23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

FEJETON: Už zase ti zatracení Češi!

"Jako kdybychom neměli svých starostí dost," zní zcela jistě v kuloárech "velkých hráčů" Unie, když si čtou monitoringy zpráv, že se v Praze připravuje nějaký "mejdan" východních států pod hlavičkou "Východního partnerství".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Klas 10.4.2014 18:51

Příležitost držet hubu a krok promeškána!

Pravda ,naši přátele v EU nás mají rádi tak nějak "ad hoc" ,summitem jsme zase promeškali příležitost být zticha(jak nám bylo Francouzi jasně řečeno onehdá )

R. Brzák 10.4.2014 15:54

pro paní Netzer

S prominutím, budu Vás chytat za slovíčko. V podání V.Klause se nám dostává když už tak EUfobie (neboť o Evropě uvažovat pouze v hranicích států unijních je naopak projevem nabubřelé arogance).

Nad srovnáním indoktrinace dětí za komančů a dnes bych se pozastavil. Chci-li někoho zmanipulovat či indoktrinovat, mohu použít více metod. Vymývání mozků, jakého se nám dostávalo ve školách a v médiích za našeho dětství, bylo jistě odporné. Jeho účinnost jsme si ale ověřili - málokdo skutečně plně věřil tomu, co mu stát meldoval. Ano, naučili jsme se tehdejší systém přežít, využít, dobří lidé se z nás jeho přičiněním nestali.

Pokud však nahlédneme na systém, ve kterém jsou za použití mnohonásobně intenzivnějšího prostoupení nejrůznějších médií do našich životů dehonestováni zastánci oponentních názorů označováním za extrémisty, nacionalisty, homofoby, případně hyperkorupčníky, se současným využíváním obrovských částek v dotacích a sociálních programech k vytváření celých závislých skupin obyvatel či rovnou celých států na EUnijních zdrojích, s využíváním základních strachů pro prosazování neekonomických i nelogických regulací, samozřejmě s podporou mnohonásobně propracovanějších (protože modernějších) metod reklamněmediálního marketingu, nemohu se zbavit dojmu (hodnota dojmu je ale srovnatelná s argumentací, jakou používáte Vy), že Klaus by o svéprávnost asi přijít neměl.

P. Krasny 10.4.2014 13:01

Vlk se zase plácá po rameni

jak udělal dobře, že ovara volil.

Jinak se číst nedá, nechal jsem si z Čech poslat jednu jeho knížku - trapný pokus o ftipnost, nic jiného.  Pan Vlk prostě trpí nevyléčitelným slovním průjmem, jak lze sledovat i zde na psu.

R. Brzák 10.4.2014 12:02

pro pana Boleslava, ale i další

Jste v zajetí své předpojatosti. Zeman, ať už to tak chtěl, nebo ne, je se schůzkou zemí postižených sousedstvím s bývalou SSSR, blíže konkrétním krokům, jež se mohou v geopolitické hře, kterou v Evropě Rusko, USA a jako ocásek i EU hraje, nějak razantněji projevit. Jsme (tedy my, východní státy EU) více motivováni svými obavami. Máme s Ruskem své zkušenosti, o které země "západnější" nijak zvlášť nestojí.

Například bych velmi ocenil zavedení Švýcarského modelu obranných jednotek. Ne snad, že bych s kalašnikovem ve skříni byl bezpečnou hrází proti Rusku (nastřílel bych asi slušně, ale kolena mám před operací), ale Rusové se musí dozvědět, že v České republice, mé zemi, žijí lidé, kteří vnímají svou vlast jako místo, které chtějí bránit i za cenu vlastního života.

Bruselní úředníci jsou v principu neschopní reálných řešení jakékoliv reálné situace. Jsou produktem ale také produkujícími systému, který nereaguje na starosti obyčejného člověka - a takových je v EU půl miliardy - protože mu nerozumí a nechce (protože nemusí) rozumět. Není založen na společných hodnotách (sice to ve své propagandě tvrdí, ale svými činy se usvědčuje přinejmenším z nepochopení těchto hodnot). Namísto toho si vybírá agendy, které jsou marginální, ale dobře využitelné k manipulaci a udržování moci (využívá různých strachů). Proto ale , v okamžiku konfrontace se skutečným problémem, neumí komunikovat ani s vlastním člověkem, natož pak se svým například ruským protivníkem. V principu je Brusel svou akceneschopností, ekonomickou negramotností, nerealistickými až utopickými cíli, přerozdělovací a regulační politikou podvazující schopnosti států připravovat se na válku (chceme-li mír) vlastně Putinovým (ale i Čínským, Íránským, islamistickým atp.) byť neúmyslným spojencem.

R. Langer 10.4.2014 12:55

Re: pro pana Boleslava, ale i další

Blázníte? Socialisti aby podporovali ozbrojování civilistů a domobranu? Kdepak, oni naopak zakážou zbraně všem, a hlavně agresorům! No uznejte, jak by nás mohl nějaký agresor napadnout, když mu u nás zakážeme používat zbraně! :-D

(Nejhorší na tom je, že se vyskytují jedinci, kteří tomu, co jsem napsal, doopravdy věří.) 8-o

P. Kmoníček 10.4.2014 17:03

Re: pro pana Boleslava, ale i další

Abylo jich při posledních volbách přes 20%.

J. Jurax 10.4.2014 21:40

Re: pro pana Boleslava, ale i další

"že v České republice, mé zemi, žijí lidé, kteří vnímají svou vlast jako místo, které chtějí bránit i za cenu vlastního života. "

No, nevím. Na Novinkách je článek o Rasmussenově návštěvě a pod ním diskuze - jako obvykle na Novinkách spíš levičácká žumpa - a tam rozhodně není vyjadřován názor souznící s Vaším. Tihle by nic nebránili ...

Viz http://www.novinky.cz/diskuse?id=358438&articleId=/domaci/333143-rasmussen-skrty-ztizi-modernizaci-sil.html&sectionId=8

S Vaším posledním odstavcem ovšem souhlas.

J. Boleslav 10.4.2014 11:00

Pana Vlka čtu většinou rád

dnes to nemůžu říct ani omylem. Když už si mám vybrat mezi bruselními pitomci a zdejší rusáckou pátou kolonou s Ovarem v čele, není co řešit.

P. Lenc 10.4.2014 12:55

Re: Pana Vlka čtu většinou rád

Pane Boleslave, opravdu Zemana nemusím, ale tentokrát mu křivdíte.

L. David 10.4.2014 9:51

Kéž by si to přečetli soudruzi v Bruseli !

Ale mám obavu, že by se stejně nic nezměnilo.

Domnívám se, že jsou v Bruseli dvě základní skupiny osob:

1) Pomatenci, kteří nevědí co činí (viz články nějakého Roučka)

2) Mocichtiví hajzlové, kteří dobře vědí, co činí a maskují to divadýlkem demográcie.

J. Boleslav 10.4.2014 11:01

Re: Kéž by si to přečetli soudruzi v Bruseli !

Ano, a jejich průnik je navíc nenulový.

M. Moravcová 10.4.2014 9:45

Hezké

a přesné. :-))

M. Řehák 10.4.2014 21:36

Re: Hezké

Ať jsou Češi jacíkoliv, jsu rád, že k nim nepatřím.

S. Netzer 10.4.2014 9:33

Tahle "nádhera", podle diskutéra Lence,

je jednou z variací na stále stejné téma, kterým je nenávist vůči všemu, co se nachází na západ od Šumavy.

Jako obvykle praktikuje autor svou osvěčenou metodu: podsouvá nenáviděnému "Západu", zde ztělesnému "velkými hráči Unie", neexistující postoje a vyfantazírované výroky ("Už zase ti zatracení Češi!" "Verfluche Mitteleuropa!"), aby vyvolal dojem, že "nás stejně nikdo neposlouchá a nikomu na nás moc nezáleží."

Je to tak primitivní a tak obehrané, ale vždy se najde pár nadšených jedinců, kteří hýkají blahy nad podobnými texty.

M. Moravcová 10.4.2014 9:46

Re: Tahle "nádhera", podle diskutéra Lence,

neumíte to jednou větou? Ne.

S. Netzer 10.4.2014 9:51

Re: Tahle "nádhera", podle diskutéra Lence,

Vy nehýkáte, vy bučíte.

J. Boleslav 10.4.2014 11:03

Re: Tahle "nádhera", podle diskutéra Lence,

Autor má v lecčems pravdu,z mého pohledu jsou ale pořád lepší bruselští pitomci a gauneři než kremelské expanzionistické swině. Když už je nutno si vybírat.

V. Vlach 10.4.2014 17:23

Re: Tahle "nádhera", podle diskutéra Lence,

A to je bod, kdy se mýlíte.

J. Jurax 10.4.2014 21:43

Re: Tahle "nádhera", podle diskutéra Lence,

Hm ... ono obé stojí za howno ...

V. Váňa 10.4.2014 11:04

Re: Tahle "nádhera", podle diskutéra Lence,

Vážená paní Netzer!

O chápání demokracie v EU mě přesvědčil hromadný odchod poslanců při projevu Klause. A proč že odešli? Protože nechtěli slyšet, co VK říká.

Tedy oni měi demokratický výběr odejít nebo neodejít. Zvolili a nic proti tomu. Ale že někdo nechce slyšet z jakéhosi principu svého "politického" (?) odpůrce, to o něčem svědčí, nebo ne?

Primitvní, obehrané, ale účinné.

Obávám se, že ani historicky nemáme žádný příliš pádný důvod vzhlížet k zemím na západ od našich hranic. Je to pouze na každém z nás. A demokraticky si tady o tom můžeme psát a klábosit v diskusích. Co Vám na tom vadí?

S. Netzer 10.4.2014 12:11

Re: Tahle "nádhera", podle diskutéra Lence,

Vaší otázce nerozumím.  Co mi vadí na čem? Obecně mi vadí demagogie, štvaní proti nějakému národu nebo ethnii a přepjatý nacionalismus. Texty Vlka st. jsou odstrašujícím příkladem takových postojů.

Hromadný odchod europoslanců při Klausově projevu nemá nic společného s nějakým "chápáním demokracie". Posluchači dali K. pouze jasně a srozumitelně najevo, co si o jeho zavilé eurofobii myslí.

Člověk, jehož fobie dospěla už tak daleko, že je schopen říct, že dnešní indoktrinace dětí ve školách týkající se EU, je horší než indoktrinace dětí za komunistů, by měl být zbaven svéprávnosti.

V. Váňa 10.4.2014 15:31

Re: Tahle "nádhera", podle diskutéra Lence,

Vážená paní Netzer,

třebaže nesouhlasím s každým názorem VK, a ani jiných možná i chytřejších lidí než jsem já, v životě se mi vždycky vyplatilo takovým lidem naslouchat. Dokonce i v případě, že se to poslouchá špatně.

Takový názor totiž může vyvolat tu správnou sebereflexi.

Bohužel jen u toho, kdo je sebereflexe schopen.

Nevím, proč s postupem času mám stále větší pocit, že ti z Bruselu se považují za nadlidi, kterým nemá co kdo do toho, jak o nás rozhodují, mluvit.

R. Brzák 10.4.2014 15:53

Re: Tahle "nádhera", podle diskutéra Lence,

S prominutím, budu Vás chytat za slovíčko. V podání V.Klause se nám dostává když už tak EUfobie (neboť o Evropě uvažovat pouze v hranicích států unijních je naopak projevem nabubřelé arogance).

Nad srovnáním indoktrinace dětí za komančů a dnes bych se pozastavil. Chci-li někoho zmanipulovat či indoktrinovat, mohu použít více metod. Vymývání mozků, jakého se nám dostávalo ve školách a v médiích za našeho dětství, bylo jistě odporné. Jeho účinnost jsme si ale ověřili - málokdo skutečně plně věřil tomu, co mu stát meldoval. Ano, naučili jsme se tehdejší systém přežít, využít, dobří lidé se z nás jeho přičiněním nestali.

Pokud však nahlédneme na systém, ve kterém jsou za použití mnohonásobně intenzivnějšího prostoupení nejrůznějších médií do našich životů dehonestováni zastánci oponentních názorů označováním za extrémisty, nacionalisty, homofoby, případně hyperkorupčníky, se současným využíváním obrovských částek v dotacích a sociálních programech k vytváření celých závislých skupin obyvatel či rovnou celých států na EUnijních zdrojích, s využíváním základních strachů pro prosazování neekonomických i nelogických regulací, samozřejmě s podporou mnohonásobně propracovanějších (protože modernějších) metod reklamněmediálního marketingu, nemohu se zbavit dojmu (hodnota dojmu je ale srovnatelná s argumentací, jakou používáte Vy), že Klaus by o svéprávnost asi přijít neměl.

J. Jurax 10.4.2014 21:47

Re: Tahle "nádhera", podle diskutéra Lence,

No, madam, kousek výše jste psala něco o hýkání a bučení ... nuže, zde po mém soudu činíte obé ...

P. Lenc 10.4.2014 8:47

Pane Vlku

nádhera a dík. Za tento článek si na vás "Vlkobijci"budou pěkně vylévat žluč.

V. Vlach 10.4.2014 7:30

Hezoučké.

Vtipné, jízlivě pravdivé. Jen tak dál.