25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

KAUZA MERIAM: Co je horší?

Hojně (i mnou) komentovaný případ Súdánky Meriam Išagové je děsivou ilustrací toho, jak funguje svět v jednadvacátém století. V tomto případě svět islámský, který je ovšem nedílnou součástí světa našeho.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 30.6.2014 19:37

Re: Jak vznikla slova keťasení a židovský úrok?

A k židovskému úroku si počtěte třeba tady - http://www.slu.cz/slu/cz/projekty/webs/popularizace/poster/8-cyklus/0326-capsky.pdf

J. Jurax 30.6.2014 19:21

Re: Jak vznikla slova keťasení a židovský úrok?

Jaké úroky makí arabské banky?

Cituji z http://jirimusil.blog.idnes.cz/c/206029/Arabsky-bankovni-system.html - "Arabské banky se zásadně liší od našich díky muslimské tradici, která podobně jako rané křesťanství zavrhuje braní úroku jako lichvu, ale ne úplně jako křesťanství, ale islám umožňuje bance půjčit s tím, že dlužník vrací peníze s úrokem jen tehdy, když celý podnik vyjde. To znamená, že banka na sebe fakticky bere riziko daného projektu a zisk má jen tehdy, když se celý podnik zdaří. To však vede islámské bankéře k opatrnosti, kterou západní bankéř vůbec nezná. Navíc muslimské banky díky tomuto půjčují jen na projekty, které vydělají, takže spotřebitelské půjčky na televizi tradiční arabský bankovní svět nezná." - konec citátu.

Srv. též http://www.mesec.cz/clanky/islamske-bankovnictvi-bez-uroku-a-premrstenych-poplatku/ nebo http://finmag.penize.cz/penize/264801-saria-a-islamske-bankovnictvi

Suma sumárum - islámská banka si svůj peníz vybere jinak. Není to úrok v našem smyslu, ale škodná není - klient jí její zisk zaplatí.

J. Jurax 30.6.2014 19:05

Re: Co je ale vlastne opusteni Boha?

Bravo, vykroutil jste se z toho hezky ... ale názor je to z hlediska křesťanského kacířský - před pár stoletími se upalovalo za míň :-)

Jen bych se pozeptal - a co když někdo věří, že bohů na nejvyšší úrovni je povícero, aniž by jim jeden úplně nejvyšší šéfoval - tuším hinduisté to tak mají - co potom?

M. Tlusty 30.6.2014 1:38

Re: Co je ale vlastne opusteni Boha?

Vždyť to je to, co říkám. 

Pokud někdo věří, že existuje jen 1 nejvyssi Buh, stejně, jako napřiklad uznava, ze je jen 1 hlavni mesto ČR, nic na tom faktu nemeni, jakou reci ho jmenuje.

Dulezite je, jestli cini to, co Ho tesi, nebo Mu dela naschvaly, coz je napriklad zabijeni lidi jen pro to, ze pro Neho pouziji jmeno v jine reci. ;-)

H. Lukešová 29.6.2014 22:32

Re: Jak vznikla slova keťasení a židovský úrok?

Víte, že já jsem doopravdy neslyšela dělení na "úrok" a "židovský úrok"?. Slyšela jsem termín "nekřesťanský úrok" to ano. Tak asi Židé půjčovali na dluh a museli z něčeho žít, takže si asi brali o něco větší úrok, ale co měli dělat, když nemohli vykonávat řemesla a svobodná povolání? Vám i mně se to lehko říká, když jsme naprosto svobodní. Nebo chcete říci, že jsou Židé nejhorší lidé ze všech lidí? Kdybyste se narodil jako Žid ve středověku, nemohl byste nic jiného dělat než bankéře, tak byste také dával celkem velké úroky.

P. Pokorný 29.6.2014 22:19

Re: Jak vznikla slova keťasení a židovský úrok?

Jaké úroky mají arabské banky? děkuji za odpověď. A proč se říká "židovský úrok"? Otázka nebyla zodpovězena. Neřešíme antisemitismus, ale úroky. Ve škole byste dostala za pět. Takže znovu: poslední reparát. Je úrok a židovský úrok: jaký je mezi tím rozdíl? Děkuji za odpověď. A ten balast se může vynechat. Stručně a jasně. Nejsme v komedii.

H. Lukešová 29.6.2014 22:11

Re: Jak vznikla slova keťasení a židovský úrok?

Jak? Kdybyste byl znalý v dějepise, ovšem bez náckovského smýšlení, ačkoliv o sobě tvrdíte, že nejste nácek, že nemáte nic proti Židům jako lidem, ale zastáváte náckovský antisemitismus, ale k vaší otázce. Židé měli ve středověku a strašně dlouhou dobu zakázána veškerá řemesla a svobodná povolání, mohli pouze obchodovat a jelikož i obchodník musí z něčeho žít, tak holt obchodníci půjčují s úroky, i dnešní banky vám bezúročně nepůjčí.

J. Jurax 29.6.2014 21:48

Re: Co je ale vlastne opusteni Boha?

A který je ten jediný nejvyšší bůh? A proč je to právě on?

Bohů jsou tisíce - abecední seznam začíná Ásem jménem Aegir a končí slovanskou Živou.

A i těch nejvyšších je dost - Ódin, Zeus, Jupiter, Alláh, nejvyšší židovský, jehož jméno Židé nevyslovují a ostatní mu říkají Jahve, nejvyšší křesťanský označovaný druhovým jménem Bůh s velkým B, Buddha, Višnu, Re, Svarog, Virakoča ...

P. Pokorný 29.6.2014 21:47

Jak vznikla slova keťasení a židovský úrok?

Bylo to z lásky k bližnímu? Děkuji za odpověď.

M. Tlusty 29.6.2014 13:10

Co je ale vlastne opusteni Boha?

Muslimove byvali nositeli vzdelanosti, ale ted jsou silene zabedneni a hloupi. Allah neni preci jmeno, ale arabsky Buh. Totez, co hebrehsky Elloah, atd. Cili, pokud nekdo ---podle Vas, pane Stejskalw, odejde od Allaha k Jezisi, neodesel ve skutecnosti nikam. Odesel od Allaha k Allahovi, od Elloaha k Elloahovi, od Boha k Bohu.

Je to, jako by si nekdo myslel, ze jste se prestehoval, kdyz jste bydlel v Praze, ale ted bydlite v Prague, protoze se to uvadi v anglickem textu.

Takto ---jako i Vy--- mohou uvazovat jen lide, kteri jsou ve sve PODSTATE neznabohove. Kdo uznava, ze existuje 1 jediny nejvyssi Buh, stvoritel sveta, nemuze uznavat, ze muze byt vic nejvyssich Bohu, vic stvorotelu sveta.

;-)

H. Lukešová 28.6.2014 19:47

Re: Hane.

Já to vím, ale proti zlu je nutné se vymezit, i kdybych byla sama proti tisícům. Zlo zvítězí vždycky, když dobří lidé nedělají nic.

Multikulti levičáckých proislámských nácků není moc, ale jsou vlivní a likvidují stránky kritizujících islám. Internetové a fecebookové stránky "islám v ČR nechceme" byly odstraněny a zakázány. Zatímco stránky kritizující Židy nebo Izrael jsou podporovány a schvalovány, stránky kritizující islám nebo palestinské Araby jsou podporovány. Orientální ústav Kropáčka a Ostřanského lpí slávu na islámský svět.

Většina Čechů má rozum a jsem za to ráda, ale menšina se snaží ovládnout naši drahou zemi českou. Většina Čechů se musí postavit za záchranu civilizace.

H. Lukešová 28.6.2014 19:42

Re: Stejskal, to je smutný příběh (Stejskal, nikoliv příběh)

Přesně tak. Jenomže ty multikulti arobofilní levičáky jejich promuslimská ideologie živí. Náš český Orientální ústav pod vedením Ostřanského, Kropáčka a Mendela zpívají ódy na muslimský svět, živí je to. Ale skutečnost je jiná. Normální člověk (bohužel v Evropě tolik normálních lidí není) nemůže podporovat islám a jeho barbarské praktiky.

L. Křivan 28.6.2014 18:23

Re: Stejskal, to je smutný příběh (Stejskal, nikoliv příběh)

Tihle arabofilní čecháčkové nemohou přenést přes sdrce, že Israel je menší země než ČR a přesto dokázal nesrovnatelně víc než všichni obyvatelé Československa až dodnes.

J. Babička 28.6.2014 17:46

Hane.

Hano jiz se zase tady davate do debaty s fanatiky. Nezapomente, ze ti nasi mali cesti islamisti a zidobijci, maji problem, je jich jenom hrstka a jsou zbabeli. Dokazou vyjadovat svoje nazory jen inkognito a silacka slova a ne ciny. Ze by nektery z nich sel vyhodit Izraelskou ambasadu do vzduchu, nepripada v uvahu. A co navic beznemu cechovi je jejich blaboleni k smichu.

O. Zuckerová 28.6.2014 17:29

Tedy předně Guantanamo:

to je americká základna, na které jsou vězněny osoby podezřelé z účasti na teroristických činech. Nelze srovnávat: podezření z teroristických činů je tedy to samé jako údajná "konverze" (o kterou nešlo - šlo jen o příslušnost ke křesťanské menšině) nebo údajné "cizoložství" (o které také nešlo - šlo o křesťanské manželství)? V případě Meriam jde o MUČENÍ CIVILISTKY z důvodů upírání náboženské svobody a křivého nařčení (také z důvodu záliby mučitelů v sadistických praktikách, zejména vůči ženám). Tvrzení, že "všude jsou fajn lidi a magoři", nemůže obstát (ostatně magor nemusí být hned zločinec a sadista). Jde o to, komu oficiální vláda té které země fandí. Tady to myslím je úplně jasné.

H. Lukešová 28.6.2014 16:22

Re: A jejda.

To je úžasné, Gogo! Ta žena je křesťankou a muslimové v Nigérii ji šikanují, údajně otec muslim. To jsou nelidské tradice a zákony a jestli se tyto zákony nezmění, tak vyznavači těchto zákonů nepatří do západní společnosti.

H. Lukešová 28.6.2014 16:19

Re: Stejskal, to je smutný příběh (Stejskal, nikoliv příběh)

Vážně? On někdo "nadává na araby"? Ale jděte, Arabové, zejména palestinští Arabové jsou evropskou multikulti levicí vyzdvihováni, zatímco Izrael je vždy haněn jako "okupant" a "válečný zločinec". Na Izrael se nedávat smí, na palestinské Araby a muslimy nikoliv, protože se muslimové a jejich muslimofilní příznivci ohánějí jakousi "islamofobií".

Stwora! No to je hrdina, ten ty hnusné židáky prokoukl, co jsou zač, pryč s nimi!. Ale nyní vážně, vaše protižidovská zaťatost je pro normálního člověka těžko pochopitelná.

P. Pokorný 28.6.2014 16:13

Re: Chudinka Stwora,

mezi Qantanamem a Izraelem...? Ty výslechy jsou světoznámé. Přitom důvod je: podezření jako u oné dámy. No nic, zaslepenost je stejná, jako když Izrael neměl jadernou zbraň a kdo to vyslovil, byl nenáviděn. Každý si musí zamést před vlastním prahem!  Neobhajuji grázly araby, ale ani ty z opačné strany. Všude jsou fajn lidi a magoři. A  každý vrah je vrahem, i kdyby to byl bratr. Mimochodem, co ti dva zastřelení kluci před třemi týdny? Už byli vrazi odsouzeni?

L. Křivan 28.6.2014 13:16

Re: Zato Izrael je božský. Ve srovnání s arabskými zeměmi.

To není nic těžkého. Ale Israel si může dovolit srovnání se všemi evropskými zeměmi, aniž by špatně dopadl. I srovnání s ČR by dopadlo pro Israel dobře. Moc dobře.

P. Papež 28.6.2014 12:33

Re: A jejda.

Plný souhlas!!!

P. Papež 28.6.2014 12:31

Re: Stejskal, to je smutný příběh (Stejskal, nikoliv příběh)

Je jasné, že od stolu štamgastů v hospodě, při dobrém pivu a kusu flákoty, vypadá opravdový svět kolem vás divně a proto se nedivím vašemu divnému pohledu na svět. Nějak jsem neobjevil, že by popíratel holokaustu byl bičován, odsouzen na šibenici. Ale to asi bude tou "zahrádkou " na vašem pivním tácku.

M. Vondráček 28.6.2014 12:10

Re: Stejskal, to je smutný příběh (Stejskal, nikoliv příběh)

Pane Pokorný , nejste Vy náhodou z dvojčat ??

O. Zuckerová 28.6.2014 11:46

Chudinka Stwora,

on si dá na web článek zpochybňující holokaust a oni jsou na něj bekaní! Dostal podmínku, ubožáček! Ještě že nečekal miminko, nechali by ho rodit v řetězech!! Ale dost srandy, pane. Tzv. "pochybovat" o holocaustu (tj. popírat ho) může jen ten, kdo by ho rád obnovil, jak by to jen bylo možné. Za druhé: zacházení s Meriam je stejná hrůzná obludnost a ZBABĚLOST, vyznačující i další zásahy proti židům a křesťanům: např. unášení mladých lidí, mučení, střelba a atentáty na ŠKOLNÍ AUTOBUSY. Ještě jsem neslyšela, že by Izrael (případně kterýkoli jiný civilizovaný stát) užíval jako způsob boje tyto metody, odporující veškerým pravidlům civilizované společnosti. Proto také nelze argumentovat nějakým "názorem". Popírat prokázané "hubení" jednoho etnika nebo schvalovat mučení křesťanů není projevem "názoru", ale zrůdnosti vlastního myšlení.

J. Vintr 28.6.2014 11:27

Re: Stejskal, to je smutný příběh (Stejskal, nikoliv příběh)

Vy asi nechápete, o co jde. Tento případ se dostal na veřejnost nejspíš jen proto, že manžel oběti není obyčejný Sůdánec. A jen proto, že získal celosvětovou publicitu, upustila (snad) islámská "justice" od vykonání absurdního rozsudku. Absurdního podle normálních lidských měřítek, ovšem ne podle islámského "práva", pro něj je to normální. V muslimských zemích jsou takovéto rozsudky vynášeny a vykonávány, aniž by si toho okolní svět všiml. Nás se tato věc týká poměrně dost. Do pár desítek let naprosto reálně (a skoro by se dalo říct, že neodvratně) hrozí, že stejně barbarské "právo" bude platit i u nás. A multikulturní blbci, kteří si myslí, že Islám je jen nějaké (mírumilovné) náboženství, tomu hodně pomáhají ...

P. Pokorný 28.6.2014 8:19

Stejskal, to je smutný příběh (Stejskal, nikoliv příběh)

Mě s tím trestem smrti nehraje jedna záhadná věc: dobře, odsoudí se na trest smrti. Pak přimhouřím oči, dostane doživotí, nebo deset let. Ale trest smrti, změnit na volný pohyb a dokonce odletět do USA, když ani tady za bolševika za čáru nikdo z nás nesměl? Takto toto za a. A za b) co třeba připomenout ty, co pochybují o holocaustu. Jak byl Stwora pronásledován, souzen, a mnozí další. Totální šikana, vyhrožování. Takže tady si může člověk svobodně pochybovat o čemkoliv?

Může, ale o arabech. Těm může nadávat, proklínat je, urážet. Zato Izrael je božský a nikdy jinak. Tak proč dvě tváře a přetvářky?

J. Schwarz 28.6.2014 7:00

Re: A jejda.

Bože, vy jste ale wůůůl! Jaká škoda, že vás někdo neokrade a nezabije. Taky bych "proti tomu" nehnul prstem. naopak, byl by to důvod k malé oslavě!

H. Koláček 28.6.2014 6:47

Re: A jejda.

Že se děje bezpočet brutality jinde na světe ještě neznamená, že by o tomto konkrétním osudu neměl pan Stejskal psát a tak trochu apelovat na naši šedou kůru mozkovou či naše svědomí.

"Je lepší zapálit svíčku než proklínat tmu." (J. Lennon).

Díky, pane Stejskale.

J. Gogo 28.6.2014 5:04

A jejda.

Už je tady zase Stejskalův židoarabský koutek. Na světě se děje nespočet nespravedlností a brutalit.  Mučí se vězni, znásilňují se ženy a dívky, drony zabíjejí nevinné lidi a my s tím nemůžeme dělat nic. A také s tím nic neděláme. A jen tak mimochodem, tato žena, vyrůstala v nějaké společnosti a musela vědět, jak to asi pak s ní dopadne. A ona si zvolila. Neřešme problémy v cizích zemích, ale starejme se o to, aby se takové kultury nedostávaly k nám. To je náš hlavní problém. Tady je vidět, co jsou to za lidi, kteří svoji víru upřednostňují přede všechno. A to neplatí jen o Arabech, ale totéž platí i o židech a křesťanech. Před všemi těmito lidmi je třeba se mít na pozoru.