26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

POLEMIKA: Klaus v Honkongu nepřekvapil

Václav Klaus přednášel na začátku září v Honkongu na zasedání Montpelerinské společnosti a svůj příspěvek nazval Bezstarostné otevírání se zemí vede buď k anarchii, nebo ke globálnímu vládnutí – poučení z evropské zkušenosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Plzák 9.9.2014 12:05

To je ono!!

"Posláním mudrce je vytvářet řád"

Hvížďala je velký mudrc.

B. Pauk 9.9.2014 12:02

Komu stojí nějaký Klaus za polemiku ?

V Česku není a ani nemůže být ani jediná autentická tradiční politická strana - jen Potěmkinova vesnice "standardní" Klauzemanovy prognosťácké vylhané "demokracie", složené ze sulcovitých nesoudržných tlup levorukých žvanilů, parazitů a zlatokopů s těmi nejpřízemnějšími motivy, stran a straniček vzniklých na troskách KSČ z jejich bývalých členů nebo jejich potomků. Nešťastní bývalí „pracující“ se drží zoufale těchto trosek jako trosečníci do sebe zhroucené parodie Titanicu. ODS i ČSSD nepřežijí své podvodné, šarlatánské a falešné "zakladatele" a nebude to žádná škoda. Tuto zdánlivě bezvýchodnou situaci lze výhodně využít pro vznik autentické, občanskoprávní politiky, založené na důsledné osobní odpovědnosti jak voliče, tak zastupitele, na zákonné bázi občanského zákoníku - nikoli na vylhaném "veřejném právu".Blíže viz odkaz na konci příspěvku.

„Nepartajnická politika“ (podobná nezávislé advokacii), na bázi občanského zákoníku založená, má reálnou a logicky zdůvodněnou šanci, a to univerzálně.Všechno už tady jednou bylo – jenom zodpovědný občanskoprávní, adresný a průběžný volební systém na bankovně účetním principu dosud nikoli.Nepomůže nic jiného, než úplná, obousměrná personální ručitelská adresnost a zpětnovazebnost volebního systému na voliče, včetně možnosti levného a voličsky osobně zodpovědného referenda i přímé volby kohokoli :

„Státy se prostě udržují těmi principy, na kterých vznikly“ (korupčník TGM).

Existuje stručný a logický, na partajích nezávislý projekt adresné spoluvlastnické demokracie (nikoli však falešné, diletantské a klamavé tzv. „přímé demokracie“): v článku „Právní stát" na google:

http://www.inuru.com/index.php/spolecnost/organizace-spolenosti/324-pravni-stat-volby

V. Ondys 9.9.2014 11:55

:))))))))))) A posláním levicových neřádů

je vytvářet stranický systém pro všechny parazity i hyeny!

S. Donát 9.9.2014 11:39

Re: Pane Hvížďalo,

"Vlast EU" je hrozná blbost. Jít ji dobrovolně bránit ještě větší. Vlast ČR, to je jiné kafe...

M. Moravcová 9.9.2014 11:05

Pane Hvížďalo,

kolik si myslíte, že  "Evropanů - tedy rádoby občanů EU"-   půjde dobrovolně bránit svoji vlast tedy EU, bude-li napadena třeba někde dejme z jihu, nebo ze severu? Kolik občanů EU je s ní vlastenecky a citově ztotožněno?  Vás se to netýká, Vy budete akorát u kafe kibicovat. Ale co mladí?

K. Janyška 9.9.2014 10:00

Výborný Klausův projev, ale já bych dal lepší.

Dal bych tam výklad termínu civilizace obchodem, coby procesu zobčanštění divochů obchodem a zejména výklad podstaty všeho, spontánního řádu, v tomto případě spontánního řádu lidské interakce. A Hvížďala ? Jen komouš... Dzp.

R. Jonák 9.9.2014 9:37

Re: Klaus má pravdu

Nejdřív jsem si říkal, že nemá cenu číst článek tohoto (nechci být sprostý a tak nevím jak ho nazvat). Pak jsem článek přečetl a zjistil jsem, že jsem měl pravdu. A tak mohu doplnit Hvížďala nepřekvapil a to nemusel jet ani do Honkongu.

P. Vaníček 9.9.2014 9:23

Kvíčalo,

nevystrkujte už vůbec nic!

J. Bureš 9.9.2014 9:14

Re: Pane Autore mate pravdu

Přečtěte si po sobě někdy ten svůj blábol, než ho vypustíte do světa. Pořadí slov ve větě má totiž svůj řád - slovosled. Možná jste se to ve škole učila, i když ve vašem případě to spíše vypadá, že jste chodila za ní.

M. Vondráček 9.9.2014 8:59

Re: Lze těžko přesvědčit někoho

Vážená paní, doufám, že byl k Vám Bůh milostivý a jste alespoň krásná , když rozumu jste tak silně mdlého :-)

S. Donát 9.9.2014 8:44

Re: Lze těžko přesvědčit někoho

Diskutérka? O tom si dovolím pochybovat. Diskuze vypadá poněkud jinak, než předvádí Soho-Balda. Pan Jurax to tuším byl, kdo ji velmi případně označil za "samonasíracího útočného trola" :-).

V. Kováčová 9.9.2014 8:18

Re: Lze těžko přesvědčit někoho

Pane Vlku, paní Sohorová, alias Baldová je na známá diskutérka, bohužel chudá duchem. Jediná obrana je, ignorovat ji.

P. Lenc 9.9.2014 8:11

Re: Klaus má pravdu

Je to tak.

K. Frauknecht 9.9.2014 7:53

Re: Klaus má pravdu

Ano souhlas s každým odstavcem!

Levičák Hvížďala opět nezklamal :-).

P. Pruner 9.9.2014 7:08

Klaus má pravdu

Souhlasím s Vlkem.

Výstižný je nadpis přednášky, který si zvolil pan Klaus: "Bezstarostné otevírání se zemí (bez zachování kotvy, kterou je národní stát) vede buď k anarchii nebo ke globálnímu vládnutí: poučení z evropské zkušenosti"

Globální vládnutí ohrožuje lidské svobody. Přesun rozhodování z národních států do nadnárodních institucí umožňuje zbavovat se demokratické kontroly.

J. Mrázek 9.9.2014 6:01

Došla Vám pastva?

V seníku máte na zimu ... tady jste úplně mimo, jako vždy a všude.

J. Mrázek 9.9.2014 6:00

To globalizované DEglobalizovat

..návratem k národním státům, tohle autor evidentně schválně vynechal a na tomhle vynechaném staví svůj evropský domeček z karet. Jako schválně opominuté se to jeví jako infantilní podvod...

Z. Baldova 9.9.2014 5:49

Pane Autore mate pravdu

Posláním mudrce je vytvářet řád, říkal již Tomáš Akvinský. Přičemž řád

je to, co reguluje rovnováhu možností a nároků, a tomu se Klaus vyhnul.  A vite proc?? Protoze Klaus zadny mudrc neni jen si na neho hraje a verim ze uz ho nikdo do Honkongu nepozve ( zbytecne vyhozeny penize za Klausove  opsany od jineho proslov to co Klaus umi .....ale v realu dela uplne pravej opak toho co vykrikuje do sveta.)

Z. Baldova 9.9.2014 3:27

Re: Lze těžko přesvědčit někoho

Lze těžko přesvědčit někoho :Presne tak jako je tezke presvedcit Vas a Klause ze jste trubky oba dva

V. Vlk 9.9.2014 1:28

Lze těžko přesvědčit někoho

kdo je placen za to,aby s vámi nesouhlasil. Jak se zdá, buď jste to nepochopil anebo nechtěl pochopit. Marxistické floskule jako "rozbor" problému nestačí. To by bylo radosti, kdybyste použil nějaké informace z teorie skupin, ze studií a společenského a státního chování atd. Aristoteles vychází z toho, že člověk je živočich, žijící v obci (zóon politikon), a nemůže tedy žít sám. To však neznamená, že "obec" je všechno a každý. Obec nebo stát (řecky: polis) -tedy něco, čeho můžeme býti vědomou a konající součástí je soběstačná skupina, kterou spojuje kultura,jazyk a možnost "dosáhnout" až na vládu . No a to právě umělá soustátí,jako bylo RVHP a dnes je EU nemohou být. Účelem a cílem lidského spolužití je vzájemné ovlivňování a korelace, a ne vytváření byrokratických konstrukcí.O tom mluvil V.Klaus a vy předstíráte, že chce vytvářet národní státy v duchu nacionalismu 19 století. Což je buď velký omyl a nebo záměrná lež.

J. Brunner 9.9.2014 0:27

Vy jste také nepřekvapil

J. Jílek 9.9.2014 0:17

Montpelerinská, Bilderbergská, Davoská společnost...

nestačila by jedna, Antone Pavloviči?