25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Budeme žít v bukolické krajině

Jak včera přinesly zpravodajské servery, oznámil americký Amazon, že v Brně stavět logistické centrum nebude. I ozval se jásot veliký od brněnských zelených a jak hned vyhlásil Martin Ander, předseda klubu zastupitelů za Stranu zelených v Brně, je to dobře: "Obří distribuční centrum Amazonu na Černovické terase by ucpalo jihovýchod Brna kamióny a udělalo tisícům lidí ze Slatiny a okolí ze života peklo."

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Zikmund 11.4.2014 13:47

Bože, vy jste to myslitel...

Vy jste opravdu komici. Takže německé platy, přepočítané na české koruny, by byly královské. Samozřejmě by Amazon vyplácel v ČR stejné platy jako v Německu. :P

Nicméně je ztráta času s polemizovat s vámi o tom, zda by negativa Amazonu převážila jeho přínosy. Někdo, kdo si myslí, že o jeho nepostavení rozhodli zelení, kteří jsou v brněnském zastupitelstvu tři, vykazuje známky obsese nebo paranoie. Článek sestavený z blábolivých výkřiků, které nemají s realitou mnoho společného, viz tu zmínku o Šumavě (že se Šumava vyvíjí podle přání ekologů si může myslet snad jen člověk zcela odtržený od reality, vždyť není ani zákon o Šumavě, ekologové požadují 50 % území bezzásahových, vedení parku chce asi tak 10 % a ministr ŽP nabízí 25 %). Geniálně se uvědčujete z blábolu u chvály německé strany Šumavy, kde je tolik pracovních míst...jaká škoda, že v Bavorském lese se tvrdě dodržuje pravidlo bezzásahovosti a ochrana je mnohem přísnější, ačkoliv jejich část Šumavy je menší a méně cenná... :D

Dávat „ekologickému“ Česku za vzor „správně“ „neekologické“ Německo je totálně na hlavu, vždyť sami píšete o německých Zelených, kteří jsou třetí nejsilnější strana.

Taktéž napsat, že se dálnice nestaví kvůli ekologům je na vyšetření u psychiatra. Ano, ekologové mají námitky proti stavbě v CHKO Český ráj a České středohoří, z toho malicherného důvodu, že v CHKO se dálnice ze zákona stavět nesmí. Zajímavé je, že se nijak zvlášť nestaví ani jinde, kde není nijak cenná krajina a naprostá většina ekologů proti tomu nic nemá. 

Chápu, že pro omezené lidi je snažší najít si nějakého úhlavního nepřítele, který může za všechny bolesti světa. Byli to Židi, teď jsou to porůznu muslimové, Romové nebo zelení, podle chuti.A nakonec, co k tomu Brnu? Vox populi, vox Dei. Zastupitelstvo, dosti nezelené, rozhodlo, je to vůle lidí a pokud to bude taková ekonomická katastrofa, tak si to opět ponesou následky jen Brňané...

V. Plocek 4.4.2014 0:03

Re: A to zejména u mladých lidí. .

Pane Krajíček. Jestli v Brně balí zboží a manipulují s ním bakaláři, potom máte pravdu. Já znám sklady Toyoty  a další podobné velkosklady a zde balí zboží lidé se základním vzděláním.  A o ty by mělo zastupitelům jít. My na severu známe, co to je, když se mladí poflakují bez práce. A o umístění Amazonu, asi jsem blbě viděl znázornění umístění firmy. Zdravím.

P. Vaňura 3.4.2014 21:31

Ale je tu i možnost c), územní plán může být od počátku

stanoven ve prospěch NĚKOHO a pak se třeba upraví v obecný prospěch. Toto je zrcadlový obraz toho, co píšte Vy, proč ale tuto možnost nepřipouštíte.

P. Papež 3.4.2014 20:36

Re: Pan vlk jako vždy se projevil jako

Hoblíkem se ani nezabývejte. Ve všech diskuzních příspěvkách  v Neviditelném psu projevuje mimořádnou "inteligenci".

V. Ondys 3.4.2014 19:44

:))))))) Správně, pane Kosejku

pak stačí vsadit na lidskou nedokonalost, uvolnit prostor pro výhodné půjčky a poštvat na zoufalce společensky příkladné advokáty s exekutory. Ani nepotřebujete stavět pracovní lágry s ostnatými dráty a kulometnými věžemi pro armádu zadlužených otroků místo sebevědomých občanů, kteří by nikdy nevolili :))))) papaláše s bolševickými manýry.

M. Kosejk 3.4.2014 18:58

Re: omezenci

Odpovím Vám.

Protože naši politici mají problém s vytvořením příznivého podnikatelského prostředí a lid to ani nechce (snížení a zjednodušení daní, snížení byrokracie, snížení státní buzerace atd.) A  raději podporují nadnárodní koncerny, které nám nepřinesou nic jiného než nekvalifikovaná pracovní místa (která ještě z významné části obsadí cizinci).

Typickým představitelem toho neblahého uvažování je Miloš Zeman a Andrej Babiš.

p.s. postavení dálničního přivaděče v době schvalování nebylo jisté (byl tedy slíben, ale byl slíben někým, kdo to nemá na 100% ve svých rukou ).

M. Kosejk 3.4.2014 18:43

Re: pane Kosejku

Někde tvrdím, že územní plán je státní zákon? Jen tvrdím, že když každou chvíli jsou schvalovány nové účelové změny územního plánu pro konkrétní subjekty, tak územní plán neslouží svému účelu - a dokonce je to morální prasárna.

Např. váš případ: OK, pokud je to takhle, jak píšete. Pokud by ale k té změně územního plánu došlo jen pro to, že to vyhovuje právě VÁM - tak by to byla také prasárna. A k téhle prasárně se odhodlal Onderka a spol. v případě Amazonu. Ale to není problém jen Brna - tyhle prasárny se dějou celorepublikově (vím to, reality jsou můj job).

E. Pavel 3.4.2014 16:08

Re: Amazon prodává zboží

Zrovna u Amazonu je velká část z Číny a okolí, tady by se uplatnil tak možná výrobce lepenkových krabic (a dalšího obalového materiálu), do kterých by se to přebalovalo, a ani to není jisté. A bohužel u krabice v polích není moc ani těch dalších lidí, kteří se na to nabalí (pár autobusáků, kteří budou vozit lidi a pár kantýnských, kteří je budou krmit).

Nicméně nejvíc mě pobavilo, že zastupitelé Brna jsou překvapeni. Třikrát poslali Amazon někam a když to nakonec odpískal, tak to je najednou údivu.

P. Boublíková 3.4.2014 15:55

Re: Výjimečně souhlasím s Anderem

Asi tak jako pana Vlka :-)

P. Joch 3.4.2014 15:10

omezenci

Nechápu některé diskutující. Proč by mělo vadit 2000 míst pro nekvalifikovanou pracovní sílu. Víte kolik je v Brně vysokoškoláků, kteří by si rádi takovou prací přivydělali?

Distibuční centrum není velkosklad ze socíku, v dnešní době je to středisko, kde se přidává hodnota k výrobní ceně materiálu z Číny. Z hlediska logistiky naopak velice sofistikovaná záležitost.

2000 pracovních míst navíc logicky předpokládá nejméně jednou tolik pracovních příležitostí pro support - dopravní firmy, cattering, servis atd.

380 kamionů za den je 16 za hodinu. Pokud si stoupnete k dálnici, za jak dlouho jich napočítáte 16? Za pět minut? Možná i rychleji. K žádnému extra velkému zatížení dálnice by nedošlo, pokud by se postavil přivaděč. Navíc TRUCK neznamená kamion, určitě by většina vozidel byla spíše o velikosti Avie, nebo dodávky. Kamiony by navíc směřovali hlavně na jih a sever, v tomto směru není dálnice natolik vytížená jako Brno-Praha.

Pokud chcete místo Amazonu, malé super technologické firmy, proč tam teda nejsou? Proč se za posledních 5 let plní průmyslové zóny solárními parky? Odpovězte si sami.

P. Vaňura 3.4.2014 14:41

Jenže řešení začíná u toho, že

se postaví sklad Amazonu.

Představte si toto. Já bych např. měl zájem o místo, které v současné době zastává Jaromír Jágr a vzal bych to dokonce za polovinu jeho platu. Jenže to místo mi jaksi nikdo nedá, např. v výmluvou, že neumím bruslit. Takže bych mohl třeba brát podporu ve výši čtvrtiny platu Jaromíra Jágra až do doby, než se pro mě najde místo špičkového hokejisty! Nebo bych mohl dělat i něco jiného, ale za ten jeho plat...

P. Vaňura 3.4.2014 14:34

Toto mě opravdu zajímá, protože

dle zákona lze přijmout cizince, jen když to místo nelze obsadit našincem či někým z EU.

P. Vaňura 3.4.2014 14:33

Patrně máte pravdu

"Bylo by chybou podezírat politiky z hlouposti, když jejich jednání lze plně vysvětlit špatným úmyslem." (anon).

P. Vaňura 3.4.2014 14:29

Železnice je drahá a především

TĚŽKOPÁDNÁ a to ve všem, s vyjímkou případů, kdy z místa A do místa B jede celý vlak (doprava uhlí, např.). Pokud by byla železnice výhodnější, podniky by v tržním prostředí využívaly železnice, protože každá starší fabrika či velkosklad atd. má z minula vlastní vlečku!

Konkrétně, za komunistů to bylo tak, že železnice NEBYLA ani schopna říci "vagón s Vaším zbožím přijede tehdy a tehdy." Podniky si musely platit pohotovost vykladačů, kteří by byli schopni nastoupit třeba ve tři v noci ze soboty na neděli, kdyby se náhodou ČSD hodilo tam vagón tou dobou přistavit. Od hodiny přistavení se počítalo stojné a v případě překročení času zdržení ještě navrch penále. Pokud mě nevěříte, najdete to dokonce v tehdejších novinách, kde se paradoxně spílalo těm podnikům, že ČSD zdržují vagóny!

Snad pochopíte, že s takovým přístupem to v tržním prostředí těžko půjde!

P. Vaňura 3.4.2014 14:14

Je třeba se podívat na to, KDO

všechno bere granty a dotace přímo či nepřímo ze státního rozpočtu. A ponechat jen peníze na péči o postižené a sport či zájmovou činnost mládeže.

Všechno ostatní nekompromisně ZRUŠIT. Pak se "aktivisté" budou muset živit něčím užitečným a nebudou mít moc času na to, aby škodili. A ušetřené peníze dát na dálnice a silniční síť obecně!

V. Kain 3.4.2014 13:29

Re: v případě Amazonu - žádná lítost!

Autor uvádí kolik si u Amazonu vydělají zaměstnanci v Německu a v přepočtu na koruny je to docela balík.Už vidím ten balík pro ty balíky kteří by tam hákovali v přepočtu několikrát nižším než v Německu.Proč se nevyužívá železnice?Bylo by to ekologické a i s překládáním by to bylo jistě lacinější.

V. Ondys 3.4.2014 13:24

:))))))) Je to zvláštní pracovat u nadnárodní

pod knutou nejhorlivějších našinců-svazáků jako nesvéprávný otrok, který smí i vyměšovat jen na povel, a z platu si dostatečně nepokrýt ani nejzákladnější náklady v podobě nájmu za bydlení a stravy. Doporučuji všem lidumilným zaměstnancům, kteří se společensky příkladně starají jiným :)))) o práci!

O. Horák 3.4.2014 13:14

Re: v případě Amazonu - žádná lítost!

A jak sestavit Váš svatý PLÁN, když nevíte, kdo by měl zájem investovat a v jakém rozsahu?

Amazon by mimochodem vytvořil mnoho pracovních míst, z nich by odváděl daně, sociální odvody a odvody na zdravotní pojištění. Lidé by měli peníze a ty by utráceli a platili mimochodem i DPH. Jezdily by kamiony a ty by nakupovaly zdaněnou naftu a platily mýtné. Amazon by odváděl daně ze zisku. Amazon by mohl prodávat i české produkty (pokud budou kvalitní a konkurenceschopné).

Zastavit bychom měli spíše příliv levné pracovní síly z ukrajiny. Již dnes se o každé místo uchází čech a UKáčko a zaměstnavatel samozřejmě zvolí UKáčko, protože to drží hubu a krok a lépe se odrbe na všech stranách a je rádo, že je rádo.

Věřte mi, že vím o čem mluvím, když jsem přišel o práci, tak jsem chtěl vzít cokoliv než abych byl nezaměstnaný a na pracáku - skladník, prodavač, pokladní, vždy vyhrálo UKáčko a to jsem byl ochoten přijmout všechny podmínky od 12h směn, nočních směn, minimální mzdy i podmínky, že k lékaři mohu jen mimo směnu atp. ... Prostě našinec má šanci minimální.

V. Povolný 3.4.2014 13:04

Tak nevím

prečetl jsem si diskuzi k zkrachovalé akci s Amazonem a jsem na rozpacích.

Některým názorům opravdu nerozumím. Hned na začátku uvedu, že jsem brňák a že to místo, kde měl stát Amazon znám. Je to v podstatě prázdné místo v průmyslové zóně na okraji města. Postavení skladů Amazonu mi připadá jako smysluplné využití toho prostoru. Dálnice a tedy dopravní spojení je blízko. Investor o to místo má zájem a nepožaduje žádné investiční pobídky a podobné hrůzy. Amazon vytvoří pracovní místa a zaměstná lidi, kteří by jinak stáli ve frontě na pracáku nebo pobírali sociální dávky.

Pokud se odmítavých názorů týče:

změna územního plánu: v našem "právním" prostředí není nic problém, pokud má investor dost peněz a vlivu, viz. případ Bauhausu v Ivanovicích. Když bude třeba, plán se změní, jak se ostatně už nejednou stalo. A nejen plán. Zvýšení dopravního provozu: inu, asi ano. Ale on nikdo nechce za humny větrník, spalovnu, sklad, důl apod. Tak chceme ta pracovní místa? Asi ne. Nutnost vybudovat sjezd z dálnice: zřejmě ano, to je ale technikálie. Kromě toho by sjezd sloužil i ostatním firmám v zóně. Pracovní místa s nízkou kvalifikací: jistě, to je problém v naší zemi obchodníků, inženýrů a manažerů.Tak by se dalo jistě pokračovat.

Závěrem jednu teorii, o které si v Brně už začínají cvrdlikat vrabci na střeše. Ale je to jen teorie, i když dost pravděpodobná: Největší problém je v tom, že oni radní očekávali nějaké všimné. Totiž že Amazon nabídne nějaký bakšiš, aby ta věc prošla. Pokud je bakšiš dostatečný a na správných místech, dá se všechno zařídit. Tak to u nás funguje. Jenže on Amazon žádné všimné nenabídl. A to je problém. To pak věci nefungují.

O. Horák 3.4.2014 12:53

Zelení jsou asi nejškodlivější politicko-zájmové uskupení

a je až s podivem, že je na světě stále někdo volí.

Můžeme jen doufat, že v pravlasti tohoto nového náboženství, Německu, co nejdříve vypnou co nejdříve všechny atomovky a klasické elektrárny a dojde k jednomu z následujících scénářů:

A) bude hodně slunečno a bude hodně foukat, to přetíží síť a okolní země se včas odpojí, aby se chránily před přetížením

B) bude mrazivá zima s inverzí bez slunce a nebe foukat a ostatní země je pošlou do háje, že nemají dost energie na přeprodání a dotování jejich zelených pokusů

Zelené nikdo nevyléčí, snad jen povinnost aby kupovali za plnou cenu co prosazují a dopláceli na hospodářské škody za svá rozhodnutí ze svého, ale voliče zelených snad ještě osvítit rozumem půjde.

M. Šejna 3.4.2014 12:37

pane Kosejku

územní plán je vyhláška města, není to státní zákon. Územního plánu by se město mělo držet. Ale není to text, přes který nejede vlak. Jakékoli město může kdykoli udělat dodatek k územnímu plánu, kterým původní plán změní. Je to zcela legální postup. Pokud  by tedy zastupitelstvo Brna odsouhlasilo investici, která je v rozporu s územním plánem, může na tom samém zasedání zahájit proces změny územního plánu. A to zcela legálně.

Jako příklad uvedu moji zkušenost se stavbou rodinného domu, kdy jsem v rozporu s územním plánem nechal na střechu položit hnědou krytinu, přitom územní plán povoloval pouze cihlově červenou. Nejprve mi stavební úřad nařídil krytinu sundat, jenže 14 dní poté obecní zastupitelstvo schválilo dodatek k regulačnímu plánu, který umožnil, aby střechy měly i jiné barvy, protože zastupitelům vadila hnusná uniformita staveb.

Když se chce, tak to jde. Když se nechce, odvoláváme se na vyhlášky.

S. Ševeček 3.4.2014 11:51

Re: Výjimečně souhlasím s Anderem

Nestarejte se o druhé ... Vás se to osobně dotýká, Bystrčanko?

S. Ševeček 3.4.2014 11:50

Re: No, píšete pěkně, s obratností Vám vlastní,

Vy to ve Slatině znáte? Obyvatelům Slatiny je to šumafuk, protože je to mimo intravilán a přímo uprostřed industriálně montovenské oblasti, která vznikla (kromě jiného) i na bývalém vojenském letišti.

Co není obyvatelům Slatiny fuk je, že zastupiči schválili a nyní se "buduje" nový dvojitý kruháč na Olomoucké ulici - kde to dosud fungovalo na semafory bez problémů ... ale zvyšující se kruhovitost s plánovaným dotácem z brusele je přednější.

S. Ševeček 3.4.2014 11:45

Re: Amazon ne !

O té přípojce se mluví již 12 let.

V. Vaclavik 3.4.2014 11:25

Re: "..No, platy, které platí Amazon v Německu,

Taky me to uderilo do oci, nevim o zahranicni pobocce ze Zapadni Evropy ktera u nas plati evropske platy, konkretne Nemci. Napriklad Bosch neplati nemecky plat ani ceskemu zamestnanci dlouhodobe realokovanemu na praci do pobocky Bosche v Nemecku, tamtez bydlici uz roky.

Jinak cela pravda je tu sloztejsi, nez pan Vlk nam rika. Na situaci je treba se divat ze sirsiho uhlu, nez jen ekonomickeho. Stezovat by si mel nejdriv na duvod, proc jsme v takove smutne ekonomicke situaci, ze nam tecou sliny pri nabidkach, jako je/byla ta Amazonu. Tam je zakopany pes, ne v tomto konkretnim pripadu.

M. Krátký 3.4.2014 11:18

Re: Pan vlk jako vždy se projevil jako

Pan Hoblík to takto rozdává na více stran - asi pije něco silnějšího a neví kdy se vyzvrací, aby přestal prudit

S. Křivánek 3.4.2014 10:44

Amazon prodává zboží

Amazon prodává zboží, a to opravdu hodně druhů. Kde bere to zboží? Dnes dováži z celého světa. Ale ono by se naprosto jistě postupně nabalilo spoustu českého zboží. Amazon by dal možnost vyrůst spoustě  českých výrobců, kteří by získali možnost prodávat své zboží prostřednictvím celosvětové sítě. Nehledě k tomu, že tak velké firmy nakupijí spoustu různých služeb - dopravy, stavební služby, údržby, opravy ....., prostě sekundárně zaměstnají další lidi. 

A všichni tito napojení bohatnou, a rozvíjejí svoje podnikání, a na ně se napojují další lidé, a ti potom zase bohatnou, atd, atd ..... Co je na tom nepochopitelné? Aha, ojeli by nám silnice.

M. Kosejk 3.4.2014 10:41

Re: v případě Amazonu - žádná lítost!

Pokud je územní plán měněn účelově pro jeden subjekt, tak je to blbě - to mi nikdo nevymluví.

A že někteří zastupitelé odmítli hlasovat pro něco, co je v rozporu s platným územním plánem, je právně správná ukázka právního státu. I když třeba takový Babiš a Vy si evidentně myslíte něco jiného (a to je ta devótnost, o které píšu). A navíc - jak píšu - Amazon žádná výhra pro ČR není.

V. Vlk 3.4.2014 10:35

Re: v případě Amazonu - žádná lítost!

Víte pane, plán je jenom plán .To není Boží zjevení, to je něco, co se¨čas od času prostě musí měnit. To, že to u nás trvá roky, to není chyba plánu ale bandy vyžírků, kteří z úředničiny a obstrukcí žijí. Amazon je jen ukázka toho, jak to v praxi vypadá. A balení balíků je tady práce, ostatně měly jít i do zahraničí a doprava je také výdělečný obor . No, nějak vám ten konec nevyšel. Ona "vstřícná" politika se ukázala jeko nevstřícná ke každému, i Amazonu.

M. Kosejk 3.4.2014 9:18

v případě Amazonu - žádná lítost!

Co mělo být v tom Brně postaveno? Obyčejný distribuční sklad! Sklad, ze kterého budou vyjíždět ve velkém kamiony do střední Evropy. Žádná přidaná hodnota. Pouze náklady státu na údržbu komunikací a zhoršení života v předmětné lokalitě.

A ještě bych se zastavil u termínu "územní plán". Protože stavba by byla v rozporu s dosavadně platným územním plánem. Brno tedy ten územní plán hodlá účelově změnit ve prospěch Amazonu. A to vnímám jako problém. Všimněte si toho slova PLÁN. Územní plán nemůže být tím, čím má být - urbanistickým plánem - pokud v něm dochází k účelovým změnám ve prospěch jednoho konkrétního subjektu - a to pan Onderka hodlal prosadit.

Jak říkám - devótnost k velkým zahraničním firmám v ČR nezná hranic. Například u Amazonu se všichni můžou podělat, aby pro něj zohýbali pravidla, ale běžným menším a středním firmám se o takovém vstřícném přístupu úřadů a politiků může jen zdát...