29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

PRÁVO: Novela to nevyřeší

Levicové vlády evidentně trpí typickou nemocí socialistických exekutiv, která je bohužel charakteristická i pro naše liberální postkomunistické strany, novináři vytrvale, ale mylně vydávané za pravici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Boublíková 28.2.2014 17:52

Re: Exekuce je tak vaznym zasahem do zivota kohokoliv, ze ...

Dluhy nevznikají pouze půjčováním pěněz, ale také neplacením služeb (energie, nájemné)nebo daní, zdravotního pojištění, pokut atd.... Nevím o tom, že by exekuce v ČR mohla nastat bez soudního rozhodnutí. A soudy se táhnou léta...

P. Boublíková 28.2.2014 17:50

Re: Mě vždycky na tomto problému nejvíc zlobí,

Kdo "bydlí" na městském nebo obecním úřadě, tomu nemůže exekutor sebrat věci (vybavení firmy nebo domácnosti), nanejvýš obstavit účty.

Ovšem je dost naivků, kteří si myslí, že posílání soudních obsílek a další pošty na tuto adresu jakoby neplatí. Že pro orgány státu přestali existovat. Pak se diví.

M. Kosejk 28.2.2014 16:57

Re: Mě vždycky na tomto problému nejvíc zlobí,

Fikce doručení. Logická reakce na praxi let minulých, kdy se dluhům šlo vyhnout jednoduše tak, že člověk nepřebíral poštu.

J. Kanioková 28.2.2014 16:31

Mě vždycky na tomto problému nejvíc zlobí,

že není "povinností" exekuční instituce zajistit, či ověřit, že "postižený" opravdu jejich upomínky či jakýkoliv připis obdržel, ví o něm.

Čirou náhodou jsem se seznámila s paní, která tyto věci za exekuční instituci vypisuje. A na mé výhrady mi řekla cosi, co mě dost šokovalo. Netýká se to všech exekucí, ale prý hodně často - že spoustě lidem i institucím to musí posílat na městský úřad. Že jsou tam "přihlášeni". Nebyl čas na další otázky, a docela dost by mě tato problematika zajímala. Proč mohou být firmy přihlášeny na MěÚ ? Proč je tato možnost ?

Ví o tom někdo cosi bližšího? Pro koho je to výhodné?

J. Kanioková 28.2.2014 16:17

Ano, naprostý souhlas,

tak jednají lidi, kteří se řídí zásadně zdravým rozumem, ne ideály, vírou ve "vlídné okolí", sny. A velmi velmi se snaží vyhnout se dluhům, protože když už se jim nemůže vyhnout, tak to s pokorou splácí.

Moc zdravím :))))

T. Pansky 28.2.2014 13:37

Exekuce je tak vaznym zasahem do zivota kohokoliv, ze ...

... Exekuce v ceskem provedeni se jinde proste nevidi !!!  V tomhle je Ceska republika absolutni divocinou a dochaze k ozebracovani obcanu (prestoze si za to mohou sami z velke casti).  Ve vetsine zemi dochazi k exekuci pouze !!! na zaklade soudniho rozhodnuti za presne stanovenych podminek.  Je absolutne neprijatelne, aby doslo k exekuci, ze nekdo nezaplatil neco (omylem), exekutori neposlali obsilky a najednou se na cloveko sneslo hejno supu a znicili zivot celym rodinam.  Exekuce mohou probehnout, ale nesmi cloveku vzit uplne vsechno, protoze ho potom hodi na krk statu uplne ozebraceneho.  Za exekuci samozrejmne nese zodpovednost i pujcujici, ktery pujcil.  Paklize pujcuje lidem, o kterych vi, ze jsou skoro na dne, tak v ceskym podminkach je to supismus, protoze vi, ze velmi lehce dostane uplne vsechno (nemusi nic soudne vymahat, proste prijde a ozebraci).  Pokud by musel soudne neco dokladat (smlouva), da si pozor, aby pujcoval tak, aby to bylo ekonomicky realne a socialnim pripadum proste nepujcuje. ... Pujcovani je ekonomicka dohoda a je potrebnym nastrojem.  V ceskem levicovem podani je to ale supismus k vytvareni ozebracenych obcanu (o ktere se potom levice muze "starat").

P. Vaňura 28.2.2014 13:28

Ani nemám chuť to dále číst

Zakázat exekuce na "dluhy" dříve, aniž je dlužníkovi prokazatelně oznámeno, že ten dluh, ať už skutečný, či jen fiktivní vůbec existuje, lze opravdu velmi jednoduše.

R. Szewczyk 28.2.2014 13:08

hm

Nevolám po tom, aby stát přebíral odpovědnost za neobezřetné občany, ale

aby nastavil jasná, srozumitelná a nezneužitelná pravidla pro

půjčovatele, exekutorské a právní kanceláře a zamezil tak úmyslnému

ožebračování části našich spoluobčanů.,,,,,,,takže ,jakmile silný a obrovitý lupič přepadne a oloupí slaboduchou,fyzicky slabou,samoživitelku v temném lese o poslední socialní dávky,tak si může za to sama,že šla do toho lesa,,,,,,,,a nezasluhuje si ani ošetřit lékařem,a nedej bože,potrestat lupiče,,,,,,,,no,já hlupák si vždycki myslil,že stát je od toho,aby primárně chránil ty slabé a slabomyslné všech kategorii,

jinak jsem mněl možnost uvidět vyučtování za mobiliární exekuci,televize,dvd,pračka,lednička,nějaké knihy,poličky a pod,s vyvolávací cenou celkem za vše kolem 3000kč,se nepodařilo vydražit ani na popáté,nicméně stěhování oného,skladování a cena dražby se vyšplhala k 40 000kč,to se jinak než loupež nazvat nedá,Ovšem nejsrandovnější byla příčina oné exekuce,Po ukončení smlouvy s bankou,onomu člověku přišel přeplatek 560,50kč,,a zároven mu vznikl nedoplatek 561kč,byl to omyl banky,onen člověk tedy myslel,že se to započte,a tedy na ono nereagoval,tedy ani nevyzvedl peníze ani neodeslal,,konečná argumentace byla ,že by stejně vznikl nedoplatek 0,50halířů po započtení,ovšem systém v bance je nastaven tak,že přeplatky nezaokrouhluje na rozdíl od nedoplatku,

M. Bílý 28.2.2014 11:37

K "problému" úvěrů.

K "problému" úvěrů bych uvedl: můj otec vybudoval postupně v letech 1930 až 1948 jednu z pěti kontinentálních továren na specielní součásti pro dálková elektrická vedení vn a vvn bez jediné koruny úvěru, jen z toho co vydělal. Na první dovolenou jel ovšem až po dvanácti letech do jihočeské hospody se suchým záchodem. Počet zaměstnanců stoupal od prvotních šesti do pětačtyřiceti.

M. Sedláček 28.2.2014 10:29

Re: ----

Přesně.

M. Sedláček 28.2.2014 10:29

Co je to lichva?

A proč je špatná? Když je někdo blbej, ať za to zaplatí, žádný zákon mu stejně nepomůže.

M. Kosejk 28.2.2014 9:47

----

Všechny ty zákony na ochranu spotřebitele jsou kontraproduktivní. Každý zákon jde nějak obejít, vždy lze najít alternativní cestičku. A naopak platí, že ty zákony lze i spotřebitelem zneužít k tomu, aby se spotřebitel neférově vyvlékl za svých závazků.

Já bych byl spíš pro to, aby stát spolu s médii rozjel kampaň ve stylu: "Nečteš a podepisuješ - zaplatíš!!!" Ale média spíš vyvolávají v lidech pocit, že by lidi měl někdo chránit před sebou samými - a že když se k něčemu uvážou, že si můžou hrát na chudáčky - a stát že je z toho vytáhne.

P. Švejnoch 28.2.2014 9:34

No to sou my vjecy...

Z úvodu článku vyplývá, že si autor myslí, že všechny strany etablované na naší parlamentní scéně jsou levicové. S tím je nutno souhlasit. Z tohoto autorova kritického postoje a z jeho členství v Konzervativní straně by čtenář mohl nabýt dojmu, že autor je člověk pravicově smýšlející.

Pokud si ale přečteme článek, zjistíme, že autor je levičák jak poleno. Text se hemží požadavky na regulace, systémové kroky státu(!), zákazy a zpřísnění legislativy. A ačkoli je celý článek prolezlý voláním po ingerencích státu, završí autor svojí tirádu takto: "Nevolám po tom, aby stát přebíral odpovědnost za neobezřetné občany...". Nefalšovaný pravičák, vskutku... :-D

Míst celé plejády zákonů, vyhláštiček, systémových kroků do vzdělání a podobných nesmyslů požadovaných autorem by stačily kroky asi tak tři.

Dalo by se polemizovat s téměř každým odstavcem článku, ale na to nemám ani sil, ani chuti. Tak tedy člen Konzervativní strany... K neuvěření. :-o