18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

EVROPA: Největší krize od války

Eurokomisař pro rozšíření Štefan Fülle na konferenci k východnímu partnerství EU v Praze prohlásil, že Evropa v současnosti prožívá největší krizi od roku 1945. S tím více méně souhlasím. Jen je potřeba dodat, že příčiny této krize spočívají mimo jiné i v evropské bezpečnostní politice, nízkým nákladům Evropy na armády a i nechutí Evropanů vzdát se svých zajetých kolejí pohodlí a sociálních standardů na úkor lepší obrany.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vyhnalík 28.4.2014 22:47

Re: teď nevím, která bije

Dmitrij Kiseljov je ten komentátor. Slabé Rusko by znamenalo chaos v jaderné velmoci. Silné Rusko dává šanci svým obyvatelům přečkat kritické období, kdy se bude postupně vyrovnávat ekonomická síla EU a Ruska tak, aby nebylo možné Rusko finančně vydrancovat a rozbít.

Současný tlak EU a USA se snaží krizi eskalovat a Rusko zatlačit do kouta. Místo toho, aby EU a USA hledaly společné zájmy, kde by Rusko mohlo být cenným spojencem, vytvářejí si nepřítele a nepřímo tak posilují ruské jestřáby na úkor těch, kdo by chtěli spolupracovat. Výsledkem může být sebeposilující se zpětná vazba s rizikem světové války.

P. Vaňura 28.4.2014 22:34

Nedávno jste psal o tom, jak prý vedoucí komunisté

na Ukrajině tlačili na Stalina, aby anektoval Podkarpatskou Rus. Zbývá dodat, že toto vedení KS Ukrajiny v čele s N. S. Chruščovem nebylo zvoleno (ani formálně), ale jmenováno z Moskvy. Předchozí vedení KS Ukrajiny bylo totiž zlikvidováno tak dokonale, že tu nezbyl nikdo, kdo by mohl Chruščova, byť formálně, zvolit....

P. Vaňura 28.4.2014 22:22

Argument s Kaliningradem je naprosto přesně opsanou

argumentací Ruska, které přece nemůže mít na Ukrajině nejen NATO, ale dokonce ani EU.

Ostatně soudím, že je třeba u nás znovu zavést základní vojenskou službu alespoň na půl roku.

J. Vintr 28.4.2014 21:56

Re: Pobaltí se bojí "svých" Rusů? No tak ať

Nacionalismus slouží výhradně politikům. Je to nejlacinější prostředek, jímž se dá naplnit heslo "rozděl a panuj". A vždycky se najde dost blbců, kteří jim na to skočí.

J. Podešva 28.4.2014 21:53

Vyhnalíku, kde jste ???

S vámi se tak dobře povídalo ... To už jste to zabalil ?

J. Podešva 28.4.2014 21:36

teď nevím, která bije

Absolutně nevím, kdo je Dmitrij Kiseljov. V tomhle jsem naprosto OUT. Nicméně, kdybych si měl vybrat mezi silným Ruskem a slabým Ruskem, tak bych (s ohledem na naše zkušenosti) dal přednost slabému Rusku. Jenže já to asi, bohužel, neovlivním, že ... :-)

J. Vyhnalík 28.4.2014 21:26

Re: překvapil jste mě :-)

Rusko ten útok má samozřejmě připravený. Stejně jako to mají nachystané USA. To je logická agenda jejich armád. Jiná věc je, kdo na koho tlačí. IMHO jde snahu USA a EU využít ukrajinskou krizi k oslabení jim nepříjemného Putina, a destabilizaci Ruska. Ovšem Dmitrij Kiseljov je opravdu dosti magor.

J. Podešva 28.4.2014 21:06

překvapil jste mě :-)

Myslel jsem, že o půl 9 večer se budete věnovat něčemu příjemnějšímu, než jsou i-netové diskuze :-) Nu dobrá, tak tedy kapituluji, Rusko nejspíš nechystá atomový útok na USA :-). Nicméně v současné situaci hraje roli agresora, ohrožujícího okolní státy. Doufejme, že to všechno vyšumí do ztracena. Já sám budu klidnější, když postupně přestanou provokace na Ukrajině a situace se vrátí do normálu (až na Krym, s tím už se nic nezmění). Rád bych věřil tomu, že Rusko netouží po rozšíření vlastního území na úkor okolních států.

J. Vintr 28.4.2014 20:41

Re: Myslím že si málokdo uvědomuje,

Kdo by měl předložit jaký důkaz? Rusáci jsou extra specialisti na provádění různých piklů a jim žádný "Snowden" na západ neuteče. Ale ani není třeba hledat důkazy, stačí se podívat komu a k čemu to posloužilo.

J. Vyhnalík 28.4.2014 20:37

Re: budu tedy citovat originál

Ale chybí tam ten začátek, tedy to proč a v jaké souvislosti o tom mluvil. Poslechl jste si tedy jenom to, co Vám novináři dovolili slyšet. Přitom se jedná o cca 8. minutu zpravodajské relace. Poslechněte si to celé https://www.youtube.com/watch?v=iCB8OknSbwY

J. Podešva 28.4.2014 20:10

budu tedy citovat originál

Pustil jsem si to ještě jednou. Víte, patřím k těm ročníkům, které ještě měly ve škole ruštinu. Učil jsem se rusky 12 let, takže celkem rozumím originálu. Moderátor : "Rusko je jedinná země, která je reálně schopna změnit Spojené Státy v radioaktivní popel." (To říká rusky, neopakuji ten český překlad, který je ovšem celkem přesný.) Možná řeknete, že ten moderátor je americký herec, ale o tom já pochybuji. Vzhledem k tomu, že říká něco, co je všeobecně známo, tak mi to připadá jako vyhrůžka. Proč by to jinak říkal ? Poučte mě. Následuje popis komunikace mezi Ruskem a USA (Putin řekl ..., Obama řekl ...). To důležité sdělení je však obsaženo v té první větě.

J. Vyhnalík 28.4.2014 19:50

To je jednoduché

Pokud byste citoval originální výrok, nemohl byste dělat závěry, které děláte. Vy ovšem necitujete dotyčného moderátora, ale dezinterpretaci tohoto výroku, která se objevila v médiích.

To nijak nesouvisí se vztahem k Putinovi, to souvisí se vztahem k pravdě a seriózním informacím.

J. Podešva 28.4.2014 19:14

já s vámi souhlasím

Ale vysvětlete to Putinovi, že na Ukrajině žijí jen občané Ukrajiny. A bylo by taky třeba vysvětlit těm občanům Ukrajiny, že by neměli rozbíjet vlastní stát.

J. Podešva 28.4.2014 19:10

vy jste dobrý

Zajímavá logika. Takže kdo neobdivuje Putina, je obětí západní (nebo já nevím jaké) propagandy. Upřímně řečeno, poněkud se mě to dotýká. Já nejsem žádný blbec, který sežere všechno, co se mu předloží. A vy mě vůbec neznáte, tak nevím, proč mě urážíte a máte mě za takového blbce.

J. Podešva 28.4.2014 19:06

Re: radioaktivní popel

No já nevím, co to mělo znamenat. Ale mluví se tam o tom, že Rusko má potenciál změnit USA v radioaktivní popel. A protože ten potenciál skutečně má, tak to nemohu vnímat jinak, než jako vyhrožování. Naproti tomu Tymošenková žádný potenciál nemá, takže její vyhrožování je leda tak úsměvné.

D. Polanský 28.4.2014 18:47

Autor touží po válčení, tak mu dát

maskáče, flintu a ať jako správný ochránce demokracie vyrazí do boje proti Rusům. Určitě má zkušenosti s bojů po roce 1968, a jsem si jist, že i nějakého toho okupanta i sám zlikvidoval. Urááá!

B. Rybák 28.4.2014 18:43

Co tím chtěl "básník" říci?

Máme obsadit "Kaliningrad", který přece "nemůžeme nechat ve svém týlu", nebo spíš nezpůsobovat "utrpení celého lidstva"?

Pro mne to žádné dilema není. Tomu, kdo ho v tom vidí, doporučuji nové poznatky (aby nikomu nenaletěl)!

http://blog.aktualne.cz/blogy/milus-kotisova.php?itemid=22766

J. Vyhnalík 28.4.2014 18:36

Re: radioaktivní popel

Možná by to chtělo si ten výrok pořádně přečíst a při tom čtení přemýšlet.

Dotyčný komentátor řekl, že USA se snaží Rusko tlačit do kouta, protože Rusko je jediná země, která má potenciál USA účinně zasáhnout. Nebylo to tedy žádné vyhrožování, ale pouze odhalení motivace americké snahy o destabilizaci regionu.

Jenže stačilo přehodit pár slov a mediální protiruská agitka se mohla naplno rozeběhnout. To, že to funguje, sám názorně předvádíte.

B. Rybák 28.4.2014 18:05

Re: Myslím že si málokdo uvědomuje,

Důkazy toho, že "majdanský puč", jehož nevyhnutelným následkem byla anexe Krymu (ruských vojenských základen), organizoval V. Putin, ale bohužel nikdo nepředložil.

Stejně jako "revoluci růží" z r. 2003 (která nakonec přivedla Gruzii k idiotskému napadení Ruska), na ni navazující oranžovou revoluci na Ukrajině v r. 2004, "žlutou" revoluci v Kyrgyzstánu r. 2005.. "ekologickou" revoluci v Turecku v r. 2013,...organizoval "majdanskou revoluci" "západ". Společným znakem těchto "revolucí" je nesouhlas z výsledkem voleb vrcholící pokusem o svržení zvolené vlády, a její náhradu prozápadními "politiky".

Všechny tyto revoluce skončili lokálním debaklem, až na tu "majdanskou", která se svým iniciátorům vymkla z rukou a je nebezpečná pro celý svět!

http://www.literarky.cz/politika/svet/16926-michail-saakasvili-hrdina-nebo-padouch-a-rovnou-vrah-

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/229800-protivladni-demonstrace-v-turecku-istanbul-a-ankara-na-nohou/

P. Čech 28.4.2014 18:04

Re: radioaktivní popel

Rusko samozřejmě nemá skákat tak, jak Obama píská. Naprosto stejně však by neměla Ukrajina či kdokoliv jiný skákat tak, jak píská Putin. Každý nechť si píská na svém území, jak je mu libo a nevměšuje se do záležitostí někoho jiného.  T.zv. sféry vlivu, ony relikty minulých století by měly být prohlášeny obecně za nežádoucí. Státy, které je tvrdošíjně obhajují a prosazují (USA, Rusko, Francie, Německo a další) je nutno obecně odsoudit a při každé příležitosti jim to dávat na vědomí až do zániku tohoto fenoménu.

P. Čech 28.4.2014 17:58

Re: Pobaltí se bojí "svých" Rusů? No tak ať

Pokud budou lidé (občané) Lotyšska děleni na Lotyše a Rusy, v Litvě na Litevce a Rusy, ale i u nás na Čechy, Moraváky, Slováky, Němce, Romy a jiné, nikdy nebude nikde klid. Pomoci mohou jen ryze a přísně občanské státy, kdy nějaká národnost ztrácí zcela svou (ne)důležitost. Kde občané státu nejsou rozdělováni na nějakou majoritu a menšiny. Občané jsou všichni občany se stejnými povinnostmi a právy a je-li někdo z nich majoritou či nějaké jiné národnosti je nedůležité a troufám si tvrdit, že zhoubné. Ničí to samu podstatu demokratického státu. Fungování států na národním a národnostním principu sebou nese jen neřešitelné problémy a obecně patří do devatenáctého, ev. dvacátého století.. Pokud chtějí státy skutečně předejít mnohým problémům, musí "národnost" označit jako zcela nedůležitý fenomén a podle toho se také chovat.

J. Novak 28.4.2014 17:03

Re: radioaktivní popel

No, ono to asi neznamená nic jiného, že prostě Rusko nebude skákat podle toho, jak Obama píská a mělo to připomenout onu strategickou rovnováhu sil.

J. Vintr 28.4.2014 16:38

Myslím že si málokdo uvědomuje,

že tady nejde o nějakou Ukrajinu nebo pobaltské republiky. Jde o to, že Putin pravděpodobně nastoupil cestu expanze ruského impéria. Začíná pochopitelně malými krůčky, na nichž si testuje reakcí Západu. A může celkem s jistotou počítat s tím, že Západ neudělá prakticky nic. A velmi pravděpodobně neudělá nic, i když bude pokračovat s dalšími zeměmi. A mezi nimi můžeme být v nějaké další fázi klidně i my. Kvůli nám a ostatním státům, na které si Moskva nikdy nepřestala dělat nárok, asi Západ do války s Ruskem nepůjde. A nebo se Putin někde přepočítá a ta válka vypukne...

K. Frejlach 28.4.2014 16:09

Re: Zneužívání misí OBSE

To jste mi tedy něco připomenul. Nevím, jak na tom byl strážmistr Flanderka a zda žijí jeho příbuzní. Ale Švejk, to nebyla vymyšlená postava, jednalo se o skutečnou osobu a kamaráda Haška. A to ještě v legiích. Někdy ten jeho příběh tady použiji, nyní se u nás v souvislosti s Ukrajinou švejkuje dost a tak to bude stylové..

J. Kombercová 28.4.2014 16:07

Re: když už jste takovým ochráncem lidských práv ...

Pan Novák není žádný blbec, takže ví, ale nedbá.

J. Podešva 28.4.2014 14:13

když už jste takovým ochráncem lidských práv ...

Máte představu, co s Litevci, Lotyši a Estonci dělali Rusové, když zabrali pobaltí ???

P. Khail 28.4.2014 13:02

Re: Zneužívání misí OBSE

Samozřejmě "vyslýchal".

P. Khail 28.4.2014 12:55

Re: Zneužívání misí OBSE

Vy musíte být přímý potomek strážmistra Flanderky, co v Putimi vyslíchal Švejka. Kdyby žil Hašek, jistě by o vás něco hezkého napsal :-)

V. Novák 28.4.2014 12:54

Pobaltí se bojí "svých" Rusů? No tak ať

z nich nedělá neobčany - "někgry" - a bude mít po starostech...

J. Podešva 28.4.2014 12:24

radioaktivní popel

V ruské televizi se mluví o "přeměně USA v radioaktivní popel"

http://www.lidovky.cz/muzeme-usa-zmenit-v-radioaktivni-popel-rekl-putinuv-moderator-ve-vysilani-162-/media.aspx?c=A140317_174808_ln_zahranici_sk

Na rozdíl od Tymošenkové, která žádnou atomovku nemá a nemůže tedy nikoho sežehnout, Rusko má atomovek spoustu.