16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

SVĚT: Sýrie a Ukrajina, dvě spojité nádoby

V září loňského roku jsem uveřejnil na NP článek o Sýrii pod názvem Po bitvě každý generál. Jistý čtenář v komentáři k uvedenému článku mě vybídl, když jsem řekl A, měl bych k tomu dodat i B.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 23.4.2014 12:22

Re: A čo si predstavujete

To, že "sílit" neznamená jenom "blahobytněji žít" (z bývalé koloniální moci) poznává morálně relativistický západ "na vlastní kůži" poznal to už na Číně, v jejíž stopách se vydává i Putinovo Rusko!

http://byznys.ihned.cz/c1-61852270-ekonom-jak-je-na-tom-rusko-dnes-ruska-ekonomika-ocima-poradce-postsovetskeho-premiera

P. Junek 22.4.2014 9:33

výberně

Skvělý článek. Pracuji dlouho v mezinárodním obchodě a docházím k podobným závěrům. Vedu pravidelně diskuze s kolegy v USA, Německu, Dánsku, Rusku apod. Nejsem nakloněn Rusku, ale v případě Ukrajiny vidím Rusko dělat to, co musí, už jenom z podstaty své bezpečnosti.. Putine chraň to Rusko, stojím za tebou! Naštěstí nejsem mediální hošánek a pokud potřebuji vědět, co bude následovat, sleduji relevantní historii, která se opakuje v kruhu, stejně jako naše planeta země obýhá kolem slunce... nic nového.

USA ať jde úplně do háje a zůstane za velkou louží a řeší si NSA a pochybnosti okolo 9/11. Ty prasata jsou schopní úplně všeho a nestačí jim ekonomicky vysávat zbytek světa skrze monetárni systém, bodlo by i vydělat na válkách. Kolik ta Amrika musela trhnout na druhé světové válce? Co Hoovře?

.. a EU? Šaškárna asi jako u nás na úřadě, kde je Miloš - Evropa opravdu ne! Nejednotná, otravná, zkostnatělá, materiálni, znásilnéná úpadkem. Líbí se mi přísloví - Ruský car ještě udí rybu, když má Evropa problémy!

A stejně nechápu co furt blbnete s Islámem? Křesťanství jsme zavrhli v zájmu sekularizace a teď se divíme a obáváme Islámu. B*ha jsme vyměnili za peníze. Tuhle debatu vedu se všemi kamarády a výsledek je stále stejný, všichni jsou materialisti jako prase! Co na to má říci můj kolega Ibrahim, německý muslim a milující otec čtyř dětí? Co si má myslet o Němcích a zvrhlé a dekadentní Evropě? Je zmaten a jeho srdce prožívá muka, když porovná svoje duchovní učení s hodnotovým žebříčkem evropanů..

G*d bless All the ones who walk with their G*ds, moral and ethics. This what is blessed!! Ps: je mi líto Syřanů a Ukrajinců :-(

M. Baloun 21.4.2014 23:35

no nazdar

Spiklenecká teorie jako základ všehodění. V článku stíhá pitomost kravinu, že si ti pitomci co tvoří světovou politiku nenechají poradit od autora, nastal by všehomír.

J. Václavíková 21.4.2014 23:05

Re: Aston hovoří o páté koloně vlajkařů a komunistů

Podstata zůstává stejná.

J. Václavíková 21.4.2014 23:01

Re: Ukrajina:

Vám už pomoci není.

J. Kanioková 21.4.2014 22:10

Re: Ukrajina:

Neil Clark: Pokrytectví Západu: Jsem zmaten, můžete mi někdo pomoct? - http://jdem.cz/baxs68

V. Lacina 21.4.2014 21:24

Jen dvě věci....

...je třeba k článku podotknout. Bohužel jsou takové, že mohou každá sama za sebe změnit hodnotící znaménko zbývajících vývodů.

1) Muslim není totéž co islamista. Mnoho muslimských turků stálo po boku dalších ankarských "protestantů" proti autoritářským praktikám Erdoganova režimu. Faktem ale zůstává, že toto hnutí proti takzvané "liberalizaci" (jak umírnění islamisté salámové zavádění policejního státu, postaveného na základech práva Šaría, nazývají) nebylo reflektováno ani západními médii, natož pak politiky. To byla chyba hodná srovnání se všemi těmi ukrajinskými.

2) Syrská občanská válka stále trvá (i když by se mohlo po putinově zásahu zdát, že je tu mír). Západ zdejší vzbouřence podporoval vždy celkem nejednoznačně a dočasně (ne, že by nějaká podpora byla kdy žádoucí), zatímco Rusko zůstalo ve svých dodávkách (včetně chemického vy- a následně od-zbrojení) poměrně konzistentní.

Západ je podělaný a dělá jen to, co musí. Rusko je zahořklé a dělá cokoliv, co může. Ani jedné straně to neslouží ke cti...

M. Prokop 21.4.2014 21:11

Re: Jediný kdo "vymyslel"

Souhlas, až na jedno. Se zásahem spojenců, který by Assada postavil před soud (ač by tam patřil), nikdo nepočítal. Moc drahé, moc zavazující, moc náročné.

M. Prokop 21.4.2014 21:08

Re: "Zato když krást začli vám nebe, k že jste jim kývali,

Jo, přesně.

Mně to udivuje, ta ochota nenávidět soudruhy v Bruseli (což bych chápal) prostřednictvím adorace Ruska (což nechápu vůbec, protože to je ještě větší xindl než Brusel).

M. Prokop 21.4.2014 21:06

Re: Ukrajina:

A dokonce kdysi Ukrajině vládlo ......

:-P

P. Mach 21.4.2014 19:28

A podívala jste se na

prvotní zdroj http://nie.com.pl/13-2014/tajemnica-stanu-tajemnica-majdanu či jste nechala patologickou nenávist vůči NATO, EU a západu obecně  cloumat svým majestátem a stejně jako militantní levičácký škvár typu voltairenet nebo parlamentnilisty naletěla na vtípek polského satirika Jerzego Urbana? Tipuju, že B je správně. :-)

J. Jurax 21.4.2014 18:58

Re: Pane autore,

Snad poprvé s Vámi souhlasím ... :-)

J. Kanioková 21.4.2014 18:36

Ukrajina:

Polsko cvičilo pučisty dva měsíce předem -

http://wertyzreport.com/2014/04/19/ukrajina-polsko-cvicilo-pucisty-dva-mesice-predem/

P. Mach 21.4.2014 18:12

Re: A čo si predstavujete

A to jste si vycucal z kterýho prstu?

J. Navrátil 21.4.2014 17:45

Re: Pane autore,

http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/politika/neil-clark-pokrytectvi-zapadu-jsem-zmaten-muzete-mi-nekdo-pomoct/

J. Veselý 21.4.2014 17:37

Re: No

To teda závidím.... :-))) to jasno...

J. Sinnreich 21.4.2014 17:29

Re: Kadet Biegler

"Bitva u Turnova mohla byt svedena jedine v tom pripade, kdyby Turnov byl na rovine..."

I. Gellner 21.4.2014 17:22

Re: A čo si predstavujete

HDP per parita.... ha ha...právě nás Rus dohnal.

P. Vaňura 21.4.2014 16:50

"Zato když krást začli vám nebe, k že jste jim kývali,

Bože tak trapně."

Vůbec nejde o to, zda smlouva o přidružení Ukrajiny k EU byla dobrá či nikoliv ale o to, že její přijetí bylo Ukrajině ZAKÁZÁNO Ruskem, neboť, jak řekl ruský ministr zahraničí Lavrov, "Ukrajina nepatří do sféry zájmů EU." Je samozřejmé, že toto MUSELO část Ukrajinců nebetyčně naštvat. Proč se někdo diví, je nechtějí být v ruské "zájmové sféře," když my sami jsme tam nejpozději od r. 1968 také nechtěli patřit.

A úplně nejhorší je to, že se Rusové hna Ukrajině hlásí k odkazu SSSR, protože pro Ukrajince byl Stalin horším okupantem, než Hitler (pokud se tyto dvě obludy vůbec dají srovnávat).

E. Tocháček 21.4.2014 16:33

Re: Samí vlajkaři

Z toho, že místo odpovědi na moji jednoduchou otázku podrážděně reagujete jinou otázkou je jasné, že odpověď znáte, ale nesnesete ji, protože příliš nabourává váš pohled. Zkuste si prosím poctivě setřídit sled událostí. Co byla akce a co reakce. Nejprve se politici EU střídali na Majdanu jak na běžícím pásu, pak přišli násilnosti se zápalnými lahvemi a obsazováním vládních budov v Kyjevě. Teprve potom se obyvatelé autonomní republiky Krym rozhodli oddělit od Ukrajiny.

E. Heusinger 21.4.2014 16:28

Re: Pane autore,

Což nechápete co žádá doba?

Putin je zlý a Jacenjuk je hodný. A kdo to netvrdí je ideologický diverzant

P. Vaňura 21.4.2014 16:19

"Čína buse Rusku krýt záda," dál jsem to nedočetl,

protože každému je jasné, že přelidněná Čína může územě expandovat především na Sibiř! Ze střednědobého hlediska může být dočasným spojencem Ruska, jako byla spojencem SSSR až do r. cca 1960.

J. Svoboda 21.4.2014 15:41

Re: Pane autore,

Pane Heusingere, přes veškeré výhrady vůči Putinovi musím uznat, že diskuse s ním by asi byla věcnější.

P. Mach 21.4.2014 15:39

A čo si predstavujete

pod pojmom "očividně sílí". Zvedá se snad životní úroveň obyčejných rusů, raketovým tempem roste HDP, populace se utěšeně množí? Nikoli. V rusku rostou akorát  zisky z exportu plynu a ropy, což putin využívá k tomu aby si hrál na vojáčky a hrabal pod sebe. A pak roste právě ta studenoválečnícká hysterie, živená vrcholně pitomou kremelskou propagandou, kterou zdejší bIbečkové pod dojmem tlaku, kterou vyvíjejí putinovy půlky na jejich mozkové hemisféry přisuzují západu.

E. Heusinger 21.4.2014 15:35

Re: Pane autore,

Zase jste něco nepochopil.

B. Rybák 21.4.2014 15:13

Velmi zajímavá analýza

Rusko pod "Putinem" očividně sílí a snaha zaměstnat ho odstartováním ukrajinské krize, která m.j. ohrozila jeho základnu na Krymu a oslabit ho v jeho aktivitách blízkovýchodních (ochrana základny v Sýrii, prosazování se v Egyptě..), dokud ještě není dost silné, je určitě důležitým konkretním záměrem náhle propuklé západní "stude-noválečnícké" hysterie, rozpoutané ve prospěch nelegální, nedemokratické, pro cca polovinu Ukrajiny nepřijatelné vlády v Kyjevě, pokud ovšem není v mnohostranné krizi se potácejícího západu, cílem i "studená válka" sama o sobě.

Sekulární (vojenská) vláda v Turecku padla po té co se stalo zřejmým, že její "nedemokratičnost" EU (parlamentu) slouží jako záminka k trvale povýšeně restriktivnímu chování vůči němu, zatímco se před ním otevírala lákavá (Erdoganova) možnost být respektovanou silou (přinejmenším) v muslimském světě. Jeho zájmy jsou na Kavkaze skutečně protichůdné zájmům Ruska a na Blízkém východu jsou odlišné i od zájmů NATO.

Bez zajímavosti jistě není ani to, že Erdogan nedávno zakázal Twiter a omezuje ostatní sociální sítě, protože dospěl k logickému závěru, že pokus vyvolat v Turecku "barevnou revoluci" ","majdanského,..." typu měl i v Turecku stejné iniciátory jako na "Majdanu". V postoji vůči EU je proto spojencem Ruska!

Ideová, masmediální, hospodářská, diplomatická.. a nejspíš i "studená válka" už vypukla a první obětí v každé válce je "pravda" (obzvláště u iniciátorů té války)!

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/229776-policie-rozehnala-demonstraci-proti-kaceni-v-istanbulskem-parku/

J. Svoboda 21.4.2014 15:08

Re: To bude tím, že

Pane Stuchlíku, naprosto s vámi souhlasím, jen se utěšuji, že převažují jen na místních diskuzích. Ve skutečném životě je to troch lepší.

K. Kužel 21.4.2014 14:57

Re: Celá tato teorie předpokládá promyšlený plán západu

pardon: "by byli ochotni".

M. Prokop 21.4.2014 14:54

Re: Aston hovoří o páté koloně vlajkařů a komunistů

Že nevíte, co je to "vlajkař"? To by mohlo být ono.

M. Prokop 21.4.2014 14:52

Re: Pane autore,

Krystalická hloupost.