25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

SVĚT: Bude válka

Připomínek stoletého výročí Světové války je všude plno. Jistě, je to atraktivní téma. První světová válka byla nejšílenější tragédií, jakou svět do té doby poznal, přinesla neslýchaná utrpení a navždy změnila náš svět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Ryšavý 31.7.2014 23:57

A jak tedy ?

Asi by bylo správné se panu Putinovi poklonit a řici, pojďte dále, zde je jen prohnilý západ a chceme vstoupit do nového SSSR.....

J. Kanioková 31.7.2014 20:52

Naprostý souhlas s článkem,

a nejodpornější je pro mě zkušenost s médii. Při a po Sametu bych nevěřila, že hranice mezi propagandou a zprávami budou jednou zcela vymazány.

Většina oficiálních médií ztratila poslední zbytky slušnosti a stud, že jsou jen lokaji něčích zájmů..

Ale docela by mě zajímalo, jestli lidem dojde, jak zbytečně nadávají na politiky, protože tito jsou jen odrazem spolenosti. A ta žumpa v diskuzích pod články.. to o nás vypovídá daleko víc, než cokoliv jiného..

J. Jurax 31.7.2014 16:45

Tak jsem si pročetl diskuzi

pod článkem a s politováním zjišťuji, že jen málokterý z diskutérů diskutoval k věci.

A někteří - nebudu jmenovat, každému je to zřejmé - se vynořili z nelibě páchnoucí žumpy a do téže žumpy nikoliv argumentací, nýbrž dehonestací diskutérů a/nebo autora článku tuhle diskuzi stahují. Škoda.

S. Donát 31.7.2014 17:17

Re: Tak jsem si pročetl diskuzi

Máte pravdu. Patřím mezi ty, kteří sice několik příspěvků v diskuzi napsali, ale k článku jsem se nevyjádřil. Tedy se pokusím to napravit. V zásadě s článkem souhlasím, zdá se, že skutečně nejde o zdroje, nebo zájmy konkrétních zemí. Vidíme čechrání peří na obou (resp. všech) stranách, bušení v hruď a chřestění zbraněmi. Nikdo není ochoten se zastavit, zamyslet a případně uznat svoji chybu, zřejmě aby si to na druhé straně nevyložil jako slabost. Málokdo je schopen skutečné diskuze, zamyslet se nad argumenty a postoji oponenta a na základě toho třeba částečně přehodnotit postoje svoje. Každý si hýčká tu svoji "pravdu" a kdo říká něco jiného, je v lepším případě pomýlený, v horším zaplacený. Místo argumentů se hrnou sprostoty a urážky a asi není daleko doba, kdy dojde na klacky. Pan Werich říkával, že každý morální argument musí být materiálně vyfutrovaný, ale základem by měl být ten argument. Zdá se, že vše skutečně spěje k válce, jakkoliv si ji nepřeji. A nepochybuji, že existují lidé, kteří se na ni skutečně těší...

Z. Baldova 31.7.2014 14:27

Pucflek klause moravcova tesarik prokop a jakl

P. Han 31.7.2014 22:23

Re: Pucflek klause moravcova tesarik prokop a jakl

Takže vy chcete válku? Doufám, že vám budou maskáče slušet. A sežeňte si khaki lak na nehty a stíny.

J. Mrázek 2.8.2014 10:33

Jí, nesvéprávnou nikam nevezmou

Takže může zůstat u fialového líčení na pastvině...

Z. Baldova 31.7.2014 14:25

Ale netova trubicko tesariku

Vy jste vypadl moravcove a prokopovi z gati smrdite zde jak olomoucke tvarusky Hlavne ze si prectete moje prispevky a to je ucel odpovidat muzete jak chcete a jak Vam rozum prikaze,ale jak vidim tak toho rozumu mate jako safranu vole:):):)  O tom ze Vas  vudce Klaus a jeho pucfleci jako priklad Jakl jsou darebaci a vyzirkove naroda o tom me nepresvedcite ani kdyz me jmenujte modrou milkou nebo sohorovou  ha ha pravda boli a to potom z vasi komunisticke kebule urazky jen srci

S. Donát 31.7.2014 14:59

Re: Ale netova trubicko tesariku

Pan Tesařík Vás přesvědčuje, že pánové Klaus a Jakl jsou darebáci a vyžírkové národa? Jste si tím jistá?

J. Svoboda 31.7.2014 16:13

Ale trubičko Baldová

Paní Baldová, jsem přesvědčen, že takoví duševní giganti, jako jste vy (podle (ne)kvality vašeho projevu), byli původci válek a vetšiny svinstev, která se na Zemi odehrála.

Vždyť vy ani nevíte, která bije. Hlavně, že zběsile kolem sebe kopete, aniž by vám byl znám důvod. Tak, jak to píše pan Jakl: plácla jset blbost, ale není vám dáno to uznat, tak se raději perete, přesto, že vám musí být známo, že "dostanete po čuni".

Z. Baldova 31.7.2014 18:50

Re: Ale trubičko svobodo

Nevim proc bych a od koho dostavala po cuni? Podle Vas jsem asi zacala valku na ukrajine ja a ne pan Putin....   A to ze malo kdy s panem Jaklem souhlasim to je moje vec Jestlize nekdy pisi co se vubec nehodi na zenu je to z duvodu napadeni at napisi cokoliv jsem krava  nebo domovnice a dokonce me jmenuji jinym jmenem coz me nevadi Pro me je dulezite ze si moje prispevky  prectou  u Vas je to podobne  jste jeden z nich co nadavaji sproste  a urazite mela bych Vam napsat horsi odpoved,ale nestojite me zato

J. Svoboda 1.8.2014 13:06

Re: Ale trubičko svobodo

Paní Baldová, řídím se heslem, jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. Vůbec si nemyslím, že můj projev byl hrubší, než váš. Rozhodně jsem nenapsal, že ukrajinskou válku jste začala vy. Asi ji opravdu začal Putin. Je však teba si všimnout, kteří troubové a neumětelé mu k tomu pomohli. Putin na to čekal a jim to nedošlo a nadále nedochází, spíše nechce docházet.

Příspěvky je dobré číst. Alespoň se tak dozvíme, s kým máme tu čest.

J. Schwarz 31.7.2014 13:31

Dneska se tolik blbne

se zdravím a bezpečností / ekologie, limity na CO2, enegretická účinnost, boj proti kouření, zdańování sladkého a tučného, stále víc a víc drahých hejblátek co mají zabezpečit aby ani největší ignorant nedošel úhony / že nakonec "lidu" zbude válka a štengrování se na mezinárodním poli jako jediné povolené povyražení...

J. Krásenský 31.7.2014 14:20

Re: Dneska se tolik blbne

svět se mění, už neplatí "cherchez la femme". Na druhou stranu... žádný důvod není dostatečně malý, aby kvůli němu nezvedali daně a poplatky...

P. Götze 31.7.2014 11:45

RE

Problem je ze na to zmoudreni musi byt vzdy ty obe strany. Pokud se jedna strana pouci a druha ne, pak i ta prvni strana nema vpodstate jinou moznost. Ktera strana je ta zapadoevrospka a ktera ta ruska, to uz necht si kazdy dosadi sam.

D. Polanský 31.7.2014 11:08

Žízeň po válce,

ono před 1. světovou bylo dlouhé období bez větší války. Mocenské zájmy pochopitelně roli v té době roli hrály, a nemalou, ale je faktem, že propaganda udělala také své. V té době se považovalo za dobyté území to, na které vkročí noha pěšáka, tak tomu bylo i v 2. světové válce. Dnes se považuje za dobyté území to, kde postavíte markety a rychlé občerstvení, a tím zisky proudí k vám. V tom vidím veliký pokrok.

V. Ondys 31.7.2014 9:57

:))))))) Zkušenost je nepřenosná

a každá obludná tragedie potřebuje dobrovolníky v zájmu lepších zítřků s optimismem, že za pár dnů budou zpátky u svých jako vítězové. Remarque to skvěle popsal: Na západní frontě klid!

J. Růžička 31.7.2014 9:24

Přesné,

neodvratné, smutné.

K. Janyška 31.7.2014 9:05

To moralisté jsou zdrojem zla v lidském světě.

To morálka, kterou uznávají oni je vede k vynucování její aplikace i v jiných částech světa. A to platí ze všech stran... Dzp.

M. Moravcová 31.7.2014 10:34

Re: To moralisté jsou zdrojem zla v lidském světě.

souhlas.

K. Frauknecht 31.7.2014 8:56

Sdílím podobné obavy.

Za pozitivní hodnotím zatím zdrženlivý postoj Rusa (buď má víc rozumu než jsem si myslel nebo na to "nemá" nebo obojí :-)). Jisté je, že do nekonečna to nepůjde. Je to jako na vesnické tancovačce. Když mě někdo osloví: "Co čumíš, debile!" můžu se otočit a dělat, že neslyším. Když ale do mě potom strčí ....

Sankce západu nejsou pro Rusa velkým problémem (změna hlavních trhů je relativně snadná a levná), horší by bylo, pokud by se tlak stupňoval. A současné levičácké tendence tomu nasvědčují (vidno i zde na NP :-))).

V. Halašta 31.7.2014 9:06

Re: Sdílím podobné obavy.

LOL, "zdrženlivý postoj Rusa". Tam kus Gruzie, tam kus Ukrajiny. Být Rus nezdrženlivý, tak si asi vezme celou Gruzii, celou Ukrajinu.

K. Frauknecht 31.7.2014 9:29

Re: LOL jako "lots of love" :-))?

Né, no dobře, tak vážně. Gruzii nerozumím a anexi hodnotím jako politickou chybu. Krym byl ale od začátku jasný a neočekával jsem, s ohledem na zájem Rusa, jiné řešení.

Myslel jsem samozřejmě zdrženlivost na uvalené sankce. "Zajímavé" by bylo, pokud by Rus uspíšil a podpořil zjevné snahy BRICS o vytvoření zlatého standardu např. juanu nebo rublu. Dolar a tím i euro (návaznost na USD je zřejmá) by šly do kytek. Tedy i trans-atlantská ekonomika a tehdy nás Pán Bůh ochraňuj.

P. Vaňura 31.7.2014 10:08

Zavadení zlatého standardu zeměmi BRICS???

To má být vtip? Podívejte se, jakou tam mají inflaci. Oni by se akorát zmohli na to, že by byla nějaká měna FORMÁLNĚ navázána na zlato ale nikdy ne tak, že, jako v USA do r. 1933, kdy mohl Američan přinést do banky 1000 dolarů a odnést si 1,5 kg zlata.

V době zlatého standardu byla v USA roční míra inflace 0,1%!

K. Frauknecht 31.7.2014 11:05

Re: Nejsem finanční expert.

Např.: "Záměr Ruska je zcela pochopitelný – pomoci stabilizovat měnu, dosáhnout její skutečné konvertibility, tj. akceptace partnery za dodávky surovin, a tím snížit závislost na americkém dolaru a euru. Rusko má zásoby zlata na svém území, a tak může přísun zlata regulovat, a tím snáze řídit celý peněžní systém. Řízení takové měny by bylo usnadněno i tím, že jak ruská politika, řízení státu, tak podnikání mají k demokratickým principům daleko.

Závislost na americkém dolaru a euru skutečně znamená velké riziko pro ruské hospodářství, protože transakce v těchto měnách probíhají přes banky na území dané měny. Zpomalení nebo úplné zastavení – i dočasné – těchto transakcí by mohlo mít obrovský dopad na ruskou ekonomiku. Naopak rubl, krytý alespoň částečně zlatem, by se mohl stát více akceptovatelným pro především asijské partnery, kam se Rusko dnes otáčí." (zdroj: http://www.isfnews.cz/NEW2/clanek-81-rubl-a-zlaty-standard/)

P. Vaňura 31.7.2014 17:01

Re: Nejsem finanční expert.

Loni byla inflace v Rusku 6,8%. Při zlatém standardu musí být blízká nule!

P. Zeman 31.7.2014 10:16

Re: LOL jako "lots of love" :-))?

kdyby to mohlo fungovat, už by to rusáci dávno udělali. Nebo myslíte, že berou ohledy na nějakou blbou Evropu, kterou otevřeně opovrhují (ale na druhé straně ji potřebují)? Jinak ale souhlas - Rusko patří k Asii. Bohužel, k té západní.

J. Krásenský 31.7.2014 8:27

Turecká okupace Kypru 1974.

To byla situace! Člen NATO napadl člena zakladatele Hnutí nezúčastněných států. Důvod? Ochrana národnostní menšiny. Řecko, člen NATO protestovalo proti agresi Turecka a proti národnostnímu útlaku Kyperských Řeků po okupaci. Komu tehdy mělo NATO přispěchat na pomoc? Turecku nebo Řecku? No nepomohlo Řecku, přeci nebude NATO bojovat proti členskému státu NATO. Vznikly dvě Kyperské "republiky" a národnostní třenice vyřešily národnostní "odsuny". Jo a Zelená Linie.

Dnes je to lepší, dnes víme, kdo je zlý a kdo hodný. Putin je zlý a sestřelil (nejlépe osobně) malajské letadlo. Ukrajinci jsou hodní a bojují za osvobození své země od ruských separatistů. A když už nemají ani naftu do svých mírových bojových vuzidel, používají proti podlým separatistům rakety krátkého doletu. Ne ne ne, to není vyhlazovací válka jako v gáze, copak jste si přečetli, kolik ruských separatistických civilistů zahynulo při osvobozování Ukrajiny?

R. Houška 31.7.2014 8:41

Re: Turecká okupace Kypru 1974.

Zato jsme si přečetli, kolik hromadných hrobů plných Ukrajinců, po sobě soudruzi soudruha Putina, pod rukavodstvom soudruha Strelkova, plukovníka FSB nebo GRU, zanechali ve Slavjansku. Známé jsou fotografie mrtvých, evidentně mučených představitelů bývalé ukrajinské státní správy, pohozených v řekách na separasty "osvobozených" územích,... A dalo by se pokračovat, například o ruskými agenty omámených, a v důsledku toho uhořelých, proruských aktivistech v Oděse, a podobně...Zkušenost roku 68 mi velí, nevěřit Rusům ani pozdrav!

J. Krásenský 31.7.2014 9:06

Re: Turecká okupace Kypru 1974.

Zkušenosti z roku 1968 vám velí bojovat minulé války. Co takhle změnit velení? Navrhuji kritické uvažování.