25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EVROPA: Evropská unie a její krize

Nadcházející desáté výročí vstupu České republiky do Evropské unie bude nepochybně reflektováno a komentováno z mnoha stran. Pro mě to je příležitost zamyslet se trochu obecněji a komplexněji nad celým fenoménem evropské integrace a připomenout si její motivy, hybné síly a křižovatky a pokusit se postihnout některé důležité příčiny a perspektivy dnešní nezpochybnitelné krize Evropské unie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Běhounek 23.4.2014 23:26

JAK Z RUSKÉHO TISKU

text jak z Ruského periodika, to své poslání páté kolony nikdy nezapřou

B. Rybák 23.4.2014 19:25

Výborná analýza

Skutečnost, že EU se skládá z národních států lišících se svou mentalitou, kulturou (životním stylem) a tedy i produktivitou práce, národů mezi nimiž téměř neexistuje solidarita (často spíš historií daná rivalita) na mnoho generací vylučuje vznik politického EU-národa. Ochota bohatších národů EU podporovat chudší, se svou chudobou nespokojené národy EU by proto musela být vynucována mocí (tedy nedemokraticky) a výsledkem by dříve nebo později byl stav, s nímž by nebyl spokojen nikdo a byrokratický EU-moloch by navíc přestal být konkurence schopný.

To co se děje nyní, je ovšem ještě mnohem horší, protože řízení EU se (místo její vlastní byrokracie) zmocnilo několik států, které realizují sjednocování EU přeměnou ostatních států EU na své vazaly (hospodářské protektoráty) a opakují tak tragické chyby všech předchozích evropských říší. Místo solidarity se v EU stupňuje nacionální nenávist!

J. Mrázek 23.4.2014 14:54

Petr Robejšek 22.4 :

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Analytik-Robejsek-Evropska-unie-spadla-do-jamy-a-zahrabava-se-cim-dal-hloubeji-316178

J. Kanioková 23.4.2014 15:42

Re: Petr Robejšek 22.4 :

Perfektní, jako vždy..

V. Mlich 23.4.2014 12:15

Pěkný rozbor

Ale obávám se, že místní publikum, soudě podle úrovně komentářů, má k jeho pochopení daleko. Nu, uvidíme ve volbách, jestli se ostatním lidem taky začíná rozsvěcovat, anebo hodí radši hlas někomu, co kdysi v přístupových podmínkách neprosadil žádnou ze sedmi výjimek pro Česko. Nebo snad někomu, co si snad myslí, že v Bruselu se vytváří jiná než europoslanecká pracovní místa.

P. Brodský 23.4.2014 12:28

Volte SSO. jen tak můžete

zabránit restauraci korupční ODS.

P. Brodský 23.4.2014 12:40

Vote ODS

Jen tak můžete zastavit nástup zrádců z SSO.

J. Svoboda 23.4.2014 13:20

Re: Vote ODS

Pane Brodský, jste fanatik a měl byste si uvědomit, že volbou ODS si můžete, lépe řečeno, uvážete smyčku kolem krku. Proto bych Vás prosil, volte si koho uznáte za vhodného, ale nesnažte se o svém omylu přesvědčovat někoho dalšího.

E. Sevrát 23.4.2014 13:29

Re: Vote ODS

Smyčku na krku nám upevnil Topolánek a ODS podpisem LS. Od té doby volím pouze SSO,předtím pouze ODS těch cca 20 let ve všech druzích voleb.Zrada se neodpouští,aspoň tak zásadní.

J. Šimek 23.4.2014 14:34

Re: Vote ODS

LS podepsal 3.11.2009 Václav Klaus a rok před tím opustil ODS.

Takže jaký Topolánek, jaká ODS? Vy máte špatné informace nebo jste zaslepený debil.

E. Sevrát 23.4.2014 15:24

Re: Vote ODS

Debil jste vy,mladý zastydlý revolucionář s nablblou ikonkou,který si nic nepamatuje,nic neví a jenom žvaní a blije. ODS měla a stále má !!! blbečku ve svém usnesení někdy z roku 2007,že nebude nikdy předávat žádné další kompetence směrem k EU. Toto měla i ve svém volebním programu a také proto jsem jí volil.Leč,Topolánek který veřejně v TV a mediích vykřikoval,že LS je shit  a pak za pár měsíců za slintavých polibků enderačky  Merkelové jí podepsal,a ještě se to ho...vado chlubilo,že jeho jméno bude navždy vytesáno na nějákém mramorovém patníku v Bruselu které očůrávají psi.Klaus se do poslední chvíle bránil LS podepsat a proto taky ČR byla poslední zemí která tuto protektorátní smlouvu ratifikovala.A to udělal, až po nátlaku ze strany Karla Recykláta a Kalouska,kteří ho za nepodpis chtěli obžalovat z vlastizrady. Vy jste opravdu lidské hovádko,nechápete že v parlamentní demokraci je důležitý a zásadní předseda vlády a president má silně omezené kompetence.Jsem rád,že jsem tak starý jak jsem,jsem rád že jsem víceméně finančně nezávislý,při spotřebě cca 50 tis. měsíc to mám spočítané do svých 80,kterých se asi nedožiji.A hlavně jsem rád,že boží mladá hovádka jako vy,mi nemohou moc ublížit. Užívej si EU,nezaměstnanosti a dalších výdobytků-dobytku.

J. Kanioková 23.4.2014 15:46

Ano, Klaus před EU vždycky varoval !

A jeho predikce se vždycky splnily.

A podepsat odmítal. Jenže z politiků se ho tehdy zastávalo jenom minimum. Hlavně Havel a jeho parta ho shazovali, kde jen mohli. A parta doktorů se smlouvala, jako dosáhnout, prohlásit jej za nesvéprávného !!! Kompletní rekonstrukce kauzy “lékaři vs. Klaus” - http://jdem.cz/w9c93

S. Netzer 23.4.2014 17:34

Re: Ano, Klaus před EU vždycky varoval !

Jste až tak blbá, paní Kanioková?

E. Sevrát 23.4.2014 21:26

Re: Ano, Klaus před EU vždycky varoval !

Ne,není hloupá či blbá, akorát má paměť,nikoliv selektivní eurohurvínovskou jako vy,

J. Šimek 23.4.2014 18:29

Re: Vote ODS

Jen jste potvrdil, že jste debil a navíc sprostej. LS smlouvu podepsal Klaus a tečka.

Za 50t měsíčně můžete krásně dožít v Rusku, tam budete mít od EU pokoj, chytráku.

E. Sevrát 23.4.2014 21:24

Re: Vote ODS

Blbečku,debilem jste nejdříve nazval mojí osobu, vy jste tak neuvěřitelně hloupej, že si ani nepamatujete co jste dnes napsal,nebo jste smažka či alkoholik.V každém případě jste lidský odpadek z bio kontejneru. A dožiji tam kde chci a kde jsem se narodil,tedy v Praze.Ale,vy máte šanci, bio odpad je dnes vítanou druhotnou surovinou v zemích EU.

J. Šimek 23.4.2014 22:12

Re: Vote ODS

Typický intelektuální gigant Vašeho typu mě fakt nemůže urazit. Mindrák z Klause a blbej jak vantroky, volič SSO, blahopřeji.

M. Prokop 23.4.2014 21:19

Re: Vote ODS

Asi spíš jen hlupák.

P. Brodský 23.4.2014 11:44

Přívrženci národních a náboženských států odsunuli

a vyvraždili v průběhu 20. století počínaje arménskou genocidou více milionů lidí než marxisté leninovci, ve snaze vybudovat "kulturně homogenní" a etnicky vyčištěné státy. Jenomže moderní globální civilisace propojuje celou planetu a tak jim jejich dílo stále znovu kazí. Musí tedy svou vražednou činnost znovu a znovu opakovat.

E. Sevrát 23.4.2014 11:56

Re: Přívrženci národních a náboženských států odsunuli

Nějak Vám vypadli nacisté,tedy správněji naši Němečtí přátelé z EU

J. Jílek 23.4.2014 12:01

Re: Přívrženci národních a náboženských států odsunuli

cítíte se jimi ohrožen sesráte.ru?

P. Brodský 23.4.2014 12:21

Nacisté, stejně jako benešisté působili ve dvacátém století

Až po Enver pašovi s jeho arménskou genocidou. Tedy z mého vymezení nijak nevypadli.Překontrolujte si chronologii. Nacisté tvoří snad nejslavnější sekci Vašeho Ďábelského spolku.

E. Sevrát 23.4.2014 13:07

Re: Nacisté, stejně jako benešisté působili ve dvacátém století

Ne,nacisté-Němci.

J. Vyhnalík 23.4.2014 16:17

Re: Přívrženci národních a náboženských států odsunuli

Jednalo se o tragické průvodní jevy nezvládnutého přechodu od feudálními mechanismy a násilím udržovaných mnohonárodnostních států, které přestávají fungovat ve chvíli, kdy je zavedena demokracie a volby.

EU se pokouší národní státy, které vznikly přirozenými demokratickými mechanismy, nahradit opět umělým mnohonárodnostním slepencem a tím opět vyvolat na scénu staré duchy. Paradoxní je, že politici, kteří to celé naplánovali a realizovali to dělali ve víře, že je zahánějí. Bohužel tato mylná koncepce v EU, a jak je vidět i ve Vás, dosud přežívá.

Lidstvo je nepoučitelné. Názorně je to vidět i na příkladu přístupu EU k Ukrajině a Rusku.

P. Brodský 23.4.2014 11:25

Aston o sobě říká že je eurohujer

Zřejmě proto nás ostatní eurohujery pilně zásobuje výtvory národně státních separatistů a klausovců putinistů, aby nás ideologicky zocelil a proškolil

J. Jílek 23.4.2014 12:02

Re: Aston o sobě říká že je eurohujer

:-))

J. Svoboda 23.4.2014 13:26

Re: Aston o sobě říká že je eurohujer

Pane Brodský, fyzikální, ani společenské zákony Vy určitě nezměníte. Jen zneužíváte vymoženost, zvanou internet.

V. Vaclavik 23.4.2014 10:58

Az se na obzoru objevi letka pecenych hus

a ty spadnou ceskym Honzum do ust...

"Zatím však na obzoru není nic, co by svedcilo o snaze a schopnosti evropských elit príciny krize pochopit a realistické rešení navrhnout a prosadit."

S takovymi ceskymi Honzy to bude zase muset padnout na usta nekde jinde a my opustime EU jako predposledni stat pred Rumunskem, podobne jako kdyz vsude kolem nas padnul komunismus. EU pokud musi skoncit vyhnitim tedy bude trvat jeste dost dlouho. Lidi sice remcaji, ale to remcali za komunistu taky a tenkrat jeste museli drzet hrbety za mnohem horsich podminek, tak co by nevydrzeli v EU do horkeho konce (r s hackem, nebo i bez).

S analyzou nic nemam, jen nevidim, k cemu je to dobre, kdyz z clanku cisi syrova rezignace - ve zmenu nejakymi volbami muze verit jen naiva, nekdo, kdo v nasem minulem rezimu veril v reformu KSC, ktera by neco podstatneho zmenila. Ovsem byli tenkrat takovi a dnesni IVK je jen pokracovatelem tehdejsiho prognostickeho ustavu PU, ktery kdyby komunismus vydrzel, by se dnes nejspis jmenoval PUVK.

E. Tocháček 23.4.2014 11:48

Re: Az se na obzoru objevi letka pecenych hus

Předpokládám, že pokud obviňujete autora z impotentního mudrování, současně si ale uvědomujete, že váš příspěvek není nic jiného. Návrh řešení jste přeci na stůl také nepoložil. Můj názor je, že zatím stále jsou občané-voliči EU bezkonkurenčně největší síla, která má dostatek moci situaci v EU změnit . To že se necháváme ohlupovat pohodlným životem a medii, že sami sebe ukolébáváme v pocitu nadřazenosti a zabezpečení je naše chyba. Politická elita tuto naši hloupost jenom přirozeně využívá. Žádný spasitel " shůry " opravdu nepřijde, ten spasitel můžeme být pouze my. A nutně prvním krokem musí být, aby si dostatečně významná skupina obyvatel-voličů uvědomila skutečný stav věci, svoje možnosti a odpovědnost. Proto já považuji články jako je tento za přínosné. Že sám nebude stačit je pochopitelné.

V. Vaclavik 23.4.2014 12:51

Re: Az se na obzoru objevi letka pecenych hus

Tak do jiste miry uvedomuji, ale jsou tu dve veci - ja aspon dodavam intelektualni amunici a treba casem, kdyz nebude zbyti, bych se mohl stat mozkem a mozna mluvcim nejakeho hnuti, ktere by s tim evropskym socialismem zatocilo, nebo by se od nej osamostatnilo.

Reseni ruzneho druhu jsem tu v minulych diskuzich uz nekolikrat nastinil, nekdy vice, jindy mene podrobne. Rikam ruzne, protoze je nekolik variant co delat - bud zacit cistkou kolektivismu tady u nas doma v Cechach a pak si budeme moci dovolit jednostranne uvolneni pout s EU, anebo jako druha moznost by mohlo byt postavit se do cela nejakeho celoevropskeho hnuti za reformu EU, nikoli protestniho hnuti, ale hnuti revolucniho, tedy hnuti, ktere by nezadalo nejake reformy, ale zadalo by odstoupeni stavajici unijni politicke reprezentace a abolici Mastrichtske smlouvy a podalo by vypracovany navrh nejake nove smlouvy... to hnuti by muselo hledat a dat dohromady privrzence z cele unie a myslim ze by se lide nasli, jen dnes kdyz nejsou spojeni v nejakem oficialnim hnuti, nemuzou niceho dosahnout.

Moznym cilem takoveho hnuti by taky mohl byt navrh plne federalize statu unie, ale nikoli pod taktovkou dnesnich socialistu. Byla by to vyborna strategie. To bych videl jako jednu z moznosti, ale jen pokud by takova federalizace nebyla dirigisticka, socialisticka. Pred asi tydnem, nebo dvema jsem tu pod nejakym clankem o takove federalizaci napsal dost dlouhy prispevek.

Naproti tomu co muzu delat ja, pan Weigl s panem Klausem maji nejen zkusenosti z prakticke politiky, ale maji i zakladnu toho jejich institutu, ale chybi jim to nejdulezitejsi, tedy 'tah na branku'.

Intelektualni instituce typu 'think tank' potrebujeme jen pokud z nich vychazi nikoli popis, jak smutna je situace, ale hlavne take nejake navrhy pozitivniho razu, navrhy ktere obsahuji mozne reseni situace, slovo do pranice, jak se lidove rika. Nevim ale, ze napriklad pan Klaus kdy takovou vudcovskou, statnickou politiku kdy delal a zatim ji v tom IVK nedela.