29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

PAMÁTKY: Kde je Mattoni, tam je smrt

Akciová společnost Karlovarské minerální vody vydělává na stáčení a prodeji Mattonky a Magnesie každý rok asi půl miliardy korun. Jejím majoritním vlastníkem je Alessandro Pasquale, Ital, který se v České republice chová jako někde v Banánistánu. Na naší vodě si sice pohádkově mastí kapsu, ale vůbec nic nám nevrací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Ries 7.6.2014 22:50

Re: Další lži o Kyselce??? pokračování 3.

Z obsahem článku pana Březiny lze tedy jen souhlasit. Dodal bych jen, že Paqualovi nezaprodala své jméno jen literární soutěž, ale i Český lev, Cena TýTý a další a to to za pár šušňů, které od něj získávají. ASORKD na tento tristní stav prodejnosti naší kulturní obce upozorňovala nejednou a podařilo se jí, že ocenění umělci veřejně vyzvali KMV k nápravě stavu Kyselky v přímém přenosu. Cenu, ale neodmítli. Pořadatelé se dodnes nestydí oceňovat umělce za pomoci peněz soudně označeného devastátora kulturního dědictví ČR, stejně tak jako pořadatelé různých sportovních akcí.

P. Ries 7.6.2014 22:48

Re: Další lži o Kyselce??? pokračování

2. Od roku 2006 jsou KMV odpovědné i za stav památkově chráněných objektů v lázních. Na jejich koupi zprostředkovaly půjčku svému bílému koni firmě C.T.S. Duo s nulovým kapitálem. Po velkém mediálním tlaku ASORKD se firma přejmenovala na R.I.S. a nechutným čachrem, který Ekonomický institut okomentoval, že by byl považován v každé normální zemi za šílenství, prodala Pasqualovi všechny pozemky kolem všech památkově chráněných objektů v lázních, včetně přístupových cest!!! Podrobně si vše můžete prohlédnout zde: http://www.zachrante-lazne-kyselka.cz/cz/aktuality/mapa-vlastnictvi-pozemku-v-katastru-lazni-52 . Když se mediální tlak ASORKD již nedal vydržet, založily KMV v roce 2012 o.p.s. Lázně Kyselka, kde ve správní radě sedí Pasquale, do které bílý kůň R.I.S. převedl objekty lázní v mnohem zanedbanějším stavu, než je koupil v roce 2006. Např. Mattoniho vila měla střechu a všechny patra. Dnes zůstaly jen obvodové stěny! Empírová restaurace byla po rekonstrukci, dnes má propadlou střechu a několik let do ní prší a sněží! Samozřejmě, že do o.p.s. Pasquale nepřevedl ony amorálním čachrem získané pozemky i s přístupovými cestami k jednotlivým domům!!!

3. Nebýt "účelově vzniklé" (jak píše pan Vlk) ASORKD, Paquale by prosadil tzv. revitalizaci (rozuměj demolici) Kyselky, se kterou se chlubil před rodinným přítelem Klausem, ještě za jeho prezidentování, a v Kyselce by podle této "revitalizace" zbylo z 20 památkově chráněných objektů pouze 5!!! Nastalo by tedy totální a nenávratné zničení velmi cenného architektonického komplexu jedinečného v Evropě!

P. Ries 7.6.2014 22:46

Re: Další lži o Kyselce ???

Nedá mi to, abych nereagoval na pana Vlka. Pokud tu někdo hlásá nepravdy o Kyselce, jste to vy pane Vlku. Proč to děláte si není těžké domyslet. Pokusím se jednu vaši lež po druhé vyvrátit ne pravdami, ale fakty, které si může každý ověřit.

1. Mattonka v majetku rodiny Pasquale, nebo-li Karlovarské minerální vody (KMV) nevlastní pouze 3 památkově chráněné budovy, ale 7! Vlastnila jich více, ale část jim povolili zbourat památkáři, cenný Alžbětinský pavilon KMV zašantročily, což přiznaly pod tlkakem ASORKD, která na tuto ztrátu první veřejně upozornila. Z oněch sedmi budov opravila Mattonka zatím pouze jednu (dům Stallburg) a to po dvouletém mediálním tlaku ASORKD. V domě žili lidé ve vlastních výkalech z dlouhodobě nefungující kanalizace. Za tuto skutečnost, v čem nechá Pasquale žít nájemníky, byl označen oním slovem, které jsme museli odstranit z webu. V současné době ještě opravuje Löschnerův pavilon, kde bude muzeum, které ovšem nechala za 20 let dojít do stavu naprosté devastace. No a pak ještě, také pod velkým tlakem ASORKD, nově zastřešila bývalý hotel Korunní princ Rudolf a to tak, že zcela zničila památkovou hodnotu krovu. Dům jako zastřešená ruina, stále bez další opravy, hyzdí střed obce. Za tyto tři nejvíce zdevastované domy dostala Mattonka právě onu pokutu 1 800 000 Kč, kterou nemusí zaplatit pro procesní chyby. Ostatní kulturní památky ve vlastnictví KMV stojí ve středu obce se zatlučenými okny dřevotřískou a je na nich vidět, že se o ně KMV nestarají s péčí řádného hospodáře, jak jim určuje památkový zákon. Jak by se vám líbilo takovéto dvacetileté zkrášlování obce? Podrobně vše o nemovitostech KMV najdete zde v tomto článku: http://www.zachrante-lazne-kyselka.cz/cz/aktuality/nemovitosti-karlovarskych-mineralnich-vod-a-s-53.

V. Vlk 5.6.2014 23:23

Re: Věcný podotek

Že jsou naši "význační " umělci mistry světa v podepisování nesmyslů,které jim kdekdo nakuká, to se dobře ví. Tohle video ,ta srdceryvná výzva paní Čáslavské! Která evidentně  vůbec netuší jak jí lotři podstrčili lži : "  Mattoni,která vlastní 20 let lázně Kyselka...." atd svědčí  o prohnanosti a bezcharakternosti těch co to organizují. A hlouposti těch mluvích hlav -tedy "vyzývatelů" . První by potřebovali dostat pár na kušnu a ti vystupující by se měli stydět. Jak jsou hloupí. A kdyby byli skutečně slušní, veřejně vy se lidem omluvili a nebo požádali o stažení  videa. Já být na jejich místě,kdyby ze mne udělali takovéhohle osla , a oni vědí kdo, tak je žaluji.

P. Papež 5.6.2014 22:09

Re: Další lži o Kyselce

Takže chcete říct, že všechna media (kromě Karlovarských) lhala? Mám velmi špatné zkušenosti s investory z Itálie, kteří při opravě naprosto nic nerespektovali, vše totálně zničili a pak z problému vycouvali nazpět do zahraničí. Snad tedy Mattoni (při nehorázných ziscích by mohl trochu investovat) je jiný, ale něco mně říká, abych tomu moc nevěřil.

I. Brezina 5.6.2014 16:31

Re: Věcný podotek

Samozřejme že jsem podplacen. Stejně jako Olga Sommerová, Vladimír Čech, Jitka Molavcová, Jiří Suchý, Jiří Besser, Ladislav Gerendáš, David Vávra... Více třeba zde: http://www.youtube.com/watch?v=xG1D1-OHcVo

R. Langer 5.6.2014 15:55

Re: Tady je jeden z těch hajzlíků

Já jsem si hned myslel, že to s tou Kyselkou nebude tak jednoznačné.

R. Langer 5.6.2014 15:53

Re: Klausova volná ruka trhu

Přesně - starali se o to komouši, a tak to dopadlo. :-P

L. David 5.6.2014 15:46

Čemu se divíte?

Jestliže naší úplatní politici rozvraceli majetek republiky, v lepším případě jej prodávali za hubičku (bez nastavení jakýchkoliv podmiňujících podmínek), proč by se nějaký Ital staral o naše památky, které ho vůbec nezajímaji?

V. Vlk 5.6.2014 15:25

Tady je jeden z těch hajzlíků

iří Kotek odklepl v roce 1992 prodej lázní Kyselka instalatérovi Karlu Frantovi 

Karlovy Vary, 8. října 2012

Temné období pro Mattoniho lázně Kyselka začalo v roce 1992, kdy do té doby fungující lázně Kyselka byly prodány instalatérovi z Prahy Karlu Frantovi za neuvěřitelných 2 235 000 korun! Za tuto cenu zakoupil Franta sedm kulturních památek a 28 738m2 lázeňských pozemků. Je nepochybné, že Karel Franta byl bílým koněm někoho vlivnějšího.

Kdo byl však tím, který dražebním kladívkem odklepl počátek zkázy lázní Kyselka? Z dokumentů, které se památkové asociaci podařilo získat je zřejmé, že jím byl Jiří Kotek, dlouholetý karlovarský zastupitel a hlasitý kritik všeho, co na karlovarské radnici zavání korupcí. Další informace zde http://www.socsol.cz/2011/historie/lazne-kyselka-%E2%80%93-rozkvet-a-devastace o  V r. 1995 Franta prodal lázně Friederichu Beckerovi z Německa, který založil firmu Elmed Generale Kyselka. Becker je později zatčen v Německu za podvody. Před tím prodal lázně Udo Markardovi z Bad Kisingenu, který založil Bad Giesshübler Touristik. Markard je později odsouzen v Německu za několi trestných činnů. V r.2002 koupil od Markarda areál lázní Dagestánec Šamil Chalitujev,

V. Vlk 5.6.2014 15:21

Re: V. Vlk

Plácáte nesmysly. Já to tam jen náhodou znám a pár hajzlíků se mne pokoušelo nalákat abych napsal o zločinci Pasqualem. No a tak jsem tam zajel a poptal se, přečetl noviny a doklady . Žádného Donatha neznám a Pasquale je mi oosbvně fuk. Ale tahle gauneřila už volá  do nebes. A kdysi to byly překrásné lázničky, Než je přavzal bolševik a po nich v roce  1989 parta místních bolševiků ,kterí z toho měli dvacet let dojičku na peníze.

V. Vlk 5.6.2014 15:15

Re: Věcný podotek

Ovšem který rpozsudek pane Březina? Jeden byl zrušen,také pokuta od KÚ Karlovy Vary byla zrušena a částčněš byla dána pravda majiteli Mattoni i v tom  třetím rozsudku. Pro pana Tejkla- Já ty baráky co patří Mattoni jmémen neznám,ale po dlouhých bojích s památkáři, co dělali všechno aby je Mattoni tedy Pasquale nemphl začít opravovat- nesmyslné podmínky, nedosržení lhůt, atd byly,když jsem jel Kyselkou tři domy nezvadně opravné .Včetně fasád a přesně  v místním stavebním stylu. Já mám dojem ,že jste tam vůbec nebyl a ten článek jste namydlil podle haldy podobných lživých článků placených jako negativní reklama proti Mattoni od jejich konkurence-A také od mstivých místních grázlů,kteří dělají vše,aby nevyšlo najevo, že v tom padání Kyselky mají prsty hlavně oni

V. Vlk 5.6.2014 15:04

Re: něco málo do diskuze

Podle poslední zveřejněné výroční zprávy – za rok 2010 – vykázala Mattonka čistý zisk zhruba 80 milionů korun.

Pokles zisků je to poslední, co Karlovarské minerálnívodynyní potřebují. Před pár dny představily plán opravy bývalých lázní Kyselka, který by měl podle předběžných odhadů stát asi 400 milionů korun. Tedy zhruba tolik, kolik vydělávaly v lepších časech.

Zdroj:http://byznys.lidovky.cz/zisk-mattoni-vyrazne-klesl-antikampan-ji-ale-neublizi-mini-analytik-1g5-/firmy-trhy.aspx?c=A120829_172716_ln_domov_spa

J. Tejkl 5.6.2014 14:08

Re: nezlobte se, ale

soud rozhodl ve věci oněch tří objektů, které f. Karlovarské minerální vody skutečně vlastní. Tyto objekty  jsou také  památkově chráněny, ale netvoří samotný areál Lázní Kyselka jak zjistíte pouhým náhledem do mapy, protože stojí kousek dál proti proudu Ohře, před stáčírnou f. Mattoni. Než budete psát další článek, možná uděláte dobře, pokud se  seznámíte alespoň se základními reáliemi problému. Všechny budovy, které tvoří jádro Lázní Kyselka (Jindřichův dvůr, Švýcarský dvůr, Vilemínka, Ottův pramen, Mattoniho vila)  patřili až do roku 2012  firmě RIS - revitalizační a investiční společnost s.r.o.  Právě v době, kdy tato firma objekty vlastnila došlo k masivní destrukci a chátrání celého areálu. Když nic jiného měli majitelé této firmy alespoň smysl pro černý humor. (viz přídomek evitalizační )  

Pokud tedy napíšete, že hamižný pan Pasguale  je odpovědný zchátrání AREÁLU LÁZNÍ KYSELKA, tak  jednoduše lžete, protože pan Pasguale nikdy areál Lázní Matonka nevlastnil. Vlastnil pouze tři budovy, o které se skutečně nestaral ve smyslu dzákona č.20/1987 Sb.,  na což správně soud poukázal a vyměřil příslušnou pokutu.

I. Brezina 5.6.2014 13:48

Re: nezlobte se, ale

Ale nerikejte, ze by to snad nevedel soud?

J. Tejkl 5.6.2014 13:18

Re: nezlobte se, ale

Vypadlo mi slovo tvoří, omlouvám se. Tedy : Areál Lázně Kyselka tvoří řada dalších  objektů - Vilemínka, Švýcarský dvůr, Jindřichův dvůr a několik dalších budov.

J. Tejkl 5.6.2014 13:13

nezlobte se, ale

pokud ve Vašem článku napíšete, že: "jeho firmě (myšleny Karlovarské minerální vody)   od roku 1993 patří areál západočeských lázní Kyselka, kde stojí celá řada památkově chráněných staveb" jenom dokazujete, že jste v Kyselce v životě nebyl a vůbec nevíte,o čem píšete. Karlovarským vodám patří celkem tři objekty  - nemovité kulturní památky. Ty jsou ovšem okrajové.  Areál Lázně Kyselka řada dalších objektů objektů - Vilemínka, Švýcarský dvůr, Jindřichův dvůr aněkolik dalších budov. Tyto stavby spolu s Mattoniho vilou a Ottovým pramenem tvoří skutečné historické jádro areálu Lázní Kyselka - jeho urbanistickou a historickou podstatu. A tyto objekty ani pozemky firma pana Pasgualeho nevlastnila ani nevlastní,  což zjistíte jednak náhledem do KN, a zakládací smlouvy společnosti Lázně Kyselka o.p.s. Vaše věta z úvodu mého příspěvku je tedy zjevně lživá. F.Mattoni nese odpovědnost pouze za tři objekty, které jsou v relativně lepším stavu než areál Lázní Kyselka. Je trestuhodné, že se pan Pasguale o tyto objekty nestará jak měl , ale vinit ho ze zničení celého areálu, který mu  v době kdy docházelo k radikálnímu chátrání a rozpadu budov, vůbec nepatřil je trestuhodné ignorantství.

I. Hil 5.6.2014 12:54

Klausova volná ruka trhu

A tak to dopadlo se vším, co tu mělo nějakou cenu....

I. Brezina 5.6.2014 12:27

V. Vlk

Příspěvky V. Vlka mi znějí jako kdyby mu je do klávesnice diktoval Michal Donath. To je ten mediální šíbr a "spin doktor", co je za lhaní o Kyselce přímo placen Pasqualem, viz třeba zde: http://cs.wikipedia.org/wiki/Michal_Donath

I. Brezina 5.6.2014 12:24

Věcný podotek

Jen podotýkám: k celé věci existuje pravomocný rozsudek, který v článku cituju. Takže diskutovat o tom, co by Pasquale z morálních důvodů měl nebo neměl udělat je zbytečné.

V. Kain 5.6.2014 12:02

Re: Rozhodující je co koupil ten zlotřilý Ital

Někdo mu to vřídlo prodal a někdo s tím taliánským vymaštěncem musel podepsat smlouvu.Poku by v té smlouvě bylo obsaženo,že musí část zisků investovat do zařízení a všech objektů které k tomu patří,tak bychom s tím něco mohli dělat,ale pokud to tam není tak nám ten špageťák nedá ani vorla.Na tom videu dal facku a rychle se stáhnul za ochranku.Bál se aby taky jednu neutržil.V jiných zemích unie by s takovým sajrajtem byli brzo hotoví.On moc dobře ví jak se u nás vymáhá právo a proto si dovoluje to co si dovoluje.

J. Tejkl 5.6.2014 11:55

Re: řídit platným zákonem o památkové péči zákon č. 20/1987

jistě, napište to vašemu poslanci...

V. Vovák 5.6.2014 11:47

Re: řídit platným zákonem o památkové péči zákon č. 20/1987

ano, všichni majitelé památkově chráněných objektů, nebo mající nemovitost v památkové zóně jsou nevolníky památkového úřadu. To jste nevěděl?

J. Plzák 5.6.2014 11:43

Re: řídit platným zákonem o památkové péči zákon č. 20/1987

To máme prima demokracii. Jsem snad nevolník památkového úřadu? Zákony, pokud jsou nesmyslné, se musí měnit.

Především je nemovitost moje.

J. Tejkl 5.6.2014 11:20

Re: něco málo do diskuze

aj.aj. -nazívat :-)

J. Tejkl 5.6.2014 11:17

Re: Rozhodující je co koupil ten zlotřilý Ital

Ano, objekty chátrají dlouhodobě, a to především vinou státu, který nedokázal bývalé majitele donutit k nápravě. "Zlotřilý Ital " (jak poetické poznačení) ovšem má dlouhodobě ve vlastnictví také několik objektů - nemovitých kulturních památek .-  v katastru obce Kyselka. Tyto objekty jsou v jen o něco  málo lepším stavu než dezolátní objekty, které jste pravděpodobně viděl v televizi. Jeho objekty mají střechu a neteče do nich. Ale o nejaké velké péči o "dědictví Heinricha Mattoniho" rozhodně mluvit nelze. Firma s milardovými obraty, která prodává matonku po celém světě by měla být schopna opravit  několik malých domů... Samozřejmě kvituji snahu pana Pasgualeho o obnovu, pokud nejde jen o protřelý tah jak se dostat k dotacím a lacinému PR. viz můj příspěvek panu Vlkovi níže.

J. Tejkl 5.6.2014 11:07

Re: něco málo do diskuze

zisk 300 000 Kč ? asi jste se přepsal,  zisk byl 300 000 000 tj. 0,3 miliardy. Ale ano, máte pravdu - skutečně selhal především stát.  V příspěvku jsem ovšem jasně konstatoval, že f. Karlovarské minerální vody a.s.  NENÍ odpovědná za chátrání  areálu. Pokud nyní ale JE spolumajitelem areálu, je podle mého názoru zcela v pořádku, aby areál založený Heirichem Mattonim, jehož jméno jejich produkty po celém světě prodává, tato firma opravila a znovu uvedla v život. Založením Lázně Kyselka o.p.s. se věci vrací k  přirozenému stavu, kdy se majitel, který těží z historického odkazu a přírodního bohatství  místa, stává za toto místo také odpovědný. Vklad 10 000 000 milionů je jistě záslužný ale areál nezachrání. Bude potřeba investice přinejmenším 10x vyšší. Kdo tyto prostředky do chátraících objektů vloží? Klobouk dolů, pokud to bude pan Pasguale. Pak se tento muž a jeho firma, může skutečně oprávněně nazívat dědicem Heinricha Mattoniho.  Pokud ovšem bude společnost Lázně Kyselka o.p.s. pouze dalším dotačním penězovodem, který bude sloužit jako PR pana Pasgualeho, což je v tuto chvíli vzhledem k obecně skeptickým zkušenostem asi nejpravděpodobnější scénář, pak to bude deklasovat ony rozumné lidi, o kterých mluvíte, na obyčejné hochštaplery. Ale uvídíme...

J. Kadeřábek 5.6.2014 10:50

Re: Rozhodující je co koupil ten zlotřilý Ital

Ty budovy nezchátraly za rok. Jak se staral původní vlastník o tento vzácný památkově chráněný objekt před tím, než jej prodal zlotřilému Italovi?  Jinak jsem viděl v TV nějaký opravený barák, takže Ital  na rozdíl od původního vlastníka nestojí jen se založenýma rukama.

J. Tejkl 5.6.2014 10:44

Re: Rozhodující je co koupil ten zlotřilý Ital

nejde o žádnou kupní smlouvu. Jde o spoluúčast firmy Karlovarské minerální vody a.s ve společnosti Lázně Kyselka o.p.s. Váš  výklad práva je skutečně svérázný - pokud si kupujete památkově chráněnou nemovitost, je úplně jedno co máte nebo nemáte napsáno ve smlouvě. Pokud jste jednou majitelem nemovitosti,  musíte se především řídit platným zákonem o památkové péči zákon č.  20/1987 Sb. Tečka. Takže pokud společnost Lázně Kyselka o.p.s., kterou spoluzaložil pan Pasguale, a kde je rovněž členem správní rady,  majitelem nemovité kulturní památky, musí se o ní starat dle platného zákona o památkové péči. Tím spíš, že se k tomu v zakládací listině všichni zakladatelé zavázali. Smlouvu najdete v obchodním rejstříku v plném znění.

J. Tejkl 5.6.2014 10:31

Re: něco málo do diskuze

ano, to jistě může. Ale stejně tak někdo může poukazovat na nemorálnost takového jednání. Doporučuji k "Bohatsví národů" ještě přidat "Teorii mravních citů". Pokud jde o slovo "revitalizace" je toto slovo běžně v památkářském, architektonickém nebo krajinářakém diskurzu používáno ve smyslu oživení  nebo obnovy - místa, stavby , krajinného  nebo urbanistického celku. Příště  už budete vědět :-) Pěkný den