23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

SVĚT: Problém nemá Izrael, nýbrž Evropa

Týdeník Respekt zveřejnil v posledním čísle článek přeložený z britského The Economist, jehož podtitul hlásá, že „ostřelování Gazy připravilo Izrael o sympatie… a Izraelci teď zvažují, jak reagovat“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
N. Leopold 9.8.2014 13:19

Re: Krásně je vidět z diskuzí, kdo žádá koncentráky

ano, to nebude zlost :))

N. Leopold 9.8.2014 13:19

Re: Krásně je vidět z diskuzí, kdo žádá koncentráky

a co popravy odpůrců Hamasu, které dělá sám Hamas a nikoliv Izrael ?!! ... to nejsou zvěrstva ? mimochodem, Izrael si žádná "zvěrstva" nemůže dovolit, jedná naprosto korektně, protože by ho světová veřejnost rozcupovala .. navíc, "Palestinci" nemají armádu, ale bojují u nich neoznačení teroristé! ... přečtěte si také zahraniční tisk, ať tu neplácáte nesmysly ! Svobodu, o které tu tak melete, jim nedá sám Hamas! Z Izraele každý den jezdí konvoje humanitární pomoci do Gazy, ale Hamas to těm lidem nedá ... a BBC je dost profláklá a asi ještě ke všemu neumíte dobře anglicky, když to chápete takhle :))

N. Leopold 9.8.2014 13:12

Re: A nejsou snad chudáci?

souhlas byl pro vás paní Lukešová, ono to vypadá, že to je na komentář pod vámi :))

N. Leopold 9.8.2014 13:10

Re: A nejsou snad chudáci?

souhlas !

O. Roldán 8.8.2014 14:07

Plzáku, Plzáku

Cituji Vás "Pokud mi někdo střílí rakety na hlavu, mám právo se bránit. Jak se bráním, to musí být ponecháno mně."

Přesně to dělá Hamás, střílí tisíce raket Izraelcům na hlavy. ... A Izrael se má právo bránit! A způsob obrany musí být ponechán na něm.

Děkuji Vám za přesnou a logickou obranu reakce Izraele na raketové útoky Hamásu.

J. Plzák 8.8.2014 9:28

Re: A nejsou snad chudáci?

Už zase kydáte, paní Lukešová.

Co takhle udělat z Gazy svobodné samosprávné území, s přístavem a letištěm. Také s vlastními pasy a tím ostatním, co k tomu patří?

Jedno je nepopíratelný fakt. Za všechno mohou Evropané a OSN. Dali židům území pro zřízení státu a na palestince se vyflákli. Vyflákli z toho důvodu, že všechny dnešní relevantní státy kolem, byly kolonie a neměli do toho co kecat.

Saudskoarabský král Feisal, který se jednání jako zástupce jedné z mála tehdy samostatných zemí v regionu zúčastnil, už tenkrát prorokoval špatné konce. Evropané chtěli očisti své špatné svědomí a tak dali postiženým židům vše a na palestince se v pravém slova smyslu vyflákli.

To zas bude řev všech, na těchto stránkách působících, židů z povolání. Přečtěte si něco od Henryka Broedera, německo-polského-žida, který je také žid z povolání, má ale navíc smysl pro humor a nešetří své soukmenovce, když kecají kraviny.

H. Lukešová 7.8.2014 23:00

Re: A nejsou snad chudáci?

Za mizérií palestinských Arabů v Gaze může Hamas. Kdyby z peněz EU a USA vybudovali školy, nemocnice, postavili obchody se vším druhem zboží, vybudovali bazény, parky, hřiště, ale ne, Hamas financuje všechny své prostředky na zničení Izraele, což se mu nepodaří, Izrael má vojenskou přesilu.

D. Kazil 7.8.2014 22:55

Re: A nejsou snad chudáci?

Švejk by řekl každý za to může. Ale jinak jsou to chudáci. Hamaz utratí nekřesťanské peníze za zničení Izraele, přitom je to nadlidský úkol. Kdyby za ty peníze místním klukům koupili míče, tak už jsou mistry světa, minimálně by vodili Brazilce jak Němci.

D. Kazil 7.8.2014 22:50

Re: P. Pokorný co si mě berete do úst ?

Jednou jste tedy znectil nevybírave Lukešovou a Hájkovou ale já v tom sporu nebyl rozhodčí, jen jsem se divil.

P. Rajman 7.8.2014 22:46

A nejsou snad chudáci?

Nebo snad každý Palestinec musí za to, že je Palestinec.

H. Lukešová 7.8.2014 22:22

Re: Krásně je vidět z diskuzí, kdo žádá koncentráky

Pro Krista, kam na ty nesmysly chodíte. To Arabové hlásají, že jsou Židé podrasa, že nemají právo na stát ve Svaté zemi, že jsou potomci opic a prasat, švábi, podlidé. Račte se vzdělat.

P. Vaňura 7.8.2014 21:18

Máte v podtatě pravdu až na to, že volby r. 1946

NEBYLY úplně svobodné. Mnoha stranám bylo ZAKÁZÁNO kandidovat, což si komunisté vymínili už v "Košickém vládním programu." A této program si na Benešovi vynutili tím, že mu řekli, že Stalinova Rudá armáda ho jinak do Košic vůbec nepustí (většinu ČSR tehdy ještě ovládal Hitler).

P. Vaňura 7.8.2014 21:05

Člověče, vy nevíte o WW2 skoro NIC!

Bezpodmínečná kapitulace "Uncondional Surrender" byla požadavkem Spojenců vůči Německu a Japonsku a příčinou toho, proč nás ovládli na 42 let komunisté. Vůči Japonsku bylo toto změněno v tom smyslu, že mu byly dány jasné podmínky, které nakonec císař a Japonsko přijali. Nebýt toho, nekapitulovalo by Japonsko ani po vstupu SSSR do války (8.8.1945) ani po jaderných útocích na Hirošimu (6.8.1945) a Nagasaki (9.8.1945), samurajové by se NIKDY nevzdali na milost a nemilost.

Jenže vůči Německu nic takového nebylo a Spojenci naprosto odmítali mírové podmínky upřesnit, což nejvíce vyhovovalo Stalinovi na jedné a Goebbelsovi na druhé straně.

Korunu tomu nasadil americký ministr financí Morgenthau (jeden z jeho poradců byl agentem NKVD), který do tisku dal plán po něm pojmenovaný, který požadoval deindustrializaci Německa a jeho přeměnu na agrární stát. Ačkoliv americké ministerstvo zahraničí, ministerstvo obrany a po krátkém zaváhání i president Roosevelt tento plán odmítli, posloužil Goebbelsovi k tomu, aby Němcům namluvil, že Angloameričané jsou stejným nepřítelem, jako komunistický SSSR.

Tento požadavek pomohl Hitlerovi držet moc až do konce a znemožnil uzavření míru za podmínek, přijatelnějších nejen pro Německo, ale z dlouhodobého hlediska i pro nás. Paradoxně uškodil i Židům, protože jakýkoliv dřívější mír by vedlo k dřívějšímu zastavení Holocaustu!

J. Cimbálník 7.8.2014 20:12

Re: Sám jste to napsal, totální blokáda je totální blokáda

Uvazoval jsem nad pojmem "intelektualni nesmelost", ale ta "alternativni inteligence" sedi podstatne lepe....

J. Cimbálník 7.8.2014 20:07

Re: Krásně je vidět z diskuzí, kdo žádá koncentráky

Tez me to napadlo, pral bych mu to. Doufam, ze se neda na politiku...

J. Plzák 7.8.2014 19:54

Re: Pro ty, co vladnou nemcinou:

Zdroj ORF Oesterreichischer Fernsehen. Rakouská televize není o nic lepší, než ta naše.

J. Jurax 7.8.2014 19:54

Re: Remeš, Kazil, Kain...

No, nevím, že máte jednoznačně pravdu. Spíš se nemohu ubránit dojmu, že jste Goebbelsův příbuzný ...:-)

Zdá se, že jste ve své víře v jednoznačnost Vaší pravdy osamocen

J. Jurax 7.8.2014 19:50

Re: Částečná spravedlnost nastává v tom,

Přesně!

J. Plzák 7.8.2014 19:49

Co to ten člověk vypráví?

...Brutální vraždy Židů za bílého dne, zapalování synagog, útoky na židovské obchody, skandování urážlivých hesel. Kam až to povede a jak na to budeme reagovat?"

Pokud mi někdo střílí rakety na hlavu, mám právo se bránit. Jak se bráním, to musí být ponecháno mně.

Kydat ale o brutálních vraždách židů za bílého dne a další nesmysly, to si myslím, že věc Izraele jen poškozuje.

Každému musí být ponecháno na uvážení, jestli se někdo druhý brání přiměřeně, nebo ne.

Naši zde píšící, židé z povolání, by ale měli alespoň rozlišovat mezi antisemitismem a nesympatiemi vůči státu Izrael. Mimochodem, většina semitů jsou arabové a židé, semité, jsou jen nepatrná část ve skupině semitských národů.

J. Jurax 7.8.2014 19:47

Re: Krásně je vidět z diskuzí, kdo žádá koncentráky

To, co s ním cloumá, nebude zlost ... snad se to dá léčit :-)

J. Jurax 7.8.2014 19:46

Re: Sám jste to napsal, totální blokáda je totální blokáda

No, zjevně projevujete značnou, bohužel hodně alternativní inteligenci.

J. Cimbálník 7.8.2014 19:40

Re: Krásně je vidět z diskuzí, kdo žádá koncentráky

Toz ted jste ale trosku vypadl z formy! Kdo zada koncentraky? Spis se mrknete, kdo zada smrt Izraele. Kdyby Izrael chtel Gazu, tak uz ji davno ma - tak jako Putin Krym. Kde tvrdi Izrael, ze arabove jsou nizka rasa? Kolik arabu zije spokojene v Izraeli (20%)? Kolik Zidu zije v Gaze?

Boze, do cehos to dusu dal..

Neverim, ze jste provokater na teto diskuzi, neb ted zlost clouma vasim majestatem

P. Vaňura 7.8.2014 19:19

Re: Pro ty, co vladnou nemcinou:

Toto řekl král Pyrhos, po bitvě, kdy přinutil Římany ustoupit a jeho lidé mu blahopřáli k vítězství.

Ale mě to připomíná spíše faraona Ramese II, který nechal postavit celý chrám na paměť "vítězství" v bitvě, která pro něj v lepším případě skončila nerozhodně.

P. Pokorný 7.8.2014 19:08

Re: Sám jste to napsal, totální blokáda je totální blokáda

Ano, Hitler také žádal bezpodmínečnou kapitulaci a pak padly Lidice, Ležáky. Je vidět, kdo skutečně jste. Já jsem nemocný, protože chci mír. Vy máte vzor Hitlera, kapitulaci, zabíjení, tak jste demokrat!

Ta víra je cítit na dálku! A mě je z ní na zvracení.

P. Pokorný 7.8.2014 19:02

Krásně je vidět z diskuzí, kdo žádá koncentráky

a pokud někdo chce mír, hned je od židovských komunit obviňován, že Hitler, že gestapo, NKVD a NDSAP a další a další urážky, pouze se vyhýbají podstatě: že někdo chce pásmo Gazy a dělá stále zvěrstva, aby ho dostal. Lidé v pásmu Gazy mají právo na vlastní svobodu. Jako každý z nás. A o nic víc nejde. Izrael tvrdí, že jsou nízká rasa a proto musí být nad nimi. Kdo je ten, kdo žádá koncentráky, lehce vidět. Nebo se podívat na BBC, jaká zvěrstva Izrael v Gaze dělá a vojáci Izraele z toho mají legraci. A ještě odposlouchávají Kerryho, aby neřekl, co se jim nelíbí a vyhrožují mo. A pucflek Kerry srazí podpadky a ztichne. Vše lze dohledat!

P. Pokorný 7.8.2014 18:49

Re: P. Pokorný co si mě berete do úst ?

Najděte mi SPROSTÉ nadávky, které jsem použil. Nebo se ukáže, že jméno Kazil je jméno lháře! Včetně reakce, na co to bylo! Děkuji!

KAZIL se dobře pamatuje!

P. Remeš 7.8.2014 18:33

Re: Pane Vaňuro, zdá se mi, že vy byste chtěl hledat řešení

Tehdy při volbách v roce 2006(?) se Gazané rozhodovali mezi Hamasem a Fatahem a rozhodovali se svobodně. Souhlasím ovšem, že v současné době je diktatura Hamasu natolik krvavá, že mluvit o svobodě Gazanů skutečně nejde. V tomto smyslu souhlasím i s tím, že je to něco podobného jako s komunisty u nás - když se u nás komunisté zmocnili roku 1948 vlády, bylo po svobodě veta. To ale nic nemění na tom, že komunisté v prvních poválečných a zcela svobodných volbách roku 1946 naprosto přesvědčivě zvítězili.

D. Kazil 7.8.2014 18:17

Re: Pro ty, co vladnou nemcinou:

To už někdo v historii řekl, ještě jedno takové vítězství a je to náš konec.

P. Vaňura 7.8.2014 17:22

Máte naprostou pravdu

Zemí, které musí jejich vlády obklopovat minovými poli, aby jim jejich "šťastní občané" neutekli zase tak moc není. Pravidlem bývá spíše opak.

Z. Lapil 7.8.2014 17:04

Re: Je vrah dětí a miminek hrdina?

Jen pro informaci - bolševici nikoho nevyháněli, oni spíš stříleli po těch, kteří chtěli odejít.