25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Hodně přejmenovaná, méně pozměněná menšina

Bývalí Cikáni, nynější Romové, nikoliv Římané. V dobách monotonní totality jsem se o ně začal zajímat po delším rozhovoru s třemi vrahy v plzeňské věznici Bory. Vykonali trest smrti nad jedním ze svých lidí, podezřelým z donášení policii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Sova 10.6.2014 21:11

Re: To pan Sova

Pokud se nějaké ideologie chovaly v minulosti barbarsky, měly by přece být vytěsněny ze slušné společnosti.

J. Babička 10.6.2014 20:47

Re: To pan Sova

No na tomto zaklade muzete omluvit i nacismus. Ze se chovali sice barbarsky, ale ve stredoveku se tak chovali vsichni. Takze my zijeme v socasnosti a kazdy kdo se snazi omlouvat stredoveke chovani nekoho v nasi dobe, je demagog

M. Prokop 10.6.2014 20:29

Re: Vážně nechápu,

Asi ho to baví a mne to zase baví číst.

Rozhodně více, než platit na cikány a nechat se jimi okrádat.

V. Kain 10.6.2014 15:03

Re: Vážně nechápu,

Myslíte,že je to suterénní úroveň?Jenom aby nám za pár let nebylo z té suterenní úrovně pořádné horko.Diensbier (nikdy bych toho levičáka nevolil) prosazuje to,co už v USA delší čas existuje.Nechávají černé tupce odmaturovat i když mají sotva znalosti 6.třídy zákl.školy.Rovněž i další výhody o kterých se bílým studentům může tak akorát zdát.

Š. Šafránek 10.6.2014 14:27

Vážně nechápu,

proč má osobnost jako pan Ulč zapotřebí psát články této suterénní úrovně. Velmi by mne zajímalo, zda-li by si troufl v americkém tisku v článku o černoších vtipkovat s Engelsovým Podílem práce na polidštění opice....

J. Sova 10.6.2014 11:02

Re: To pan Sova

„Miluj svého bližního jako sám sebe.“ (Mt 22, 39).

Křesťané se zřejmě neměli příliš rádi.

P. Brodský 10.6.2014 10:53

To pan Sova

Takto vypadala předosvícenská a předateistická, autenticky křesťanská civilisace ještě před dvěma sty lety. Byla stejně barbarská, jako civilisace muslimská.

P. Maleček 10.6.2014 10:40

Romský problém zneužívá i Dienstbier

Aniž bych si Romy jakkoliv idealizoval musím se jich zastat. Ten údajně romský problém je také dán tím, že leckterý bílý límeček se na něm pěkně pakuje. Klasickým příkladem je město Krupka celostátně proslulé právě zneužíváním Romů. Hlavně díky jejich uplácení v komunálních volbách za vhození předem vyplněného volebního lístku v prospěch místního panstva z radnice, které díky tomu dál vládne (i s pomocí komunistů) nad městem.

A to je tohle volební uplácení jen vrcholkem ledovce. Začalo to až průmyslově organizovaným návozem Romů do Krupky. Ti sem byli naváženi z řady vnitrozemských měst. A okamžitě se rozjel za mlčení a tím podpory radnice byznys s romskými sociálními dávkami. Předražené bydlení, herny rostoucí jak houby po dešti a s nimi zastavárny, distribuce drog, lichva a také nucená kriminalita a prostituce, které se staly cestou jak často vydíraní Romové hradili své dluhy.

Tím naštvaní starousedlíci dávali najevo, že tuhle radnici už znovu nezvolí. A tak došlo k onomu uplácení, kdy především romské hlasy přes třikrát opakované volby (za oslepnutí policie) umožnili panstvu z radnice zůstat ve svých výnosných křeslech.

Dnes to v Krupce vypadá tak, že radnice poučená nebezpečím medializace negativ romského problému pochopila, že takhle její byznys nepokvete. A tak je dnes na romském sídlišti hlídán pořádek, pracuje zde agentura pro vyloučené lokality (která ale nesmí ani ceknout proti dojení sociálních dávek natož školit Romy proti uplácení u voleb)a byla zavedena tzv. regulace hazardu. Ale pod touto líbivou pokličkou dál jede tvrdý byznys se ždímáním sociálních dávek z většiny nesoucí zisk do rukou pánů z radnice a jejich blízkých.

Tuto situaci dokonce přijel podpořit i ministr pro menšiny Dienstbier, který se při obědě s místním starostou (ten i se svými hlavními kumpány přestoupil k ČSSD) radil jak pracovat s Romy. Z logiky reality v Krupce (média o jejich jednání nedostala jedinou informaci)hlavně o tom, jak Romy zneužít ve finanční i mocenský prospěch ČSSD.

J. Sova 10.6.2014 10:03

Re: Autora jistě potěším

Ve Francii v 18. století je na seznamu zabité lesní zvěře z jednoho honu uvedena kromě jelenů, srnců a lišek i cikánka s malým dítětem.

J. Sova 10.6.2014 9:57

Re: Autora jistě potěším

"Aby ale tato škodlivá cikánská sběř (Dieses schadliche Zugeuner Gesindel) co nejdříve právu dodána a úplně vyhubena býti mohla, tedy se všechněm obyvatelům vůbec, vrchnostem, úředníkům a rychtářům, zvláště pod dole uvedeným tresty přísně poroučí a nařizuje, aby tuto sběř, kdyby ji někde, jmenovitě ale v lesích postihli, ihned nejbližším úřadům udali, ji schytati a právu odevzati pomáhali.

Kdyby ale některá vrchnost; některý úřadník, rychtář neb kdokoliv jiný dle výkazů těchto nejednali a cikánům při jich potulování se jakýmkoli způsobem pomáhali, propadají následujícím trestům: osoby zámožné zaplatí 100 dukátů; nemají-li po ruce peněz, zabaví a prodá se jich majetek. Osoby chudé jiným způsobem se potrestají."

J. Sova 10.6.2014 9:56

Autora jistě potěším

malou exkurzí do historie.

Patent císařem Karlem VI. dne 22. ledna 1726 za účelem tímto ve Vídni vydaný, zní v překladu takto:

I. Všickni cikáni, kteří v královských českých dědičných zemích odkohokoli dopadeni budou, ať považují se jako dříve za psané (vogelfrei). II. Kdyby některý cikán při postihnutí dal se na útěk a nemohl být polapen, jest každý oprávněn jej hned (in loco) zastřeliti, aneb jakýmkoliv způsobem zabíti. III. Byl-li některý cikán polapen, ať se ihned spoutá a dobře uvězní. IV. Mužové cikánského plemene ať se ihned provazem utratí. V. Silným, osmnáctého roku však ještě nedosáhnuvším cikánským klukům, pak všem dospělým ženským cikánské roty, ať kat v Království Českém uřízne pravé, v markrabství Moravském, vévodství Slezském a hrabství Kladském pak levé ucho. Po přestálém tomto trestu musí každý cikán neb cikánka vystaviti a odprísáhnouti hrdelní revers, že nikdy se do dědičných zemí Království čes­kého nevrátí; po té ať je kat metlami mrská a za hranice té které země odvede. VI. Kdyby postižení takovíto kluci cikánští nebo cikánky ještě nějakého zločinu se byli dopustili, a nebo kdyby po prvním trestání opět do zemí Království českého se vrátili, ať se jim ihned druhé ucho uřízne a ostatní svrchu uvedené tresty ať se při nich opakují. VII. Kluci cikánští neb cikánky, jimž již jedno neb obě uši chybí, nebo kteří na zádech nějaké trestné znamení vypálené mají, ať se po dostihnutí a uvěznění mečem odpraví, jelikož se se vší určitostí dá souditi, že jsou nenapravitelní (Incorrigibilitaber). VIII. Takovíto odsouzenci mohou se, což se jim milostivě dovoluje, z přisouzeného jim trestu odvolati a soud appelační může toho neb onoho deliquenta milosti císařské odporučiti."