25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Bez dotací

Korupce je pokus, aby svobodnou soutěž nevyhrál ten nejlepší. Stejně tak každá dotace je pokusem dosáhnout toho, aby nevyhrál ten nejlepší. Protože ti, kdo bojují proti korupci, zároveň zpravidla podporují a obhajují dotace, nemohou nikdy ničeho dosáhnout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 23.5.2014 18:17

Výborná myšlenka!

Dotace i hospodářská korupce (úředníků a politiků) skutečně deformují trh tím, že zabraňují zaslouženému úspěchu toho, kdo je nejlepší. Souvisí spolu i tak, že dotace jsou obvykle získávány pomocí korupce a jako prostředek (EU-)korupce jsou obvykle záměrně používány.

Dotační forma korupce je mnohem nebezpečnější, než korupce realizovaná občany státu, protože má nesrovnatelně větší prostředky a je prakticky beztrestná. Korupce realizovaná občany, je důsledkem byrokratického rozhodování o občanech.

Omezením tohoto rozhodování, lze proti ní pochopitelně bojovat účinněji, než represí, protože ta je nákladná, zkorumpovatelná a nepostihuje to podstatné, tedy nákladnou neefektivnost zbytečného úředního rozhodování!

Naprosto nejnebezpečnější je korupce voličů, nabídkou možnosti, stát se sociálními, či dotovanými "zelenými" parazity, tak jak ji provádí současná "nová EU-levice" a samozřejmě korupce našich politiků působením cizích států, či přímo EU-byrokracií (t.zv. EU-hujeři).

B. Rybák 23.5.2014 17:27

Re: pro pana Sovu a další pochybující o významu Kristova odkazu

Myslíte, že z "miluj bližního svého jako sebe samého" nevyplývá kromě mnoha jiných pozitivních věcí např. i to, že "otroctví" je nepřijatelné?

Myslíte, že měl Ježíš zakazovat např. rodičovské pohlavky ?

B. Rybák 23.5.2014 17:15

Re: pro pana Sovu a další pochybující o významu Kristova odkazu

Souvislost se svobodou je evidentní. Toho, kdo považuje morální zásady (tedy loajalitu vůči své společnosti) za "svůj zákon", nemusí společnost hlídat, protože jeho chování nezávisí na tom, jestli ho jiní lidé vidí, nebo nevidí.

Za svůj nepřekročitelný zákon považuje morálku (pouze) člověk věřící, protože "ON" ho vždy vidí. Pokud jeho víra je (pokud možno původní) vírou křesťanskou, bude jeho společnost humánní (ke všem lidem) a bude se progresivně vyvíjet, protože k lásce k bližnímu je potřeba poznání prostředků jak tuto lásku realizovat!

B. Rybák 23.5.2014 16:48

Re: pro pana Sovu a další pochybující o významu Kristova odkazu

Máte pravdu, že přikázání "miluj bližního svého jako sám sebe" vyjadřuje podstatu křesťanství a bylo spolu s láskou k Bohu za nejdůležitější označeno např. podle ev. Markova samotným Ježíšem. Každý může toto přikázání chápat v trochu jiném kontextu (proto bylo původní křesťanství nejenom nejhumánnější, ale i nejsvobodnější ze všech náboženství)!. Nesmí ale tento svůj kontext vnucovat jiným!

B. Rybák 23.5.2014 16:13

Re: To není schizofrenie

Ano! On se přece bez dotací nikdy neobešel! Nějaké EU-dotace jako "jidášský groš" za své "vlez-do-bruselství" tato vláda (tedy i Babiš) určitě dostane. S s spolu počtem kriminalizovaných politických odpůrců to bude to jediné, co ze svých volebních slibů tato vláda splní!

M. Sedláček 22.5.2014 17:52

Re: Hrdá cedule "Bez dotací z EU"

To byste rozhodně měli! Dal bych Vám určitě přednost před "postaveno z nakradených peněz" (tzn. dotací).

R. Brzák 22.5.2014 16:38

Re: pro pana Sovu - kontexty

Snad se Vás nedotknu - ale Vy že jste nevěřící? V mém chápání jsme oba věřící přibližně ve stejné věci (a to Vás znám jen podle Vaší touhy diskutovat a přesvědčovat svého bližního svým názorem, nikoliv klackem). Ostatně, formální stránka je obecně ve věci víry přeceňována - daleko důležitější je, jak žijeme, protože tím nejvíce oslavujeme boha - tedy všechno.

J. Sova 22.5.2014 16:16

Re: pro pana Sovu - kontexty

Nevěřícím Ježíš zapověděl podobenstvím porozumět. Tady bude asi ta příčina nedorozumění.

Proč to tak chtěl mně uniká. Asi proto, že jsem nevěřící.

Tedy nekonečná smyčka.

R. Brzák 22.5.2014 14:38

pro pana Sovu - kontexty

kontextem je i Mt.6,33 - "Hledejte především jeho království a spravedlnost, a všechno ostatní vám bude přidáno."

Základním kontextem je ale láska - ve výroku, který jsem tady již popsal. Láska je opakem strachu - takže když čteme Vámi uváděné věty, znamená to pro mne - nepodléhejte svým obavám a s láskou žijte, jak dokážete nejlépe, ve světě, který je bohem naplněný, protože bůh - to je svět sám se všemi atomy včetně nás samotných. Hledejte jeho království - tedy budujte ho svojí pílí, svým životem - a chcete-li žít, budete-li životu odvádět svou píli, nemusíte mít strach, neboť bůh - svět - je plný příležitostí a bohatství, kterým se nasytíte.

K Lukášovu 14,23 - pokud Vám nestačí základní a nevyvratitelné - "miluj bližního svého jako sebe samého" - pak se jen chytáte slovíček. Ježíš vyřkl mnoho různých příběhů a slyšelo je mnoho různých uší - a Vy na základě jednotlivých vět soudíte - nehledě na možné zkreslení posluchačem, přepisovačem, církevním upravovačem. Navíc, Ježíš byl člověk - takže pokud přímo nevyzval k boji se zbraní v ruce proti všem nepravostem, hledejte vysvětlení v historickém kontextu.

R. Brzák 22.5.2014 14:27

Re: Která že to Bible?

kontextem je i Mt.6,33 - "Hledejte především jeho království a spravedlnost, a všechno ostatní vám bude přidáno."

Základním kontextem je ale láska - ve výroku, který jsem tady již popsal. Láska je opakem strachu - takže když čteme Vámi uváděné věty, znamená to pro mne - nepodléhejte svým obavám a s láskou žijte, jak dokážete nejlépe, ve světě, který je bohem naplněný, protože bůh - to je svět sám se všemi atomy včetně nás samotných. Hledejte jeho království - tedy budujte ho svojí pílí, svým životem - a chcete-li žít, budete-li životu odvádět svou píli, nemusíte mít strach, neboť bůh - svět - je plný příležitostí a bohatství, kterým se nasytíte.

J. Sova 22.5.2014 14:02

Re: pro pana Sovu a další pochybující o významu Kristova odkazu

Ježíš je v souladu se svobodou?

Neřekl ani slovo proti tehdejšímu otrokářskému řádu, nenamítá nic proti tomu, že sluhu (otroka) je možné bít.

Lk 14,23 "Pán řekl služebníku: ‚Vyjdi za lidmi na cesty a k ohradám a přinuť je, ať přijdou, aby se můj dům naplnil."

Kdybyste byl nucen něco činit, pokládal byste se za svobodného?

R. Brzák 22.5.2014 13:44

Re: pro pana Sovu a další pochybující o významu Kristova odkazu

Pročetl jsem Vaše příspěvky níže -

souhlasím, že náboženství často jsou v rozporu se svobodou - ale víra a svoboda "jdou ruku v ruce".

Ayn Randová - souhlas. Avšak Ježíš - miluj bližního svého jako sebe samého - je s ní v souladu. Já budu volit SSO - jestli jsem příslušník církve - hádejte. Jsem však nejvíce křesťan, jak dokážu.

R. Brzák 22.5.2014 13:36

Re: pro pana Sovu a další pochybující o významu Kristova odkazu

Tak, jak čtu Matoušovo evangelium a pod základním prizmatem Kristových činů a zejména stěžejního - miluj bližního svého jako sebe samého - tedy zodpovědné lásky - mi ten kontext vychází. Toto je dle mého názoru křesťanství - ne kříž, ale láska.

J. Sova 22.5.2014 13:35

Re: Která že to Bible?

Je geniální v tom, že kontext je právě opačný, než jak zní věta?

Svobodní jsou zajímavý mix. Od militantních ateistů (Jan Werner je předseda Občanského sdružení ateistů) až po křesťany.  Určitá část členů SSO vyznává filosofii Ayn Randové. Malá ukázka:

http://www.aynrand.cz/view.php?cisloclanku=2006052801

Chtěl bych vidět křesťana, který by se pod to podepsal. Křesťané se mně nějak do SSO nehodí. Náboženství nemá nic společného se svobodou.

V. Němec 22.5.2014 13:21

Re: Která že to Bible?

Na rozdíl od vás budu Svobodné volit, ale právě jste názorně demonstroval, že v bibli každý najde tu "svou" pravdu" - podporu svého přesvědčení - v tom je bible geniální.

J. Sova 22.5.2014 12:36

Re: pro pana Sovu a další pochybující o významu Kristova odkazu

Mohl byste napsat, kde jste se toto v Bibli dočetl, tedy odkud jste vzal ten "kontext"?

T. Navrátil 22.5.2014 12:23

Hrdá cedule "Bez dotací z EU"

Určitě jste si všimli, že u mnoha nesmyslných projektů (silnice odnikud nikam apod.) je umístěna pyšná velká cedule "Vybudováno z dotací EU" - vlastně je to taková povinná reklama na EU.

Naproti tomu: naše firma vyvinula celou řadu výrobků BEZ dotací z EU, například úsporné osvětlení schodišť v panelácích, které vrátí investici za 2,5 roku. Vlastně bychom měli ke každému vypínači dávat ne moc drahou, ale hrdou ceduli "Vybudováno bez dotací".

Dotace jsou zlo, s tím souhlasím.

J. Sova 22.5.2014 12:20

Re: Která že to Bible?

"...se jen vyhýbá své vlastní povinnosti být odpovědný vůči svému životu..."?

 Mt 6,31 "Nemějte tedy starost a neříkejte: Co budeme jíst? Co budeme pít? Co si budeme oblékat? Po tom všem se shánějí pohané. Váš nebeský Otec přece ví, že to všechno potřebujete."

Jistě napíšete, že je to vytržené z kontextu.

J. Schwarz 22.5.2014 12:19

Sport funguje,

pokud je jeho smyslem ověřit si své schopnosti v konfrontaci s jinými. Vědět, že běhám mizerně a nechat se oslavovat za stovku za 9.7s by asi nikomu moc radosti neudělalo. Ovšem shrábnout za to sto milionů - to už je jiná káva! Protože potom se už vlastně nesoutěží v tom kdo je jak rychlý ale v tom kolik kdo vydělá. A to je úplně jiná disciplína...

R. Brzák 22.5.2014 12:08

pro pana Sovu a další pochybující o významu Kristova odkazu

Zde není třeba, aby jste získával navrch vytrháváním vět z jejich kontextu (ani těch Ježíšových z Matoušova evangelia), to ponechte novinářům. Budu s Vámi polemizovat o významu Ježíšova odkazu pro každodenní řešení problémů.

Celá 5.kapitola Mt. ev. popisuje Ježíše – filozofa, jenž na příkladech ze života nabádá své následovníky k sebezdokonalování prostřednictvím lásky k bližním (kterými míní všechny bytosti), až k dosažení božskosti. Základ jeho kázání je tedy – „miluj bližního svého, jako sebe samého“ (Mt22,39). Nutně musím aplikovat tuto optiku na další řečené.

Jestliže za mnou přijde můj bližní a řekne mi – pojď se mnou jednu míli, budeš mi nápomocen – pak mu pomůžu, pokud mám k němu závazek, jenž této službě odpovídá (může to být dluh, nebo přátelství), a pomohu mu dvojnásob – jestliže se i on chová jako můj bližní (ač jím je, byť tak nekoná). Pokud ale uvidím, že moji službu neoceňuje, nutí mne k ní násilím, chce po mně něco, co zvládne sám a takto se jen vyhýbá své vlastní povinnosti být odpovědný vůči svému životu – pak se zamyslím, jestli bych chtěl já sám zůstávat nezodpovědným, závislým na druhých i ve věcech, které jsou v mých silách. Musel bych si odpovědět, že mám-li rád sám sebe – a tudíž si přeji pro sebe dobrou budoucnost – nemohu chtít zůstat závislým na druhých (jako dítě na svých rodičích). Miluju-li tedy svého bližního, poté, co vidím, že moje služba jemu by byla ve smyslu jeho osobního rozvoje k odpovědné a samostatné bytosti kontraproduktivní, ve jménu mojí lásky k němu budu mu nápomocen tak, že s tímto odůvodněním a s vyjádřením své lásky mu „svůj plášť“ nenechám.

R. Brzák 22.5.2014 12:07

Re: Která že to Bible?

Zde není třeba, aby jste získával navrch vytrháváním vět z jejich kontextu (ani těch Ježíšových z Matoušova evangelia), to ponechte novinářům. Budu s Vámi polemizovat o významu Ježíšova odkazu pro každodenní řešení problémů.

Celá 5.kapitola Mt. ev. popisuje Ježíše – filozofa, jenž na příkladech ze života nabádá své následovníky k sebezdokonalování prostřednictvím lásky k bližním (kterými míní všechny bytosti), až k dosažení božskosti. Základ jeho kázání je tedy – „miluj bližního svého, jako sebe samého“ (Mt22,39). Nutně musím aplikovat tuto optiku na další řečené.

Jestliže za mnou přijde můj bližní a řekne mi – pojď se mnou jednu míli, budeš mi nápomocen – pak mu pomůžu, pokud mám k němu závazek, jenž této službě odpovídá (může to být dluh, nebo přátelství), a pomohu mu dvojnásob – jestliže se i on chová jako můj bližní (ač jím je, byť tak nekoná). Pokud ale uvidím, že moji službu neoceňuje, nutí mne k ní násilím, chce po mně něco, co zvládne sám a takto se jen vyhýbá své vlastní povinnosti být odpovědný vůči svému životu – pak se zamyslím, jestli bych chtěl já sám zůstávat nezodpovědným, závislým na druhých i ve věcech, které jsou v mých silách. Musel bych si odpovědět, že mám-li rád sám sebe – a tudíž si přeji pro sebe dobrou budoucnost – nemohu chtít zůstat závislým na druhých (jako dítě na svých rodičích). Miluju-li tedy svého bližního, poté, co vidím, že moje služba jemu by byla ve smyslu jeho osobního rozvoje k odpovědné a samostatné bytosti kontraproduktivní, ve jménu mojí lásky k němu budu mu nápomocen tak, že s tímto odůvodněním a s vyjádřením své lásky mu „svůj plášť“ nenechám.

V. Němec 22.5.2014 11:36

Re: Která že to Bible?

V bibli vždy najdete to, co najít chcete. :-) Už proto nemá "bible v ruce" žádný efekt.

J. Sova 22.5.2014 10:24

Re: Která že to Bible?

No právě. Žadatele o dotace by měl pan Payne podporovat, být pro ještě více dotací.

Mt 5,41 "Kdo tě donutí k službě na jednu míli, jdi s ním dvě. Kdo tě prosí, tomu dej, a kdo si chce od tebe vypůjčit, od toho se neodvracej."

Lidé žádají dotace a on je nechce dát?

K. Frauknecht 22.5.2014 9:53

Článek dobrej

Bohužel jsou voliči, kteří pro stromy nevidí les (no, spíš nechtějí vidět :-)). ANO volím, protože on ten Babiš s "nima" zatočí :-))).

Já fakt nevim co jim vlastně "oni" udělali (ekonomická situace je v ČR nejlepší za posledních 100 let!!!), ale naprosto přesně vím o co Burešovi jde.

V. Němec 22.5.2014 9:15

Re: Která že to Bible?

Nemyslím, že by záleželo na tom, co má člověk v ruce, spíš je důležité, co dělá.

P. Zeman 22.5.2014 8:46

Re: Která že to Bible?

Vy si poněkud pletete dotace a solidaritu ;-).

A. Sekanina 22.5.2014 8:32

Čím víc úředníků,

tím víc natažených pazour pro úplatek. Řešením je radikální omezení státní správy a bohapustého úřadování vůbec.

J. Sova 22.5.2014 8:20

Re: Která že to Bible?

Pan Payne cituje Bibli a další větě napíše: "Proti negativním hodnotám je nutné postavit pozitivní."

Zde si mohl vzpomenout na jiný citát: "Neodporujte zlému" (Mt 5,39).

Pan Payne je jedna z příčin proč nemohu volit Svobodné. Problémy tohoto světa nelze řešit s Biblí v ruce.

A. Bocek 22.5.2014 8:15

Dotace jsou Ďáblův Dar .

vždy zlikviduje obor, který byl dříve fungující. Například stavebnictví už neumí  fungovat bez Zelené úsporám , zemědělství bez Zelené nafty ,  úklid obce bez VPP......

V. Němec 22.5.2014 8:07

Re: Která že to Bible?

Když jsme u souvislostí.... Pan Payne hovoří o soutěži podnikatelů, tam čeká, že vyhraje ten nejlepší, nikoliv o závodech vozíčkářů...