19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

GLOSA: Tykání

My motorkáři si tykáme. My muzikanti si tykáme. My lidi na internetu si co? Univerzální a všeobjímající tykání mi vadí. Mám k němu odpor vybudovaný soudružským tykáním a lidmi ze sociálně-mentální třídy, kde se tyká každému.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Aspirin 14.9.2014 21:03

Martine Malý...

... "politický korekcionalismus" (od slova např. ekologismus atd.) to je tragédie této doby. Vyhrožujete jako .... Proč vám vadí tykání Vietnamcům? Proč Vám nevadí tykání komukoliv jinému (v hospodě vrchnímu, v opravně technikovi atd.)?

Jděte za lidmi, kteří tykají Vietnamcům a sledujte komu jinému ještě tykají ... teprve potom až zjistíte, že netykají všem ale jenom těm Vietnamcům tak operujte s "napřesdržkou"...

M. Prokop 14.9.2014 22:00

Re: Martine Malý...

Obávám se, že pan Malý má pravdu.

Vrchnímu v hospodě ani technikovi si nikdo tykat nedovolí (neznají-li se), Vietnamcům tykají automaticky individua s IQ tykve.

J. Jurax 14.9.2014 22:08

Re: Martine Malý...

Proč? Protože ani v hospodě vrchnímu, ani automechanikovi zpravidla netykáme, ledaže by byl přítelem, spolužákem, příbuzným. A je svrchovaně nepravděpodobné, že by vietnamský prodavač měl mezi většinovou populací tolik přátel, natož spolužáků nebo příbuzných.

A buran, který tyká úplně každému, mi připomíná burany doby nedávno minulé, co tykali všem, protože přeci jsme všici odboráři, soudruhu ...

Člověk, jemuž se dostalo doma od rodičů řádného vychování, primárně každému vyká - kromě snad malých dětí. Teprve je-li vyhověno jeho žádosti o tykání nebo je o ně požádán a souhlasí, tyká.

J. Aspirin 15.9.2014 7:47

Re: Martine Malý...

... teorii tykání samozřejmě znám ale praxe je jiná.

Tykání je rozšířený zvyk (bez ohledu na vzdělání či společenské postavení). Mnohé firmy to mají jako tzv. "firemní kulturu". Pokud se někde, především na internetu, proti tykání ohradíte vyvolá to většinou nesouhlasné reakce.

Jestli chce někdo bojovat proti tykání - prosím. Budu ho i podporovat. Ale vyjmout jednu skupinu obyvatelstva a ostatní přehlížet... možná selektivní slepota nebo v horším úmysl.

J. Jurax 15.9.2014 19:05

Re: Martine Malý...

Praxe je taková, jakou povolíte. A firemní kultura s nařízeným plošným tykáním by mi šla silně proti srsti - naštěstí jsem se s tímto extrémem nesetkal.

Mimochodem, na netu důsledně každému vykám.

B. Pauk 14.9.2014 15:39

Co je tvoje, to je moje a co je moje, po tom ti nic není.

Ideály demokracie se v posttotalitním, metanolovém, příživnickém Česku spolehlivě mění v realitu „standardní parlamentní“ byzantské, chlastoslovanské, mužické kleptokracie a klauzemanovské partajokracie. Podobně, jako se kdysi „reálný socializmus“ Husáka (Kdo nekrade – okrádá rodinu!) vypořádával s morálními „přežitky kapitalizmu“. Soudruzi multipolitici okrádají své pologramotné a nesvéprávné zmocnitele stejně jako nemravní advokáti své klienty a navíc nejsou postižitelní ani tak jako advokáti, na něž dohlíží alespoň jejich komora.„Nepartajnická politika“ (podobná nezávislé advokacii), na bázi občanského zákoníku založená, má reálnou a logicky zdůvodněnou šanci, a to univerzálně.Všechno už tady jednou bylo – jenom zodpovědný občanskoprávní, adresný a průběžný volební systém na bankovně účetním principu dosud nikoli.

Nepomůže nic jiného, než úplná, obousměrná personální ručitelská adresnost a zpětnovazebnost volebního systému na voliče, včetně možnosti levného a voličsky osobně zodpovědného referenda i přímé volby kohokoli :

„Státy se prostě udržují těmi principy, na kterých vznikly“ (korupčník TGM).

Existuje stručný a logický, na partajích nezávislý projekt adresné spoluvlastnické demokracie (nikoli však falešné, diletantské a klamavé tzv. „přímé demokracie“): v článku „Právní stát" na google:

http://www.inuru.com/index.php/spolecnost/organizace-spolenosti/324-pravni-stat-volby

J. Hlubek 13.9.2014 12:38

Vietnamcům netykám

a vážím si jich, neměli to doma lehké a dokázali se vypracovat.Na druhou stranu se musím přiznat, že tykám cigánům, asi taky špatně, pokud si uvědomím, že mi vykají obě snachy, ačkoliv jsem jim tykání nabídl.

M. Prokop 14.9.2014 22:02

Re: Vietnamcům netykám

Tykám jen přátelům a po dohodě.

A to jsem dost dlouho pracovat v továrně, kde si tykali prakticky všichni.

Vykal jsem jen komunistům (a to zásadně).

J. Lepka 13.9.2014 12:36

Možná by pomohlo si uvědomit,

že to tykání je velmi výrazně zohledněno v ceně, Tipnul bych si tak 15 až 20 procent

R. Szewczyk 13.9.2014 10:27

hm

protože mám k metru devadesát výšky a hooodně přes sto kilo,všichni asiaté včetně vietnamců mi připadají jako děti kvulivá svým miniaturním postavám,proto jsem jim kdysi tykal,než jsem si uvědomil,že to jsou dospělí lidé,pak jsem jim začal vykat,za to mně odměnili oslovením,:vygo em prsim,což z českovietnamštiny přeloženo do češtiny znamená :Pane goleme,co si přejete,,,,,,no vietnamci jsou prostě skvělí,pokud chvíli s nimi rozumně pomluvíte,zjistíte,že si váží čechů jako takových,považují vás za sebe rovného,to nečekejte třebas od číňanů,o jiných etnikách raději nemluvě,

M. Hoblík 13.9.2014 10:16

Nebylo by mi příjemně ani kdyby

mi autor článku vykal. Už jenom pomyšlení, že by mne oslovil...

K. Janyška 13.9.2014 10:15

Tykání neznámým lidem je soudruhováním.

Jsou to komouši... Dzp.

M. Hoblík 13.9.2014 10:18

Re: Tykání neznámým lidem je soudruhováním.

Někteří jsou hloupí i když si potrpí na onikání; jak vidno.

13.9.2014 8:56

Chtěl bych mít autorovy starosti.

Všechno je otázkou slušnosti a inteligence a nemá smysl se k tomu obsáhle vyjadřovat. Já zase mimo jiné nesnáším, když někdo vědomě lže.

P. Kmoníček 13.9.2014 15:32

Re: Chtěl bych mít autorovy starosti.

Francku,proč se stydíte za své jméno,když máte pravdu?

Z. Jaromír 13.9.2014 3:24

Správně,

zdvořilost je koneckonců to nejmenší, co na sobě můžeme chtít. Vietnamští obchodníci mají neobyčejně vytříbený smysl pro uctivé jednání a všiml jsem si, jak pozorně se věnují zákazníkům, kteří jsou si toho vědomi.

H. Gene 13.9.2014 0:48

Aby ses nevopupínkoval.

A?

Z. Lapil 13.9.2014 9:06

Re: Aby ses nevopupínkoval.

Tak nic, no, To je jen připomínka lidem, kteří vědí, co je to zdvořilost, že může být prima ji občas použít.

H. Gene 13.9.2014 9:55

Re: Aby ses nevopupínkoval.

Tobě taky vadí tykání v diskuzi?

Z. Lapil 13.9.2014 12:34

Re: Aby ses nevopupínkoval.

Jo. A?

H. Gene 13.9.2014 16:19

Re: Aby ses nevopupínkoval.

Nic. Aby ses nevopupínkoval.

J. Jurax 14.9.2014 22:12

Re: Aby ses nevopupínkoval.

No jo, asi se Vám v mládí nedostalo řádného vychování a vlastní pílí jste to holt už nedohnal.

H. Gene 14.9.2014 23:07

Re: Aby ses nevopupínkoval.

A hele, další morous... Nazdar Kubrte!

J. Jurax 15.9.2014 0:26

Re: Aby ses nevopupínkoval.

Inu, další buran, jenž si v buranství lebedí, ba má jej za přednost ...

M. Prokop 13.9.2014 0:11

Pokud někomu tykám,

dávám tím najevo, že ho považuji za sobě rovného přítele. Soudruhům, úředníkům, policajtům .... zásadně vykám.

A těm Vietnamcům také, ale z jiného důvodu.

J. Sever 13.9.2014 18:41

Re: Pokud někomu tykám,

Chápu, pane Prokope,

ale chápejte, prosím že ten protějšek Vašim "sobě rovným" otaxováním nemusí být zrovna nadšen. On totiž nemusí vědět, že jej tím pozvedáváte až na svou úroveň.

M. Prokop 14.9.2014 22:04

Re: Pokud někomu tykám,

Vědět to musí.