28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Jsme naivní?

Vypadá to, že ano. Držíme se české koruny zuby nehty. V koruně tkví naše národní hrdost - hned za Naganem a Jágrem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 22.5.2014 22:24

"Obával bych se, že křivák zůstane křivákem."

A €křivák také křivákem, že, pane Payne?

€ je prostě politický projekt, ekonomicky výhodný snad jen pro Němce.

K. Pavlik 22.5.2014 20:23

Re: Kde chybějí argumenty nastupují pomluvy

Jen tak na okraj. Na Podkarpatske Rusi to pry pracovalo stejne jak dnes vztah mezi Bruselem a Prahou. Dle meho otce tam nesouhlasili kam byly davany dotace a rikaly: Nepotrebujeme skoly, potrebujeme oves pro kone. Podobnost ciste nahodna.

R. Brzák 22.5.2014 19:13

Re: pan autor nepochopil, že EU je ve svých důsledcích Putinovy

Ruská propaganda je primárně cílená na svou vlastní populaci - a té stačí, když připomenou fakt, že Varšavská smlouva je zrušena a do NATO postupně vstupují státy blíže k Rusku. Iracionální pocit ohrožení - ale funguje to.

M. Sedláček 22.5.2014 18:00

Ano,

jste naivní a ještě k tomu blbec. Ovšem nechápu, proč o sobě mluvíte v množném čísle.

J. Kanioková 22.5.2014 17:54

Pravdoláskovní p. Payne je k nečtení už dávno,

v podstatě podobně jako články všech P&L. Jejich absolutní imunita vůči realitě je pověstná..

A dole zase o euru - Euro je POLITICKÁ měna, ne ekonomická. Proto ničí prosperitu Evropy.

Eunie je nejmocnější lobistická agentura pro neefektivnější využití dobytých území.

J. Babička 22.5.2014 17:50

Re: pan autor nepochopil, že EU je ve svých důsledcích Putinovy

No o vojenske sile Evropy si neni mozno delat ilusi. Jenze v ruske propagande je NATO ohrome nebezpecny militantni kolos, ktery smrtelne ohrozuje Rusko.

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Analytik-Chelemendik-Rusko-a-Cina-maji-silu-znicit-USA-Ty-maji-plan-na-valku-ktera-muze-zasahnout-i-Cesko-319611

M. Sedláček 22.5.2014 17:48

Re: Kde chybějí argumenty nastupují pomluvy

Nezatočíte. S Vaší mentální výbavou určitě ne.

P. Vaňura 22.5.2014 17:47

Re: pan Payne občas píše nesmysly

ČNB tady dala impuls proč přijmout euro, jaký snad naši eurohujeři nemohli přát...

J. Kanioková 22.5.2014 17:47

a NEJSOU to bráchové !

Já si to donedávna myslela (už nevím proč) a pokaždé žasla, jak mohou být v jedné rodině takové rozdíly.

M. Sedláček 22.5.2014 17:46

Re: Sluníčko Rouček v přestrojení?

+1

Skvěle jste ten výblitek shrnul.

K. Pavlik 22.5.2014 16:45

Re: Kde chybějí argumenty nastupují pomluvy

Problem je hlavne pro firmy ktere vyvazi nebo dovazi. Dovoz se projevi na cenach v obchodech. Krome jineho firmy musi platit silu navic ktera odhaduje kurs koruny za tyden az za pul roku nebo platit za koupeni option na burze a pak prirazi neco navic.

R. Brzák 22.5.2014 15:10

pan autor nepochopil, že EU je ve svých důsledcích Putinovy

spojencem.

Ekonomicky EU díky regulacím i dotační politice pomalu ale jistě ztrácí konkurenceschopnost. Stalo se zvykem spoléhat se na "ty nahoře" v Bruselu a na USA. Politici jednotlivých států EU tak dlouhodobě neakcentují význam vlastní obrany a svým občanům slibují nesmysly typu společná armáda EU, přičemž všichni jsem v NATO, které funguje jen díky vedení zámořského hegemona - a snižují výdaje na obranu. Ostatně socialistické pořádky v EU vyžadují takový podíl ze zdaňovaných peněz, že na obranu opravdu nevyjde. Nespokojenost občanů, kteří chtěli společný trh a volný pohyb pracovníků a dostali souboj o dotace a politickou korektnost, pak snadno využije k propagandě miláček Ruska. Jen rovnocené hrdé národní státy, spolupracující ale sebevědomé a sebeodpovědné, spolčené ve vojenské obranné alianci, dokáží hrdě bránit své hranice - a nebudou se jen dožadovat intervence ze zámoří. Protože to budou jejich občané, kdo budou držet v ruce zbraně - kteří budou milovat svou vlast do té míry, že pro ni nasadí i svůj život.

J. Vyhnalík 22.5.2014 14:15

Re: Dobrý Bože

Jak už bylo zmíněno, je třeba rozlišovat mezi Janem a Jiřím. Jan píše takovéto "fundované" články. Jiří kandiduje za SSO.

J. Vyhnalík 22.5.2014 14:09

Re: Kde chybějí argumenty nastupují pomluvy

Jenže všichni byli smířeni s tím, že rozvinutější oblasti státu budou dlouhodobě dotovat ty méně rozvinuté. Přesto byla nezaměstnanost na Podkarpaské Rusi i na Slovensku velká a lidé odtud utíkali za prací.

Dnes mají jižní státy eurozóny obří nezaměstnanost a němečtí politici mají plné ruce práce s tím, jak před voliči zakrýt to, že jih dotují. Samozřejmě, že na tom Německo vydělává tím, že má vyšší zaměstnanost, ale to sebou přináší neefektivitu a obrovské náklady, jak finanční, tak politické.

M. Šejna 22.5.2014 14:03

Re: pan Payne občas píše nesmysly

ano, jistě. Nebyt devalvace koruny, byl by rozdíl mezi českou a slovenskou mzdou ještě větší.

A kdybychom už měli euro, tak by ČNB takový zákrok udělat nemohla.

J. Vyhnalík 22.5.2014 14:02

Re: Kde chybějí argumenty nastupují pomluvy

Run na měny "developing countries" jsme zažili ve druhé polovině 90. let, kdy exguvernér ČNB Tošovský názorně předvedl svoji nepřipravenost a panickou reakcí poškodil celou naší ekonomiku. Od té doby si na podobné akce dává ČNB pozor. Samozřejmě je možné jakoukoliv měnu rozkymácet, ale je problém to udělat tak, aby se na tom dalo vydělat. Útočník riskuje, že jeho peníze nakonec přetečou na účty obránce.

Eurozóna sdružuje země s astronomickým zadlužením a vzhledem k vnitřní nerovnováze znamená nutnost neustálých vnitřních vyrovnávacích mechanismů, které přerozdělují miliardy mezi různými zeměmi. To je potenciálně velmi nestabilní a rizika jsou obrovská.

Jak už jsem naznačoval, eurozóna by měla smysl, pokud by sdružovala ekonomicky homogenní země a i pak by byla otázka, zda výhody společné měny převáží vnitřní rozpory mnohonárodnostního státu.

M. Šejna 22.5.2014 14:01

pane Schlägele

Většina zaměstnanců pracuje v soukromém sektoru. Soukromý sektor platí mzdy podle toho, jak se ekonomice daří a nikoli podle rozhodnutí ÚV KSČ, nebo ÚV ODS, či ÚV ČSSD. Takže když pravicové vlády poslaly postupně českou ekonomiku do poklesu, průměrná mzda na to musela reagovat.

Ale bude líp, to si pište, i když to nebude ladit s Vašim ideologickým pohledem na svět.

J. Vyhnalík 22.5.2014 13:49

Re: Kde chybějí argumenty nastupují pomluvy

Ten guvernér ČNB zvýšil růst HDP pro rok 2014 o 1,5-2 % oproti situaci kdyby nedělal nic. Jinými slovy zajistil, že letos naše ekonomika vůbec nějak poroste.

Problém je v tom, že kurz eura určuje průměrná úroveň konkurenceschopnosti a zadlužování v celé eurozóně, ale naše ekonomika je kriticky závislá na vývozu zejména do Německa a i mimo Německo musí být schopná konkurovat německým exportérům. EU dnes Německo kritizuje za "nepřiměřenou" konkurenceschopnost, jinak řečeno za to, že euro je pro Německo podhodnocené a Němci tak vytlačují konkurenci z trhu. To znamená, že akce ČNB byla nezbytnou reakcí na vnitřní nerovnováhu eurozóny.

Z. Rychlý 22.5.2014 13:38

Pan Jan Payne zapomněl na

hlavní argument proč je přijetí € riskantní.

Přijetím eura ztrácíme možnost ovlivňovat kurs naší měny. Pokud budou ekonomiky různých států stejně silné, nic se neděje, euro může klidně být. Dokonce pokud bude naše ekonomika silnější, než těch ostatních, můžeme z toho profitovat (Německo).

Pokud ovšem bude naše ekonomika slabší, pak devalvace je normální nástroj, jak zabránit řeckému (španělskému, ..) scénáři. Tyto země jsou díky euru totálně zničené na desetiletí. Nikdy ho neměly přijmout. Můžeme si zafandit a říct, že nejsme ani Řecko, ani Španělsko, ale ..

Pan Jan Payne je brepta  (jak tu již zaznělo)  na úrovni Jelínka a Roučka.

J. Plzák 22.5.2014 13:13

Je vidět, že pan Payne

na těch bytových seminářích moc pil: ...Breivik ve svých výplodech ostatně na jmenované a také například na Rogera Scrutona navazuje přímo...

A na následky trpí ještě dnes.

S. Donát 22.5.2014 12:27

Účelová lež hned v druhém odstavci,

dál číst netřeba. Podle ostatních komentářů jsem o nic nepřišl :)

J. Sova 22.5.2014 12:06

Re: Záměna autorů

"bytových seminářů zaměřených na filosofii a teologii"

http://jep.cls.cz/payne.html

P. Vaňura 22.5.2014 11:27

Pane Payne, VŠECHNO JE JINAK

Příčinou skoro všeho zla je OPRAVDU EU. A to ne EU z principu, ale ta garnitura, která jí v současné době vládne. Le Pen, Wilders, Farage a další mají pravdu, když nechtějí politickou korektnost ani přistěhovalce z třetího světa. Nemají pravdu, když chtějí stavět nějakou bariéru mezi EVROPSKÝMI NÁRODY, ty se ve skutečnosti potřebují spojit proti SPOLEČNÉMU NEPŘÍTELI, kterým je mimo jiné i současné vedení EU.

EU může být dobrá pokud povede k sjednocení evropských zemé za účelem obrany naší TRADIČNÍ CIVILIZACE. Ta tradiční civilizace má ovšem PŘEDNOST před nějakou EU a mnozí nevidí jinou cestu, jak se nepřátelů naší civilizace, kteří EU fakticky ŘÍDÍ, zbavit jinak, než odchodem z EU...

P. Čulík 22.5.2014 10:38

Re: Kde chybějí argumenty nastupují pomluvy

Motáte to páté přes deváté. Zlomyslný magnát a guvernér. Ten guvernér provedl diskutabilní krok, ale rozhodně neznehodnotil korunu na 40 Kč za Euro.

J. Fleiszner 22.5.2014 10:35

Re: Sabotáž ???

Myslím, že to udělal Neff schválně.

J. Fleiszner 22.5.2014 10:34

JAN nebo JIŘÍ?

Uf, já jsem měl problém to dočíst. Ten článek je na pár facek! Rozporovat jednotlivé nesmysly je asi zbytečné, protože i milovník EU-RVHP musí vědět, že jsou to jen plytké plky, které se ani trošku nedotýkají skutečných problémů s EU.

J. Kuka 22.5.2014 10:16

Re: pan Payne občas píše nesmysly

Ona je to jen hra s cisly . Treba po zakroku CNB proti korune se ze dne na den "ucetne" snizila prumerna mzda v Cr o 6% . Ma to asi stejnou vypovidaci hodnotu jako modla novinaru , zmena HDP.

Ś. Svobodová 22.5.2014 10:15

Re: Kde chybějí argumenty nastupují pomluvy

Ani to nemusí být zlomyslný magnát. Stačí guvernér ČNB. Vloni. Už nepamatujete?

Ś. Svobodová 22.5.2014 10:10

Re: Záměna autorů

Nejste sám. Už po první větě, jsem si musela také autora ověřit :-)

K. Frauknecht 22.5.2014 10:10

???

Když vám něco nedojde nemusí to být chyba České pošty!