24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

EVROPA: Jak to vlastně mají ti Švýcaři s EU?

Švýcarsko! Často se používá jako synonymum čistoty, bohatství, ale někdy taky trochu sobeckého zahledění do sebe sama. Právě Švýcarsko bývá často dáváno za příklad odpůrci evropské integrace, kteří chtějí doložit, jak lze báječně prosperovat i bez EU. Jak je to ale ve skutečnosti? Jak to vlastně ti Švýcaři s naší EU mají?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 17.2.2014 19:38

Re: EU bude moci být demokratickou, až bude E komise

Demokracie je realizovatelná jenom tam kde existuje "politický národ", tedy spontánní solidarita (ochota k oběti) mezi občany a jejich solidarita vůči jejich státu. Evropský lid v tomto smyslu neexistuje a demokracie je tedy v EU realizovatelná jenom na úrovni národních států.

Ty by mohly vytvořit úspěšnou federaci pouze při důsledném uplatňování principu subsidiarity (vše řešit na nejnižším možném stupni). Tedy i s účinným systémem zabraňujícím přehlasování jednotlivých států v otázkách pro ně zásadních (majících vysokou podporu jejich obyvatel).

Na federální úrovni je tedy možno zabezpečovat pouze ochranu před vojenskou nebo hospodářskou agresí z vnějšku, právní ochranu jednotlivých států před agresivitou jiných států EU, zahraniční politiku a otázky dobrovolné dělby práce mezi jednotlivými státy.

V druhé komoře EU-parlamentu (dnešní evropská rada) by musely být jednotlivé státy zastoupeny stejným počtem delegátů (jako v USA) což už EU porušila!!! Její postoj by nemohl být dolní komorou přehlasován. Evropská komise (vláda) by se pochopitelně zodpovídala oběma komorám parlamentu!

Vzhledem k dějinám Evropy, jejím smutným zkušenostem se všemi dosavadními říšemi (všechny skončily vzpourou potlačovaných národů) nemůže být v nejbližších cca 1000 letech těsnější forma federace úspěšná.

J. Jurax 16.2.2014 22:31

Re: Je ta Evropa opravdu demokratická?

No, jen někdo tak prostoduchý jako Vy se může domnívat, že se po počátečním eurohudrování a osvalených slovech ty dotčené smlouvy zase nesrovnají, neboť je to v zájmu OBOU subjektů.

J. Jílek 16.2.2014 21:34

Re: Existuje zajímavější téma diskuze, než navrhuje Rouček

blbý jako národovec... :-)))

J. Jílek 16.2.2014 21:32

Re: Neobjasnil jste nám Roučku, co váš milovaný Brusel udělá,

může vypovědět víc než stovku bilaterálních smluv na podkladě gilotinové klauzule....spíše to ale dopadne tak, že Švýcaři najdou řešení, jako ho hledají už v případě Chorvatska....

kolik muslimů jste už viděl na vlastní oči? :-)

J. Jílek 16.2.2014 21:26

Re: Abyste věděli, jak v květnu volit:

zbraně potřebují jen klinické případy...

J. Jílek 16.2.2014 21:24

Re: Velké

ale musí....tím je podmíněna existence EHP, pakliže víte, co to je....

J. Jílek 16.2.2014 21:22

Re: Co Brusel udělá?

VB založila EFTA....a jako první z EFTA utekla k EHS :-)

J. Jílek 16.2.2014 21:20

Re: Co

....že díky gilotinové klausuli padne ještě více než stovka bilaterálních smluv ... a to se teprve Švýcaři osypou :-)

J. Jílek 16.2.2014 21:15

Re: Je ta Evropa opravdu demokratická?

Je úsměvné, jak mnozí žerou Švýcarům neplnění závazků, jimiž je podmíněno poskytnutí výhod

J. Jílek 16.2.2014 21:12

Re: Je ta Evropa opravdu demokratická?

nejde o souhlas či nesouhlas, jde o mezinárodní závazky, přičemž uhnutí z jednoho znamená konec víc než stovky smluv...to nerozvrací EU, nýbrž EHP, což není primární zájem EU, leč je to primární zájem Švýcarska...a nad tím může jásat jen někdo tak prostoduchý, jako vy :-)

J. Jílek 16.2.2014 21:07

Re: Eurorealisté jako obvykle vydrží spílat oponentům

zakázal? Zas ty klapky na čích

J. Jílek 16.2.2014 21:06

Re: EU bude moci být demokratickou, až bude E komise

to není podmínka

J. Jurax 16.2.2014 17:53

Re: Herman Goring byl už od roku 1928 také

Pozor, překračujete intelektuální kapacitu madam Netzer :-)

J. Jurax 16.2.2014 17:51

Re: Svoboda ala EU - povolenky, bumazky na vse.

Přesně :-)

J. Jurax 16.2.2014 17:21

Re: Je ta Evropa opravdu demokratická?

Nedivte se. když se výsledek referenda nehodí, má to chudinka EU těžké. Ono nesouhlasit s hlasem lidu je jaksi politicky nekorektní, ale zas na druhé straně ti Helvéti nedrží ústa a krok ... EU si rozvracet nedáme!

J. Jurax 16.2.2014 17:16

Re: EU bude moci být demokratickou, až bude E komise

První část ano, druhá - o pravomoci členských států - ne.

J. Jurax 16.2.2014 17:14

Re: Eurorealisté jako obvykle vydrží spílat oponentům

No ono taky ty eurohujerské žvásty vydržet dva dny je náročné, že ano :-)

M. Prokop 16.2.2014 15:17

Re: Pán je také cizinec?

To je pěkná pitomost, živící jen úředníky.

M. Prokop 16.2.2014 15:16

Re: Eurorealisté jako obvykle vydrží spílat oponentům

Typický bruselant, opozici by nejraději zakázal.

To máte takový strach z blížících se voleb?

M. Prokop 16.2.2014 15:14

Re: EU bude moci být demokratickou, až bude E komise

Leda až budou v bruselantském parlamentu celoeunijní strany.

A na ty zatím sere (P)pes.

P. Čech 16.2.2014 12:24

Re: Je ta Evropa opravdu demokratická?

Je úsměvné, jak se mnozí snaží Švýcarům vnutit své názory. Podobně jako je vnucují jiným občanům většiny evropských států, kteří nemají demokratickou možnost referendem vyjádřit a prosadit svůj většinový názor. Švýcarsko je jedním ze dvou evropských zemí, které lze označit za demokratické a to právě proto, že jeho občané tuto možnost mají. V ostatních zemích vládne tu více, tam méně, tuhá diktatura menšiny nad většinou, diktatura politických stran nad občany.

P. Brodský 16.2.2014 12:14

Zaspal jste dobu, pane Slanina

Dnes je v modě ukládat peníze na Panenských ostrovech. Hádejte proč?

S. Netzer 16.2.2014 12:05

Re: koho chleba jíš

To je přece krásný příklad úrovně odpůrců EU. :-)))

P. Brodský 16.2.2014 11:21

Re: Pán je také cizinec?

A co takhle zkoušky z romštiny a vietnamštiny pro policajty. Ty byste samozřejmě neschvaloval?

P. Brodský 16.2.2014 11:16

Re: Eurorealisté jako obvykle vydrží spílat oponentům

Zájemci o věcnou debatu by se asi měli soustředit na nedělní diskuzi, až se štěkači vyštěkají a prokopovští ukapávači jedu vykapají.

P. Brodský 16.2.2014 11:03

EU bude moci být demokratickou, až bude E komise

plně zodpovědná EU parlamentu a pravomoc představitelů členských států bude odpovídat pravomoci členských států USA.

P. Brodský 16.2.2014 10:53

Eurorealisté jako obvykle vydrží spílat oponentům

pouzejeden den.Trvá-li diskuze dva dny, obvykle zvadnou.

J. Www 16.2.2014 9:06

Re: Je ta Evropa opravdu demokratická?

Je opravdu legrační, to co píšetě. Patrně nemáte o Švýcarsku ani "páru"!

Tato země,resp.její ekonomika se bez lidí z EU, kteří tam pracují prostě neobejde. Umíte si snad nějak představit výpadek třeba těch 300 000 Němců ?

Ženeva, kdyby do ní nepřijelo jeden den do práce desetitisíce Francouzů, by byla mrtvé město.

J. Slanina 16.2.2014 8:49

Re: koho chleba jíš

"Osobně nevěřím na hospodářskou blokádu ze strany uražené EU."

Správně. Nechce se mi věřit že by Barroso, Aschtonová či jiní potentáti EU neměli své osobní "úspory" uložené v některé ze švýcarských bank.

J. Slanina 16.2.2014 8:41

Re: Pán je také cizinec?

Rozhodně nejsem xenofob, ale nejnovější pravidlo, aby cizinci žádající o české občanství prokázali základní znalost českého jazyka schvaluji.

BTW: Myslíte, že byste u takové zkoušky prošel???