozici rádi pomohli a pak ji přesvědčili, aby je akceptovala. Radikální islamisté umí být velice přesvědčiví, pokud jsou ozbrojeni.

M. Stuchlik 15.9.2014 0:03

Re: Hm

A radikální islamisty vyzbrojují rusi úmyslně, systematicky, dlouhodobě. Není náhoda, že ISIL vznikl v okamžiku, kdy Putler potřeboval odlákat pozornost světa od Ukrajiny a zaměstnat tam USA a další členy NATO.

J. Jurax 15.9.2014 0:30

Re: Hm

Pochybuju. Radikální islamisté jsou problém i pro Rusko.

A náhoda - a což takhle referendum ve Skotsku, jenž též odláká pozornost světa od Ukrajiny, nevidíte tam dlouhé prsty Putinovy?

P. Vaňura 14.9.2014 21:03

Nevyřešili jste ZÁSADNÍ problém, totiž, proč Janukovič

nezůstal po útěku z Kyjeva v Doněcku, kde údajně Rusko tak milují, ale z Doněcka utekl do Ruska. Není to náhodou proto, že pro vytvoření Novoruska bylo nejprve třeba zmobilizovat a přemístit agenty KGB/FSB, doplnit je kádry přímo z Ruska a pak teprve mohlo začít obsazování státních úřadů a prostor policie, prostě spontánně budovat Novorusko v souladu s údajným přáním tamních občanů????

Proč, když byl Janukovič v Doněcku, nedošlo k demonstracím na jeho podporu v Doněcku ani jinde????

J. Kanioková 14.9.2014 19:47

Politika je prý umění možného,

nicméně ukrajinská krize snad s každým dnem nabízí pohled i na nemožné a neuvěřitelné.

Pátek 12. září takovým neuvěřitelným dnem byl. Nejprve EU a USA ráno uvalily na Rusko nové sankce, a odpoledne byla po konzultacích mezi EU, Ruskem a Ukrajinou realizace asociační smlouvy EU s Ukrajinou odložena na rok 2016. Podle eurokomisaře pro obchod Karla de Guchta tak „vzniká prostor k projednávání veškerých problémů, které mohou vzniknout, načež bude na třech zúčastněných stranách, aby se rozhodly, co bude následovat 1. ledna 2016. Doufám, že do té doby najdeme řešení.“ V té chvíli ještě platilo, že Ukrajina mezitím po ratifikaci asociační smlouvy, k čemuž má dojít 16. září, získá přístup na unijní trh, zatímco Rusko výměnou neuvalí cla na ukrajinský dovoz.

http://jdem.cz/bqm3q9

J. Jurax 14.9.2014 22:21

Re: Politika je prý umění možného,

No, asociovat se politicky i hospodářsky rozvrácenou zemí, kde je občanská válka, nemusí být pro EU nejlepší nápad.

M. Stuchlik 15.9.2014 0:04

Re: Politika je prý umění možného,

KOlik platí KGB?

J. Kanioková 14.9.2014 16:02

...

Trollovia vydavateľstva Axel Springer berú do 450 eur mesacne - http://jdem.cz/bqmz89

Německo - Hospodářský výbor upozorňuje na spirálu sankcí - http://jdem.cz/bqm2c8

U extrémních pravicových ochránců Mariupolu - Azov - http://jdem.cz/bqm2d6

Případ Ukrajiny etnicity: E 'Vždy Na Energie - http://www.veneto.antrocom.org/blog/?p=1819

B. Pauk 14.9.2014 15:22

Pouze zničení azbuckého Kartága může zachránit Evropu.

Rakovinový nádor loupeživé, zamindrákované a lumpenproletářské KSČ metastázoval do postkomunistických falešných a bezduchých oposmluvních Klauzemanových prognosťáckých partají a partajiček (ODS, ČSSD, KSČM, KDU-ČSL, VV, ANO, SPOZ, ÚSVIT atd.), které vůči totalitou postiženým voličům nadále uplatňují tradiční "vedoucí úlohu strany" - jen ve zdánlivě pestřejší podobě – podle hesla: „Rozděl a panuj !“ Rakovina zhoubného, kainovsky loupeživého kolektivizmu se sama od sebe nevyléčí a vnější zásah může přijít paradoxně jedině z Ruska - přesunem čecháčkostánu za Ural a osídlením kotliny Novými Rusy nebo z Ruska a Německa vypuzenými muslimy. Tedy z deště pod okap.„Nepartajnická politika“ (podobná nezávislé advokacii), na bázi občanského zákoníku založená, má reálnou a logicky zdůvodněnou šanci, a to univerzálně.

Všechno už tady jednou bylo – jenom zodpovědný občanskoprávní, adresný a průběžný volební systém na bankovně účetním principu dosud nikoli.Nepomůže nic jiného, než úplná, obousměrná personální ručitelská adresnost a zpětnovazebnost volebního systému na voliče, včetně možnosti levného a voličsky osobně zodpovědného referenda i přímé volby kohokoli :

„Státy se prostě udržují těmi principy, na kterých vznikly“ (korupčník TGM).

Existuje stručný a logický, na partajích nezávislý projekt adresné spoluvlastnické demokracie (nikoli však falešné, diletantské a klamavé tzv. „přímé demokracie“): v článku „Právní stát" na google:

http://www.inuru.com/index.php/spolecnost/organizace-spolenosti/324-pravni-stat-volby

M. Prokop 14.9.2014 15:54

Re: Pouze zničení azbuckého Kartága může zachránit Evropu.

Čím větší blbina, tím častější odkaz.

:-P

J. Jurax 14.9.2014 22:22

Re: Pouze zničení azbuckého Kartága může zachránit Evropu.

Jděte už s tím spamem do prdele ...

P. Pruner 14.9.2014 11:51

autor nemá pravdu

Pane Fištějne, předpokladem míru je rovnováha sil. Ukrajina byla neutrálním státem s demokraticky zvoleným vedením. USA vydala pět miliard, aby to změnila, váleční štváči z EU včetně ČR tam jezdili podporovač puč. Cílem bylo přesunout Ukrajinu do americké sféry vlivu. Legální prezident z obav o svůj život uprchl a pučistická vláda útočí na vlastní občany,  separatistické ukrajinské Rusy.

V tomto velmocenském střetu USA-Rusko používá Putin, který je ekonomicky slabý, ty silné páky, které má. T.j. Rusy na Ukrajině, dodávky energiií a silnou armádu.

Sankce samozřejmě s Putinem nepohnou. Skutečným cílem sankcí je hospodářská válka mezi EU a Ruskem. Je bytostným zájmem USA zabránit spolupráci technologické velmoci EU, zejména Německa, se surovinovou velmocí Ruskem. Tento evropský hospodářský prostor by byl obrovským konkurentem USA, která navíc svou soutěž s Čínou postupně prohrává. Jediným vítězem současné situace je Obama, který to také nutně potřebuje, protože jeho administrativa vrší jen samé neúspěchy.

P. Skřivan 14.9.2014 11:56

Re: autor nemá pravdu

Vy myslíte, že Rusům se nestýskalo po SSSR ? Proto asi ten tzv. demokraticky zvolený prezident uprchl do Ruska hned potom, co mu začalo být doma horko.

Ono se s názory lidí dá manipulovat, ale jen do určité míry. Ve chvíli, kdy je bída, což na Ukrajině je a byla, tak přestanou mít náladu na všechny ruské "poradce" a vzpomenou si na to, že v americké zóně se žilo vždy lépe. ... takže trošku zaměňujete příčinu za následek ... .

P. Pruner 14.9.2014 14:26

Re: autor nemá pravdu

Janukovyč ruského původu by musel být hlupák, kdyby prchal do nějakého státu podporujícího pučisty. Navíc to sídlo jeho přítele bylo nedaleko hranic.

Zatímco Rusko se pod Putin rozvíjelo, tak Ukrajina rozkrádaná oligarchy je na tom špatně.

J. Jílek 14.9.2014 12:15

Re: autor nemá pravdu

Amerika vydala 5 miliard na zcela jiné věci, kremlobote přiblblej...http://1url.cz/TToh

eu nepotřebuje hospodářsky válčit s Ruskem, pro to chybí jakýkoliv rozumný argument...Ukrajina usiluje o asociaci s EU víc jak deset let a asociace ještě neznamená členství v EU. Turecko vyjednává ve stejné pozici (má podepsanou asociační dohodu) už 50 let....problém spočívá v úsilí Ukrajiny vymanit se ze závislosti na SNS, kterou nikdy neuznalo, dohodu neratifikovalo a vyhlásilo vystoupení i ze statutu pozorovatele v SNS. Když Janukovyč neratifikoval, Rusko vydalo prohlášení, že to "nebude komentovat, protože je to vnitřní záležitost Ukrajiny a Rusko do toho nemá právo zasahovat..."

P. Pruner 14.9.2014 14:31

Re: autor nemá pravdu

Urážky vypovídají o Vaši lidské úrovni.

Sankce jsou samozřejmě hospodářskou válkou. Vedle toho probíhá i válka mediální.

Janukovyč posunul podpis dohody s EU, protože byla v tehdejší podobě pro Ukrajinu nevýhodná - kdo rozumný tvrdí opak, tak ji nečetl.

J. Kanioková 14.9.2014 14:46

Souhlas

Prý plán zdi..

http://voicesevas.ru/img/223d30fc9aa78dc5db92e410129a68da.jpg

Ukrajina: Starosta Vitali Klitschko žádá o německou pomoc při stavbě zdi - http://jdem.cz/bqmts2

Barroso do Kyjeva dalších 760 milionů eur z peněz daňových poplatníků - http://jdem.cz/bqmv26

P. Pruner 14.9.2014 15:38

Re: Souhlas

Ukrajina v podstatě bankrotuje, takže dávat spousty peněz na tak dlouhatánskou zeď se mi nezdá logické. Nejvíce by ji potřebovali v místech ovládaných separatisty a ti to jistě nepřipustí. Nemluvě o pobřeží.

M. Prokop 14.9.2014 16:03

Re: autor nemá pravdu

Takže je jedno, co chtějí Ukrajinci, rozhoduje Obama a Putin .....

S vámi je docela legrace.

J. Láníček 14.9.2014 17:08

Re: autor nemá pravdu

Jasně, že je jedno, co chtějí ukrajinští občané. Nás se tady snad někdo ptá, co chceme? A to jsme na tom neskonale líp, než Ukrajinci. Na Ukrajině rozhoduje stejně americká ambasáda prostřednictvím svého agenta a poskoka - čokoládového Porošenka. Teda oficiálně směrem navenek, jinak rozhodují regionální gardisté, fašisté a banderovci. Z těch bude mít oficiální kyjevská administrativa ještě hodně těžkou hlavu.

Z. Baldova 14.9.2014 18:02

Re: autor nemá pravdu

Mate pravdu sankce s Putinem nepohnou,ale kdo s nem pohne ty rusci bilionari ty budeou nejvice trpet sankcemi a citat z filmu Cisaruv pekar Pekaruv cisar vsechno se da trpet,ale jak se sahne na majetek to to teda ne  Vite co s tim myslim? a je po Putinovi

J. Urban 13.9.2014 22:23

Taktika Putina je úspěšná - aspoň

zatím. Pokud se Putin rozhodne, může ji v podstatě zopakovat a rozšířit do téměř kterékoliv země střední a východní Evropy. Přijedou "turisté", vybavení jen tak náhodou tanky a kaťušemi, a začnou dělat bordel. Pokud jim v tom kdokoliv začne bránit, bude Rusko cítit povinnost chránit své občany a své zájmy. Ukrajina je v podstatě na odpis, tak jako ČSR v letech 1938-1939, i ty argumenty nacibolševiků se opakují (umělý slepenec, útlak menšin atd.). Jenom se můžeme ptát - kdo bude další? A pak: kam utéct?

P. Skřivan 14.9.2014 11:51

Re: Taktika Putina je úspěšná - aspoň

Taktika Putina je úspěšná: zatím přežil, nebyl sesazen, odsouzen ruským soudem a poté popraven nebo raději předem umlčen KGB, tj. vlastními soudruhy ve zbrani, kterým následně půjde o krk, až se zjistí, kolik jejich péče o Rusko a zejména jejich vlastní pozice stála ruských životů.

Jediné čeho docílil je, že okupuje kus Ukrajiny a proti Rusku stojí zbytek světa ... . Úspěch ?

J. Boleslav 14.9.2014 14:08

Re: Taktika Putina je úspěšná - aspoň

Doma to jeho tamní osvícení voliči vesměs tak vnímají, a to je pro něho zřejmě podstatné. Bohužel.

J. Hlubek 13.9.2014 21:53

Rusko anektovalo Krym

Nejsem si jist, spíš občané Krymu se svobodně rozhodli připojit se k Rusku aby se zbavili Ukrajinské soldatesky. která by tam teď vraždila.

J. Urban 13.9.2014 22:25

Re: Rusko anektovalo Krym

Určitě. Tak jako sudetští Němci a Rakušané v referendech r. 1938 odsouhlasili připojení jimi obývaných území k Říši.

P. Mach 13.9.2014 23:13

Re: Rusko anektovalo Krym

Prozatím vraždí pouze rusácká soldateska, kterou putin poslal přes zelenou hranici na Ukrajinu a rovněž pravidelná rusácká armáda.

P. Skřivan 14.9.2014 11:51

Re: Rusko anektovalo Krym

Jste si jist, že tam nevraždila KGB, aby si zajistila správný výsledek referenda ?

J. Jílek 14.9.2014 12:17

Re: Rusko anektovalo Krym

asi proto Putinův poradní orgán došel prohlášení, že treperendum pod dohledem Putinovy soldatesky na UKrajině bylo zfalšované... :-)))

P. Vaňura 13.9.2014 21:16

Nevím proč se tady někdo díví, že Ukrajina nechce

patřít do ruské zájmové sféry, když my jsme do ní také nechtěli a nechceme patřit. Proč si vůbec někdo myslí, že Rusko má právo Ukrajině COKOLIV diktovat.

Podle Lavrova je zločinem už to, že Ukrajina nechce patřit do Putinem zřízené "Celní unie." A dokonce Bělorusko a Kazachstán z vlastní vůle spojenci Moskvy se polekali toho, o čem všem si Moskva osobuje rozhodovat.

Rusové dokonce neuznávají samotnou existenci Ukrajinců či Kazachů!