25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

GLOSA: Amazon v Brně? No kurňa!

Představitelé města Brna řeknou jednou ano, podruhé ne, potřetí ano a nakonec zase ne. Kdybyste jim připomněli biblické Vaše řeč budiž ano ano, nebo nikoli nikoli, ukřižují vás, samozřejmě na náklady městského rozpočtu, nikoli za své.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Sedlák 23.3.2014 12:47

Všem podporovatelům

Doporučuji se v těchto dnech právě do oněch míst vydat. Je tam zavřená jedna křižovatka a průjezd představuje zlý sen. To, co se dalo jinak zařídit za 5 minut trvá skoro hodinu. Jen ať nikdo netvrdí, že jeden sjezd vše vyřeší. Už teď je v dané oblasti přelogistikováno a přeskladišťováno.

Kvůli R43 se vedou nejapné diskuze, přičemž je Brnem tažena zbytečně doprava mířící na sever. Kvůli práci pro 2000 skladníků bych se zrovna nezbláznil.

S. Donát 24.3.2014 0:18

Re: Všem podporovatelům

Ta zavřená křižovatka je průšvih, souhlas. Pracuji přímo naproti zamýšlené stavbě a bydlím kousek (slabé 4 kiláky), tak jsem začal chodit pěšky.. Ale ty kamiony přes tuto křižovatku opravdu jezdit nebudou, mícháte hrušky s jablky. Kromě toho, většina místních provozů spíš něco vyrábí, než že by tam bylo nějak moc překladišť.

A ohledně 2000 skladníků - máte představu, kolik dalších lidí potřebujete pro práci 2000 skladníků? Celou hieararchii vedoucích, od leadrů po nejvyšší management, finanční oddělení, personální, logistiku, IT, facility. Někdo jim musí uvařit, někdo tam musí uklidit, někdo se musí postarat o servis skladové techniky. Jen výstavba a údržba budovy zaměstná spoustu lidí. Takže nakonec dáte práci několika stem lidí velmi různých profesí. Zbláznit se kvůli tomu nemusíme, ale rozhodně bych to nenechal plavat.

Z. Sohorova 23.3.2014 11:30

L. Krajíček 577

Snad v jednom s Vami souhlasim ze osobne toho Haska nemuzu ani videt  z kazdeho oka  mu cuci zlodejna a podvod Jak toho darebaka lide mohli volit? Jinak co se tyce projektu Amazon co jste napsal je blbost  a nemohu s Vami souhlasit  hezky den

S. Ševeček 23.3.2014 9:46

Amazon nemá být v Tuřanech, ale

UVNITŘ slatinské průmyslově logistické oblasti. Uvnitř, v místě, kde nepřichází jiná než podnikatelská výstavba stejně v úvahu.

Tuřany (jejich severní okraj) jsou odtud cca 2 kilometry a blíže je letiště a jeho jediná runway.

Jde o střet různých zájmů různých subjektů.

J. Šejnoha 22.3.2014 17:46

Já bych ten Amazon nepřeceňoval

Překladiště internetověho obchodu není bůhvijaký hi-tech podnik.

Pracovní místa tam sice vzniknou, ale patrně také zkrachuje mnoho našich inernetových obchodů. Naši drobní podnikatelé pak budou moci nastoupit do Amazonu na nejnižší pozice skladníků.

Obrazně řečeno samozřejmě.

Zajímalo by mě, zda by autor vzal práci skladníka nebo jak vznešenê tomu budou v Amazonu říkat. DISTRIBUTOR MANAGER ?

Taky je otázka, k čemu vlastně naše obce zaplatily stamiliony za úzmemě plánovací dokumentaci, když je pak tato účelově měněna podle momentální nálady !? Mít v sousedství rodinný domek,tak bych byl silně rozezlen.

F. Doušek 22.3.2014 15:44

Pokud pamatuji, podobné obavy o zelí panovaly

i v případě Nošovic.

J. Kuka 22.3.2014 17:06

Re: Pokud pamatuji, podobné obavy o zelí panovaly

No ono byly nosovice 10x vetsi investice vcetne vsech vedlejsich efektu . tezko to srovnavat . Amazon je proste jen prekladiste .

J. Kuka 22.3.2014 15:00

coze ?

Takove reci jako autor maji lide jen do chvile , nez se ta konkretni vec dotkne primo jich . Ja bydlet v te oblasti taky hlasuji proti . Jiste pro stat a kraj to bude mozna prinos , ale pro mistni bez privadece pohroma . Nechapu proc je kvuli blbemu skladu takova tlacenka v mediich . Stejne tam budou delat maximalne studenti , ukrajinci , polaci a slovaci . Zadnou pridanou hodnotu tam nevidim .

J. Šejnoha 22.3.2014 17:50

Re: coze ?

Je evidentní, že Amazon jde do ČR za nejnižší mzdou a pozemky ve střední Evropě a za bezpáteřními politiky.

Jinak by to postavili ve Vídni či Mnichově.

P. Khail 22.3.2014 13:15

Práce

je sice zdrojem zisku, ale ne pro pracovníka. Ten dostává mzdu, ať už se v bibli píše cokoliv.

J. Brunner 22.3.2014 15:23

Re: Práce

Uspořádat vše tak aby vznikl zisk, je také práce. Ovšem ne mechanická.

P. Khail 22.3.2014 17:04

Re: Práce

Autor napsal "Jakákoli práce je skvělá věc, protože je zdrojem zisku, říká Bible", na to jsem reagoval. Jsou tedy 2 možnosti, buď reagujete ve špatném vlákně nebo jste článek četl nepořádně. Přeji vám hezký den.

V. Vaclavik 23.3.2014 10:15

Re: Práce

Mzda je jen jina forma zisku a jeji 'zastreseni' je dane jeji mnohem bezpecnejsi urovni, nez je uroven podnikatelskeho zisku.

T. Kočí 22.3.2014 8:23

Amazon v Brně?

Kdo vládne v Brně?

L. Krajíček 22.3.2014 8:52

Re: Amazon v Brně?

Prapodivná směsice zastupitelů ČSSD a ODS. Jánabráchu bráchanamě . . .

Jsou posedlí megalomanským stěhováním nádraží, vytvářením průmyslových zón, nových sídlišť na okrajích města, odkud je to skoro hodinu do centra, další vestavbou na sídlištích, kde ještě zbylo víc jako 1000 m2 trávníku, tak hned mezi chodníky postaví nějakou ubytovnu, činžák a pod.

Z. Sohorova 22.3.2014 7:43

Jsem z Brna a souhlasim s autorem

Tento projekt muze lidem jen prinest uzitek.. Jsem o tom presvedcena..

L. Krajíček 22.3.2014 8:35

Re: Jsem z Brna a souhlasim s autorem

Teď to teprve nabralo správný směr.

J. Šejnoha 22.3.2014 17:53

Re: Jsem z Brna a souhlasim s autorem

Některým určitě.

Položte si otázlu, zda by jste šla dělat skladnici do nepřetržitého provozu za minimální mzdu ?

Z. Vostrejš 22.3.2014 6:09

Dost bylo Tuřan !

Kvůli místnímu občanovi byly zrušeny letecké dny a nyní kvůli babkám Amazon. Stavím se proti tomuto chování drzé obce. Ostatně soudím, že Tuřany musí být zničeny.

M. Marek 22.3.2014 7:35

Re: Dost bylo Tuřan !

Ostatně soudím, že tam nebydlíte.

L. Krajíček 22.3.2014 8:34

Re: Dost bylo občanů !

Soudím, že všechny vesnice nebo města by měla být zničena, protože v nich bydlí lidé a ti mnohdy maří naprosto geniální plány všech zástupců lidu na všech úrovních.

Začíná to hned u voleb. Jen se podívejte na ty výsledky. Nehorázné!

P. Kolar 22.3.2014 4:59

Krajicek a Hus, no to jsou mi experti

Jeden chce zaruky (jak typicke pro prave cechy - porad chceme socialni jistoty a zaruky) a pravdepodobne by nejradsi zatroubil k utoku na tkalcovske stroje, protoze berou domacim tkalcum praci.

Druhy je jeste lepsi. Objevil, ze je to prace ponizujici a tudiz nehodna ceskeho nezamestnaneho. A jeste si ten Amazon drze odveze zisk. Za prve, pravnicka osoba podnikajici v CR plati dane v CR. Jeji zamestnanci dostanou plat (od Amazon, penize, ktere by jinak v Cesku nebyly) - a zaplati z nich dane v CR.

Pokud prace bude opravdu tak otrokarska, ze ji nebudou moct zlate ceske rucicky vydrzet - tak muzou dat vypoved. Nikdo jim prece nebude davat rozkazem pracovat pro kapitalistickeho dabla Amazon. A jestli to udelaji vsichni, tak Amazon v CR zkrachuje a nebo da lepsi podminky.

A treba ta prace bude mnoha lidem vyhovovat. Ja jsem jako student jednou nastoupil na brigadu do cihelny kousek od Prahy. Na cele prazdniny. Vydrzel jsem tam tyden. Tento typ prace mne uplne ubijel. A pritom tam pracovaly desitky lidi, kteri tu praci nejenom snaseli, ale zdalo se, ze ji maji radi. Je to absolutne bizarni, jaky maji nekteri lide nahled na ekonomiku.

J. Šejnoha 22.3.2014 17:59

Re: Krajicek a Hus, no to jsou mi experti

Se divím, při vašem nadhledu, že jste opomenul desítky našich internetových obchodů, které kvůli této konkurenci zbanrotují.

Takže nakonec to nebude nijak zvlášť přínosé.

Proto to taky nestaví ve Vídni ale v Brně.

P. Kolar 22.3.2014 22:48

Krajicek, Hus, a ted pan Sejnoha

Lidi, kam chodite na tu priposranost? Proc by mely desitky internetovych obchodu zbankrotovat? Co takhle, ze by se naucily pracovat tak efektivne jako Amazon? Klidne od nich opisovat. A nebo mit jiny sortiment. Kazda zeme na svete, ktera se ohradila ochranymi cly a nedovolila efektivnejsi cizi firmy na svem uzemi nakonec sla ekonomicky do kopru. Prikladu je neurekom. Naopak, jsou ceske firmy, ktere vyrazily do sveta, nebaly se konkurence a mnohym zapadnim firmam vytrely zrak. A totez muzou udelat doma.

Historicky - nemci nas kdysi ucili remesla (a pracovat), kdyby jim to cesti kralove tenkrat zatrhli ...podle vas bychom na tom byli dneska lip? :)))

L. Krajíček 23.3.2014 1:59

Re: Petr Kolar. Radílek a rozumbrada,

který v životě dělal jeden týden v cihelně a potom zdrhnul, protože měl za co zdrhnout. Študentíka totiž živili rodiče. Od té doby se jistě práci vyhýbá.

Pozor! Nezaměňovat práci a činnost, na které se dá vydělat. To jsou dvě zcela odlišné kategorie. Z práce se dá i zbohatnout, hodně zbohatnout, to určitě. Ale ne prací.

P. Kolar 23.3.2014 3:18

Re: Petr Kolar. Radílek a rozumbrada,

Spekulace pane Krajicek, neopodstatnene a mylne :)

Jinak to souhlasi - radilek jsem (leta jsem delal management konzultanta) a jako ekonom asi taky rozumbrada, aspon na tu ekonomiku.

A jak tak ctu ty prispevky tady (vcetne vasich), tak zacinam chapat proc je Cesko nasmerovany nosem z kopce. Je to hlavne v tech postojich.

P.S. Zkuste mne priste inzultovat trochu kvalifikovaneji :))

J. Jurax 24.3.2014 0:22

Re: Krajicek a Hus, no to jsou mi experti

"Pokud prace bude opravdu tak otrokarska, ze ji nebudou moct zlate ceske rucicky vydrzet - tak muzou dat vypoved. Nikdo jim prece nebude davat rozkazem pracovat pro kapitalistickeho dabla Amazon."

Ano, české ručičky se odebéřou na podpory a pracovat tam budou bůhvíodkud dovezení gastarbeitři. A tuzemské e-shopy půjdou do kytek. Což obé tuzemskému pracovnímu trhu jistě prospěje. A zisk půjde mimo republiku. A my z toho budeme mít akorát důsledky zvýšené dopravní zátěže.

Ale zato se Amazonu udělají podmínky, které se tuzemským subjektům nenabídnou.

"Je to absolutne bizarni, jaky maji nekteri lide nahled na ekonomiku.", není-liž pravda?

L. Krajíček 22.3.2014 3:33

Prý tam má být 1.500 pracovních míst. Prdlačku.

Zaručí někdo, že to budou pracovní místa pro naše nezaměstnané? Jelikož to většinou bude balení škatulí a hejbání s nimi cik-cak, stačí na to méně kvalifikovaní nebo nekvalifikovaní. Předpokládám, že v okolí Amazonu ubude 1.500 osob odkázaných na sociální ubytovny.

Zcela reálné je, že na jedno pracovní místo v zahraničním Amazonu přibude několik evidovaných na našich úřadech práce, protože začnou krachovat naše zasilatelské firmy a zmenší se i počet pracovníků v kamenných obchodech. Takové jsou zkušenosti ze zahraničí, kde jim Amazon také "vylepšil" trh práce.

A jelikož se Amazonu zastával Onderka a nyní se do toho začal montovat Hašek, tak už vůbec nelze očekávat, že by to bylo jakkoliv obecně přínosné.

R. Tesařík 22.3.2014 12:04

Re: Prý tam má být 1.500 pracovních míst. Prdlačku.

proč by, ausgerechnet  vám, měl někdo něco zaručovat.?

L. Krajíček 22.3.2014 16:31

Re: proč by měl někdo něco zaručovat.?

Tesaříku, neudeřil vás hřebíček do hlavičky? Jste při smyslech? Jak to myslíte, že by ausgerechnet MNĚ někdo měl něco zaručovat?

Hlavním důvodem je prý 1.500 pracovních míst. Jaký smysl bude mít, když si cizí firma na našem území zabere pozemky, náklaďáky zaseká a zplundruje dálnici, postaví si plechovou (gypsověkartonovou) obludu, doveze si sem svoje lidi z Tramtárie, zisk si odvede domů svým akcionářům? Ostatní viz můj předchozí příspěvek.

Jediný důvod pro toto harakiri je zkorumpovanost těch, kteří se o ten ústav balící techniky tak zasazují.