20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

HISTORIE: Mýty a fakta o zacházení Arabů s Židy

Levicoví antisionisté obviňují Izrael, že je to právě on, kdo rozdmýchal nenávist mezi Židy a Araby. Líčí Izrael jako jediného viníka tragické konfrontace mezi Izraelem a arabskými státy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Donát 12.4.2014 23:23

Re: Vy pitomce

pičo

Z. Sohorova 12.4.2014 4:05

Re: Vy pitomce

Tož.... Myslel jste tim Servata ze ano?  Nebo nedej boze sebe???:)

S. Donát 12.4.2014 2:26

Re: paní Sohorová, prosím

Paní Sohorová, demokracie je forma vlády. Možnost zveřejňování názorů s tím nemá zas tolik společného. Viz LZPS hlava II, čl17

(1) Svoboda projevu a právo na informace jsou zaručeny.

(2) Každý má právo vyjadřovat své názory slovem, písmem,

tiskem, obrazem nebo jiným způsobem, jakož i svobodně vyhledávat,

přijímat a rozšiřovat ideje a informace bez ohledu na hranice státu.

S. Donát 12.4.2014 2:16

Re: Velice poucny clanek

Paní (slečna (bába)) Sohorová nereaguje na článek, ale na jméno autora. Kdyby byl podepsán Klaus / Jakl / [IVK member], byl by to pro ni žvást. Viz vlákno začínající v 10:35, tady se to ukazuje moc hezky.

R. Brzák 11.4.2014 21:57

pro pana Křivana i další

To jste (s Mrštíky) použil opravdu pěkný příklad "ničení pověsti". Nálevnu si mohl otevřít kdokoliv - ale učinil to až podnikavý Izraelita - a ejhle, jemu se dařilo (tak jako se obvykle hospodskému na vsi daří, žádný div) - tak jak to, že zrovna tohle se stalo příčinou antisemitismu?

Antisemitismus máme indoktrinovaný v základech křesťanské věrouky - nakonec, vždyť nám zabili Ježíše - a proto cokoliv, co by bylo přijatelné u obyčejného moravského hospodského, kupce aj. (ne řemeslníka, protože po dlouhá staletí měli Židé zakázáno řemesla provozovat), u Žida Maxla prostě jen potvrdilo to, co o něm ve své historické paměti milí moravští vesničané stejně dávno věděli - že je z plémě, co je potřeba si na něj dát pořádný pozor...

To budování pověsti bylo marno - protože vše, co by bylo u Moravana (Čecha, Němce, Francouze aj.) důvodem k respektu a obdivu - totiž úspěch v jeho podnikání - bylo vždy znovu u Izraelitů důvodem k závisti a nenávisti. Jejich kořen je tak prostý - a navíc velmi podobný kořeni nenávisti Muslima vůči nevěřícím zápaďanům - je jím totiž "zásadní otázka" - jak se mohlo stát, že příslušník národa vyvrženců (či vyznavačů ďábla oproti vyvoleným Islámu), je tak úspěšný? Vždyť má tolik překážek - a přeci se mu daří - co za zlo se za tím skrývá...

R. Brzák 11.4.2014 21:56

Re: Antisemitismus byl v 19.století,

To jste (s Mrštíky) použil opravdu pěkný příklad "ničení pověsti". Nálevnu si mohl otevřít kdokoliv - ale učinil to až podnikavý Izraelita - a ejhle, jemu se dařilo (tak jako se obvykle hospodskému na vsi daří, žádný div) - tak jak to, že zrovna tohle se stalo příčinou antisemitismu?

Antisemitismus máme indoktrinovaný v základech křesťanské věrouky - nakonec, vždyť nám zabili Ježíše - a proto cokoliv, co by bylo přijatelné u obyčejného moravského hospodského, kupce aj. (ne řemeslníka, protože po dlouhá staletí měli Židé zakázáno řemesla provozovat), u Žida Maxla prostě jen potvrdilo to, co o něm ve své historické paměti milí moravští vesničané stejně dávno věděli - že je z plémě, co je potřeba si na něj dát pořádný pozor...

To budování pověsti bylo marno - protože vše, co by bylo u Moravana (Čecha, Němce, Francouze aj.) důvodem k respektu a obdivu - totiž úspěch v jeho podnikání - bylo vždy znovu u Izraelitů důvodem k závisti a nenávisti. Jejich kořen je tak prostý - a navíc velmi podobný kořeni nenávisti Muslima vůči nevěřícím zápaďanům - je jím totiž "zásadní otázka" - jak se mohlo stát, že příslušník národa vyvrženců (či vyznavačů ďábla oproti vyvoleným Islámu), je tak úspěšný? Vždyť má tolik překážek - a přeci se mu daří - co za zlo se za tím skrývá...

R. Brzák 11.4.2014 21:56

Re: Antisemitismus byl v 19.století,

To jste (s Mrštíky) použil opravdu pěkný příklad "ničení pověsti". Nálevnu si mohl otevřít kdokoliv - ale učinil to až podnikavý Izraelita - a ejhle, jemu se dařilo (tak jako se obvykle hospodskému na vsi daří, žádný div) - tak jak to, že zrovna tohle se stalo příčinou antisemitismu?

Antisemitismus máme indoktrinovaný v základech křesťanské věrouky - nakonec, vždyť nám zabili Ježíše - a proto cokoliv, co by bylo přijatelné u obyčejného moravského hospodského, kupce aj. (ne řemeslníka, protože po dlouhá staletí měli Židé zakázáno řemesla provozovat), u Žida Maxla prostě jen potvrdilo to, co o něm ve své historické paměti milí moravští vesničané stejně dávno věděli - že je z plémě, co je potřeba si na něj dát pořádný pozor...

To budování pověsti bylo marno - protože vše, co by bylo u Moravana (Čecha, Němce, Francouze aj.) důvodem k respektu a obdivu - totiž úspěch v jeho podnikání - bylo vždy znovu u Izraelitů důvodem k závisti a nenávisti. Jejich kořen je tak prostý - a navíc velmi podobný kořeni nenávisti Muslima vůči nevěřícím zápaďanům - je jím totiž "zásadní otázka" - jak se mohlo stát, že příslušník národa vyvrženců (či vyznavačů ďábla oproti vyvoleným Islámu), je tak úspěšný? Vždyť má tolik překážek - a přeci se mu daří - co za zlo se za tím skrývá...

R. Brzák 11.4.2014 21:31

Re: Velice poucny clanek

Nenechte vášeň cloumati svým majestátem...slečna Sohorová vzácně pochválila dobrý článek, z toho se může kdekdo těšit - a Vaše reakce je pouze dozvukem bojů dřívějších...ledaže by se Vám zdála obyčejná diskuze příliš nudná a proto rozfoukáváte doutnající uhlíky trvalých rozepří...

S. Donát 11.4.2014 20:00

Re: paní Sohorová, prosím

Já jsem naopak paní Sohorové velmi vděčný, že na NP přispívá. Díky ní si téměř denně připomínám, že lidská blbost je nekonečná, přesto s ní nikdy nesmíme přestat bojovat. A deprese hoďte za hlavu, ona žádné názory obhajovat neumí. Myslím si, že má dva seznamy jmen a podle nich se vyjadřuje líbí/nelíbí. Žádný jiný stav její nemocný mozek není schopen zaujmout :-).

S. Landa 11.4.2014 18:21

Re: Vy pitomce

Á, koukám, že největší bezmozek stále přispívá do diskuzí na Čoklovi. Tož pěkně zdravím, Sohorová.

E. Sevrát 11.4.2014 17:02

Re: paní Sohorová, prosím

Moje názory jsou moje názory, a já se za ně nestydím a stojím si za  nimi.Ovšem spojovat mě s mizomozem typu paní Sohorové je opravdovou úrážkou.

Z. Sohorova 11.4.2014 17:02

Vy pitomce

Servate  nechte si ty vase urazky  pro vase  komunisticke spolupracovnice v agitacnim stredisku  Vy netovej blbecku  Je videt ze uz jste dedek nad hrobem,proto ty vase vyroky o me  nechte se vysetrit   trotle

Z. Sohorova 11.4.2014 16:57

Re: paní Sohorová, prosím

Budu diskutovat pokud to bude mozne a pokud bude demokracie abychom  mohli sve nazory zverejnovat... Me neradte co mam a co nemam delat s tim Servatem jste me dojal Ja osobne jsem pro Izrael a nikdy jsem nedala pricinu aby to bylo jinak  ...

E. Sevrát 11.4.2014 16:56

Re: do USA i když tam také měli druhořadé postavení,hned vedle č

Zřejmě v  drogovém či alkoholickém rauši, jste nepochopila,že to nebyl jeden z diskutujících, ale autorka článku, který jste sama pochválila .Již jednou jsem vám napsal,že nejenom,že nejste člověk, ale ani zvíře. I to projevuje jistý druh inteligence ,to u vás opravdu neplatí.Vy jstel lidský odpad,který přežívá někde v kontejneru díky charitě, jste lůza která závidí úspěšným.

M. Koutný 11.4.2014 16:48

Re: "Dhimmi

zřejmě chyba překladu nebo špatné pochopení originálního textu. Jednalo se o staršího Granadské židovské obce, tedy jakéhosi židovského (ale POUZE židovského) starostu.

M. Koutný 11.4.2014 16:45

paní Sohorová, prosím

přestaňte se zapojovat do těchto diskusí. Trpím depresemi, že někdo obhajuje názory mě blízké způsobem, jakým to činíte vy. Někdy si říkám, jestli si vás nenajal Servát, abyste diskreditovala proizraelsky smýšlející diskutéry.

Z. Sohorova 11.4.2014 15:31

Re: do USA i když tam také měli druhořadé postavení,hned vedle č

Bohuzel slyntate zde jen Vy a neznamena ze kdyz jeden diskutujici s Vami souhlasi ze to musi byt pravda a spravne ,tak sklapene a hned neurazejte   To je Vas a vasich prismrdovacu  stil hned urazet Ja se jen branim ....

Z. Sohorova 11.4.2014 15:27

Re: Velice poucny clanek

Proc bych Vam to zdelila ja, kdyz jsme to cetli od Vas   Petra Svejnocha  To jste napsal Vy tak sklapnete a nektitizujte  Me se clanek libil  a na nem nemel zadnou zasluhu ani Klaus a ni jeho patolizalove   ti pisi jen hovadiny  tecka...:)

P. Švejnoch 11.4.2014 13:55

Re: Velice poucny clanek

V podstatě nepochybuji, že pro Vás může být poučnou statí i nálepka na krabičce od zápalek.

Zapomněla jste nám tentokrát sdělit, jak za antisemitismus může Václav Klaus, Ladislav Jakl, Jiří Weigl a potažmo celý IVK... Polepšete se, paní Sohorová! :-)

E. Sevrát 11.4.2014 13:31

Re: do USA i když tam také měli druhořadé postavení,hned vedle č

Vy nejste ani schopna, si přečíst co napsala v příspěvku pod mým slečna Lukešové-Kopretina,autorka článku. A v podstatě píše to samé co já.Vy máte pavlovův reflex, jak vidíte nějáké jméno někoho koho nemáte ráda, tak již slintáte,zcela bez rozmyslu.

V. Diblíková 11.4.2014 13:09

Re: Antisemitismus byl v 19.století,

Když si hospodu otevřel křesťan, bylo to v pořádku? Někdo ničil pověs židů tím, že násilím lil alkohol do krku křesťanům, aby je ožebračil, nebo to bylo tím, že ten žid byl dobrý obchodník, a úspěch se neodpouští? Králové, kteří povolili židům jako jediné právo a způsob obživy půjčování peněz, podnítili - když už jim dluhy u židů přerostly přes hlavu - pogrom jako oblíbený pravidelný způsob sanace státních financí.

V. Diblíková 11.4.2014 13:01

Re: My Evropané

Revoluce dělají taky davy, dav nemá vlastní rozum, záleží na tom, jakou ideu se komu podaří davu podstrčit - svržení vlády, lynč, pogrom nebo triumf. Pogromy byly - cynicky řečeno - jednou z oblíbených lidových zábav, jako veřejné popravy, lidové bouře nebo pranýře. Dnes místo toho máme fotbal a hokej, pro starší čumění a nadávání u televize, pro mladé rvačky na stadionech.

Z. Sohorova 11.4.2014 12:48

do USA i když tam také měli druhořadé postavení,hned vedle č

Pekna hloupost co jste zase vykouzlil pane Servat

Z. Sohorova 11.4.2014 12:46

Velice poucny clanek

P. Švejnoch 11.4.2014 12:07

Re: těch špatných bylo hodně

A Vy jste zformulovala úplně špatný protiargument. Bez ohledu na generace ruských panovníků a sovětských politiků nikdo v souvislosti s (údajným!) agresorem Putinem nemluví o "generacích ruských panovníků a sovětských politiků", ale i nadále o "rusákách".

Takže tvrzení pana Sevráta zůstává Vaším příspěvkem nedotčeno.

S. Netzer 11.4.2014 11:24

"Kolektivní vina je v nás."

Zbláznila jste se už dočista?

S. Netzer 11.4.2014 11:22

Re: těch špatných bylo hodně

To jste si ale vybral špatný příklad. Generace ruských panovníků a sovětských politiků už předtím. Imperiální choutky nevnesl do ruské politiky teprve Putin.

J. Horáček 11.4.2014 11:20

Re: My Evropané

Ano, celkem realistické vysvětlení původu  Vašeho příspěvku zde v 9:18.

H. Lukešová 11.4.2014 10:58

Re: těch špatných bylo hodně

Ano, máte pravdu Vy, i pan Křivan. Jeden špatný člověk zničí pověst celého národa. Bohužel. Kolektivní vina je v nás.

H. Lukešová 11.4.2014 10:56

Re: Muslimové × křesťané

V kvantitě, počtu obětí. Někteří křesťané zabili více Židů, než někteří muslimové, nicméně to neznamená, že se chovali Arabové hezky, nechovali, také Židy veřejně označovali, zavírali do ghet, někdy je vraždili masově. O tom je článek a o protižidovském násilí ze strany Arabů pojednává i odkaz na článek Johannese Gerlofa "Chronologie pronásledování Židů v arabském světě". Jinými slovy, rozdíl je v množství (kvantitě), počtu obětí.