26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

ROZHOVOR: Václav Klaus pro týdeník Ekonom

Současnou Evropu kritizujete jako superstát, jehož existenci vůbec není proč slavit. Co by tu ale mělo nebo mohlo - v kostce - být jiného?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Baldova 6.5.2014 3:51

Ano,ale o poctivosti pana klause

Nemuze byt ani reci pane Rybaku

B. Rybák 6.5.2014 0:26

Re: Co od Klause nemuzeme cekat

EU svou arogantně byrokraticky prováděnou integrační politikou vyprovokovala vznik nacionálních hnutí (stran) a ty mají odlišné problémy protože hájí zájmy svých národních států a těžko se proto podřídí někomu jinému (z EU, tedy ani V.K.).

Islám je náboženství (které má několik zcela odlišných "škol") a islamismus je politika, jejíž jednotná definice vůbec neexistuje a proto je velmi zvláštní jakou "pyramidu" stavíte na jediné, v daném textu zcela vedlejší větě pana profesora V. Klause.

Pod islamismem si já představuji zneužití imigrovaných muslimů "novou" západní levicí jako prostředek pro likvidaci demokratického kapitalismu (křesťanských hodnot). Někdo jiný si pod tím může představovat vojenské nebo teroristické zneužití sunnitů nebo šíitů proti státům v nichž mají moc ti druzí z nich někdo jiný zneužití jedněch nebo druhých proti státům nemuslimským!

Islámská civilizace byla už dávno křesťanskou civilizací poražena. Islám je neschopný společenského, vědeckého a technologického vývoje, je neschopný se sjednotit a jeho "znovuzrození" a zneužití jako "pátá kolona" proti světové demokracii je ostudným a pro hodnoty západní civilizace nebezpečným produktem západní levice!

B. Rybák 5.5.2014 22:38

Není co dodat:

Děkuji panu profesoru V. Klausovi za poctivý (a proto i velmi statečný) realistický rozbor politiky EU.

V. Vaclavik 5.5.2014 14:37

Co od Klause nemuzeme cekat

"abych se chopil jakési organizace, která by tyto [Euroskepticke] strany zastrešila. Abych tu v Praze pred evropskými volbami usporádal velkou konferenci. ------- K ní ale zjevne nedojde…. -------- Dovedete si predstavit ty výkriky našich prounijních médií? Navíc jsem si uvedomil, že bych temto politiku zacal nekteré jejich názory rozmlouvat."

Zdraham se uverit tomu co tu ctu, ze medialni odpor je duvodem, proc se takova konference nebude konat. A neni divu, ze pan Klaus se neciti na rozmlouvani nazoru jinych, kdyz sam si sve nazory rozmluvit neda, ani je sam nezmeni.

Mam na mysli tu zalezitost 'islamu vs islamismus' - pan Klaus si to takto zaskatulkoval a neni schopen videt, ze islamske nabozenstvi je dodnes velice zive nabozenstvi, na rozdil napriklad od krestanstvi, ktere v dobach sve slavy take melo svuj 'krestanismus', ktery vedl krizacke vypravy atd. atd. Take tam by se dalo argumentovat, ze je (bylo) mylne byt proti krestanstvi, ze mame byt proti krestanismu, ktere je puvodcem onoho zla...

Jenze takovy argument, ci nahled, uplne opomiji fakt, ze s opadnutim naruziveho krestanstvi (dnesni krestane jsou jiz jen pouhym stinem nekdejsich krestanu, protoze jsou civilizovani) zmizel i ten krestanismus - protoze ten byl vyhonkem krestanstvi, toho mirumilovneho krestanstvi, a kdyz krestanska vira ochladla, zmizel i ten zly krestanismus. 

A bohuzel, islamske nabozenstvi je dodnes stale velmi zive, a proto ten jeho zly vyhonek islamismu je take zivy. Nelze oddelovat islam od islamismu - dokud civilizacni postup nezpusobi vychladnuti islamskeho nabozenskeho fanatismu, byt mirumilovneho, bude tu s nim i ten jeho vyhonek islamismu. Islam je pro Evropu nedobry, protoze je to stale velmi zive nabozenstvi, kde zive znamena, ze jej jeho stoupenci berou smrtelne vazne, a to nejen v duchu, ale i v cinech. Krestanstvi uz radu stoleti takove neni. Proto je pomylene otevrit islamu dvere do Evropy.

P. Rajman 5.5.2014 12:40

Re: paní Hájkové

Proto posilují buď levicové strany nebo strany vedené lidmi, kteří v bolševickém Česku nevyrůstali.

P. Rajman 5.5.2014 12:34

paní Hájkové

Žádný jednotný národ neexistuje přes vehementní snahu českých nácků ani v Česku. 

Učíme se zde žít jako lidé (pokud stát respektuje práva jednotlivců pak

také jako občané). Na úrovni Evropské unie je to pak stejné jako např. 

na úrovni Plzeňského kraje. Kdybychom byli jeden národ, nebyli by obyvatelé jedné části (např. jižní Moravy nebo Moravského Slezska nekdo to může videt jinak) preferováni v politických funkcích před jinými obyvateli (např. severních a sevrozápadních Čech). Centrum (Praha) cítí potřebu se podbízet "specifickým" ragionům a v jiných nechat bujet lumpárny.

P. Vítek 5.5.2014 12:12

Re: Ještě P.S.: Prosím Vás, a kdy už padne to euro ?

pro vas hermafrodity je eu raj.Tam je taky vsechno jaksi ani tak ani tak.Ani kapitlismus ani komunismus,takze soukromnici vykradaji a ovladaji stat.

P. Vítek 5.5.2014 12:08

Re: Obhajoba zločinců-nic víc

Brzdi dedo!Za komancu uz bys pozitri lepil pytliky.

P. Vítek 5.5.2014 12:05

Socialismus je blbost-rika ekonom IVAN Mladek

je to systemove naprosty nesmysl.Pokud totiz v retezu presunu penez a zbozi je jeden clanek,ktery nema zadnou(hlavne hmotnou)odpovednost.Tzn nejaky politik nebo statni urednik,ktery ziskal tuto prvavomoc jen slibovanim pecenych holubu zavislym volicum.Temer vzdy si prikrade,protoze je jinak neschopnej(jinak by podnikal a byl svobodnej) a za 4 roky to musi stihnout.Ohlidat se to neda-andele vymreli.

P. Vítek 5.5.2014 11:51

Re: Vážné by to bylo,

To se jeste uvidi HOLOUBKOVE!

P. Rajman 5.5.2014 10:45

Re: Vážné by to bylo,

, pokud by Klausovci získali ve volbách nějakou významnější podporu. Jinak jde spíš o výlet do nedávné historie.

Š. Hašek 5.5.2014 9:56

Re: Jo, dobrej článek

"co s tím"

Jak řekli několikrát chytřejší (než já) - změna v plánech EU nastane, až "budeme čučet na neevropu kolem", jako my jsme čučeli na širý demokratický svět (z toho neustálého budování v RVHP).

A jen se modlit, aby křupnutí "nebylo veliký". A aby to neřešila již šaríja.

Š. Hašek 5.5.2014 9:49

Re: Jo, dobrej článek

Nelze srovnat. Nevstoupíš do stejné řeky.

Jako takový nostalgický/naivní zastánce starého R-U (pan Vlk jistě poposedl) bych měl zřejmě fandit EU. Ale v žádném případě nelze. EU má/používá (po více než stoletém odstupu) taková donucovací opatření (ač se to nezdá, třeba v pokřivování trhu, měnové a rozpočtové politice), které by Františka Josefa 1. a říšskou radu ani ve snu nenapadly.

Tehdy to byla centralizovaná a jistě "echt donucovací " monarchie, ale platilo má dáti - dal. A fyzikální zákony (zjednodušeně) by si vůbec (!!!!!) parlament nedovolil hlasováním měnit. To dnes (v kolosální nadutosti brusele) lze velmi snadno pouhou směrnicí.

Velice zjednodušeně podáno. A tak R-U je pro mě takovou "mojí" zemí při cestování a učení se "rodným jazykům".

Z. Švrček 5.5.2014 9:34

Ať si bruselanti kvičí jak chtějí

jasně se ukazuje již nyní  (těm, kdo mají aspoň nějakou chuť a schopnost vidět a nezapomněli na leta reálného socialismu) a čas jistě ještě jasněji ukáže, že má ten "dědek zatracená" zase pravdu. Bohužel.

Š. Hašek 5.5.2014 9:32

Re: Dost rozumné.

Stačí porovnat se slavnostním projevem Roučka.

Ale vlastně vůbec nelze srovnávát. To mi jen tak ujelo.

K. Frauknecht 5.5.2014 9:31

Jo, dobrej článek

a Vaše poslední věta taky. Nemyslím "poprask" (ten bude jen pro jméno autora :-)), myslím "co s tím".

Obávám se, že to bude jako s koncem R-U monarchie - rozbít a stavět znova (škoda!). Nebo myslíte, že to pujde jako: "Pane Barroso, tohle už nám nedělejte." :-))?

K. Janyška 5.5.2014 9:31

Sakra, zkraťte to. EU je sprostým zločinným socialismem.

Že vy tomu nakonec nerozumíte ? Dzp.

J. Hejna 5.5.2014 9:31

Re: to: p. RAJMAN

Raději košili nežli kabát.

Š. Hašek 5.5.2014 9:08

Dobrý článek.

A smutné je, že "reakce" na něj, či protiargumenty (viz třeba Rouček) - to budou jen opět hluboké lokajské předklony před "jeho blahorodím, sluníčkem zeměkoule - Bruselem.

Předpokládám, že směrnice brusele si Sobotka študuje i na toaletě.

Dobré shrnutí, bohužel ale to není "konstruktivní kritika", rozuměj adorace EU, tak bude poprask.

M. Prokop 5.5.2014 9:07

Re: Tak jděte, paní Kanioková. A vezměte Václava s sebou.

To se líbí vám?

V článku nic takového není.

M. Prokop 5.5.2014 9:06

Re: KGBácké lži

Jen nechápete psaný text ...... zda z blbosti či za peníze, to už je jedno.

M. Prokop 5.5.2014 9:05

Dost rozumné.

To zas budou (euro)komouši ječet.

M. Stuchlik 5.5.2014 8:58

Re: Obhajoba zločinců-nic víc

Naprostý souhlas, Klaus doma zločince propouští, ty zahraniční obhajuje. Klaus sám je zločinec.

M. Stuchlik 5.5.2014 8:54

KGBácké lži

Klaus zas šíří KGBácké lži. On snad někdo Putiunovi Krym nabízel? Vlítl tam s profesionální armádou, kterou tentokrát vydával za domobranu, našel si místní zrádce z níchž udělal loutkovou vládu. Scénář, který Rusko opakuje desítky let v mnoha zemích. To známe i od nás.

J. Kulheim 5.5.2014 8:48

Re: Ještě P.S.: Prosím Vás, a kdy už padne to euro ?

Pokud by rotačky přestaly tisknout eura, tak by v některých státech padlo už před několika lety.

V. Hajková 5.5.2014 8:29

Re: to: p. RAJMAN

OMLUVA:   NEŽ   EVROPSKÝ  KABÁT!

V. Hajková 5.5.2014 8:27

to: p. RAJMAN

Mužete   mně  vysvětlit-   jak  se  formuje   jednotný  evropský  národ  -  jak  si  přeje  dnešních  pár  byrokratu  v  Bruseli??    Jak  se  to  udělá-  když  28  národu-  pokud   pominu     jazyk-   které  mají  za  sebou   několika  staletý  vývoj-   kulturu  - jazyk  -  schopnosti    se  najednou  naučí  myslet    EVROVPSKY  ??    Že  to  nejde   se  ukazuje  vždy,  když  přijde  na  lámání  chleba-   jak  především  velké  země    hájí   svou  košily-  nežly  EVROPSKÝ   KABÁT!

P. Vítek 5.5.2014 8:23

Re: Obhajoba zločinců-nic víc

Vykasli se na vzpominky a poslechni zkusene ekonomy.Jinak si te brzy koupi Cinan za jeden duchod jako atrakci na zahradu

V. Hajková 5.5.2014 8:17

Re: Obhajoba zločinců-nic víc

Jste   opravdu   užasný-   pokud   někdo   s  článkem  souhlasí-    co  Vám  má  v diskuzi  vysvětlovat.  ŘADA   je  na  Vás-  abyste   kupříkladu   zkopíroval  danou  pasáž  a  vysvětlil  proč  je   špatně!

P. Vítek 5.5.2014 8:15

Re: S pasáží o Putinovi

s. rajman nesouhlasi!Tak to je vazne