19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Miliardy, které necháme vyletět výfukem

České silnice jsou prý drahé, četli jsme o tom ostatně leckde a mnohokrát. Jenže ve skutečnosti jsou ještě mnohem dražší! Nejde totiž zdaleka jen o to, kolik stojí štěrk a asfalt, provoz bagru a práce stavební firmy. Podstatné je také to, jak se dopravní infrastruktura spravuje a provozuje. Jako každý monopol: neefektivně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Hrbek 15.6.2014 17:32

Autor bohužel neví

že vlastníkem silnic jsou nejrůznější organizace. Již za starého Rakouska byly silnice císařské, zemské, okresní a místní.Takže žádný monopol.

Naopak lze říci, že to že ŘSD nemá vlastní vlastní stavební kapacity je příčinou současné drahé a nekvalitní výstavby i drahých a nekvalitních oprav. Kolik času a peněz se jen promarní nejrůznějšími "výběrovými řízeními".

E. Heusinger 14.6.2014 20:43

Ještě máme příliš mnoho

polí a lesů. Vše nutno vybetonovat a vyasfaltovat! Do Brna deset dálnic vedle sebe. Ať si každý vybere tu svou.

J. Krásenský 14.6.2014 21:27

Re: Ještě máme příliš mnoho

Ano ano, tak jak se to podařilo v socialistické germánii za vašeho soudruha ady schickelgrubera, milovníka zvířat a přírody, prvního germánského ekologa, prvního evropana, který celý svůj život zasvětil sjednocování evropy, soudruha konrada lotentze člena nsdap, kterého jmenoval rektorem univerzity v královci.

V. Fiala 16.6.2014 12:32

Re: Ještě máme příliš mnoho

Představa o větším počtu dálnic s možnou volbou, to už je vstupenka na psychiatrické oddělení se zvýšenou péčí. A tihle lidé se volně pohybují mezi námi! :-)

Pokud tu někdo brečí nad kolapsy na dálnicích (našich) a spojuje to s kvalitou jejích provedení, ať si zkusí projet kolem Mnichova směrem na Insbruck. Pak si můžeme povídat.

P. Vaňura 14.6.2014 14:33

Ono by úplně stačilo, aby stát ZABRÁNIL soukromým

spolkům stavbu dálnic ZDRŽOVAT. A proč si autor myslí, že by měl dost zákazníků pro placené dálnice? Vždyť už dnes se kamiony snaží vyhnout placeným úsekům dálnic a zatěžují silnice nižší třídy.

Mimochodem, v Německu NEEXISTUJÍ placené dálnice. Většina dálnic je ovšem zpoplatněna ve Francii a Itálii. A benzin mají v Německu LEVNĚJŠÍ, než ve Francii či Itálii.

V. Kain 14.6.2014 13:45

Dálnice neumíme

Nevím proč se práce na naší D1 nesvěřila cizí firmě.Ti naši lemplové dělají že dělají,zkrátka taková socialistická prac.morálka.Jenom samé vícepráce.Hnal bych je bičem a to jsou ještě ke všemu velice drazí.Kdopak nám asi dělá ten 200setkorunový hodinový průměr v Praze?Vsadím se,že ti kteří vytvářejí skutečné hodnoty na takový průměr nedosáhnou ani náhodou.Potom nám už jenom zbývají ti kteří jsou drazí za slanou vodu a ti nám dělají takový průměr.

V. Fiala 16.6.2014 12:34

Re: Dálnice neumíme

Má pravdu, soudruh předseda!

Ahoj brácho, Ábel.