20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

USA: Doma za cenu svobody pěti talibů

Američané milují velké příběhy. Pokud možno s dobrým koncem. Jsou schopni týdny a měsíce sledovat soudní procesy živě přenášené televizí. Stejně tak záchranné operace, když se někde ztratí dítě anebo když dojde k přírodní pohromě. Ale snad nejvíc srdceryvné jsou příběhy, kde jde o "naše boys" v zámoří – o vojáky nasazené ve válce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 6.6.2014 0:41

Stále stejná strategie

Oficiální porušení zásadního pravidla, "že s teroristy se nevyjednává" je dalším nepřehlédnutelným vstřícným krokem prezidenta Obamy vůči muslimskému světu (byť méně významným než jeho postup v Afganistánu, Iráku, Libyi, Sýrii...).

Patrně chce dosáhnout toho, aby USA přestaly být v očích muslimů "Satanem", získat alespoň některé frakce "džihádistů" za spojence USA a především učinit z Ruska a Číny, hlavní cíl muslimské agrese.

J. Krásenský 5.6.2014 18:36

Vy nečtete naše noviny? Nesledujete media?

USA plati Hamas, Fatah, v Lybii je nejsilnější Al Kaida - zvítězili za vydatné pomoci EU a USA, v Egyptě muslimské bratrstvo - jen co jej demonstrace a armáda svhly, hned USA nasadily sankce, Syrie - podpora islamistické opozice.... To vše v našich mediích často na titulní stránce. To musíte také rozumět psanému textu a zprávám.

V. Novak 5.6.2014 18:14

Re: Pane Navrátil, nemohu za to, že jste si do mého textu

"O ARMÁDACH AMERICKÝCH PROTIVNÍKŮ", jsem psal.

V. Novak 5.6.2014 18:13

Re: otazka

Tak to vám řeknu zcela přesně - není!

Nikdo si nedovolí takový výzkum udělat a zejména zveřejnit. Přinejmenším od doby, kdy byl proveden - a jakési noviny si troufly zveřejnit výsledky, jež neodpovídaly tomu, co si národ má - ba MUSÍ! myslet. To bylo takový mediální haló, že všichni se radši tváří co pštrosi.

Dávno, ach dávno tomu...

V. Novak 5.6.2014 18:10

Re: z dnesniho tisku

Pár čečenských hochů si udělalo bojovku...

Měl byste z nich mít radost.

V. Novak 5.6.2014 18:08

A Rehulka zase nepochopil.

Rehulko, nechcete už toho sebeztrapňování předváděním vlastní blbosti nechat?

Ne že bych vám chtěl radit...

Koneckonců, třeba jste duchovní masochista a potřebujete to.

J. Babička 5.6.2014 16:44

otazka

Ted jsem si precetl clanek o Obamovi na i Dnes. Zaujalo me, ze vetsina prispevku v debate, povazuje americany za stejne nebo vetsi nebezpeci, nez Rusko. Nejsou nekde  mozne zjiskat udaje, zda je to nazor vetsiny naroda?

S. Rehulka 5.6.2014 15:17

Re: A šlo primárně o Bergdahla?

OK, to je proto, že pan Prokop je asi slušný člověk.

On totiž je pan (či soudruh) V.Novák sice vzdělaný a situaci sledující chytrouš, ale nikdy nevynechá příležitost kopnout, nebo aspon plivnout na U.S. Forces, na americké (Republikánské) presidenty. Na to, abych ho obvinil ze studia VUMLu, nebo z bývalého "politructví", mi připadá moc chytrý, ale každopádně je to neobolševická svxně !

S. Rehulka 5.6.2014 15:07

Do prázdného......

.....baru přijde socialista, muslim a černoch.

Barman se ptá : Co si dáte pane presidente ?

V. Novak 5.6.2014 14:34

Vojáky NATO máme, stačí je zaplatit.

Zbytek je tolmanovina.

V. Novak 5.6.2014 14:33

USradar nebyl projektem NATO, stavěl proti sobě

"starou Evropu" a "novou Evropu", jak bushovci rádi činili. Byla to věc bilaterálvích smluv mezi USA a ČR a USA a Polskem. S NATO neměl nic společného.

A všiml jste si proč Obama ten projekt odpískal? Protože byl zastaralý, neúspěšný a neperspektivní.

Místo něj USA rozvíjí jiný systém založený na Aegis, který úspěšný a perspektivní je. Mimo jiné už sestřelil družici, jež se vymkla kontrole. Pozemní prvky mobilního systému PRO založeného na systému Aegis se už zkoušejí. K pramalé radosti Ruska...

IMHO byl celý humbiuk kolem jen snahou vyhodit rozpočtovou a politickou kotvu, která by Američany podojila o další miliardy ve chvíli, kdy bylo jasné, že dalším prezidentem bude těžko republikán a demokrati nebudou chtít cpát prachy do něčeho, co chtěl ze stejných důvodů (zastaralost, neperspektivnost, neúspěšnost) zastavit už Clinton.

M. Prokop 5.6.2014 14:13

Re: Pane Navrátil, nemohu za to, že jste si do mého textu

Pominul jste ovšem, že to dělají jakákoliv média se svou vlastní armádou. Ruská v tom přímo vynikají.

Jen málo bláznů má onu tendenci "srát do vlastního hnízda".

M. Prokop 5.6.2014 14:10

Re: ČEZko je šťastná země

Až nato NATO celkem pravda.

J. Tolman 5.6.2014 13:20

ČEZko je šťastná země

Vojáky NATO nepotřebujeme, protože nám nic nehrozí. Boj proti globálnímu oteplování se nás netýká, protože nám nic nehrozí. Jaderných elektráren se bát nemusíme, protože tady žádné zemětřesení nehrozí.

Dobře to praotec Čech vybral.

J. Kanioková 5.6.2014 12:12

Já jsem na tom se vztahem k vojákům NATO u nás

stejně, taky jsem přesvědčená, že je tu nepotřebujeme. Váš komentář mi mluví z duše.

Generál Šándor je neodmítá, s čímž nesouzním, ale s ostatním v článku souhlasím až moc -

Generál Šándor se mračí na ukrajinskou vládu. A předestírá opravdu zlé scénáře - http://jdem.cz/bcbb48

V. Novak 5.6.2014 12:03

Pane Navrátil, nemohu za to, že jste si do mého textu

vyprojocíroval nějakou představu.

O skutečné americké armádě jsem se nezmínil ani slovem . Psal jsem o obraze, který americká média a zábavný průmysl, prostě americká propaganda, dělají o armádách amerických protivníků, kteří musí, prostě MUSÍ, být ďábly na Zemi, aby se od nich ctnostnost americké armády (přes některá "vybočení") odrážela nebeským blankytem.

Rozhodně nemám co vytknout takovým americkým vojákům, jako byla Jesica Lynch, pro niž byla služba v armádě cestou v vysněnému studiu na dětskou sestru.

O sovětských vojácích mám od očitých svědků informace jiné, než vy.

Hodnotit vaši inteligenci nebudu. Dosti o ní vypovídá to, že nejste schopen diskutovat slušně.

M. Urban 5.6.2014 11:53

Někdo nemluvil pravdu.

Teď jde jen o to, jestli se tématu chopila média a vláda byla ve vleku, nebo naopak. Média i u nás, dokáží zamlčet pro ně nedůležité "detaily", když se článek dobře prodává. Následné těžkosti dotčených lidí nikoho nezajímají. Zpravodaj ve válečných zonách nemůže říci celou pravdu, protože by byl ohrožen, nebo by ohrozil své spojky. Toto není tento příklad.

F. Navrátil 5.6.2014 11:50

Re: vše americké je špatné

Pane Novák, nevím jaké máte reálné zkušenosti s americkou armádou, ale vaše levicové názory převažují nad objektivitou a logikou. Já asi na rozdíl od vás jsem měl možnost se setkat jak s německým \wermachtem, tak i s osvobozujícími armádami USA a SSSR. Mohu vás ubezpečit, že přestože jsme osvoboditele vítali s láskou a nadšením, rozdíly zde byly podstatné a nikoliv zanedbatelné. Úroveň americké armády v jejich vybavení odpovídala i chování vojáků. U sovětských vojáků byl někdy problém rozeznat zda se jedná o regulerní armádu, nebo hordu partyzánů a povstalců. Jejich úroveň odpovídala i jejich chování. Vaše názory odpovídají hodnocení soudruha Lenina, který nositele těchto myšlenek kvalifikoval jako "užitečné idioty".

J. Lepka 5.6.2014 11:17

Re: z dnesniho tisku

Na několika propagačních fotografiích mírumilovných separatistů je vidět ovousené bojovníky zcela islámského stylu. Zdá se, že toto učení má na východní Ukrajině mocné zastoupení orientované na pravoslavnou Moskvu. To jsou věci !!!

V. Novak 5.6.2014 11:16

Re: ...také že nebyla mučena ani znásilněna...

Původní informace zněla silně hororově - tak, jak si Američani představují činy ar,mády (každé) proti níž bojují. Resp. jak je Američanům představována taková armáda - Američani jsou vždy Ti Dobří, musí se tedy na nepřítele nakydat co nejvíce špíny, aby se od jeho špíny bělostné stetsony zářivě odrážely. I psí Ulč si tehda přisadil.

Postupně vycházelo najevo, co se dělo skutečně... Samozřejmě s mnohem menší publicitou.

V. Novak 5.6.2014 11:12

Re: A šlo primárně o Bergdahla?

Spekulace jako spekulace.

Načasování na dobu, kdy si USArmy potřebuje zabezpečit jižní cestu - což může jedině taliban, ne pákistánská vláda - hovoří.

Ale samozřejmě je to jen spekulace.

J. Lepka 5.6.2014 11:12

Re: A šlo primárně o Bergdahla?

Pane Prokope, nevyjadřujete se příliš diplomaticky ? Takhle Vám neporozumí výrazná množina čtenářů!

J. Lepka 5.6.2014 11:09

...také že nebyla mučena ani znásilněna...

Domnívám se, že o relevantnosti vašich informaci lze úspěšně pochybovat. Původní a pravdivá informace patrně zněla : "nebyla znásilněna jen jednou".

Jak se vyvine situace s Bergdahlem ještě uvidíme, ale opět podle zpravodajství: pokud se kluk zamlada výrazně zajímá o balet, asi je pro něj nesmyslem angažmá v armádě. Že by USArmy opět zabodovala s absencí jakékoliv diskriminace sexuální orientace ?

M. Prokop 5.6.2014 10:40

Re: z dnesniho tisku

To říkal Putin, nebo který blb?

M. Prokop 5.6.2014 10:39

Re: z dnesniho tisku

On islamisty zase až tak nepodporuje a z Ruska dělá nepřítele hlavně Putin a jeho imeriální reminiscence.

Mně je Obama hodně protivný, ale budiž i k němu spravedlivé posuzování.

M. Prokop 5.6.2014 10:37

Re: z dnesniho tisku

Zatím nepotřebujeme, to souhlasím. Ovšem, vyhlašovat to nahlas (nejspíše z vnitropolitických důvodů, oba vyhlašovatelé mají jakési problémky) považuji za mimořádnou pitomost, asi něco jako iniciativy Kato Kavana.

M. Prokop 5.6.2014 10:36

Re: z dnesniho tisku

Země, nebo dva socani či exkomouši?

M. Prokop 5.6.2014 10:35

Re: A šlo primárně o Bergdahla?

Ten Zrno uvažuje reálněji.

Ta vaše myšlenka je poněkud ..... odvážná, alternativní, originální .......

V. Novak 5.6.2014 10:15

Psssst! To jsou přece "bojovníci za svobodu",

vy politický negramote! Teroristi se z nich stávají v okamžiki, kdy zaútočí na Američany!

Politicky správně to musíte vidět!

V. Novak 5.6.2014 10:13

A šlo primárně o Bergdahla?

Nepotřebuje si USArmy udobřit taliban, který ovládá průsmyky do Pákistánu, když si teď NATO zavřelo severní a západní cestu z Afghánistánu?

NATO přerušilo spolupráci s Ruskem, Rusko s Kazachstánem a Běloruskem vytvořily EAES, Kyrgyzstán silou-mocou chce do EAES ještě letos - tak zrušil Američanům (NATO) základnu Manas.

A najednou pro odchod z Afghánistánu, ale i pro zásobování vojsk, zbývá pozemní cesta jen přes Pákistán a pohraničí ovládané talibanem...