19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Uspěl by Einstein v české škole?

Fyzikové před několika dny oznámili objev gravitačních vln. Další potvrzení Einsteinovy obecné teorie relativity. A i když velmi málokdo mezi námi nefyziky je schopen pochopit alespoň základy, respekt k velkému géniovi je namístě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Luboš 24.3.2014 15:09

Přesně tohle je typ argumentace všech lemplů!

Nemusím nic vědět, protože si všechno někde najdu! Takže jakože vás přivezou na sál na operaci slepého střeva a dva lékaři jdou na internet, aby zjistili, jak vlastně vypadá to vaše slepé střevo. Takže jakože k vašemu kapajícímu kohoutku přijde instalatér, vytáhne si učebnici pro 1. ročník příslušného učebního oboru s názvem Rozvody plynu a vody a zahloubá se do čtení? Ale víte, že ono to ve skutečnosti i tak vypadá?

S. Donát 24.3.2014 16:39

Re: Přesně tohle je typ argumentace všech lemplů!

Tohle je reakce na článek pana Kohouta? Jste si jist, že jste pochopil, o čem píše?

L. David 24.3.2014 14:30

Tento problém bychom nejlépe měli k řešení svěřit Roučkovi.

To je náš současný největší génius s nejvyšším IQ.

J. Kostelanský 24.3.2014 12:51

Zmyslom školy nemá byť nahustiť vedomosti

Pred 20, 50 či 200 rokmi bolo zmyslom školy natlačiť do hláv do najviac vedomostí. Problémom je, že množstvo poznatkov sa každých 20 rokov zdvojnásobuje. Takže tudy cesta nevede. Navyše ak žiak potrebuje niečo vedieť, stačí mu na to pár klikov na internete.

Zmyslom školy by malo vzbudiť záujem žiakov o nejakú konkrétnu oblasť - u každého žiaka to môže byť niečo iné. U jedného matematika, u ďalšieho prírodné vedy alebo jazyky. Ak sa žiak o niečo zaujíma z vlastnej iniciatívy, je to najlepší predpoklad, aby v tom dosiahol úspech. Je to práve škola, ktorá môže záujem o určité oblasti u žiakov rozvinúť alebo naopak potlačiť.

Druhou funkciou školy má byť naučiť žiakov a študentov vytvoriť si vlastný názor na určitý jav, tému či problém. Teda nie recitovať, že toto a toto je správne. Pokiaľ viem, v školstve USA sa cení práve vlastný názor žiaka. Naopak "papouškovanie" - obľúbené to dedičstvo c. a k. monarchie, sa v Amerike moc nenosí...

V. Vovák 24.3.2014 13:15

Re: Zmyslom školy nemá byť nahustiť vedomosti

No vidíte, a já si doteď myslel, že základním smyslem základní školy je na I. stupni naučit lidi číst, psát a počítat. Když tohle umíte, můžete se na II. stupni učit základy věd přírodních a společenských. Pak si můžete vybírat oblast, které se budete specializovaně věnovat. Protože když nic nevíte, horkotěžko budete o to nic vzbuzovat zájem a rozvíjet ho...

Mmch memorováním se cvičí paměť a velmi mnoho věcí se jinak, než memorováním nenaučíte.

J. Jurax 25.3.2014 1:29

Re: Zmyslom školy nemá byť nahustiť vedomosti

Přesně.

O. Uživatel 24.3.2014 14:48

Uživatel požádal o vymazání
V. Vaclavik 24.3.2014 11:31

Jestlize jde panu Kohoutovi o nadane

nebo dokonce o geniusy, pak volani po vylepsovani systemu statniho verejneho skolstvi se miji cilem. Skolsky system je spatny a je spatny i vuci uplne beznym zakum, nikoli jen tem nadanejsim. I ti prumerni vcetne tech spatnych podprumernych maji sve rozdily, kazdemu i tomu nejhorsimu jde neco lepe, nez neco jineho a z kazdeho muze byt neco hodnotnejsiho, nez to, co z nej dnesni statni, verejny, a proto plosne dirigovany socialisticky skolsky system udela. 

Nakonec jde o tu samou vec, o jakou jde v 'poskolnim' ekonomickem zivote nas vsech. Nase ze znacne casti zesocializovana, protoze zregulovana ekonomika, uplne stejne jako ty skoly dusi nejen ty geniuse ale vsechny aktery v podnikani, protoze vse musi byt zglajchsaltovane dle celoplosnych a zakonem narizenych regulaci, norem... 

Co se geniu, cili lidske tvorivosti na kazde urovni tyka, tak tam je dulezitejsi nez nejake vychazeni jim vstric, nestavet se jim do cesty. Nestavet se jim do cesty presnym a zakonem zavaznym nalinkovanim jak skolnich osnov, tak 'osnov' podnikani.

O. Uživatel 24.3.2014 10:04

Uživatel požádal o vymazání
K. Luboš 24.3.2014 9:40

Pokud je student opravdu geniáolní,...

...tak může chodit prakticky na jakoukoliv školu. Čím lepší je student, tím na horší školu může chodit. Génia nemusíte nic učit, protože on se to naučí sám... Stačí ho jenom trochu postrčit a nasměrovat... Opravdu dobré školy potřebují pouze průměrní a podprůměrní. No ale kolik takových géniů je? Společnost je ani příliš nepotřebuje.

O. Uživatel 24.3.2014 10:00

Uživatel požádal o vymazání
P. Kolar 24.3.2014 4:21

Vyborny clanek

Jeste bych moc rad videl, aby byl povinny predmet zaklady ekonomie uz nekde na zakladni skole. Soucasna znalost fungovani ekonomickych procesu ceske populace je neuveritelne tristni. To se pak odrazi do politiky a odtud zpatky do ekonomiky zeme. A co si budem nalhavat - je to pruser.

L. Krajíček 24.3.2014 2:22

Nepochybně by ve škole uspěl.

Protože hlavní předmět je angličtina a tu by jistě zvládnul.

Jiná otázka je, zda by se znalostí angličtiny dosáhnul takových výsledků ve fyzice, jakých dosáhnul. Neboť dle mého názoru jazykové znalosti přece jenom nejsou to nejdůležitější při řešení matematických rovnic.

O. Uživatel 24.3.2014 10:05

Uživatel požádal o vymazání