23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Winton trčí ze záplavy prefabrikovaných hrdinů

I můj cynismus má svoje hranice. Střeží je 105letý chlap v kolečkovém křesle, zachránce 669 dětí, Nicolas Winton. Kdybyste mě přiškrtili, možná bych o něm i napsal, že je inspirativní. Takhle aspoň v jednom textu použiju víckrát slova "dobro" a "dobrý" než za celý poslední rok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 25.5.2014 16:55

Vůbec nechápu Váš argument..

Ale jinak moc zdravím :)))

P. Moravčík 25.5.2014 10:40

Re: Nobelova cena

Ako by mu mohli udeliť Nobelovu cenu? Veď je to položid, preboha!!!

M. Koutný 25.5.2014 8:59

Re: Brilantní,

Čím se liší fanatický věřící od fanatického ateisty???

J. Sova 25.5.2014 8:41

Re: Brilantní,

Peklo asi symbolické nebude. Tady je svědectví o jeho reálnosti:

http://www.tlg.estranky.sk/clanky/23.html

J. Sova 25.5.2014 7:48

Re: Brilantní,

Může to být symbolické. Ale proč to je na tolika místech stále zdůrazňováno s jakousi sadistickou rozkoší.

Nebo to bude třeba úplně naopak - nakonec skončí v pecích ten, kdo je vymyslel.

Kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá.

P. Vítek 25.5.2014 1:21

Re: Brilantní,

Je to mnohem jednodussi a pratelstejsi , nez si myslite p Sovo.A nedivte se vericim,ze s Vami nechteji diskutovat.Kdyz nekomu chybi zrak ,nema cenu mu vysvetlovat ,jak vypada modra.Nebo hluchemu pisnicku o lasce.Ledatak muzikologicky rozbor.

P. Vítek 25.5.2014 1:12

Re: Brilantní,

Pane Sovo celkem zbytecne komentare dnes

J. Anděl 24.5.2014 23:09

Re: Brilantní,

Já bych vsadil stovku na to, že to o pecích je zrovna spíš symbolické. Nicméně počkáme si a uvidíme, ne? :-)

Problém náboženství a víry a debaty o něm je v tom, že každý si představuje trochu jiného Boha. Dokonce i ateisté si každý představují trochu jiného boha, ve kterého nevěří. I proto jsem se na začátku ptal "kterého Boha". Baví-li se nějaký ateista s nějakým věřícím, téměř určitě mluví každý o něčem trochu jiném. To není ani špatně ani dobře, to tak prostě je. O židli se mluví snáz :-). Tedy za předpokladu, že oba u té židle stojí, koukají na ní a tak si mohou být jistí, že mluví o stejné židli. Jakmile na ní jeden sedí a druhý stojí a bolí ho nohy, už ten rozhovor zase ztrácí na objektivitě :-)).

J. Sova 24.5.2014 22:32

Re: Brilantní,

Tak to je radostná zpráva, tedy evagelium, že Wintona žádným oceněním neušpiní.

J. Sova 24.5.2014 22:22

Re: Brilantní,

To jste mě potěšil dvojnásobně.

S těmi pecemi by mě to zajímalo. Třeba se tady objeví někdo, kdo má na Boha přímou linku a bude to vědět. Otázek by byla spousta.

Oni jsou jsou křesťané často velmi agilní, ale jak někdo začne klást otázky, zalezou jak krtci.

J. Anděl 24.5.2014 21:59

Re: Brilantní,

Buďte bez obav, naše civilizace nikomu žádná ocenění nedává a dávat nebude :-).

J. Anděl 24.5.2014 21:56

Re: Brilantní,

Vidím, že jste na Bibli odborník :). Nebo že by google? Ne, já opravdu nebudu házet bezbožníky do pecí. Kdybych to dělal, byl by to pro mě asi dost ošklivý pocit.

Nemohu říct, že nemám s Bohem nic společného, ale nejsem křesťan a zdaleka ne všemu v Bibli rozumím. Velká část Nového zákona se mi líbí a ne všechno chápu doslova, přijde mi poněkud banální staré náboženské texty plné podobenství brát doslova a tím jakoby ukazovat jejich chybnost. Ale podstatně horší mi připadá vzít je doslova coby věřící fanatik a pak se někam vrhnout s bombou.

Co se týče tzv. trestů za hříchy, vyhovuje mi popis karmy coby zákona příčin a následků, kterým si podle něj člověk přitahuje osud odpovídající jeho činům, myšlenkám a přáním. Bůh krutě trestající za špatné vyznání není moje parketa.

Určitě se nedomnívám, že by pan Winton měl jít do pekla za svůj postoj k náboženství.

Ovšem já o tom především nerozhoduji. A poněkud hereticky se domnívám, že o tom nerozhodují ani ve Vatikánu. Mohu-li tedy vůbec být formálně považován za heretika.

J. Sova 24.5.2014 21:45

Re: Brilantní,

Mnohokrát jsem četl a slyšel, že naše euroatlantická civilizace stojí na židokřesťanských základech. Pokud by dávala Wintonovi nějaké ocenění a zároveň mu slibovala za jeho světonázor, že jako koukol bude uvržen do ohnivé pece, pokládal bych to za hanebné farizejství.

J. Sova 24.5.2014 21:16

Re: Brilantní,

Takhle. Já myslel, že to je vaše činnost. Já občas ale létám po nocích, teď již méně.

Tak už nemá cenu se vás ptát, jaký to pro  bude pocit, až budete Wintona házet do ohnivé pece. Myslím za jeho odmítnutí Boha - " ...aby v plameni ohně vykonal trest na těch, kteří neznají Boha, a na těch, kteří odpírají poslušnost evangeliu našeho Pána Ježíše. Jejich trestem bude věčná záhuba daleko od Pána a slávy jeho moci ..." (2 Tes 1,8-9). Nebo: "Týmž slovem jsou udržována nynější nebesa a země, dokud nebudou zničena ohněm; Bůh je ponechal jen do dne soudu a záhuby bezbožných lidí." (2 Pt 3,7). Atd., atd.

To jste mě potěšil, že nemáte s Bohem nic společného. Já bych u pecí na spalování lidí pracovat nechtěl:

Mt 13,39 "Žeň je skonání věku a ženci jsou andělé. Tak jako se tedy sbírá plevel a pálí ohněm, tak bude i při skonání věku. Syn člověka pošle své anděly, ti vyberou z jeho království každé pohoršení a každého, kdo se dopouští nepravosti, a hodí je do ohnivé pece; tam bude pláč a skřípění zubů."

P. Sulc 24.5.2014 20:56

Re: Dobry, Kasparku, ale

Nepotrebuji, v CR neziji a zde je k nicemu.Rozumni lide rozumi, na blbecich vaseho typu zase tak moc nezalezi.

J. Anděl 24.5.2014 20:36

Re: Brilantní,

Přečetl jsem si článek. Myslíte si, že našimi kořeny je americký server Huffington Post? Zajímavá myšlenka.

J. Anděl 24.5.2014 20:11

Re: Brilantní,

Já jsem poslem božím asi tak, jako vy létáte po lese a voláte bojte se mě bojte se.

J. Sova 24.5.2014 19:13

Re: Brilantní,

Toho vašeho. Vždyť jste jeho posel, tak nedělejte hloupého.

J. Anděl 24.5.2014 18:23

Re: Brilantní,

Kterého Boha?

J. Anděl 24.5.2014 18:19

Re: Winton

Souhlasím. Jeho očekávání nesdílím.

J. Sova 24.5.2014 14:22

Re: Brilantní,

Winton se do naší části světa s "křesťanskými kořeny" vůbec nehodí. Žalm 14,1 "Říká blázen v srdci svém: Není Boha." Možná z tohoto důvodu nedostal Nobelovu cenu míru. A já bych byl proto, aby ani žádnou cenu nedostával.

Autor píše: "a navíc: nepodělal se ze sebe". On se hlavně nepodělal z Boha, který jej podle našich "kořenů" odmění peklem

http://www.lidovky.cz/ateisti-skonci-v-pekle-opravuje-papezova-slova-vatikan-pi4-/zpravy-svet.aspx?c=A130527_142038_ln_zahranici_jv

Aby taky ne, když "rozeznal dobro a zlo" a to Boha nesmírně irituje.  Za to byli přece Adam s Evou vyhnáni z ráje.

J. Kanioková 24.5.2014 12:24

Ano, ano, ano..

.

J. Kanioková 24.5.2014 12:21

Brilantní,

tak jako "příběh" pana Wintona.

Takovou nefalšovanou úctu si zaslouží nejspíš jen minimum lidí. O to víc mě štve Zemanův výmysl, je to odporná snaha zviditelnění sama sebe. Neskutečně trapné..

J. Sova 24.5.2014 8:53

Winton

svým světonázorem ukazuje, že k mravnému jednání není potřeba náboženský základ.

"Nevěřím v Boha. Náboženství podněcuje napětí mezi lidmi. Odvádí nás to od odpovědnosti za své vlastní životy".

"Očekávám, že po smrti přijde jen nicota, a děkuji ateismu za to, že mě zbavil všech možných obav."

P. Dvořák 24.5.2014 8:00

Re: Dobry, Kasparku, ale

Pro začátek zkus klávesnici.

P. Sulc 24.5.2014 4:47

Dobry, Kasparku, ale

s temi anglicismy nemusite delat kaspara. Priste to zkuste bez nich, netreba dokazovat, jak jste internacionalni. Kdyz uz tu cestinu mame, tak ji mame take pouzivat tak jak je.

P. Maleček 24.5.2014 4:29

A svou ctihodnost potvrdí když se nenechá zneužít

ChaChá a kdopak že se to chce přiživit a leštit si ego na Wintonově ctihodnosti a kvůli tomu ho nutí přikodrcat se na vozíku z Anglie na pražský hrad, kde ten vyčůránek zpitý nejen svou funkcí zrovna pobývá?

T. Šmilauer 24.5.2014 1:09

Nobelova cena

Nobelova cena za mír ztrácí smysl, když ji nedostal tento člověk, ale B.Obama, J.Arafat, N.Mandela a EU.

Š. Hašek 24.5.2014 0:58

Nicolas Winton

je VELKÝ ČLOVĚK.

Snad ta prozřetelnost ho oceňuje tím, že snad ještě dlouhý čas bude moci číst dopisy, vidět ty zachráněné děti/již dávno dospělé  z Prahy. Lepší pochvala stejně asi v reálném světě není a nedostane se.

Když ho ignorují ti severští oceňovači - aspoň je připomenut (mj.) na prvním peroně Wilsonova nádraží v Praze. Skromně. Hezky.

O. Roldán 24.5.2014 0:24

Dost dobrý článek

Jen bych dodal, že ne každý má možnost rovnou zachraňovat lidi. Sebemenší dobrý čin stojí za to.