19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

UKRAJINA: Užitečná globalizace informací

Napětí na Ukrajině nepolevuje. Nyní se ho ještě někdo snažil přiživit informacemi o údajné ruské pomoci ukrajinským povstalcům, avšak skutečně dramatický obrat ve vývoji krize způsobila velmi pozoruhodná zpráva ukrajinské (tedy prokyjevské) zpravodajské služby, týkající se sestřeleného malajsijského letadla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 20.8.2014 20:45

Přes to všechno, co se stalo,

včetně katastrofy v Iráku, hodně lidí stále ještě nechápe, že boj o SKUTEČNĚ PRAVDIVÉ nestranné informace o minulosti i současnosti, je boj o BUDOUCNOST.

A ke zdejší většině komentářů ... vidím, že kdyby Putina nebylo, je Ukrajina oázou míru a tolerance.. Že největší současná Putinova vina je, že on na Ukrajinu ne a ne vstoupit...

M. Prokop 20.8.2014 21:58

Re: Přes to všechno, co se stalo,

Jistěže by nebyla. Ale vyřídila by si to ukáčka mezi sebou.

Bez ruských imperiálních zásahů. Konec konců, zítřejší datum napoví.

I. Teren 20.8.2014 17:06

Ono na tom uz nezalezi...

...kto zostrelil lietadlo nad Ukrainou. Bezny clovek o tom pocul par hodin po incidente na radiu cestou do prace. Boli to ozrati Rusi a stal za tym novodoby Hitler, Putin. Bezne pouzivany trik korporativnych medii. Hodit cosi "hnede" o stenu, a cakat ci to prischne. Vatsinou sa to podari.

Ten tzv. clovek z ulice je dnes uz krmeny inimi senzaciami. Zabiti reporter v Syrii, nepokoje vo Fergusone, ebola...Zostrelene lietadlo su vcerajsie spravy, vyrieseny pripad.

J. Scheinost 20.8.2014 15:55

Toto by v LN ještě před rokem nevyšlo

Je pozoruhodné, že pan Schneider kritizuje vynášení soudů na základě nepotvrzených nebo dílčích informací, přičemž on sám má na základě stejných informací v celé věci jasno, a to naprosto a definitivně. Smutné pak je, že kremelskou propagandu u nás šíří už nejen Právo či Miloš Zeman, ale také deníky oligarchy a nepolitického politika Babiše. A od toho už může být jen krůček k tomu, aby se u nás ruské lži staly oficiální linií.

J. Kostelanský 20.8.2014 13:41

Pripadám si ako v druhe polovici 80.rokov

V druhej polovici 80.rokov som ešte ako teenager počúval "alternatívne" novinárske zdroje: Hlas Ameriky, Volá Londýn, Hlas Ameriky a občas aj Vatikánske rádio.

Teraz je získanie iných než oficiálnych informácií neporovnateľne jednoduchšie - stačí pár kliknutí myšou. Ale pocit je to veľmi podobný.

S hrôzou zisťujem, že "výcvik" v získavaní informácií získaný za komunistov bol celkom dobrá príprava na súčasnosť...

Mainstreamové média úplne stratili zmysel pre objektivitu. Podávanie nezaujatých a čo najobjektívnejších správ je až niekde na poslednom mieste. Na prvom mieste sú prachy a propaganda...

J. Kanioková 20.8.2014 20:01

Naprosto přesně !

A po Sametu je pro mě nejhorší pocit zklamání ze Západu, ve který jsem tak obrovsky spoléhala při poslouchání těch stanic, kdy jsem věřila, že oni dál zůstanou "dobří, objektivní" a jen my se budeme muset přibližovat k jejich férovému systému. K pravdivým objektivním informacím..

Prdlajs ! Už zase čteme mezi řádky jako za totáče !

Díky za internet, že člověk není odkázán jen na oficiální média.. Že kdo stojí o co nejvíc objektivní pohled na problém, má možnost, byť to žere fůru času..

S. Netzer 20.8.2014 20:44

Re: Naprosto přesně !

:-)))

K. Dvořák 20.8.2014 13:15

To je tedy upadek ...

V casech, kdy pan Schneider psaval pro Ceskou pozici, s nim clovek sice mohl v leccems nesouhlasit, ale mohl jeho odlisny nazor respektovat a premyslet o nem. Tento jeho clanek je vsak snuska dezinformaci nebo neoveritelnych informaci, ktere autor spojuje, ac neni jiste, ze je skutecne spojit lze, zato je neomylne pointuje protiukrajinsky, i kdyz to treba ani nedava smysl. Viz treba tvrzeni, ze 'SBU již vyloučila "povstaleckou" verzi' sestreleni malajsijského letadl. Pan S. se drive vyjadroval o schopnostech SBU takovym zpousobem, ze mne velmi udivuje, ze je ochoten brat jakykoliv vystup teto sluzby za bernou minci. Ale to ted pominu. Pokud by ovsem skutecne byli pachateli sestreleni MH17 'ukrajinští vojenští specialisté, kteří zůstali na území okupovaného Krymu a následně přeběhli k ruské armádě', kladu si otazku, na ci strane tito "specialiste" a dezerteri bojovali. Na strane soucasne ukrajinske vlady asi stezi. Pokud na strane povstalcu, nevylucuje to prece "povstaleckou" verzi. Takze v ruske armade? To nam chtel pan Schneider rict?

J. Václav 20.8.2014 13:45

Máte pravdu, Schnieder nějak otočil,

sakra starej rebel, proč asi. Myslím, že buď zblbnul, nebo ho někdo skřípnul.

L. Novák 20.8.2014 14:17

Re: To je tedy upadek ...

Schneider píše o Ukrajině samé dezinformace od samého začátku. Škoda ztrácet čas.

B. Hamal 20.8.2014 13:07

Západní média

sestávají buď ze sbírky ignorantů a nekompetentních hlupáků, nebo děvek prodávajících se za peníze. V souladu s Washingtonem vinily Rusko ze setřelení malajsijského letadla, bez poskytnutí důkazů. Cílem nebylo říci pravdu, ale démonizovat Rusko.

Teď tu máme mediální story o ruské ozbrojené koloně, která údajně překročila ukrajinskou hranici a byla zničena ukrajinskými silami. S důkazy si nedělají starosti. Tato mediální historka je nesmyslná z více důvodů, zřejmých normálnímu člověku. Ruská vláda dala jasně najevo, že jí jde o deeskalaci situace. Kdyby se ruská vláda rozhodla vstoupit na Ukrajinu, nepoužila by k tomu malou ozbrojenou skupinu bez letecké ochrany nebo použití  dalších sil. Že tato story je zřetelně falešná svědčí, že ani jedna západní organizace, šířící tento humbuk po celém světě, neposkytla jediný důkaz. Bílý dům vydal prohlášení, že tu story nemůže potvrdit, přesto v obviňování Ruska pokračuje.

Obdobně Washington a západní média lhaly, když obhajovaly války v Iráku (zbraně hromadného ničení), v Afghánistánu (Talibán = Al Kajda) a pokračující vojenské vraždění v Pákistánu, Jemenu a Somálsku.

Město na pahorku, světlo světa, domov vyjímečných, nepostradatelných lidí, je domovem satanských lží, kde pravda je zakázána a na konci hry je válka.

Citováno z: http://www.paulcraigroberts.org/2014/08/17/west-respect-truth-longer-exists-paul-craig-roberts/

J. Anděl 20.8.2014 14:52

Re: Západní média

Jsou lidé a není jich málo, kteří "démonizují" USA. Ovšem neříkají tomu samozřejmě démonizace, nýbrž "pravdivé, neboť ne-manistreamové informace".

Udivuje mě logika dospělých lidí, kteří jsou ochotní věřit jakékoliv pitomosti jenom proto, že to je v rozporu s tím, co říkali ve zprávách, a v mottu jimi respektovaného informačního zdroje je uvedeno "přinášíme vám skutečně necenzurované informace".

Jakkoliv jsem skeptický k objektivitě oficiálního zpravodajství, nevidím žádný důvod, proč bych měl o to víc věřit někomu jinému jen proto, že o sobě tvrdí, že necenzuruje.

Když vezmu některé body: že by RU při vstupu nepoužila malou ozbrojenou skupinu je domněnka. Možná správná, ale jen domněnka. Co by jiný stát udělal, kdyby... není a nikdy nemůže být argument, páč to nevíte. To, že neexistuje důkaz, je sice podezřelé, ALE není to důkaz toho, že to bylo jinak, pouze to přináší pochybnosti (oprávněné) - je to prostě další z řady neověřitelných tvrzení, která lítají ze všech stran.

Naprostá většina v diskuzích uváděných argumentů má takovéhle slabiny.

J. Kanioková 20.8.2014 21:03

Souhlas,

každý VÍ s jistotou, kdo dodává zbraně separatistům… ale zatím jsme se toho moc nedozvěděli, kdo dodává zbraně a munici tzv. vládním silám z Kyjeva… a kdo jim to financuje, když je Ukrajina v bankrotu..

M. Prokop 20.8.2014 22:01

Re: Souhlas,

"Vrazi z vólstrýtu"?

:-P

L. Kubeš 20.8.2014 12:25

Věřit informacím z Moskvy

může po minulých zkušenostech jenom idiot !!

M. Prokop 20.8.2014 9:38

" Ono totiž lhát v době globalizovaných informací

není už to, co bývalo."

Není, pan Schneider zřejmě teskní po dobách, kdy by ta jeho slátanina prošla bez odporu.

V. Mlich 20.8.2014 11:18

Re: " Ono totiž lhát v době globalizovaných informací

Proč Kyjev neukáže, jak ti separatističtí teroristé ubližují lidem, něco jako tohle:

https://www.facebook.com/photo.php?v=588538574588743

Aby šlo ověřit, že ta osoba je reálná, a ne žádná moskevská herečka.

P. Švejnoch 20.8.2014 12:40

Re: Pane Prokope

V této chvíli máte v diskuzi čtyři příspěvky, z nichž tři jsou urážlivé takříkajíc "na plnou hubu" a ten jeden řekněme jen napolovic - k obsahu článku v nich ovšem není nic. Myslíte, že byste byl schopen k tomu podotknout i něco věcného?

Protože takto se pozoruhodně blížíte paní Baldové-Sohorové... ;-)

V. Halašta 20.8.2014 21:04

Re: Pane Prokope

Na takovou agitku, která sere na jakoukoliv objektivitu a ze tří hoven se snaží uplést bič, se nic věcného říct nedá.

J. Václav 20.8.2014 8:57

Zpravodajci naprosto selhali.

Dovídáme se denně zprávy z druhého konce světa, že třeba v Arizoně zakopla bába o koště, vypíchla si oko, které přinesla v pytlíku k lékaři a on jí ho zachránil. Zpráva jako kráva, jenže pár hodin cesty automobilem od Prahy probíhá největší Evropský válečný konflikt od 2. světové války, a o tom nevíme prakticky nic. Nedivím se, že oficielní zprávy jsou zmatečné a nedůvěryhodné, je to součást taktiky a propagandy obou stran konfliktu, vlastně 3 stran včetně Ruska. Postrádám právě ta zpravodajství novinářská i když bývají s bulvárním nádechem ale docela věrohodná. Zřejmě zprávy s Ukrajiny nejsou tak dobře placené jako ta z té Arizony.

M. Prokop 20.8.2014 9:39

" a o tom nevíme prakticky nic. "

Vy, a kdo ještě?

J. Václav 20.8.2014 10:12

Ku př. ČT

ale vy asi ano, jaké máte zdroje, rád si nechám poradit.

R. Langer 20.8.2014 12:33

Re: " a o tom nevíme prakticky nic. "

No já myslím, že předřečník má na mysli pořádné zprávy z námi placených veřejnoprávných médií...

R. Langer 20.8.2014 12:33

Re: " a o tom nevíme prakticky nic. "

... veřejnoprávních, safra...

P. Lenc 20.8.2014 7:56

Ten článek

by byl úsměvný, ale ukazuje tragiku myšlení některých našich občanů.Holt, od srpna 1968 už uběhlo drahně let, že pane autore.

V. Kain 20.8.2014 8:54

Re: Ten článek

Kolik zaručeně pravdivých verzí jsme už slyšeli o sestřeleném letadle.Ještě se kouřilo z trosek a už byl znám viník.Ta poslední zase naprosto jasně dokazuje,že to byli ukrajinští zběhové.Samozřejmě,že i tato hovadina vyšumí a už se těším s čím přijdou příště.Co je ale dneska jasné,že mír na Ukrajině se nehodí Obamově administrativě.

M. Prokop 20.8.2014 9:41

Re: Ten článek

VÁM jasné.

Jinak je to pitomost.

R. Tichý 20.8.2014 12:39

Re: Ten článek

Přesně. Američani zoufale potřebují provokovat válku na druhém konci světa, zejména když tuší, jak spolehliví spojenci jsou EUropané.

Vy jste teda ubohý demagog. Když se vám rozváží tkaničky, taky za to mohou Američané?

M. Prokop 20.8.2014 9:40

Re: Ten článek

Uběhlo, a také záleží, na které straně tehdy a potom byl.

V. P 20.8.2014 7:42

To chcete, autore, vážně tvrdit,

že Shaun Walker(The Guardian) a Roland Oliphant(The Telegraph), kteří dosvědčili, že to na vlastní oči viděli, lhali?

http://www.theguardian.com/world/2014/aug/14/russian-military-vehicles-enter-ukraine-aid-convoy-stops-short-border

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/ukraine/11035401/Russian-armoured-vehicles-and-military-trucks-cross-border-into-Ukraine.html

https://twitter.com/shaunwalker7/status/499985823274917889

https://twitter.com/bbcworldservice/status/500145434724421632