24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

TECHNIKA: Ať žije odborník!

Ráno jsem se probudil trochu dřív, tak jsem si řekl - proberu víc rubriky, co tak často nečtu. Dorazil jsem na Technet na iDnesu a tam jsem se dozvěděl, že stolní PC končí. To jsem ale rád!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Čulík 7.4.2014 8:15

Re: TECHNIKA: Ať žije odborník!

No ale to jsme zase zpátky, vkládáte mi do úst něco, co jsem nikdy neřekl (a pan Zandl také). Nikdy jsem netvrdil, že teď hned všichni opustí PC a vrhnou se na tablety. Pouze jsem předpověděl, že ti, co to používají na email, iDnes, nějaké fotky od přátel, hudbu a stažené filmy přejdou na tablety, protože jsou levnější, na to, co chtějí jim to stačí a není tam zbytečný balast. A to vadí daleko více lidem, než asi tušíte a těm ty tablety stačí. Jestli se má výpočetní technika rozšířit i mezi "tety z Orlických hor", tak nesmí prudit žádnými sofistikovanými menu. Tety se počítačem neživí, pro ně je to prostředek komunikace a zábavy, něco na úrovni TV.

To se netýká lidí, co se tím živí. Ale i tam je pokrok, proč mít funící bednu, když mohu mít jen klávesnici a monitor. A jednoduchý operační systém, který mi samozřejmě umožní Open source ekvivalenty. A názor, že do toho nemohu strkat další karty - koupím si konfiguraci, co mi vyhovuje a nebudu se v tom furt vrtat.

Tím nikomu neříkám, aby bednu hned vyhodil, sám ji používám, manželka zase lehce obstarožní notebook s XP, také to dojede. Ale shodou okolností jsem byl obdarován jablíčkovým iPadem a tak mohu porovnat: velice kvalitní displej, překvapivě dobrý foťák a pro "tety" naprosto dostatečné. Dal bych přednost otevřenému Androidu před tím uzavřeným OS, ale zeť prodává Jabka a tím je to dané, ale i tak opravdu dobré.

A díky rychlým datovým připojením, kdy se při aplikacích běžících na cloudu bude počítač stále více používat jako tenký klient se asi v dalších letech hodně změní pohled na klasické PC.

J. Jurax 6.4.2014 19:52

Re: TECHNIKA: Ať žije odborník!

Myslím to naprosto vážně. Podotýkám, že jsem byl a občas ještě - ač důchodce - jsem vývojář software - databáze a Visual Studio.. Tedy tím "na práci" myslím práci poněkud specifickou. Jestli pod prací na PC rozumíte vyřizování mailové korespondenci, tak to opravdu vystačíte s nějakou kapesní hračkou. No a když už mám doma - pracuju z domu -  momentálně 3 funkční PC a ještě jeden starší jako zálohu, tak tablet fakt nepotřebuju ...:-)

První odkaz - iMac neznám, nikdy jsem s Macy nepracoval, nemohu posloužit názorem.

Druhý odkaz - vše v jednom ano, ale budu-li si chtít stroj rozšířit, budu mít problém. Volné sloty to nemá, takže skončím obložen škatulemi napojenými přes USB  :-) ... a navíc mi to cpe webkameru a reproduktory, které nechci, ale platím :-)

Třetí odkaz - to je z mého pohledu hračka, ovšem vymakaná; potřebuju velkou obrazovku, raději dvě - a opravte mne, jestli se mýlím, ale pod Androidem asi vývojové nástroje nebudou ... a 3D stereo a hluboké basy na práci fakt nepotřebuju, a webkameru taky ne, ale platil bych to - to máte jak s těmi funkcemi Wordu, co neužíváte :-)

No a na profesionální práci naopak potřebuju Word a Excel nebo jejich Open source ekvivalenty.

J. Aspirin 6.4.2014 17:44

Tak to já...

s p. Zandlem docela souhlasím... PostPC doba už nastala, jenom díky standardní konzervativnosti uživatelů, techniků apod. to není moc vidět ale výrobci sw i hw do postpc doby vkročili velmi energicky (někteří až moc rychle a musí brzdit). Pro postpc dobu už jsou připraveny služby... Z vlastní zkušenosti mohu říci, že fungují technicky i ekonomicky efektivněji než stávající koncepce. Tedy minimálně tak od tří uživatelů výš.

P. Čulík 6.4.2014 4:03

Re: TECHNIKA: Ať žije odborník!

"No, stručně řečeno - na práci zůstanou klasická bednovitá PC nebo laptopy" - to myslíte vážně? http://www.apple.com/cz/imac/

nebo http://www.alza.cz/lenovo-ideacentre-c540-touch-d482270.htm.

A nebo, v co se může vyvinout tablet pro náročné: http://www.asus.com/cz/Tablets_Mobile/Eee_Pad_Transformer_TF101/.

Pokud jde o funkce Wordu nebo Excelu - zaprvé se za to musí platit, zadruhé to zabírá místo a androidí aplikace rozhodně nejsou tak zbytnělé, takže nepotřebují tolik menu. To je u MS dané strategií - vnutit zákazníkovi i to, co nepotřebuje, aby to mohl zaplatit a za 3 roky ho nechat zaplatit upgrade.

J. Jurax 6.4.2014 3:15

Re: TECHNIKA: Ať žije odborník!

No, stručně řečeno - na práci zůstanou klasická bednovitá PC nebo laptopy, na zábavu budou částečně nahrazeny tablety či chytrými mobily či čertvíčím ještě - on tablet se dnes od chytrého mobilu liší akorát  tím, že je trošku větší a neumí už telefonovat :-)

A k tomu kolik z Vás je schopno využít všechny funkce Wordu nebo Excelu - ono kolik z Vás je schopno využít všechny funkce svého chytrého telefonu či tabletu, resp. všechny funkce aplikací, co tam má?

A menu jsou dobrá věc - lepší než po ploše poházené ikony nebo dlaždičky - a víc se do nich vejde :-)

J. Jurax 6.4.2014 3:01

Re: Mediální masáž o zániku XP

No, po mém soudu úplně ten nejhlavnější důvod je, že nový OS, co umí z pohledu 99% uživatelů totéž co ten starý, je třeba znovu KOUPIT za platné oběživo. A k tomu připadně další soft, protože kompatibilita směrem dolů se nedodrží.

No a když už nový OS, který má větší nároky na hardware, tak taky nový počítač, protože na staré šunce, která dosud sloužila k všeobecné spokojenosti, to už nepoběží nebo poběží pomalu.

A v novém OS se - kromě nových vnitřností, které jsou pochopitelně modernější etc., ale to ne každý pozná, potřebuje a ocení - se udělá hodně vizuálních efektů - to jsou nejvíc vidět - a změna interface. To co bylo vpravo nahoře je vlevo dole, lišty se chovají jinak, okna vypadají jinak a ovládání se taky změní. Třeba W8 a ty šílené naničhodné dlaždice ...To aby těm, kdož si na něco zvykli, nezakrněly mozkové závity. Mimochodem - právě tohle nechápu - to je jakoby výrobci aut dávali plyn tu na levou nohu, tu na pravou nohu, brzdy obráceně, pedál spojky na středový tunel (stlačovat loktem), blinkry na pravou ruku, rychloměr cejchovali ve verstách za hodinu, parkovací brzdu dali vedle zpětného zrcátka a šaltrpáku doleva vedle dveří - uvažuju levostranné řízení -  a volant občas před sedadlo spolujezdce, což ale  v následující verzi jako ne zcela vyhovující bryskně opraví. Uživatel si zvykne - nebo si to dá předělat.

Takže bude kšeft pro školicí firmy ...

A obchody se točí, což roztáčí kola civilizace. Ono z hlediska výrobce OS je to celkem pochopitelné - i Microsoft potřebuje vydělávat, aby bylo na platy zaměstnancům ...

J. Jurax 6.4.2014 2:24

I té éry XP je škoda

ono pro 99% uživatelů a 99% činností na PC prováděných stačilo XP s přehledem a rezervou ...

V. Plocek 6.4.2014 1:02

Re: TECHNIKA: Ať žije odborník!

To je velká pravda, ale jako ve všem současném počínání nároky na kvalitu prudce klesají. Bohužel. A u fotografování se přechází od kvality na "masovku". To jest na fotografiích jsem většinou já a minimálně zajímavosti, okolo kterých se pohybuji. Podívejte se na Rajče.

V. Plocek 6.4.2014 0:57

Re: TECHNIKA: Ať žije odborník!

Velký souhlas ve všem, co bylo řečeno.

M. Stuchlik 5.4.2014 23:49

Re: Mediální masáž o zániku XP

Banky jsou největšími akcionáři řady počítačových firem, že.

P. Han 5.4.2014 22:18

Re: Mediální masáž o zániku XP

Což je totální pitomost. Ledaže by měly speciální aplikaci. Jinak co běží přes internet, je celkem nezávislé na operačním systému.

A. Hrbek 5.4.2014 18:42

argumentace autora je stejná,

jako že po ukončení výroby oktávií budou všichni používat motorky.

1. XP byl velmi povedený robustní a solidní systém a běhaly na něm všechny staré, třeba i osobně vytvořené programy. 2. Na W7 nejsem, přes veškeré úsilí, některé starší programy instalovat a provozovat.

3. Na údržbu XP se již hlásí některé softwarové firmy. 4. Marná sláva, solidní práce vyžaduje solidní techniku. Zatím jsem neviděl tablet s kapacitou 1T (což se stává na PC standardem) a na současnou práci s textem s dvěma otevřenými stranami se mi dnes nabízí již dostupná třiadvacitka displej. 5. Rychlosti a kapacity přenosu jsou také stále trochu jiné u stávajících WIFI a u optických kabelů.

Tablety mohou být dobrým úvodem do používání výpočetní techniky, mohou posloužit jako snadno přenosná zařízení, ale rozhodně nebudou dlouho a dlouho sloužit tam, kde se vyžaduje spolehlivost a přesnost, např. dispečerům k řízení letového provozu.

M. Kosejk 5.4.2014 17:10

Re: Ono to chce přečíst, co pan Zandl napsal.

Já myslel, že řeč je o článku, kde autor tvrdí, že ukončením podpory XP začíná postPC doba... Respektive tvrdí, že to ukončení podpory XP je zásadní moment v tomto. A já to rozporuji. Jako by to byl první operační systém PC, u kterého se to stalo...

A mimochodem - také patřím k těm 30%, co zůstali na XP. Operační systém měním většinou s novým HW. Ale na XP jsem zůstal určitě nejdéle ze všech systémů. A pro tablet rozhodně nepoletím, až budu měnit počítač. A ani nepoletím koupit tablet jen kvůli ukončení podpory XP.

P. Čulík 5.4.2014 16:58

Re: Ono to chce přečíst, co pan Zandl napsal.

...a já jsem to snad tvrdil? To je obecně problém těchto diskuzí: lidi se dobývají do otevřených dveří, nebo nepochopili, o čem je řeč.

M. Kosejk 5.4.2014 16:44

Re: Ono to chce přečíst, co pan Zandl napsal.

I když firmy budou muset řešit konec podpory XP - kanceláře tabletama kvůli tomu neosadí.

V. Vaclavik 5.4.2014 15:04

Re: PC a uzivatele webu, internetu

Je treba nenechat se zmast trendy. V hudbe napriklad na dlouhou dobu prevladly mp3, hifi soupravy se radovemu spotrebiteli pomalu prestaly prodavat, kazdy mel na usich miniaturni sluchatka, a dodnes to naproste vetsine mladeze staci. Jenze lide zacinaji objevovat Ameriku, nekde pricuchnou k opravdove ne-mp3kove muzice, a kdyz nejsou ve financni nouzi, poridi si dnes na starsi kolena zase ty reprobedny a hifi soupravy a jsou si vedomi toho, o co vsechno na tolik let prisli, ze se nechali unest modernim trendem tech ubohych mptrojek a minisluchatek a to vse jen proto, aby mohli mit muziku uplne vsude sebou. Jenze to je dulezite jen pro pitome tenagery v puberte, ci postpuberte, kdy kvalita nemuze soutezit s bytim 'in'.

V. Vaclavik 5.4.2014 14:55

PC a uzivatele webu, internetu

Vsichni ti uzivatele netu, ti tabletovi konsumeri, spotrebovavaji obsah, ktery predtim nekdo musel vytvorit, a ten nekdo ho jiste nebude vytvaret na nejakem dotykovem tabletu.

Co se prenosnosti tyka, tak notebooky naprosta vetsina uzivatelu, vzdy pouzivala vice mene jako PC - nekde ty notebooky umistila na stul, stolek, a tam sedely do skonani. Malokdo je kdy nejak casto prenasel, uz kvuli kabelum a mizerne vydrznosti. Teprve tablety jsou v tomto ohledu jine, ale ta prenosnost zase omezuje jak se vyuzivaji - vyuzivaji se jen v omezenejsi oblasti, nez jak to bylo s temi notebooky, pouzivaji se zpravidla na neco, co nevyzaduje zadne velke soustredeni, jako pri nejake opravdove praci. 

Telefonem foti i muj bracha, ale ty fotky jsou opravdu spatne, a to nejsem zadny expert pres tyhle veci, i tak musim rict, ze ty jeho fotky stoji za kulove, jsou to naproste 'nouzaky', mozna lepsi nez nic, ale jen ztuha.

Rekl bych, ze ty tablety maji tu vysokou prodejnost hlavne protoze si je mimo pc uzivatelu kupuji i lide, kteri doposud PC ani nemeli, a lide je kupuji i detem, ktere doposud musely sdilet rodinne PC, kdezto ted ma pomalu kazde dite skolniho veku svuj tablet. Takze to vypada, ze se PC malo prodavaji, jenze to je rekl bych spis jen prechodna zalezitost a je to relativni vec. Nesmime se nechat zmast tim vysokym poctem prodanych tabletu.

Nejak me uniklo co ma konec podpory XP co spolecneho s koncem PC... nejdriv jsem proto ani nevedel, co tim XP ma autor na mysli, az teprve z diskuze zde me doslo o co jde.

P. Čulík 5.4.2014 14:12

Re: Ono to chce přečíst, co pan Zandl napsal.

Jestli začíná-nezačíná: začíná, ale jestli polehoučku, nebo rychleji, by řekl normální výzkum.

Stažení podpory XP je domácím uživatelům většinou fuk, mají s tím ale problémy firmy, kvůli certifikacím a auditům. Alespoň to nebude otravovat stahováním upgrajdů a rebootem.

"Běžný uživatel" vůbec nemusí chodit do práce, nebo používat v práci PC. Trochu surfovat, emaily, Skype, Facebook, nějaké fotky nebo hry. Já využiji na PC 23palcový monitor na editaci fotek, ale když jsem viděl obrazovky kvalitních tabletů, tak ono je to i na to použitelné!

A hlavně, ony ty tablety za chvíli budou umět spoustu věcí, co teď umí PC. Já jsem si dlouho nemohl zvyknout na notebook, kvůli klávesnici a malému displeji a teď už mi to je jedno.

M. Kosejk 5.4.2014 13:51

Re: Ono to chce přečíst, co pan Zandl napsal.

1) Pan Zandl píše něco o postPC éře. A ta určitě nezačíná. A stažení podpory XP také přeceňuje.

2) Jde o to, jak si definujete "běžného uživatele". A já mám dojem, že si myslíte, že je to ten, kdo v práci dělá na stolním počítači práci - a doma se u domácího počítače baví. Ale takhle to dnes nechodí. To soukromí s prací se dnes u spousty lidí prolíná - a to jsem se snažil vysvětlit.

PC mi vyhovuje tím, že je to taková stavebnice - jak po hardwarové, tak po softwarové stránce.

P. Čulík 5.4.2014 13:37

Re: TECHNIKA: Ať žije odborník!

Ono ještě záleží na tom, co se myslí tím "PC". Desktop nebo bedna pod stolem s vidlema, dobře, nebo také ještě laptop-notenook, musí to mít nutně vidle nebo Linux se také počítá? Asi zůstanou nějaký (krátký) čas i ty bedny, aby do nich pařmani mohli nacpat nejposlednější grafické karty, nebo lidi, co používají AutoCad, Photoshop a pod. nebo aplikace, které potřebují velký a kvalitní monitor a výkonný procesor. Ale kolik vás je? Je to stejné jako foťák např. EOS proti mobilu. Kolik je těch lidí, co využijí kvalitní foťák? A ti si stejně nakonec na sjezdovku vezmou na focení mobil, protože i tam je ohromný pokrok.

Já myslím, že trh hlavně převálcuje operační systém, o kterém uživatel (narozdíl od vidlí) ani nebude tušit, že tam nějaký má, aplikace budou intuitivní a jednoduché - kolik z vás je schopno využít všechny funkce Wordu nebo Excelu? A koho z vás proboha nes*re ta přehršel menu, kde stejně o polovině věcí netušíte, k čemu jsou a jak se používají, nicméně s novou verzí je to zase totálně zpřeházené? A to se tím živím. To je to, co "potencionálního běžného uživatele" vyděsí, že se počítače bojí a "neumí s ním". A androidí svět spolu s jednoduchostí ovládání a rychlým startem lidem stačí a proto ten úspěch.

Když to srovnám s automobilismem: když auta začala, musel je řidič před jízdou obejít s olejničkou, dolít vodu do chladiče, napumpovat, něco poštelovat a pak to chvíli jelo. Teď přijdete do půjčovny, dostanete klíček s číslem stání, odemknete, nastartujete, jedete. Kde to má motor nikoho moc nezajímá, u pumpy vám tam někam nalejou palivo a dolijí vodu. A to je to, co chce teta z Orlických hor a já taky. Naposledy jsem si dělal ventily před čtvrt stoletím u Š 120L. Naštěstí...

M. Kosejk 5.4.2014 13:37

Re: Ono to chce přečíst, co pan Zandl napsal.

Dokážu si představit, že tablet nahradí noťase. Ale stolní PC zůstane ještě dlouho - minimálně do doby, než se na trh dostane opravdu funkční hlasové ovládání.

P. Khail 5.4.2014 12:43

Re: Mediální masáž o zániku XP

No některé banky (KB, UCB například) už klientům oznamují, že pokud si nezmění OS nebudou moci využívat internetové bankovnictví.

P. Čulík 5.4.2014 12:35

Re: Ono to chce přečíst, co pan Zandl napsal.

Když se vám hodí více PC, tak si používejte PC, nikdo vám ho přece nebere. A poměr cena-výkon? Běžný uživatel ocení, že tablet hned nastartuje, dá se lehce nosit a kdo to těm, co nevytvářejí grafiku opravdu nevadí.

Ale přesně o tom jsem psal, stačilo pozorněji číst.

Ale stejně se najde pár lidí, co mi zase poradí, že start PC zrychlím SSD a můžu ho vytunit a můžu na něm provozovat AutoCad. A já naposled opakuji, že přibývá lidí, co jim stačí chytré mobily, případně tablety a na domácí potřebu ty PC převálcují. A tím bude ubývat lidí, co budou počítač považovat za pro ně nepochopitelný a budou muset na školení, aby "uměli na počítači".

J. Boleslav 5.4.2014 11:16

Re: Mediální masáž o zániku XP

Důvodů, proč je třeba čas od času upgradovat SW, je celá řada. Nejdůležitějšími jsou stále se vyvíjející HW a dále bezpečnostní důvody. V domácích podmínkách či u malých firem jsou sice tyto tlaky menší než u velkých korporací a bank či ve státní správě, existují ale objektivně rovněž.

J. Boleslav 5.4.2014 11:10

Re: Ono to chce přečíst, co pan Zandl napsal.

Taky si myslím, že p. Zandl nemá pravdu. Jako se kdysi s příchodem PC pohřbívaly sálové počítače a žijí v pohodě dosud, tak stejně přežijí i PC. Každé zařízení - mobil, tablet či PC má svoje výhody a nevýhody a proto si svoje uživatele vždy nejde. Mobilní zařízení PC určitě zcela nezlikvidují, o tom jsem přesvědčen.

M. Kosejk 5.4.2014 10:11

Re: Ono to chce přečíst, co pan Zandl napsal.

A co říkáte na argument, že v poměru cena/výkon je pořád PC nejvýhodnější varianta?

Já se třeba považuju za "běžného uživatele". Sice mám asi vzhledem k průměru společnosti nadprůměrné znalosti o IT, ale pořád jsem tím "běžným uživatelem". 

Co od počítače očekávám? Píšu na něm texty, používám grafické programy pro tvorbu podkladů pro maketing, potřebuju mít přístup na internet... Ale taky na něm chci koukat na filmy, hrát hry, občas sestříhat nějaké video... A na to vše se mi nejvíce hodí PC - například si nedokážu představit, jak bych psal smlouvy na tabletu nebo jak bych na něm vytvářel grafiku. A navíc, jak píšu, je to otázka i poměru cena/výkon - a ta jasně hovoří pro PC.

P. Han 5.4.2014 9:29

Re: Mediální masáž o zániku XP

Windows 2000 jsem pomalu opustil, když mi bylo jasné, že XP jsou rychlejší a lepší. To znamená někde u SP2. Ale ještě v době Windows 2000 a začátku XP jsem provozoval několik starších pracovních stanic pod NT4, tedy mnoho let po oficiálním ukončení podpory. Výhoda byla, že "entýčka" potřebovala daleko méně paměti a podstatně méně výkonný procesor, aby běžela stejně rychle jako W2K nebo XP. Ovladač USB, o kterém Microsoft psal, že je nemožné ho pro NT4 vytvořit, jsem měl od menší SW firmy, kde nepřemýšleli o tom, jestli to je nemožné, a prostě ho napsali. "Dostal mě" až nákup nového HW, kde prostě už ovladače pro NT4 chyběly, a nové verze grafického SW. U XP předpokládám, že to půjde podobně. Postupně budu upgradovat, ovšem od nového OS čekám stejnou funkčnost, jako měl ten starý. Ne radikální změnu prostředí jen proto, aby to vypadalo jinak.

Co se týče linuxu, klidně a rád bych na něj přešel, ovšem SW, který používáme, je psaný výhradně pro Windows. Vychytávky v podobě "windows-like" pracovní plochy nic neřeší, ty programy prostě pod linuxem včetně wine neběží.

P. Čulík 5.4.2014 9:05

Ono to chce přečíst, co pan Zandl napsal.

Článek jsem si přečetl znovu a nikde se tam nepíše, že by hned skončily všechny desktopy nebo dokonce pracovní stanice. "Nastává postPC éra" - ano, po notebooku, který je přece jen těžký na stálé nošení v batůžku, lidi přišli na chuť tabletům: "Nezvládnou sice tolik co PC, ale kdo to vlastně potřebuje". To je přesně to, co jsem si říkal už dávno, k čemu potřebuje "běžný" uživatel - teta z Orlických hor, příp. moje matka, zkrátka člověk, který se nevyžívá v tunění PC a nehraje nejposlednější hry, ale chce si přečíst iDnes, email, prohlídnout fotky nebo přehrát MP3ky nebo nějaký film - k čemu nutně potřebuje PC?

Psal jsem to už v diskuzi k původnímu článku: IT se živím už hooodně dlouho, dříve jako vývojář, léta se hrabal v HW, teď na stará kolena testuji SW. Ale domu, až mi klekne postarší PC, které k plnému naběhnutí Win7 potřebuje ze studeného startu více jak 3 minuty, si asi časem pořídím nějaký lepší tablet s externí klávesnicí. Protože když se přivleču večer domů, tak mě na celém IT zajímá přesně to, co tu tetu z Orlických hor.

A pro ty, co ještě nepochopili: v práci, když to bude potřeba, budu pracovat na kvalitní pracovní stanici třeba pod Linuxem. Ale teď zrovna i tam jsem vyfasoval postarší HP notebook s vidlema 7, dole má ještě label od Visty. Protože nač chodit s kanonem na komára, když se stejně připojuji na serverové (mnohdy předpotopní) aplikace a případně přes vzdálenou plochu:-)

J. Novak 5.4.2014 8:34

Re: TECHNIKA: Ať žije odborník!

Ano, jenže kvalita těch fotek stojí za ....., protože fyzikální možnosti optiky prostě nepřekonáš...

J. Novak 5.4.2014 8:33

Mediální masáž o zániku XP

Ano, Microsoft má problém, o Windows 8 je minimální zájem. Takže spustíme poplašnou kampaň, že poté, co přestaneme vydávat záplaty na WinXP se stanou jejich uživatelé obětí a cílem hackerů a kdovíjakých kyberzločinců. Přitom ty hackery dnes už WinXP nezajímají, jejich pozornost je plně soustředěna na Win7 a Win8. Mimochodem, pamatujete si, že když pomalu končily W2k - Windows 2000, že by běžela nějaká podobná kampaň skoro ve stylu, že se vám 9.4.20XX váš počítač zcela zhroutí a přijdete o všechno, co v něm máte? Mimochodem, do dnešního dne v pohodě provozuji bez jakýchkoliv problémů W2k server pro vlastní potřebu.