25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EVROPA: Pacientka jménem Evropa

Pokud bychom použili medicínskou terminologii, je Evropa nemocnou pacientkou. V posledních letech se zdá, že nesměřuje k uzdravení, ale k asistované sebevraždě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Schwarz 3.9.2014 22:39

Re: Dnes už není jasná pouze jedna věc?

Co to je Kuwait, Kongo... před sto lety by to byly naše zdroje, protože jsme měli sílu a vůli si je vzít. Dnes máme pořád sílu, ale vůle je v haj/zlu právě díky pseudohumanismu momentálně dočasně bohatých...

J. Schwarz 3.9.2014 22:27

Re: Smutná pravda

Běžte do hajúzlu se svou "uhlíkovou stopou"! Co ten zelený  pseudovědecký terminus technikus má vlastně znamenat? Jaká je "uhlíková stopa" třeba slona nebo australského eukalyptu, co musí shořet aby jeho semena vzklíčila?

J. Jurax 3.9.2014 22:26

Re: Smutná pravda

Ale kuš - snad pochopíte při Vašem vzdělání, že euroskeptik nerovná se příznivec Putinův.

A to ostatní - vězte, že nesouhlasím. Důvody jsem na Psu vypsal už mnohokrát a mnozí jiní rovněž.

A pokud považujete euroregulace ohledně imisí (pokud vím, jste protijaderný), žárovek či vysavačů - o pyramidální krávovině s OZE nemluvě - pak se raději zdržím komentáře.

P. Rada 3.9.2014 21:47

Re: Svobodné informace?

Pane P.H... předvádíte manipulaci prostřednictvím pojmu SVOBODA navíc umocněného jednostranným sdělovacím prostředkem.

Je smutné, že po staletích hledání odpovědi, kdy mnozí opakovaně ukazovali jak je tento pojem sám o sobě zavádějící bez použití pojmu ODPOVĚDNOST v tomto pokřivování pokračujete.

Pro příklad Gibrain - verš "O svobodě"

http://proroctvi.sweb.cz/

P. Rada 3.9.2014 21:33

Re: Smutná pravda

Panu J.J. plivete na EU s plna hrdla a dokola - takový Putin by z Vás měl radost. Zůstává ale vaší nevyřčenou variantu kam se přidat, co udělat abychom byli soběstačnější, svéprávnější, odolnější ... To jste ani nenadnesl. Nestačí navíc jen nadnést ale je potřeba umět předvést a to dokonce v dlouhodobém výhledu. Je vůbec někdo na světě kdo toto dnes předvádí?

Jsem také proti zbytečným regulacím ale na druhou stranu uznávám, že tam kde totálně selhává odpovědnost jedinců i společnosti se jedná o svévoli až zvrhlosti a taková jednání si regulaci vynucují jen aby se společnost alespon trochu zbavila rizika rychlého kolapsu.

 http://www.databazeknih.cz/knihy/kolaps-21657

Osobně mám ale za to, že takto mírné regulace jak EU zamýšlí např kolem vysavačů, imisí... už nepostačí k uvedení světa do stabilnější polohy. To prostě proto, že násobně spotřebou překračujeme udržitelné meze. V ČR např.  jen uhlíkovou stopu 3.5x. O řadu zdojů surovin v domácím teritoriu už jsme ale přišli a ani recyklaci nezvládáváme trvale udržitelně. To nevěstí nic dobrého pro budoucí i když na horní palubě se ještě třeba tančí.

J. Jurax 3.9.2014 21:03

Re: Alfou omegou

No, když uvážíme evropskou hospodářskou stagnaci, nízkou natalitu, lpění na pyramidálních pitomostech generovaných nejen EU, v historii vznik dvou světových konfliktů ... nedá se říct, že by Evropa měla nějak extra kvalitní obyvatelstvo :-)

J. Jurax 3.9.2014 20:57

Re: Přeložitr Váš příspěvek do "lidštiny"

No, netěžitelná ložiska byla svého času i v pevninských šelfech - netěžitelnost je relativní pojem.

A přechodem na jadernou energetiku lze potřebu ropy pro výrobu energie velmi podstatně, ba úplně eliminovat.

A těžba surovin z asteroidů bude realitou ne-li druhé poloviny tohoto století, tak určitě století příštího.

J. Jurax 3.9.2014 20:51

Re: NENÍ PRAVDA, že Evropa jako

Ano, společný zájem Evropy je v přímém rozporu s pomateným multikulturalismem prýštícím z brusele.

Je ovšem v rozporu i s mnohými dalšími věcmi, jež pomatenci z brusele na ubohou Evropu dští.

J. Jurax 3.9.2014 20:48

Re: Globalizace je závislá na OCHOTĚ Evropy se jí podřídit

Přesně!

J. Jurax 3.9.2014 20:47

Smutná pravda

Evropa pod rozvinutým praporcem EU znamenajícím bezbřehý a sebevražedný humanismus, multikulti, sociální stát generující dluhy, hospodářskou stagnaci, politickou impotenci unijní věrchušky, socialistické tendence znamenající vymýšlení pitomostí ve jménu pácháni dobra, nadměrnou regulaci a přerozdělování rychle konverguje k velikému průseru, ne-li direktně do perdele.

P. Vaňura 3.9.2014 19:33

Re: Přeložit Váš příspěvek do "lidštiny"

Mohl bych Vám najít odkaz na článek z roku 1937 kde se uvádí, že "do dvaceti pěti let dojdou zásoby ropy." Např. těžba plynu frakováním překreslila dost zásadně americkou ekonomiku, zemní plyn je tam 3x levnější, než v Evropě. Tím se dokonce do USA "vrátila" část průmyslu, "vyvezená" do Asie.

Evropa může dosáhnout totéž už jen tím, že zruší "podporu OZE" a přejde na jadernou energetiku ve stejném rozsahu, jako Francie.

Mimochodem, uvědomujete si, že na DPH je např. silně závislé zdravotnictví a tím pádem i životy naprosto konkrétních lidí? Protože si neumím představit společnost, která dává na zdravotnictvi polovinu DPH, ač by to technicky možné bylo.

P. Vaňura 3.9.2014 19:25

Globalizace je závislá na OCHOTĚ Evropy se jí podřídit

Přečtěte si knihu Divoška Jaja, abyste pochopil, jak to dělala v minulosti. Podobně USA měly přistěhovatelské KVÓTY pro jednotlivé národnosti, které byly odvozeny od jejich podílu v tehdejším obyvatelstvu USA. Před WW2 se také do USA fakticky nedalo dovézt NIC, co tam bylo možno vyrobit.

Tím jen chci říci, že globalizace NENÍ procesem, kterým bychom se museli nechat válcovat. Mimochodem, masivní rozvoj jaderné energetiky ve Francii 70 a 80 let byl primárně veden snahou ZBAVIT SE ZÁVISLOSTI na dovozu energetických zdrojů z oblastí, která nemá Francie pod kontrolou. Pozitivní ekonomický efekt je sice evidentní, ale při rozhodování byl až na druhém místě.

L. Novák 3.9.2014 18:23

Dobře napsaný článek

vystihující podstatu současného socialistického směrování EU. Socialisté jsou nepoučitelní. Potřebují si ten ekonomický pád na hubu zopakovat znovu a pořád dokola.

L. Novák 3.9.2014 18:20

Re: NENÍ PRAVDA, že Evropa jako

Chvályhodné co? Nesmyslné nařízené plýtvání zdroji na nesmyslné projekty do "OZE", likvidace jaderných elektráren atd.?¨

Vy jste snad vyslanec Greenpeace hájící stále dokola všechny tyto blbosti všemi dostupnými prostředky...

P. Hudec 3.9.2014 17:44

Svobodné informace na rádiu které straní Vám lidem

Vážení přátele,  

zúčastněte  se našeho diskuzního pořadu "Interakce v akci" a vyjádřete se svobodně bez cenzury na jakékoliv téma, které Vás zajímá, na rádiu Svobodný vysílač CS. http://www.svobodny-vysilac.cz zavoláním na telefon do studia: 608 121 419 a budete přepojeni do vysílání. Pořad je vysílán dnes 17 - 18:30 hod...

Adresy pro přímý poslech rádia:

http://infowars.listen2myradio.com/

Alternativní server: http://svobodnyvysilac.caster.fm/

P. Rada 3.9.2014 16:16

Re: NENÍ PRAVDA, že Evropa jako

Pane Vanuro mám za to že údajnou pomatenost Bruselu vzhledem k multukulturalismu si pletete s realitou globalizace, která měla i Evropě zpřístupnit zdroje lokalizované v jiných kulturních oblastech.

Tím jak Evropa zprvu zbohatla - sama k využití bohatství lákala a to i všechny v okolí na kterých je dnes už závislá. Mnohdy vývozem technologií navíc iniciovala místní spotřebu i rozvoj oblasti kde navíc začla násobně rychle růst populace. Sama se ignorací dopadů svých podnětů a čiinosti rozběhlé už před desetiletími dostala postupně do defenzivní situace ačkoli infrastrukturu na využívání zdrojů má zatím na dobré úrovni. Dnešní snahy EU po zvyšování efektivity, omezování spotřeby pro spotřebu proto považuji sice za chválihodné ale už poněkud zpozdilé.

P. Rada 3.9.2014 16:04

Re: Přeložitr Váš příspěvek do "lidštiny"

Ano pane Vanuro chápu, že se snažíte technologický pokrok a jeho dosavadní výsledky presentoovat jako velké pozitivum dávající naději protože také jsem pro primárně optimistický postoj dávající větší šanci na úspěch.

To co je ale dnes oproti dobám minulým - které zminujete - zásadně nové jsou znalosti už prakticky století úplné tabulky všech existujících prvků a už několik desetiletí prakticky známé celosvětové zásoby všech typů surovin.

https://docs.google.com/file/d/0B4AuENhmC5kDSTZkSEEydk0yems/edit?pli=1

Těžitelnost o které se zminujete prošla sice řadou technologických změn ale to ještě vůbec neznamená, že bude neustále pokračovat. Tou podstatnou položkou která o těžitelnosti rozhoduje je totiž efektivita těžby energií (EROEI) která však na rozdíl od masivnosti už prakticky století naopak dominantně klesá.

Svrchní zemská kůra která skrze horotvorné procesy jako jediná může obsahovat koncentrovanější zdroje je dnes prakticky prozkoumaná a spíše proto přibývá potenciálních nalezišt než těch opravdu těžitelných. Např Egypt musí ropu už dovážet ačkol má na svém území její ložiska - ale netěžitelná. Toto vše umožnuje na rozdíl od minulosti kdy zásoby nebyly známé - bilancovat. V bilancování jde sice vždy o odhady ale i jejich míra má rostoucí trend pravděpodobnosti. Vzpomínat na doby pionýrské ve chvíli, kdy už známe jak a proč se vytvořily všechny prvky ve vesmíru a proč právě kde mají jaké procentuální zastoupení, je pěkná a poučná pohádka ale protože se nedokážeme vymanit od mateřské planmety a těžit dokonce jnde, nezmírnuje limity které extenzivní rozvoj civilizace určují.

P. Vaňura 3.9.2014 15:47

NENÍ PRAVDA, že Evropa jako

taková nemá svůj společný zájem, tento zájem je ale v přímém ROZPORU s pomateným mulrikulturalismem Bruselu. Např., po celá staletí se musela společně bránit vůči islámu, ač se některé státy přitom např. s Tureckem v určitých dobách spojovaly.

A Evropané v minulosti jasně viděli, že patří k jedné společné civilizaci, kterou považovali za jasně lepší, než ty ostatní.

Jen jeden příklad, "v určitých zemích jsou lidé, kteří jsou schopni dívat se na svůj pupek tak dlouho, až se jim zdá, že se kolem něho objevila svatozář a pokud se jim to podaří, myslí si, že dosáhli pátého stupně dokonalosti."

P. Vaňura 3.9.2014 15:40

Dosaďte si za "Rusko" "Německo"

a za Putina Hitlera. Zase to bude sedět. Tím nechci říci, že Putin je jako Hitler, ale mohl by být třeba Napoleonem.

P. Vaňura 3.9.2014 15:32

Přeložitr Váš příspěvek do "lidštiny"

je sice obtížné, ale vím co myslíte. Zapomínáte na minimálně dvě věci. Omezení zdrojů je vždycky RELATIVNÍ a je dáno úrovní schopnosti člověka je využíval. Např., lovecká tlupa pořebovala k obživě daleko větší území než neolitičtí zemědělci, provozující žárové zěmědělství a plocha, potřebná k obživě jednoho člověka kesala i nadále. I energetické zdroje jsou závislé na úrovni techniky. A nezpomeňte, že k "neomezenému rozvoji" by byl třeba i neomezený čas.

Člověk už dávno není schopen žít bez využívání techniky a pokud se rozvoj techniky zastaví, tak se dostupně zdroje ZARUČENĚ vyčerpají, i když budete šetřit jakkoliv. Perspektivu má jen rozvoj s využíváním nových zdrojů.

Mimochodem, stříbrné doly, které položily základ rozvoje Athén v 5 století př. Kr. byly známé už v domě mykénské, tehdy je ale neuměli efektivně těžit.

Je též známo, že změny přírodních podmínek přivozovaly v minulosti i pády celých civilizací, většinou ale NENÍ pravda, že ty změny civilizace způsobily svou činností samy. Nízkou úrovní techniky se jim ale nedokázaly přizpůsobit.

Staří Egypťané naprosto nebyli schopni způsobit změny v průtoku Nilu, kdy dlouhodobě menší hladina vedla k nedostatku potravin a k pádu Staré říše. Takovéto změny byly v téže době i jinde po světě.

L. Kubeš 3.9.2014 15:25

Zcela souhlasím s autorem.

Navíc početné páté kolony pomáhají vnějším i vnitřním ohrožením.

H. Lukešová 3.9.2014 15:00

Re: Alfou a omegou přicházející katastrofy

To jednoznačně. A právě ti levičáci vyznávají ideologii multikulti politkorektivismu. Multikulti politkorektivismus je zhoubná ideologie, jak ten nacismus a bolševismus a islamismus...

P. Rada 3.9.2014 13:40

Re: Dnes už není jasná pouze jedna věc?

Trochu jinak pane Davide. Prohnilé ... bylo vždy jednání, kdy se dotyčný neopíral o své hodnoty, schopnosti.. tedy zdroje - ale kdy stavěl na něčem cizím. Tam jsme dnes opravdu dospěli.

Dříve se hlavně přímořská teritoria prohnile opírala o obchod až o kolonialismus (sama krátkodobě přitom kvetla). Dnes se EU ze opírá po vzoru USA o "GLOBALIZACI" - což mělo být něco podobného ale nepovedlo se....

Nepovedlo se proto, že mezi 5miliardami chudších, kde ale dosud zdoje jsou, se pochopitelně našli  oponenti, kteří se chtějí mít stejně dobře a ktěří místním po vzoru "západu" ukazují, jak se to dá udělat aby se ze svých zdrojů měli domácí alespon momentálně také lépe. Nakupujeme pak ze světa stále více zboží jak surovin. Nyní to světu předvádí Čína či Brazílie ale i to Rusko, které má na rozdíl od nás zásoby ropy, plynu... na století i více. O takové zásoby se my dosud opíráme - ale drží je v rukou Putin, Kuvajt, Kongo...

Není pak divu, že infrastruktura kterou dnes sice máme se stala jen nástrojem transformace cizí moci ale nikoli podstatou naší svébytnosti. Stačí proto opravddu málo od těch kteří kohoutky vlastní - a naše společnost se ukazuje jako bezbraná - snadno se může zhroutit. Navykli jsme si hold na pohodlí skrze cizí podstatu a tak se není důsledkům co divit. Svalovat to na Brusel pak ale považuji za hloupost tuplovanou už proto, že spolu s 200mil podobně chtivostí postižených máme proti už cca 7 miliardovému globalizovanému světu daleko lepší šance než jako nárůdek desetimilionový.

Tím ale netvrdím, že vlezdoprdelkové se u Putina nemohou zapsat lépe jak tím, že budou rozbíjet poslední společné šance ve využívání rozvinuté infrastruktury i vzdělanosti které napříč Evropou ještě máme a odkud se máme i co učit.

J. Kanioková 3.9.2014 13:12

Ano :)))

.

P. Rada 3.9.2014 13:01

Nejen Evropa ale celé lidstvo se chová jak nemocné.

Nemocí pana autora, kterou projikuje do Evropy, je pak jeho představa, že materiální rozvoj minulé epochy - v Evropě zejména růstu její měrné konzumní spotřeby, nerespektující v přestavách zainteresovaných adekvátní limity, je jev "Normální".

Biofyzikálně "Anomální" naopak je, očekávat, že uzavřený (inerciální) systém může mít věčné stabilní pokračování ve smyslu růstu materiální i energetické spořeby.

V takovém případě je pravidelně adekvátní jen diskuse k časové míře po kterou zrojové a akumulační schopnosti budou mimo meze rozlišitelnosti/akceptovatelnosti - vzhledem k tempům čerpání/zatěžování systému.

http://www.theguardian.com/commentisfree/2014/sep/02/limits-to-growth-was-right-new-research-shows-were-nearing-collapse?CMP=fb_gu

B. Rybák 3.9.2014 13:01

Re: není se co divit

Souhlasím s Vámi. Západní Evropa zaplatila USA za pomoc ztrátou svých kolonií (které se musely otevřít pro USA kapitál). Zůstalo jí ale vůči nim mnoho nadstandartních vztahů, díky nimž v "americkém protiatomovém skleníku" bohatla. O ty přichází díky sociálním parazitismem způsobené ztrátě své konkurenceschopnosti až nyní (vynahrazuje si to hospodářskou anexí jihu a východu EU). Tím neolevicovým "parazitismem" jsou dnes těžce postiženy i USA, takže se v celém světě všechno rychle mění a je těžko být prorokem.

Každá byrokracie podléhá zákonům svého samovývoje (viz např. Parkinsonovy a Peterovy zákony), které ji vedou k jednání z vnějšku zcela nepochopitelnému. Ta "Bruselská" o to víc, že nepodléhá demokratické kontrole a je proto nástrojem lobbistických tlaků. Je dotlačena i k realizaci hospodářské (Euro)války "jádra EU" proti jejímu zbytku.

Ano! EU nikdy nebude úspěšným státem (federací), protože nemá a v dohledné době nebude mít svůj výrazně většinový politický národ! Upírat Rusku právo na ve světě zcela obvyklou obhajobu svých geopolitických zájmů dokonce i ve svém bezprostředním okolí je stupidní hloupost (politický zločin)!

J. Kanioková 3.9.2014 12:47

Přesně !

.

T. Kočí 3.9.2014 10:43

pacientka

Poslat Lenina do Ruska byl nápad ministra Zimermanna.Předtím chtěl zatáhnout do války Mexiko s USA.

Hitler nebyl čalouník ,nebyl nic. Jen žvanil.

L. David 3.9.2014 10:41

Dnes už není jasná pouze jedna věc:

A sice kdo bude tím, kdo do prohnilé, rakovinou pseudohumanismu prolezlé Evropy, vedené bruselskými pomatenci, trkne tak, že se už jen snadno zhroutí.

Budou to muslimové nebo Putin?

J. Kalina 3.9.2014 10:33

není se co divit

řekl bych, že u USA by se dal vysledovat nějaký trvalý geopolitický zájem a říkám proč ne, který sleduje a dodržuje většina amerických politiků z obou táborů nejméně jedno století. Jak pěkně vyjeb..i s Velkou Británií a jejím impériem během a po 2. světové válce. Jak podtrhli Francii a Británii při Suezské krizi. A nyní s Ukrajinou. Vždyť oslabují jak Rusko tak EU, čímž se stávají opět na nějakou dobu silnějším hegemonem. Takzvaní EU představitelé a celý ten aparát v Bruselu i jinde ovšem žádný geopolitický zájem nemají a dobře to ví nebo cítí. Tento zájem může mít třeba Německo, Británie, Francie, ale nikoliv EU. Protože cítí tuto základní slabost utíkají vpřed za současného výpotku různých opatření od žárovek a vysavačů až po boj s CO2. Otázkou je, zda za tím vším je jen vlastní blbost a jistá módnost různých postojů nebo jim tyto postoje šikovně podstrkuje nějaká loby, které chce Evropu přivést k politické a ekonomické nicotnosti. I Rusko má jisté geopolitické zájmy, kdy jsme s jistým obdivem v dějepisu sledoval Petra Velikého a jeho okno na Baltu, dobytí Sibiře a území ovládaných Tatary a Turky, získání přístupu k Černému moři. tyto zájmy nezávisí ani tak moc n\ režimu, který je zrovna u moci.