29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

SVĚT: Yes, we can

Tak on B.H. Obama přece jen vydal příkaz k zásahům proti silám syrsko-iráckého chalífátu, nebo jak si ten spolek říká. Sice trochu opožděně a s omezeními - muselo mezitím dojít k hrůzným projevům náboženské zášti -, ale vydal. S konečnou platností tak opustil základní přepoklad, na němž postavil svou prezidentskou kariéru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 18.8.2014 20:56

Re: No.. řešit ten blízkovýchodní guláš… šílenost..

Člen ISIS hrozí Švédsku násilím v švédské televizi - http://jdem.cz/bqdwe9

ISIS džihádisté systematicky zabíjejí křesťanské děti v Iráku - http://jdem.cz/bqdwj7

Důkaz, že fotografie sťaté holčičky NEBYLA z photoshopu - http://jdem.cz/bqdwg4

12-letý Taliban BOY'S První stětí (POZOR: Extrémně grafické obrázky) - http://jdem.cz/bqdwh2

J. Kanioková 18.8.2014 20:45

Ano..

souhlas.. Ten export demokracie se ne a ne povést..

J. Kanioková 18.8.2014 20:37

No.. řešit ten blízkovýchodní guláš… šílenost..

USA a Izrael jsou spojenci a muslimské státy chtějí Izrael "zrušit". Izrael s USA za zády (ač už ne tak silně) se o svou budoucnost bát až tak nemusí (doufám), USA ale s podporou Izraele musí opatrně, páč SA jako zdroj ropy je důležitý partner, i jako sunni opozice vůči šiítům. Šiíti v Iránu to pohnojili isl. revolucí, kterou chtěli vyvézt do Iráku. Tam ropa, takže USA podpořili Saddáma. Na něj pak ale zaútočili, když vyrazil na Kuvajt (též ropa). Některým sunnitům, na BV většina, se nelíbila přítomnost záp. vojsk a začla radikalizace. Pro Západ štěstí, že šiíti a sunniti stojí proti sobě, ovšem ty posuny… uff..

Rostoucí vliv sunni radikálů začíná dělat z USA a Iránu mírné spojence, ovšem co se studenou válkou mezi šiítským Iránem a sunnitskou SA, která je pro Amíky důležitější? Zatím to jde, rodinka Saudů má taky lufta z radikálů a je ráda, že má u sebe amer. základny i vlastní stíhačky Eurofighter.

Irán je ale nutně ve střehu – nepřátelská SA má na svém území základny, USA byla donedávna i v Iráku a NATO v Afgánistánu. I proto Irán vyvíjel nebo se aspoň tvářil, že jádrové zbraně a teď zvyšuje vliv v Iráku a Sýrii. Pro USA schíza.. Irán donedávna vyhrožoval vymazáním ze světa Izraele, který je pro USA asi nejspolehlivější spojenec. Vlastně byl podporovaný i záp. Evropou, dokud v ní nezačali blbnou „humanitní žvanilové“, a začal odklon a spíš podpora Palestiny.

Izrael si to pohoršil i s Tureckem, které bylo donedávna vlažným spojencem, bohužel už minulost. Sýrie s Izraelem dobré vztahy neměla nikdy, takže by se mohlo zdát, že Sýrie a Turecko mohou být spojenci.. Jenže Arabi mají Turky zafixované jako okupanty z časů Osmanské říše, tudíž Turci, i když muslimové, jsou zatím pořád dost odstrčení od ostatních Arabů..

Západ si může „gratulovat“, na jedné straně v některých těchto zemích pomohl k destabilizaci a potažmo k moci teroristům, na druhé straně vytvořil precedensy pro všechny porušovače mezinárodního práva..

J. Kanioková 18.8.2014 19:50

No... snad už se začnou objevovat i reálnější projevy

Cameron: Islamský štát treba zastaviť, je hrozbou pre Európu http://jdem.cz/bqdx54

P. Sulc 18.8.2014 18:57

Re: Pane Frýborte.....

Je to tak, na 100 %

P. Moravčík 18.8.2014 18:39

Dobré, pán Frýbort!

Mám rád Vaše príspevky a úprimne - nesúhlasil som s Vami len v jednom prípade - keď ste adoroval R-U a zabudol ste spomenúť, že v ňom bol zakódovaný ten istý problém ako v ČSR - viacnárodnostné zloženie. Ale tento príspevok - bez komentára. Pokračujte :-))). A hlavne dokončite svoj dystopický román o budúcnosti európskeho kalifátu, podľa ukážky to bude dobrý argument pre naivkov, ktorí prebrali tú Obamovu blbosť, že islam je náboženstvo mieru (sic!).

P. Moravčík 18.8.2014 18:33

Re: Nejlépe by bylo

No neviem, ale nechať bezohľadnejšieho vyhladiť prívržencov iného názoru, môže mať za následok, že ostane gauner bez protiváhy - a ten sa nakoniec obráti proti mne. Udržať druhú potvoru pri živote, nech strpčuje život svojmu prirodzenému protivníkovi. Je to tak trochu machiavelizmus, ale  v rozdeľuj a panuj je momentálne naša šanca (ak si už nemôžeme  dovoliť vymlátiť to rad-radom :-)).

J. Boleslav 18.8.2014 17:11

Re: Pane Frýborte.....

Taky to tak vidím.

V. Vaclavik 18.8.2014 15:04

Re: On by ten problém třeba v Iráku šel řešit

"Dovedete si představit ten řev"

A co takhle statecnost, postavit se jim, rika vam to neco? Jenze jak se postavit necemu, s cim sdilime jiste sebedestrukcni hodnoty, coz nas cini nejiste v kramflecich a zbabele?

V. Vaclavik 18.8.2014 15:02

Re: On by ten problém třeba v Iráku šel řešit

Tak nejak, ale v zemich zaostaleho sveta by melo jit o vzeti do rukou i vladu.

J. Cervenka 18.8.2014 14:34

GW Bush

krasne napsany, Ludku. k tomu Bushovi: za asi 14 dni USA znicil nejsilnejsi armadu arabskyho sveta (incl. Persany) se ztratou asi 200 (!!) vojaku. Bush prohlasil, valka je vyhrana - a mel naprosto prokazatelnou pravdu. Ale pak, jako normalni American, chtel pomahat vybudovat normalni stat. Stat lotru naplnenych nenavisti od detstvi? Tomu on, z Texasu, nerozumel. tak si z nej blbi Evropani delaj srandu. Do dnes. Obama se uci, ale jde mu to moc a moc pomalu. (V Asii dela celkem dobre. Doma celkem taky.)

J. Vintr 18.8.2014 10:37

Re: On by ten problém třeba v Iráku šel řešit

Stačí si představit, jak by to asi vypadalo, kdyby Američané po vyhrané válce odešli z Německa a Japonska a nechali Němce a Japonce, aby si to tam srovnali sami ...

J. Vintr 18.8.2014 10:35

Re: Nejlépe by bylo

On je dnes ten svět hodně malý. Když to někde hnisá, tak se to přenáší dál. Minimálně tím, že z takových míst lidé utíkají a míří samozřejmě do Evropy nebo do Ameriky, kde je líp. A bohužel si ten svrab obvykle nesou sebou.

S. Rehulka 18.8.2014 9:40

Pane Frýborte.....

....když přeposílám Vaše články kamarádům, často je uvádím slovy : tumáš zase pár diamantů od Frýborta, počti si !

Jen v jednom si dovolím Vám odporovat a to ve faktu, že JÁ, nikoliv ten lump - špatný Američan i špatný Žid Kissinger, ten samý, který zrádně a "diplomaticky" vzdal v Paříži válku ve Vietnamu, kterou američtí vojáci vyhráli !

Ano - JÁ,nikoliv Kissinger, právě na stránkách Neviditelného Psa, jsem vždycky trval na tom, že teprve historie ukáže, jak bylo ukřivděno mladému G.W.Bushovi, protože to byl jeden z nejlepších amerických presidentů, spolu s Ronnie Reaganem a Theodorem Rooseveltem - specielně v porovnání s plevami, jako Carter, Clinton a hlavně B.Husseinem Obamou !

P. Švejnoch 18.8.2014 9:37

Re: Nejlépe by bylo

No, a to je přesně ono. Nepochybuji, že v okamžiku, kdy jedna ze stran prohrává (což v případě muslimských konfliktů zhusta znamená totéž co "je vražděna"), je vděčná za jakoukoli pomoc, i kdyby od ďábla byla.

Ale v momentě, kdy se situace obrátí/zlepší, už to zase není "pomoc", ale hlavně "od ďábla". Takže - i z hlediska ryze pragmatického je lepší se v podobných konfliktech neangažovat. A hlavně, navzdory všem pokryteckým humanistům tvrdím, že nám do toho skutečně vůbec nic není.

F. Svoboda 18.8.2014 9:28

Re: Opálený tlučhuba

Hezky řečeno.

F. Svoboda 18.8.2014 9:26

Re: On by ten problém třeba v Iráku šel řešit

Komunisté záměrně potlačili zemské zřízení a z něj plynoucí příslušnost obyvatel tj. Čechů, Moravanů a Slezanů. Vždy jsem se i v minulosti hlásil k rodné Moravě. Jsem tedy Moravan z Moravy , Češi nechť mají zemi v české kotlině a nazývají si ji Česko ! ! !

B. Hamáček 18.8.2014 9:15

Re: Opálený tlučhuba

Bohužel, včera bylo pozdě !

B. Hamáček 18.8.2014 9:14

Re: Nejlépe by bylo

Taky bych tak viděl.

B. Hamáček 18.8.2014 9:11

Re: On by ten problém třeba v Iráku šel řešit

Dovedete si představit ten řev multikulti flfounů , jak je to špatné a nehumánní okupovat muslimské země . To raději nechají humánně muslimy povraždit miliony lidí , a ani neceknou. Ale běda , když nemuslimové někomu z nich zkřiví vlas na hlavě , i když naprosto oprávněně. Nemusíme chodit daleko , obrana Izraele proti uměle vytvořené národnosti , Palestinců. Skoro by se chtělo dát rovnítko mezi Palestinec rovná se Terorista. A jak mulťáci řvou , když se Izrael brání. Neustále jsem v údivu kolik lidí brání zlo ( Palestince, agresivní Rusko atd. ) , potom jsou , ale první , kdo řve :Proč s tím někdo něco neudělal ? . Že bránili řešení to už neřeknou.

P. Zeman 18.8.2014 9:11

Re: Nejlépe by bylo

Myslíte jako: "My se tady tak krásně vraždíme a vy nám do toho chcete kecat?". Z hlediska vrahounů pochopitelné, z hlediska obětí to bude možná trochu jinak ;-). Jinak ale souhlasím spíše s tím, ať si jednotlivé kultury řeší své problémy samy. Až nám poteče do bot, rád přivítám pomoc západu či severu, o pomoc (byť třeba bratrskou a internacionální) z východu či jihu nijak nestojím.

B. Hamáček 18.8.2014 8:59

Re: Obecně platí, že západ vyklízí bojová pole,

To bych říkal dosti nerad, neboť se nás to bude rovněž týkat. Je vidět , že i v USA voliči si nevidí ( zřejmě za vydatného přispění médií) na špičku nosu a zvolí tu nejhorší variantu. U nás je to bohužel tradice. Ale vždyť i Hitler byl demokraticky zvolen , o našich třicetikorunáčích ani nemluvě.

J. Kostelanský 18.8.2014 8:33

Amerika len rieši problém, ktorý sama vyrobila

Priemerne vzdelaný človek u nás vie, ako to moslimsko-arabskej kultúre chodí. Aké sú tam pravidlá, že bez železnej ruky nejakého despotu sa v týchto krajinách poriadok zabezpečiť nedá.

Priemerne vzdelaný a sčítaný človek u nás vie, že demokracia západného typu je moslimsko-arabských krajinách nemysliteľná. A vlastne aj trochu zbytočná. Za úroveň vyspelosti týchto krajín sa dá považovať náboženská sloboda. Teda do akej miery môžu suniti, šíiti, židia a kresťania v tom ktorom arabskom štáte vyznávať svoju vieru.

To všetko vedia priemerne sčítaní ľudia u nás. Ale ani potuchy o tom nemajú špičkoví americkí politici s gigantickou vojenskou a politickou mocou. A to je tragédia súčasného sveta - a zvlášť toho arabského.

Keby americkí politici boli aspoň trochu nadradili tento poznatok svojim "národnoštátnym záujmom", k takému bordelu aký je teraz v tejto oblasti, nikdy nemuselo dôjsť.

Amíci sa konečne rozhúpali a niečo začali robiť s islamským kalifátom. Na to, že to boli oni, ktorí nepriamo mali obrovský podiel na jeho vzniku, im to trvalo poriadne dlho...

J. Boleslav 18.8.2014 8:05

Opálený tlučhuba

je holé neštěstí pro USA i celý svět. Už aby ho nahradil nějaký rozhodnější jestřáb.

P. Švejnoch 18.8.2014 7:56

Re: Nejlépe by bylo

Nestrkat rypák do věcí, do kterých je nám lautr ...nic.

Nebo Vy jste rád(i), když Vám někdo organizuje život???

D. Polanský 18.8.2014 6:55

Obecně platí, že západ vyklízí bojová pole,

holt chceme žít bez problémů, demokraticky. Jenomže dopady vidíme.  Ale kdo chce kam, pomozme mu tam.

V. Vaclavik 18.8.2014 6:03

Re: On by ten problém třeba v Iráku šel řešit

"okupační správa"

V minulosti jsem psal, ze v sedesatych letech bylo chybou rusit kolonie a taky ze nema cenu po valce dat nejakou pomoc a pak jeste navic odejit. Naopak jak rikate, melo by jit o neco jako kolonizaci, aspon v nekterych pripadech, kde Zapad ma nejaky vetsi zajem.

P. Sulc 18.8.2014 2:55

Re: On by ten problém třeba v Iráku šel řešit

Nasli by se dalsi rozestvavaci, jsou to svym zpusobem politici a jde jim o koryta  Proc se ted rozdeluji puvodne slusne fungujici staty na prtate ministatecky ?  Nejdrive Rakousko Uhersko, , pozdeji CSR, , Jugoslavie, ted mozna Spanelsko, belgie, Britanie. Lidem se tam darilo ci dari celkem dobre, ale je takto vice presidentu, prime ministru, poslancu a jinych politickych korytaru. Pred Havlem nikdo obcany CR neoslovoval ''mili Cesi, Moravane a Slezane''. Proste vsichni mluvili cesky, meli spolecne dejiny a byli to Cesi, ted uz ne.

P. Dvořák 18.8.2014 2:07

Re: On by ten problém třeba v Iráku šel řešit

Dnes už 2x : A je to!

J. Vintr 18.8.2014 1:47

Re: On by ten problém třeba v Iráku šel řešit

Být šítem nebo sunitou není lidská vlastnost. Ty lidi podle tohoto dělění jen někdo záměrně rozeštvává. Takže by stačilo jen dát pořádně přes držku těm rozeštvávačům a ti lidé na tyhle blbosti za pár let zapomenou.