19.4.2024 | Svátek má Rostislav

Diskuse k článku

ROZCESTNÍK: Landek – vrch na vstupu do Moravské brány

Komunikace jsou staré jako lidstvo samo. Od nepaměti existují trasy, po kterých putují nejen lidé, ale i věci a myšlenky. A koneckonců i zboží. Jen technická stránka se mění. Jestliže v 13. století trvala cesta z Evropy do Číny několik let, dnes se počítá na hodiny, nemluvě o všemožných nesnázích, nebezpečích a dobrodružstvích, bez nichž se dnes taková cesta obejde. A pokud jde o to hlavní – šíření myšlenek, to se děje prakticky okamžitě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pajakerryková 18.3.2014 18:05

Moc děkuji

za Vaše zkušenosti se žloutenkou!!! Dneska jsme byli u paní doktorky dětské a malý přibral v naší domácí péči 12 deka :)

spinkací je ale dneska se sám 2x vzbudil na kojení, jinak je celý den u okna, když bude hezky bude se slunit přes okno nahatý (skoro) 10 minut

v krvi je to dobré, protože jinak by ho včera svítili v nemocnici, teda si myslím když jsme tam byli a brali mu krev

O. Joklová 18.3.2014 9:21

DŮLEŽITÉ OT:

nutně sháním nějaký kontakt na terrovic!!!!!!!!!

(jiný než mottmac k terra-sam do práce, ten už nefunguje)

je o tu kočičí knihu - děkuji

H. Williamson 17.3.2014 23:04

Re: Moravskou branu znam z opacneho konce

Jejich skoda, Jenny.

Z. Jenny 17.3.2014 21:54

Landek

Aleši, díky, moc zajímavé,znám to tam ale dlouho jsem tam nebyla, píšu do špacírovacího deníčku, pro budoucí návštěvu.

Z. Jenny 17.3.2014 21:53

Re: Moravskou branu znam z opacneho konce

Jj, Hano milá, máš pravdu. Moravská brána vede i po řece Bečvě v Přerově a vrata jsou asi pořád otevřená,protože v bráně pořád fučí.

Já měla vymyšlenou suprovou naučnou stezku, vodohospodářskou,záhořím a Moravskou bránou, dokonce jsem uspěla s dotací. Bohužel moje osvícené zastupetelstvo nechtělo realizovat, protože prý by ji občané naší obce málo vužívali. No, je totok možný !? Oni si myslí, že je všechno jen pro ně a né pro návštěvníky a turisty. Mno nic,ještě, že jsou letos volby a já končím definitivně, na tohleto nemám žaludek.

Z. Vave 17.3.2014 17:58

Re: Tohle mě zajímá

Naše Emička měla také žloutenku, několikrát byla "na svícení" a při propuštění mamince doporučili, že si ji má doma vybělit na světle. ;o) A povedlo se to! :o)

Z. Vave 17.3.2014 17:26

O Moravské bráně

jsem se poprvé dozvěděla od pana Štorcha (estli si teda nepletu knihy). Stejně je zajímavé, jak se ty stezky drží po tisíce let - na zeměkouli bychom jich asi našli dost a dost.

Aleši, děkuju Vám za další zajímavou exkurzi do míst, kde jsem nikdy nebyla a asi ani nebudu.

Přeju všem krásný den. <3

E. Žampachová 17.3.2014 16:10

Pájo

gratuluji k mimísovi, zvlášť k nejhodnějšímu.

Žloutenka je normální jev u mimin to není nemoc. Jen nesmí hodnoty přesáhnout určitou mez, to pak je průšvih, protože se pak barvivo ukládá v mozku, kde nemá co dělat (a dělá neplechu). Ale kritické jsou první dny, pokud jsou příčetní (což asi jo), tak vás pustili s hodnotami, které nejsou nebezpečné. Je dobře, že malého ještě zkontrolují.

Jinak když jsem na fakultě prvně viděla mimina se žloutenkou, tak se mi moc líbila. Vypadali jako opálení. No pitomec, který před tím malé mimino neviděl, no.

Psi mimino vždy přijmou. Feny ho někdy dokonce chtějí pomáhat vychovávat, Kora dokonce měla snahu Báru kojit. To jsem jí pochopitelně nedovolila.

H. Williamson 17.3.2014 13:28

Re: Tohle mě zajímá

Nasi s nama jezdili furt nekam. O vikendech, o svatcich, na dovolene. Bydlelo se bud ve stanu nebo v turistickych ubytovnach s pokojema az pro 20 lidi. Ale poznali jsme Ceskoslovensko krizem krazem. Az jsme obcas s bratrem zavideli deckam, co mohli o vikendu sedet doma. Nektere dovolene byly obcas, zpetne nahlizeno, dobrodruzne. Staricky Minor, striska sbita z drevenych prkynek, 4 lidi, brambory, zasoba konzerv a Sunaru, stan a nezbytne vybaveni. Tak s nama tata jednou projel Jugoslavii od Albanskych hranic az po Istriji. V kempech na nas nekteri turiste, zejmena Nemci, zirali s touto vybavou jak na zjeveni. A Minor se pokazil az cestou zpet v Zagrebu,kde nam upadl vyfuk. Ja mam po nich tu cestovaci vasen, muj bratr ne.

H. Williamson 17.3.2014 12:39

Moravskou branu znam z opacneho konce

Po silnici, ktera vede z nasi vesnice u Olomouce na Prerov je ten opacny knec krasne videt a fakt je jak brana. A chranil ji hrad Helfstyn. Tam je taky moc krasne.

Moc zajimavy clanek, pane Alesi.

Z. Tosca 17.3.2014 12:39

Re: Tohle mě zajímá

"a pak se asi nějak předpokládalo, že sami zbělí :)" ... no však ony taky při normálním průběhu samy zbělí. Já teda děti nebělila, žádné savo jsem jim do koupání nepřidávala. ;) Žloutenku měli oba, minitosca dost silnou, a dneska žlutí nejsou :)

Ale hlídat se to prý musí, hlavně v prvních dnech. A hodnoty bilirubinum, které jsou ve věku 3 dní kritické už ve věku 5 dní kritické nejsou. Alespoň tak nějak mi to bylo vysvětleno. :)

T. Zana 17.3.2014 12:35

Aleši, díky

Máme po republice obchozené ledacos, ale zrovna kraj kolem Ostravy moc ne. Je fajn si o něm něco přečíst.

Z. Tosca 17.3.2014 12:33

Re: Tohle mě zajímá

Pokud je mimís žlutý, je pravděpodobné, že v obličejíčku ta barva bude přetrvávat ještě pár týdnů, tak se nelekni. Blednout začínají mimča od nožiček. My měli "karotkovou" barvu hooodně dlouho. A taky jsem to nebyla schopna poznat, jestli bledne nebo ne, až zpětně, na fotkách :D

Ale pokud mimís pije a není spavý, bude to dobré :)

A. Uhlíř 17.3.2014 10:24

slezskoostravský hrad

Srdečně zdravím! O slezskoostravském hradu jsem psal na Neviditelném psu. Dá se to najít, bylo to 17. 1. 2007 - Ostravský hrad, jeho zánik a vzkříšení.

M. Pajakerryková 17.3.2014 10:11

Re: Tohle mě zajímá

no mě předali žluté dítě, 2x mu brali i krev, protože na těle mu toho svinstva naměřili dost, ale z krve dobré, nesvítili ho, ale pro jistotu ho chtějí dnes vidět....

doma je celý den u okna, já to neznám jestli světlá...

no právě otec střílel z kuše, takže on se bavil, jezdil po závodech u nás, po světě, byl na Novém Zélandu, na Tajvanu...všude možně po Evropě a maminka byla doma...asi se jí nechtělo samotné s dětma...mrzí mě to, tak se budu snažit právě výletit co to půjde!! Dokonce otcův bratr vedl lyžarský oddíl kam chodili moji spolužáci, holky milovali bratrance a když se mě ptali proč taky nechodím a nejezdím s níma na hory, co jsem měla říct? bylo mi 12....

Z. Matylda 17.3.2014 9:45

Re: Tohle mě zajímá

S náma naši právě jezdili dost, tak mě udivuje druhá půle rodiny, která nechodí vůbec nikam...

Dneska se žloutenka kontroluje? Mně v porodnici předali ty žlutý děti, řekli, že ji mají a v porodnici byli pod zářičem, a pak se asi nějak předpokládalo, že sami zbělí :)

Z. Tosca 17.3.2014 9:21

Tééda, od kdy tam je ten mamut? Musím tam vzít děti, syn se poslední dobou pořád ptá, co je to mamut, tak mu ho ukážeme alespoň "v kopii" :))

Na čtvrtém obrázku u článku je dřevěná stavba - rozhledna. Vede k ní odbočka ze značených turistických tras, takže pokud ji nechcete minout, neminete ji. Návštěvníkům Landeku doporučuji ji navštívit, nejlépe s někým, kdo Ostravu zná (nebo alespoň s mapou ;) ), a popíše vám, co vidíte. Je z ní krásný výhled na Ostravu. :)

Jinak procházka přes Landek je opravdu nádherná, a rozhodně stojí za to ho navštívit.

Aleši, děkuji vám, že píšete o zajímavých místech Ostravy a okolí a děkuji za krásné fotky těchto míst. A těším se, že se v článcích objeví třeba i slezskoostravský hrad (a cesta k němu z Černé louky :) ) nebo (pro technicky zaměřené lidičky)  procházka po Dolní oblasti Vítkovic :))

M. Pajakerryková 17.3.2014 9:19

Re: Tohle mě zajímá

naprosto souhlasím, další typ na výlet s mrňousem až nebude mrňous :)

moc mě mrzí, že naši s náma nikam nejezdili, tak max na Lešnou...tak já vlastně ani tu naši krásnou vlast neznám, díky našim Setkáním jsem se aspoň někam podívala....

jinak přeju hezký den, dnes jdeme na kontrolu do nemocnice se žloutenkou, ráno v 8 jsme to nestihli, Oli trhl rekord v pití :) tak snad ve 12 už to dáme :) přitom je takový hodný spolupracující kojenec :)

Z. Matylda 17.3.2014 9:07

Tohle mě zajímá

protože na Ostravsku neznám vůbec nic. Sice tam mám příbuzné, ale ty by zajímal leda nově otevřený supermarket. Díky, jsem ráda, že se o tomto kraji něco dozvím.

Z. Xerxová 17.3.2014 6:39

hezký den

hezké pondělí všem Zvířetníkům a zvířátkům :o) těm , co dneska něco slaví, přeji vše nej nej. A těm, co potřebují pofoukat bolístka na těle či na duši, držím palečky, ať je brzy líp.

Dík za zajímavý výlet do míst, která máme opravdu z ruky...